News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Opklaring af regelspørgsmål

Started by Ni, 27 September, 2016, 09:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pazdzior

Godt at hører der ikke var noget at diskutere. Hvad bliver afklaringen fra JP eller venter vi på svar fra ETC regelmanden?
spiller: Warhammer, warhammer 40k og infinity
PF trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51215.0

Dorner

ETC har svaret at Cult Ambush ikke forstyrres af servo skulls, som er givet videre til JP. Den anden del mht IC's og returnere from the shadows er ikke besvaret
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

AlexBware

Giver lige mit input mht brod cover,

Der vil jeg mene nej. De kan ikke komme tilbage. De er tre separate units, der blot skal gå sammen. Beyond numbers kan dog fint genoplive chatacters i unit (ledere) og special weapons.

JP

Cult ambush forstyrres ikke af skulls. Det siger GW.
Det troede jeg egentligt var klart ud fra det klippede billede. Derfor har jeg ikke gjort mere ved det.

Har IC også Return from the Shadows regelen?

AlexBware

Quote from: JP on 23 October, 2016, 10:28:37
Cult ambush forstyrres ikke af skulls. Det siger GW.
Det troede jeg egentligt var klart ud fra det klippede billede. Derfor har jeg ikke gjort mere ved det.

Har IC også Return from the Shadows regelen?

Jeps det har de. Men det står specifikt under formationen, at de alene deployer som en samlet unit. Der står ikke, at de ER en samlet unit.

Den er IMO rimelig klar. Man kan heller ikke bruge "numbers beyond counting" på en independent character, der er død mens har var joined en anden unit, som så laver "return to the shadows"

JP

Jeg vil også mene at man ikke får IC tilbage via NBC reglen.
Så det er sådan vi kører den til kval.

Så må vi se hvad GW og ETC bestemmer senere. Jeg kunne godt blive bange for at de siger noget andet.

mcpolle

Der har været meget snak om multi charge, kan vi få en endelig forklaring/fortolkning, om hvordan vi skal forholde os/mig til det,

Tak på forhånd.

Og beklager, hvis det står et eller andet sted, vil i være søde at pege/link i den rigtig retning.

polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

JP

Det har jeg også eftersøgt.
Hvis ikke Bræmer kommer med en forklaring i løbet af ugen vil jeg skrive min fortolkning og så er det den vi bruger.

mcpolle

If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Ni

Multicharge som jeg ser det:

1. Erklær de enheder i prioriteret rækkefølge du vil charge med din enhed, det er kun disse du kan charge
2. Rul charge - vi forudsætter at du kan nå og du ikke dør til overwatch
3. Flyt nærmeste model i b2b med primært target
4. Du flytter i nærkamp med dine mænd i den rækkefølge du har lyst til under hensyntagen til:
4.1. Du skal primært i b2b med unengaged
4.2. Du skal sekundært i b2b med engaged
4.3. Du skal engage en fjende uden med vilje at blokere dine egne modeller fra at komme i nærkamp - hvordan helvede det rent faktisk skal spilles uden folk bliver uvenner aner jeg ikke - jeg synes det er en lortetolkning og en lorteregel der for det meste giver lortespil, så sent som i går stod vi 3 mand høj med sammenlagt 11 ETC'er bag os og kunne ikke blive enige
4.4. Du skal rykke så langt frem som muligt mod fjenden

Jeg har lyst til at nakkeskyde vedkommende der skrev "no holding back" i regelbogen hvor der lige bagefter skrives 3 fine punkter der for sig selv havde klaret hele assault-fasen. Bemærk at jeg ikke skelner mellem de prioriterede targets efter punkt 3 - det er sådan jeg opfatter det.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

gertinc

Du mangler noget om coherency. (der virkeligt fucker det op...)

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

JP

Som jeg forstår regelbogen og også det quote, så må du først engage sekundær mål når du ikke længe kan få folk hen til en unengaged model i primær mål.
Så hvis du har en model der kan nå en unengaged model fra bøde primær og sekundær mål, skal man vælge primær.
Hvis du har en model der kan nå en engaged model i primær mål og en unengaged model i sekundær mål, skal man vælge sekundær mål.
Hvis du har en model der kan nå en engaged model i både primær og sekundær mål, så vælger man selv.

Er det ikke nogenlunde det samme som det du skriver?

gertinc

Ok, efter JPs metode:

Tacticals vil charge to grupper bikes, de slår 12":

De tre første rykker til unengaged primary, nummer fire rykker til unengaged secondary....Hvad gør nummer fem? Coherency kontra base-til-base.

Kaltenberg

nr 4 kan vel ikke rykke derhen... han er udenfor Coherency der hvor han står (altså i BtB med gruppe 2)
mand nr 5 må vente til efter nr 4 er i cohenrency. :)
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

JP

Du skal stadig altid holde coherency. Alle de andre regler bliver overtrumfet af den.
Så 1-3 er god nok.
4 tager biken længst til højre i primær mål (så har er to inch fra makker 3).
5 tager det sekundære mål.

Der sådan jeg ville mene at det skulle gøres.

gertinc

Enig. Coherency skal altid være med. Men så kan man ikke multicharge to enheder med mere end ca. 4" mellemrum (med 25mm baser) - medmindre man ikke _kan_ finde b2b plads på primary.

mvh
Jens

Verminaard

Jeg mener jeg kan huske at coherency krav er taget ud via GWs FAQ, prøver lige at kikke efter det.

Dorner

Ny ETC faq:

Cult:
1. When making use of Cult Ambush, players are free to roll the dice for all units together before deploying any unit.

2. A unit gains Shrouded first turn on top of having Infiltrate by means of 'An Uprising Generations In The Making'.

3. The bonus given by an Acolyte Iconward is not cumulative. Apply the +1 only once regardless of the number of Iconwards in range.

4. When making use of 'Numbers Beyond Counting', only models that were part of the unit at army list design can be returned this way.

5. Units in a Genestealer Cult can either choose to deploy normally, go in reserves or infiltrate using the Cult Ambush Rules. Placement via Cult Ambush is not affected by Servo Skulls or other units that also Infiltrate.

Units deploy exactly as the Cult Ambush entry describes. When making use of the Cult Ambush rules and there are also enemy infiltrators in play, alternate placement of units between players.

6. Time to Rise Up takes effect when a unit from the Subterranean Uprising formation is joined by an independent character not also from the formation.

7. Meticulous Planner for the Subterranean Uprising takes effect when a unit is joined by any magus, even ones not part of the Detachment.

8. Units joined by independent characters that do not themselves have the cult ambush rule, like Patriarch Ghosar, cannot use the Cult Ambush rule.

9. The Crouchling does not count towards the limit of two familiars that can be taken by a Magus.

Link til document:
https://drive.google.com/file/d/0Bzus0DMobfGYN1d5elloV0FhY3M/view

/Dorner
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Ni

Enig med coherency:

Quote1. Erklær de enheder i prioriteret rækkefølge du vil charge med din enhed, det er kun disse du kan charge
2. Rul charge - vi forudsætter at du kan nå og du ikke dør til overwatch
3. Flyt nærmeste model i b2b med primært target
4. Du flytter i nærkamp med dine mænd i den rækkefølge du har lyst til under hensyntagen til:
4.1. Du skal primært i b2b med unengaged i enheder efter prioriteret rækkefølge og alle rykkede modeller skal være i coherency med hinanden
4.2. Du skal sekundært i b2b med engaged og alle rykkede modeller skal være i coherency med hinanden
4.3. Du skal engage en fjende uden med vilje at blokere dine egne modeller fra at komme i nærkamp - hvordan helvede det rent faktisk skal spilles uden folk bliver uvenner aner jeg ikke - jeg synes det er en lortetolkning og en lorteregel der for det meste giver lortespil, så sent som i går stod vi 3 mand høj med sammenlagt 11 ETC'er bag os og kunne ikke blive enige
4.4. Du skal rykke så langt frem som muligt mod fjenden og alle rykkede modeller skal være i coherency med hinanden
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Verminaard

Quote from: Dorner on 25 October, 2016, 05:59:10
Ny ETC faq:

Link til document:
https://drive.google.com/file/d/0Bzus0DMobfGYN1d5elloV0FhY3M/view

/Dorner

Nice godt med up to date ETC-FAQ,
Men der er jo ingen grund til at de skal skrive unødvendige ting ind i faq :-)

ETC FAQ
QuoteWhen charging through terrain, only apply the -2 penalty for charging through terrain for those models
that are slowed when charging, and this on a model by model basis. Models that are not slowed by terrain
do not incur the -2 inch penalty

GW FAQ
QuoteQ: One of your units is about to charge. As per the rules, you would measure the distance of the closest models in both squads, say 7", and there is nothing in the way of moving the first model into base contact, but a different model must move through a forest. Do you need to roll a 9, or is it still a 7?
A: You must subtract 2 from the charge roll if any models in the unit have to move through difficult terrain.

Rulebook
QuoteIf, when charging, one or more models have to move through difficult terrain in order to reach the enemy by the shortest possible route, the entire unit subtracts 2 from its total when determining its charge range

Tun

Skal jeg overstrege med en fin, rød tusch hvor forskellen er?

ckdaniel

Quote from: Tun on 25 October, 2016, 08:56:54

Måske hellere en forklaring på regelændringen, hvis du kender bevæggrunden.

gakkedulla

Der er ingen regelændring og ingen konflikt mellem nogen af de faq'er. I GW's FAQ er nemlig ikke nævnt om de modeller der indgår i eksemplet er nogen der ikke bliver slowed af terræn.

Doktorevil

Quote from: ckdaniel on 25 October, 2016, 09:15:27
Quote from: Tun on 25 October, 2016, 08:56:54

Måske hellere en forklaring på regelændringen, hvis du kender bevæggrunden.

Og forbigå muligheden for at være ukonstruktiv men samtidig nedladende? Ej.. Du må være tosset!

Ghostdog

Quote from: gakkedulla on 25 October, 2016, 09:31:53
Der er ingen regelændring og ingen konflikt mellem nogen af de faq'er. I GW's FAQ er nemlig ikke nævnt om de modeller der indgår i eksemplet er nogen der ikke bliver slowed af terræn.
Men regelbogen tager højde for at det ikke er alle der skal igennem terrain.
Så i bund og grund er det en regelændring.
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten