News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Battlereports - 1000 pts.

Started by Mr. Smiley, 26 August, 2016, 20:19:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Her vil stå lidt omkring de enkelte battles som jeg udkæmper med min hær.
Lige pt er mit fokus på 1000 pts. til et AOS event til Nov. hvor hæren vil bliver prøvet af på kryds og på tværs.
Restriktionen for en 1000 pts. hær i AOS er 2+ Battleline units og 1-4 Leaders.

Min Nurgle hær lyder således:

LEADERS:
Great Unclean One (240)
Chaos Sorcerer Lord (140)

UNITS:
Plaguebearers Of Nurgle x 20 - Battleline (200)
Plaguebearers Of Nurgle x 10 - Battleline (100)
Chaos Familiars x 2 (40)

MONSTERS:
Soul Grinder - Nurgle (280)

1000 pts. med 63 Wounds

Da jeg startede AOS i samarbejde med en kammerat som spiller Sylvaneth vil en del reports omhandle vores kampe... Hans blog er at finde på http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96831.0

Omkring listen:
Som chef for hæren stod valget imellem Morbidex Twiceborn, Epidemius, Festus eller Great unclean one.
Mobidex er virkelig sej i små spil. Spawner små nurglings og kan heale sig selv på en 4+ i hver hero phase er utroligt hårdt at komme igennem ! Dog efter et par spil fandt jeg ud af værdien ved at have spells med i spillet og hans heal på 4+ er lidt random at gå efter. Epidemius er sej men er først virkelig god når man når op over 2000+ points ellers kommer hans buff ikke hurtig nok i effekt til at spillet er slut. Festus er klart den fedeste support wizard i spillet da han Permanent fjerner 1 fra saves på en unit (smider man på alle fjendens enheder) + healer en enhed D3 hver hero phase indenfor 1" af ham (Free hugs!).
Valget faldt dog på en Great unclean one da den først og fremmest healer D3 wounds HVER hero phase. Er en Wizard der kan kaste shields og hans plague wind ability gør at man laver en streg fra ham og 14" frem. Alle fjendens units får D3 mortals wounds mens ens egne units healer D3. Som jeg læser den rammer den også ham selv så må han vil heale sig selv D3 med den hver gang? For ikke at nævne han slå utroligt hårdt i nærkamp :)
Chaos sorc er valgt fordi han for 140 pts har en virkelig fed support spell hvor du må reroll alle 1'ere på en enhed hvilket på en Soul grinder er utroligt svært at sige nej til :) + Reroll alle saves på 1'ere på en enhed indenfor 10" gratis. (Husk at han få en hest gratis)

Battlelines - Nurgle er meget simple at vælge Battlelines til... Plaguebearers er nok i min optik den bedste battleline unit du kan få i hele chaos bogen og ender nok selv ud med 30 figurer i enheder i fremtiden.

Spell familiars er næsten et "must have" for få points med hære der har 2+ sorcs med i sin hær (og jeg manglede at fylde 40 pts ud)

Sidst men ikke mindst en Soul grinder for at få noget stort og tungt tilføjet til hæren ! Han er en no-brainer at have med 16 wounds og utroligt mange angreb men der hvor han passer ind i hæren er hans skydning som nurgle har utroligt lidt af i forvejen.
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0