Greenpeaces militære arm! - En blog om Sylvaneths og deres mange allierede!

Started by Alustriel, 25 August, 2016, 12:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Nixon

Den er blevet ret vellykket. Synes det er en god ide at gøre noget mere eller andet med basen.

Alustriel

Quote from: Ravenwing on 10 December, 2016, 00:36:54
Lækkert lavet! Basen er lidt bar som du selv siger, men ellers helt suverænt :)

Mange tak ^^ Efter et tip fra Hoppe ang. noget materiale han har brugt på en model på hans blog er jeg vidst kommet til at bruge et par hundrede kroner på basemateriale som Alarielle nok skal blive forkælet med når hun kommer hjem fra Dragons Lair igen ^^

Quote from: Hoppe on 10 December, 2016, 01:43:00
Meget fin! Shit en stor figur...puha...

Hoppe

Takker :) Og tjek, hun er sgu stor!

Quote from: Nanayaah on 12 December, 2016, 01:11:55
Lækkert!!!

Et intimiderende projekt! Må være fedt at få det klaret :)

Meget! Særligt da jeg endnu er rimelig ny i at male ting der ikke er iklædt power armour eller andre former for pansering. Men jeg er super tilfreds med hende og det er virkelig lækkert at have hende gjort færdig!

Quote from: Nixon on 12 December, 2016, 09:55:44
Den er blevet ret vellykket. Synes det er en god ide at gøre noget mere eller andet med basen.

Tusind tak :) Glæder mig også til at tilføje en masse farver og liv til basen. Det virker så pokkers meget som noget der burde være omkring hvor Alarielle er ^^

Alustriel

#52
Jeg indså lige at jeg slet ikke har smidt nogen billeder op af min Ancient efter han blev færdig!

Time to correct that mistake!






jeg har med vilje ikke gjort noget ud af runerne der findes overalt på hans bark. Syntes tit man ser det fra commission malere rundt omkring og til trods for det kan se godt ud føler jeg tit det lidt ødelægger modellen og giver den et meget unaturligt look. Så vil jeg langt hellere satse på et mere "naturligt" look til mine træfolk og gå med de subtile referencer til deres magiske oprindelse, så som øjne og mund på ham her, samt staven der skyder nye vækster.

Min næste enhed er også så småt i støbeskeen



Jeg ved endnu ikke om jeg syntes de er deres point værd, men fede modeller er de dog

Skilkoff

Aldrig se på om det er det værd på bordet hvis at man har federe figure end sin modstander :)

Nixon

Din ancient ser godt ud, kan sagtens følge det med runerne, har også kun antyder meget subtilt at de er der på min egen ancient.
Tree Revenants er så fede, dem skal du glæde dig til at male. Synes nu nok de er deres point værd, nogle gange.

Ravenwing

Det ser fedt ud. Din Ancient er lækker, men syntes måske der mangler lidt på basen - noget mere skov eller anden natur.

Jeg forstår godt dit argument med barken, men den virker alligevel meget mørk på billedet, men måske det er anderledes i virkeligheden.

Det er virkelig en lækker hær du har fået bygget på kort tid. Fedt!
Jesper, medlem af Emperors Pride

Alustriel

Jeg ser normalt heller ikke meget på om tingene er det værd i point når jeg køber det, men hvis jeg skal til at designe en hær til en turnering kan jeg ikke helt undgå at give det en kigger :) Og så sammenligner jeg dem med den alternative battleline unit jeg har og kan virkelig ikke se hvad jeg får for 20 point pr. model, kontra 12 for en dryad. I hvert fald ikke lige sådan lige noget der springer mig i øjnene og gør dem sådan super seje til andet end måske hoppe ind og nuppe et objective late game hvis der ikke står noget farligt på det.

Modellerne og lore er superfed omkring dem dog! Så skal også klart have mig et par kasser mere :)

Basen til ancienten: Tjek, jeg fornemmede det lidt med ham da jeg gjorde ham færdig, men syntes ikke det var så slemt. Det gik først rigtigt op for mig da jeg lavede Alarielle at jeg mangler mere basematerialle så Ancienten er første kandidat til at få påført en masse mere når jeg får det hjem. Hans bark tror jeg måske er billedets belysning der gør den langt mørkere end den i virkeligheden er, der er flere farvers drybrush hen over den :)

Og mange tak :) Er også virkelig godt tilfreds med den so-far ^^

Alustriel

#57
Jeg har da helt og aldeles glemt at smide op herinde at forleden var jeg til klubaften og kom hjem med en masse modeller



Har haft lyst til en seraphon hær længe så det var helt perfekt! Nu skal jeg blot have skaffet mig nogle carnosaurs, stegadons, terradons og så videre, og nåh ja, finde et maleskema jeg syntes er fedt

Tilbage i november kom jeg også til at købe mig lidt andre modeller



Egentlig er jeg ikke så pokkers vild med Stormcast modellerne, specifikt de der dødsmasker, de mangler karakter og det er ikke mig, så straks gik jeg i gang med at skifte lidt ud





Og det viser sig at SM hoveder uden hjelme passer perfekt til Stormcasts! Perfekt! Nu kan de blive fede at se på! Når jeg finder ud af at få dem malet

Nixon

Det ser ud til at 2017 er planlagt for dig. Smart at du holder dig til en grand alliance.
Jeg glæder mig til at se hvad du finder på med farverne.

Alustriel

Quote from: Nixon on 26 December, 2016, 09:15:25
Det ser ud til at 2017 er planlagt for dig. Smart at du holder dig til en grand alliance.
Jeg glæder mig til at se hvad du finder på med farverne.

Smart og smart :P Der er bare ikke rigtigt noget i de andre der siger mig noget, ud over enkelte modeller :)

Men jeg er også selv spændt, skal dog lige have tjek på nogle flere Sylvaneth så jeg har i hvert fald 2.000 point stående klar mens jeg maler de andre hære op :)

Nixon

Ja der er noget der tyder på at 2000 point bliver standard. Selvom Københavnerne hævder at 1500 er bedre. Men har man 2000, så er man nok  rimelig sikker på at kunne være med til det meste.

Alustriel

Jeg syntes selv 2.000 er et godt sted at stå, der har man plads til at bygge sin liste på mange fede måder, og få rigtigt sjove ting med. Men jeg ender nok på at have mere end 2.000 point malet Sylvaneth før jeg går videre til at male seraphon og stormcasts, skal først "lære" at male skæl til den ene liste samt købe ind så den kan spilles med. Stormcasts skal jeg have eksperimenteret med nogle farver som ikke er guld, og som jeg ikke allerede har leget med blandt mine forskellige 40k hære også. Overvejer noget sølv halløj til dem men skal teste mig lidt frem tror jeg, og så mangler jeg lige en stardrake og lidt flere sjove ting til dem.

Ravenwing

Det ser fedt ud. Du giver den gas med Order.

Jeg har haft lidt svært med at bestemme mig for hvordan jeg skulle strukture mine AoS hære. Jeg har dog valgt at lave ca. 3000 points til Stormcast. Samtidig arbejde lidt med Empire/freeguild ved siden af.
Nu starter jeg også på noget elver ting. Så jeg holder mig til Order, men vil dog også på et tidspunkt lave noget beastclaw raiders.

Det ser fedt nok ud med menneske hoveder på stormcasts og det passer jo fint fluff mæssigt. 

Glæder mig til at se mere :)
Jesper, medlem af Emperors Pride

Hoppe

Quote from: Nixon on 26 December, 2016, 11:04:33
Ja der er noget der tyder på at 2000 point bliver standard. Selvom Københavnerne hævder at 1500 er bedre. Men har man 2000, så er man nok  rimelig sikker på at kunne være med til det meste.

Basicly er dem der var med til at lave GHB gamle WFB spillere, der som udgangspunkt var vant til større hære. Plus det faktum at det sælger flere figurer. Hvis 2000 bliver standard, går meget tabt. Opstart bliver igen utroligt svært, grundet antal af figurer, hvis folk kun gider spille 2000 og det bliver "standard". 2000 point er et levn fra fortiden og nogen prøver at bilde os ind at det først "virker" ved 2000. Samme lister, hvor alt kan tages med til perfekt synergi. AoS skalerer rigtigt godt og 1000 point eller mindre spiller rigtigt godt. Vi har ikke super meget erfaring med AoS, men umiddelbart synes jeg omkring 1500 virker som et sweet spot. Om det er 1400 eller 1600 er nok ret lige meget, men der omkring...

Et andet aspekt er antallet af figurer kan blive for stort ift plads på bordet. Det begrænser movement, outflanking og degenerer til en stor blob hvor det bliver en attrition kamp. Der vinder de hårde enheder med godt save og mange wounds, hvor i imod noget som light cavalry og bløde et wound modeller bare bliver endnu mere ubrugelige. Bevares, har man en stor dyr figur ned (400-500 point, bliver det bedre).

2000 point dødsyge matched play scenarier ser jeg som ret langt fra hvad AoS kom med fra start. Det udvander spillet enormt meget og er egentlig helt imod essensen af hvad det var. Bare se på TGA forum, hvordan det hele strømlines til 2000 point matched play. Nogle er begyndt at kritisere det heldigvis. Men tournament play har det med at smitte og så spreder det sig og bliver standard i normale spil i diverse klubber.

AoS bør spilles i alle former of størrelser, tror det er godt at skifte størrelse og scenarier ofte, så man får flere facetter med og ikke lulles i søvn til standardiserede 2000 point matched play spil.

Men 2000 er da fint at spille, jeg synes bare man skal være åben overfor at spille andre spil også og passe på det ikke bliver FORMATET man altid spiller eller laver lister til.

Men klart, gå efter at lave 2000+ point, så er man da helgarderet og har en velafrundet hær. Jeg bruger det også som mål for hvornår jeg har en "komplet" hær og kan lave noget andet etc...


Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Alustriel

Personligt er jeg til 2.000 point eller over, om det bliver standard eller ej. Jeg finder som regel at større slag er for mig sjovere, hvad end vi snakker 40k eller AoS. Det fanger mere essensen af (særligt 40k) universerne for mig. Det er klart at 2.000 point fylder mere på et 6x4 bord end 1.500 point og der naturligvis vil være flere figurer at købe og male dertil og det kan virke afskræmmende for en ny spiller, men ligeledes kan en model som Archaon, Nagash eller Alarielle når de stiller sig i 1.000, 1.500 eller 2.000 og creamer begynderens hær. Det er for mig et spørgsmål om at sørge for at være klar på at spille mindre for at lære folk spillet, og gøre det klart at man kan spille den pointsats som det passer en og derfor vil et 2.000 point spil ikke nødvendigvis være noget en ny er tvunget ud i.

Spillet føler jeg har nok dynamik i sig til at et spil på eksempelvis 2.000 point ikke bliver dødsygt. Vi spillede 3 vejs 8.000 point slag i aalborg for en 3 måneder siden, og det var virkelig skægt netop fordi der er den dynamik i spillet så følte man sig aldrig rigtigt efterladt til at stå og kede sig hele modstanderens fase.

At gå efter at have 2.000+ point skal slet ikke ses som at jeg går efter at det skal være en standard for turneringer og events, men et spørgsmål om at jeg er en type der nær naturligt ejer enorme hære i alle spil systemer jeg er med i, og med alle hære jeg ejer. Både fordi jeg derfor har muligheder for at skifte enheder, taktikker og sådan mellem spil og ikke behøver stille den samme liste hele tiden, og så går det godt i hånd med jeg foretrække store spil ;)

Krøldrup

pfffftt ........

1500
2000
2500

?
I care not.
Jeg vil bare spille med vores fine dukker.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Alustriel

#66
Så sker der lidt her fra moldline helvede! For pokker der er mange på de her fyrer! Men de er sgu meget fede modeller



Mangler endnu at samle 3 Saurus Knights og 20 Saurus Warriors og rense min Skink Chief og Priest. Nåh ja, og skaffe nogle flere baser så de alle kan komme på runde frem for de firkantede der var med i kassen.

Ravenwing

#67
Quote from: Krøldrup on 26 December, 2016, 18:16:54
pfffftt ........

1500
2000
2500

?
I care not.
Jeg vil bare spille med vores fine dukker.

+1. Der er så mange muligheder i AoS. Det behøver jo ikke en gang være matched play.

Alustriel, der er godt nok mange tropper. Det bliver fedt på bordet.
Jesper, medlem af Emperors Pride

Alustriel

Quote from: Ravenwing on 02 January, 2017, 09:53:27
Alustriel, der er godt nok mange tropper. Det bliver fedt på bordet.

Tjek! Der er en del af dem, og nok også lidt mange, men de var gratis så siger man jo ikke nej ;) Har planer om at skulle skaffe mig en start collecting kasse så jeg får nok Saurus Knights til at lave 3x5 grupper og en Scar Veteran samt få en Carnosaur og så efterfølgende lidt flere store dinoer så jeg har lidt muligheder med hæren. Så kan Slann, Kroxigors osv. komme senere

kenhir incarnated

Virkelig fantastisk Sylvaneth hær! Den er super cool malet, jeg er selv lige begyndt med træmændede (og damerne) og de har været en fornøjelse at male noget organisk i stedet for armour plate nr. 3125. Og så er de ret hurtige at male til OK standard for en middelmådig maler som mig selv!

Specielt din bille og Alarielle er fantastisk, bruger du airbrush? eller er det hele pencel malet. Jeg har selv lyst til at købe hende men er ikke sikker på at jeg kan gøre modellen justice ift. maling. Har du nogensinde brugt hende til seriøse spil? synes folk generelt snakker om at de store centerpiece modeller som hende, Nagash, Archeon og Kålhovedet er for dyre til turneringer hvor det er vigtigere med flere modeller da objectives er så vigtige i AoS.

Jeg har heller ikke rigtigt fået mine Tree-Revenants til at fungere godt endnu, tænker at de enten skal holdes i reserve  i lang tid og smides ind sent i en kamp for at tage et objective, eller bruges til at dræbe fjendens artelleri.. problemet er bare at de fleste AoS hære ikke rigtigt har squishy backlines som de ellers er beregnet til at true. De dør imod alt med deres 5+ save, og synes at en 10 mands unit er alt for dyr i point.

Glæder mig til at se mere i fremtiden!
Trader Profil:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=57097.0

Kristian D Olesen. Odense.

Alustriel

Quote from: kenhir incarnated on 12 January, 2017, 17:10:44
Virkelig fantastisk Sylvaneth hær! Den er super cool malet, jeg er selv lige begyndt med træmændede (og damerne) og de har været en fornøjelse at male noget organisk i stedet for armour plate nr. 3125. Og så er de ret hurtige at male til OK standard for en middelmådig maler som mig selv!

Specielt din bille og Alarielle er fantastisk, bruger du airbrush? eller er det hele pencel malet. Jeg har selv lyst til at købe hende men er ikke sikker på at jeg kan gøre modellen justice ift. maling. Har du nogensinde brugt hende til seriøse spil? synes folk generelt snakker om at de store centerpiece modeller som hende, Nagash, Archeon og Kålhovedet er for dyre til turneringer hvor det er vigtigere med flere modeller da objectives er så vigtige i AoS.

Jeg har heller ikke rigtigt fået mine Tree-Revenants til at fungere godt endnu, tænker at de enten skal holdes i reserve  i lang tid og smides ind sent i en kamp for at tage et objective, eller bruges til at dræbe fjendens artelleri.. problemet er bare at de fleste AoS hære ikke rigtigt har squishy backlines som de ellers er beregnet til at true. De dør imod alt med deres 5+ save, og synes at en 10 mands unit er alt for dyr i point.

Glæder mig til at se mere i fremtiden!

Tusind tusind tak ^^ Man bliver jo helt forlegen af al den ros ;)

Jeg bruger ikke airbrush nej, sådan en ejer jeg ganske simpelthen ikke, og ved faktisk ikke om jeg helt vil have en for andet en at grunde modeller de helt store basefarver. Er virkelig glad for at lege med pensler, selvom det tager en krig med dem, men føler jeg har udviklet mig enormt som maler det sidste års tid og ville være ærgeligt at skulle lære noget andet helt forfra allerede :P Jeg kan også afsløre at hun lige har fået en 2. plads i Dragons Lairs malekonkurrence for monstre/køretøjer her i Aalborg og kan nyde derovre i nogle uger endnu

Hun har været i brug en god håndfuld gange og jeg føler hun sparker virkelig røv. Nu er hun heller ikke den dyreste af de store modeller til "kun" 620 point sammenlignet med de andre store drenge. Men hæren skal bygges til hendes styrker, med minimalt antal battleline og max på multi-wound modeller som hun kan AoE heale hver herophase. Men hun ryger med i nogle seriøse 2.000 point spil her i februar hvor hun er med i min armyliste til en turnering hvor jeg regner med hun kan lave ballade!

Tree-Revenants tænker jeg også skal være sådan en "surprise motherfucker" enhed der kan hoppe op bag fjendens artilleri eller tryllere, eller bare stå og holde et sikkert objective

Alustriel

#71
Så blev de også næsten færdige!



Mangler lige baserne, men meget rart at få dem ud af verden, de endte med at blive lidt små irriterende at lave faktisk, tror hvis jeg køber flere bliver de malet i sub assemblies fremfor samlet som de har været her. Banneret er jeg faktisk særligt tilfreds med! Syntes farverne passer ret godt sammen og giver en god kontrast til barken på selve Tree-Revenanterne

Rasmus_Høgh

Tak for sidst!

Ser ud til at det går rigtig godt med maleløjerne  :D .

Ser frem til Legacy of Blood 2. Bliver det med Sylvaneth, Seraphon, Stormcast eller *gisp* Hele moletjavsen !?

Anyways, keep up the good work!

Spiller hos:
9K Gaming
Vesterbro 30, 9000 Aalborg

Nanayaah

De ser rigtig godt ud!

Godt at du er kommet godt i gang med 2017, kan se at du har meget arbejde foran dig ;)

Alustriel

Quote from: Rasmus_Høgh on 26 January, 2017, 17:23:09
Tak for sidst!

Ser ud til at det går rigtig godt med maleløjerne  :D .

Ser frem til Legacy of Blood 2. Bliver det med Sylvaneth, Seraphon, Stormcast eller *gisp* Hele moletjavsen !?

Anyways, keep up the good work!



Selv tak Høgh :) Det bliver dog mine træfolk der kommer ud der ;) De to andre hære mangler mange forskellige indkøb endnu før de nærmer sig et godt niveau hvor de kan være med, og nåh ja, så skal de også lige males :P

Quote from: Nanayaah on 27 January, 2017, 00:40:51
De ser rigtig godt ud!

Godt at du er kommet godt i gang med 2017, kan se at du har meget arbejde foran dig ;)

Absolut! Der er altid masser af lave! Skulle jeg stærkt mod forventning blive færdig med alt mit AoS er der et par (eller 4) hundrede modeller i mine 40k hære der trænger til malekærlighed :)

Men bare rolig, jeg arbejder allerede hårdt videre med næste Sylvaneth model :)