News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Greenpeaces militære arm! - En blog om Sylvaneths og deres mange allierede!

Started by Alustriel, 25 August, 2016, 12:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alustriel

Kan godt se din pointe Nixon! Det er klart en fare med dem, men uden blade syntes jeg virkelig at citadel skoven bliver virkelig grim og død at se på, frem for noget der passer ind i Ghyrans og Alarielles fluff

Alustriel

Lidt hærliste tanker jeg har gjort mig til forskellige størrelsesspil

1.000 point
Treelord Ancient: Silverwood Circlet, The Reaping, Gnarled Warrior = 300
Branchwych: Regrowth = 100

10 Dryads = 120
10 Dryads = 120

6 Kurnoth Hunters: Bows = 360

Strait forward, hold mig defensiv, bombarder fjenden med Hunters og Ancient, hold mine hunters i terræn og hold dem kørende med mystic shield for et 2+ reroll save og brug dem som min anvil enhed mens den kombinerede magi fra branchwych, ancient samt skydning kværner fjendens enheder i stykker. Listen er lidt let på enheder til kontrol af objectives, men kan jeg holde bare 10 dryads fri fra kamp kan de virkelig hurtigt komme rundt og skabe ballade. Samtidigt kan hele hæren hoppe rundt i mellem skove hvis det er nødvendigt at bryde gennem fjendens linjer.

1.500 point (2.000 point restrictions)

Treelord Ancient: Silverwood Circlet, The Reaping, Gnarled Warrior = 300
Branchwych: Regrowth = 100

10 Dryads = 120
10 Dryads = 120
10 Dryads = 120

6 Kurnoth Hunters: Bows = 360
6 Kurnoth Hunters: Swords = 360

Samme tanke som 1.000 point liste, bortset fra at listen får en optimal og rigtig skræmmende offensiv enhed i de 6 kurnoth hunters med sværd. 2 store tunge enheder der begge kan handle som anvils mod næsten hvad som helst, men den ene rammer som et godstog i nærkamp og den anden kan fjerne support helte overalt på banen, eller svække enheder/monsters.

2.000 Point
Treelord Ancient: Silverwood Circlet, The Reaping, Gnarled Warrior = 300
Treelord Ancient: Ran's Lamentiri, Regrowth = 300
Branchwych: Verdant Blessing = 100

10 Dryads = 120
10 Dryads = 120
5 Tree-Revenants = 100

6 Kurnoth Hunters: Bows = 360
6 Kurnoth Hunters: Swords = 360

1 Treelord = 260

Household Battalion = 20

Igen en udvidelse af den tidligere liste, men med reduktion i mængden af dryads, får et par tree-revenants der kan smides rundt omkring på slagmarken og genere support helte på fjendens baglinje. Hunters fungere stadigvæk på samme måde, men har denne gang support fra en stor Treelord der med mængden af angreb han har kan true næsten hvad som helst. Der er nu også 2 Ancients der kan tilbyde magi support, men ligesom Treelorden kan banke sig vej ud af rigtigt mange problemer.

Tanker?

Alustriel

#27
Så er der sket lidt nyt igen!

Mine 10 næste Dryads er blevet klar til at gå i krig!





Super lækkert at have 20 af de arrige tøser klar! Så mangler jeg kun at male de sidste 60 af dem

Samtidigt er mine næste 3 Kurnoth Hunters godt undervejs



Beklager det meget overbelyste billede, bedre vil følge senere. De 3 oprindelige Hunters er helt færdige, og bedre billeder vil helt klart følge

Ravenwing

Det ser super fedt ud!

Den kraftige grønne på spidsen af grene mv. ser rigitg godt ud.
Jesper, medlem af Emperors Pride

Raktus

Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Alustriel

#30
Tusind tak i to :) Er også virkelig godt tilfreds med den :)

Åbenbart er andre også det, da jeg netop er hjemvendt fra Legacy of Blood i Aalborg med følgende trofæ for følgende hær!



Hæren tog samtidigt også en 3. plads i hele turneringen

Flere billeder + lidt lette battle rapports skal nok følge senere :)

Nixon


Nanayaah

Fedt! og velfortjent!

Battlereports (gerne med billeder) modtages med kyshånd :)

Mvh
Christian

Alustriel

#33
Så er der lidt battle reports!

Min liste var som følger:
Treelord Ancient: General, Gnarled Warrior, Silverwood Circlet og The Reaping
Branchwych: Regrowth
10 Dryads
10 Dryads
6 Kurnoth Hunter w/ Greatbows

Spil 1 i mod Khorne Bloodbound

Listen som følger
Mighty Lord
Bloodsecrator
Slaughterpriest
1 Khorgorath
2x10 Bloodreavers
2x 10 Bloodwarriors



min modstander har tur 1 og stormer fremad med hans liste. Gav god mening, det er hele gimmicken i hans hær, dog glemmer han Mighty Lord of Khorgorath ude på den ene flanke. Min tur kommer. Jeg manøvre forsigtigt nede på min linje og stiller mine Hunters op som en screen der kan tage i mod angreb, jeg vækker den Wyldwood der står foran min modstanders modeller og tæver lidt der. Mine Hunters åbner op på Bloodsecratoren, jeg ved hvor farlig han er. Og nej, han kan godt finde ud af at save.

Tur 2 ser modstanderen komme tættere, men ikke alverden. 10 Bloodwarriors kommer i nærkamp med mine Hunters samt Treelord, og modstanderen gribber 3 af de 4 objectives. Bloodsecrator dropper banner og pludseligt er der mange mange angreb rundt omkring. Hunters nøjes med at tage et wound eller 2. 3+ reroll (mystic shield) gør dem ret pålidelige. Tilgengæld banker de et par Warriors, og tramper lidt flere i smadder i slutningen af combat phasen, og Treelord tæver vidst 2. I min tur sender jeg 10 dryads op af ene flanke for at forsøge at tage et objective fra modstanderen og sikre mig selv flere point. Hunters fejler komplet i at myrde Bloodsecratoren igen, men tæver en del Bloodwarriors sammen med Treelord. Dryads myrder en enhed af Reavers som skoven havde tævet til 6 mand, og nupper objectivet.

Tur 3 er hvor spillet falder sammen for min modstander, en charge imod mine dryads med 10 warriors og 10 reavers nakker tager 2-3 modeller og 2 stikker på battleshock. Modstanderen mister tilgengæld alle de warriors der var i kamp med mine hunters og treelord som pludseligt har frit spil igen. Hunter myrder ENDELIG bloodsecratoren på 3. runde skydning i mod ham og der falder bloodbound hæren fra hinanden. Resten af slaget er et spørgsmål om hvor utilgiveligt mange wounds jeg afgiver på de store enheder så de flygter, Treelorden tæver Khorngoraten og Mighty lord over 2 runder nærkamp og Hunters piller slaughterpriesten fra hinanden. En major victory til mig for 5 point + 1000 tie-breaker point (hele enheder fjernet i point) mod kun at tabe 5 dryader. Meget meget tilfredsstillende start på turneringen. Min modstander var lidt ny, og det var måske lidt at smide ham under bussen at random draw smed ham i mod min Sylvaneth liste, men han tog det med et smil og vi rullede en masse terninger og kunne grine godt :)

Spil 2 var i mod en af de lokale fra klubben og hans Spirit liste med Mournghoul.

Mournghoul
2x Cairnwraiths
2x6 Spirithosts

Great! Jeg har mødt den her liste et par gange før, og syntes tit den er rimelig 50/50 hvem der kan vinde her. Men sådan er det jo! Men da jeg så banen skal jeg indrømme at jeg så et nederlag forme sig før deployment overhovedet forekom.


Næsten ingen åbent terræn, enorme steder at gemme sig overalt på banen, og en stor bygning der kunne indeholde begge enheder Spirithosts og lade dem stå 8" fra min deployment zone uden jeg kunne realt forsvare mig gennem skydning på de allerede forfærdeligt hårdføre spirithosts. Great! Mournghoul kom til mine linjer uden at jeg havde kunnet trække LOS på noget tidspunkt og kun 2 fejlede charges (spirithosts + mournghoul) gjorde at jeg ikke helt smed håndklædet i tur 3, men smed næsten hele hæren til modstanderens deployment. I sidste ende kom det ned til at han fik myrdet 10 Dryads + min Branchwych og jeg fejlede i at myrde 1 spirithosts for at kunne vinde en minor victory gennem tiebreaker point. Daniel der spiller hæren er altid sjov at spille med, men terrænet her var absurd ringe i min optik, simpelthen for nemt at nærme sig modstanderen helt uhindret og uden at risikere sine enheder. Havde man haft en mindre mobil og hårdføre hær en sylvaneth havde det været en virkelig øv oplevelse tror jeg. Den store bygning i midten kunne have nøjes med at være en mellemstørrelse sten eller en skov, men opsætningen af terræn på netop dette bord var også min eneste klage hele turneringen.

Spil 3 mod Duardin

Ingen billeder her, glemte simpelthen at tage flere midt i spil 2

1 chef (glemte hans navn)
Grimm Burloksson
20 warriors
10 longbeards
10 quarrelers
1 cannon
1 organ gun

Første spil mod dværge! Lækkert! Havde netop tidligt morgen set en battlereport imod en hær lidt lig denne på youtube, så vidse lidt hvad jeg var oppe i mod hvilket jeg fik rimeligt udnyttet. Fjernede hurtigst muligt crew fra kanonerne for at undgå at tage mange tæsk her! Vi spiller begge lidt forsigtigt, og kommer langsomt fremad de første 2 ture. Jeg havde forventet mere aggression fra dværgene, men vælger er presse fremad selv da det ikke sker. Treelord charger koldt og kynisk de 20 warriors og tæver dem til sidste mand over 2 runder før han fjerner quarrelers, grimm og de 2 kanoner i min runde 5. Hunters skyder her og der, og tager imod en charge fra chefen + 10 longbeards men tager den på kinden og giver godt igen men får dog hjælp af 10 dryads der svinger ind i bagsiden af longbeards. Jeg mistede tidligt 10 dryads til et af de første kanonskud, så har spillet de sidste 10 meget passivt indtil her for at have dem klar til at løbe rundt og nuppe objectives. Kampen var meget op ad bakke for de stakkels "stunties" efter kanonerne var væk. Jeg har range fordelen med Hunters og min treelord ignorere -1 rend og kommer løbende som en rasende skovavatar alene mod deres linjer for at smadre alting. Kampen ender med jeg har alle 4 objectives + tabler modstanderen mod at tabe 2 hunters og 11-12 dryads. En spændende kamp som jeg gik ind til og virkelig ikke kunne andet end glæde mig over at spille. Min modstander havde højt humør, og smed om sig med grudges og grumbles over tossede ting... *sigh* dværge :P

Sidste kamp blev igen mod en af de lokale og hans Free People hær som jeg ikke har mødt før, kun spillet sammen med.

1 general til hest
1 præst til hest
30 halbardiers
2x10 hand gunners
10 outriders

Escalation kamp. Den her følte jeg mig virkelig sikker på med det samme. Escalation mod en squishy hær der har 3 battleline units, nam nam! Tur 1 er ren shuffle og 1 longrifle skud i mod 10 af mine dryads som intet gør. Jeg holdt med vilje 10 dryads tilbage pr. sylvaneth reglerne hvor de var sat op i en gemt enklave, og havde derfor deployet de 10 der var på bordet og min wyldwood modsat hinanden på bordet 2 yderste objectives. I tur 2 kommer min Treelord + 6 Hunters ind gennem min Wyldwood og begynder arbejdet. Et par skud her og der, og der dør et par Freeguild folk, treelord får mystic shield + command for 2+ reroll mens han står og knurre af de 30 halbardiers. Min modstander smider sine 10 outriders + 10 handgunners ind hvor de står lige knap 3" fra mine hunters og begynder at skyde på dem og slå i nærkamp. Halbardiers fejler i at charge min treelord. Tur 3 får jeg en skov frem rimelig tæt på de 10 Handgunners nær min ancient i midten og smider mine 10 dryads der var gemt væk ind i den. Treelord skyder, og charger halbardiers og reducere dem fra 28 til 5 der herefter stikker af. Branchwych kom ind nær hunters og forsøgte at give dem mystic shield uden held, der dør vidst 1 af dem og de tager en håndfuld outriders med sig og skød de 10 handgunners ved siden af outriders væk. Generalen + præst kommer ind samme sted som outriders og charger mine hunters som klarer alt hvad der hedder 5+ reroll saves. Much badasses! Jeg sender min ancient i mod den store melee samt branchwychen (der igen fejler i at give mystic shield til hunters) og får 10 dryads ind og kontrollere midter objective efter de dræbte de 10 handgunners tæt på det. I løbet af 2 ture fjerner jeg outriders, generalen og præsten med min ancient, hunters og branchwych. Min modstander får rekorden i at dræbe Kurnoth Hunters og får hele 4 af dem ud i løbet af kampen! Den havde jeg ikke set komme, men med 5+ reroll hele kampen når jeg ikke kunne skaffe mig et mystic shield er det måske ikke så sært.

En virkelig fed turnering som jeg klart deltager i en anden god gang!

Alustriel

#34
Billeder af de forskellige hære fra LoB

Vinderhæren med Motormus fra Mars tema over Stormfiends! Se det var sejt!


Mournghoul + Spirithost hæren


min egen hær


Duardin hæren


Free People hær der kom med på et afbud aftenen forinden. Endte med en 2. plads i turneringen


Glottkin & Friends



Virkelig fed Stormcast hær! Var i kamp med denne omkring bedst malet! Fedt at se en Stormcast hær uden guld over det hele, absolut en lækker hær at se på!


Free People hæren jeg mødte i sidste kamp


KORNFLAKES!


Bloodbound hæren fra runde 1



Bæstmænd i fede farver!

Sidst men ikke mindst et lille up-close billede af den fine præmie jeg fik mig

Spiky Norman

Tillykke med prisen. :-)
Det eneste der undrer lidt, er baserne på de fleste hære, de er enten forskellige eller helt bare. Det virker lidt mystisk. Ellers ser det rigtig godt ud.

Alustriel

Mange tak

Den første Free People hær der fik 2. pladsen kom med på afbud aftenen forinden så den fik stor frihed i forhold til maling og sådan, og jeg ved at vores Khorne spiller havde kæmpet for at få hans modeller færdige til tiden, så der fik baserne minimal kærlighed inden turneringen. De andre par stykker ved jeg ikke så meget om, men jo der manglede lidt baser rundt omkring. Snakkende omkring mangler, så glemte jeg at få et billede af Ironjaws hæren der var med og har ikke kunnet finde nogen billeder jeg kunne tyvstjæle fra en anden deltager, så dem må i være foruden :)

Ravenwing

Quote from: Spiky Norman on 15 November, 2016, 07:03:07
Det eneste der undrer lidt, er baserne på de fleste hære, de er enten forskellige eller helt bare. Det virker lidt mystisk. Ellers ser det rigtig godt ud.
Det er vel warhammer hære som er blevet ombaset til runde AoS baser, så der lige skal laves et nyt base tema som skal implementeres. Meget fine hære!

Tillykke med prisen. Det ser rigtig lækkert ud. Meget inspirerende!
Jesper, medlem af Emperors Pride

Alustriel

#38
The woods are stiring! The queen of Ghyran is awakening!

Nixon

Spænende projekt. Hvad synes du om modellen? Er den alle pengene værd? Og vil du bruge hende i matched play?

Alustriel

Quote from: Nixon on 28 November, 2016, 23:29:54
Spænende projekt. Hvad synes du om modellen? Er den alle pengene værd? Og vil du bruge hende i matched play?

Jeg ÆLSKER modellen! Alarielle er en af grundene til at jeg blev solgt på Sylvaneth! Jeg har altid haft lidt en kærlighed til skovelverne også, så ja.

Den er klart hver en krone hver, om end, jeg har vel sagtens brugt omkring 900 kr på malinger alene til at lave hende (jo jo, en del af dem går igen i resten af hæren, but still), hun står virkelig ud blandt de andre modeller, men jeg vil dog anbefale en pinning/magnet løsning til Alarielle selv da modellen er meget høj med hende på og hun har 2 meget små steder hun sider fast på Wardroth billen, steder som jeg forudser knækker første gang man røre lidt for meget ved hende eller man transportere hende. Hendes vinger er også lidt skrøbelige, så man skal lige være lidt forsigtig med hende indtil man kender deres grænse.

I spil har jeg vel brugt hende en 6-7 gange so far. I 1.000 point dur hun ikke, hun er simpelthen for dyr, du har ikke rigtigt råd til noget andet end dryads så. Hun bør kun spilles omkring 2.000 point, men listen skal bygges meget op omkring hende. Multi-wound modeller er dem hun spiller bedst med da hendes 30" radius aura healer dem d3 i hendes hero phase. Minimalt i battleline units og så ellers Treelords og Hunters tænker jeg sammen med hende. Personligt overvejer jeg en liste med 12 Hunters fordelt på 2 enheder, 6 buer, 6 sværd sammen med hende. Men flere treelords kan også virke ret effektivt, man er også næsten nødt til at tage en tryller mere så man ikke spilder sin gratis relic, og kan få en ekstra gratis sylvaneth spell mere i listen (Regrowth på damen selv, Verdant Blessing på den anden)

Nixon

Det lyder som om du har tænkt det igennem. 12 Kurnoth Hunters alligevel.
Cool nok.

Alustriel

#42
Så sker der fremskridt med damen!





Jeg kan afsløre at jeg glæder mig virkelig meget til at se hende færdig :)

Ravenwing

Jesper, medlem af Emperors Pride

Nixon

Godt at se, der sker lidt fremskridt. Spændt på at se hendes ansigt færdigt.

Alustriel

Quote from: Ravenwing on 07 December, 2016, 15:39:41
Det ser godt ud. Ser frem til at se mere.  :)

Mange tak ^^ Vingerne er mere eller mindre allerede done nu, spydhovedet er også ved at være klar

Quote from: Nixon on 07 December, 2016, 20:46:10
Godt at se, der sker lidt fremskridt. Spændt på at se hendes ansigt færdigt.

Lidt skal der jo ske ;) Er selv meget spændt på ansigtet, har aldrig været gode til den slags så nu må jeg håbe hun bliver bliver komplet fucket up når vi kommer dertil

Alustriel

#46
Enemies of Ghyran beware! The radient queen of the realm walks again!












Helt og aldeles færdig! Altså bortset fra basen som trænger til en seriøs omgang kærlighed stadigvæk, men jeg når simpelthen ikke mere i denne omgang! Hun skal afleveres til malekonkurrence i DL på mandag og jeg kan simpelthen ikke nå at få nye ting hjem til basen inden, desværre, der mangler farver, blomster, buske etc. Har forsøgt mig så godt som jeg kunne med hvad jeg endnu havde på lager og at forsøge at endnu lade plads til når jeg køber nyt hjem. Jeg gør et sidste "desperat" forsøg i blomsterbutikker efter lidt mere "liv" til basen imorgen, men ellers er det sådan her hun vil kunne nydes fra på mandag i Dragons Lair i Aalborg sammen med et par andre af mine Sylvaneth folk i en 6-7 uger fremadrettet :)

Ravenwing

Lækkert lavet! Basen er lidt bar som du selv siger, men ellers helt suverænt :)
Jesper, medlem af Emperors Pride

Hoppe

Medlem af Emperor's Pride

Nanayaah

Lækkert!!!

Et intimiderende projekt! Må være fedt at få det klaret :)