News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Opklaring af regelspørgsmål

Started by Ni, 27 September, 2016, 09:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Tun

Jeg er enig i at det er en regelændring. Rulebook-RAW så får hele unitten -2. Jeg kan ikke huske hvorfor det er blevet ændret :)

Det går ud på at bikes ikke mister 2 tommer hvis en normal mand til fods charger gennem terræn. Der var en masse pjat omkring Azrael, Ezekiel og Libbies til fods i de store ulve-units. Det blev rulet på 1 måde til ESC, en anden måde på dag 1 af ETC og en ny måde de sidste 2 dage af ETC..

Ghostdog

Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Verminaard

Quote from: Dorner on 25 October, 2016, 05:59:10
Ny ETC faq:

Cult:
2. A unit gains Shrouded first turn on top of having Infiltrate by means of 'An Uprising Generations In The Making'.

Link til document:
https://drive.google.com/file/d/0Bzus0DMobfGYN1d5elloV0FhY3M/view

/Dorner

Lige et spørgsmål
Det her skal vel ikke læses således,at en unit uden infiltrate usr, får både infiltrate OG shrouded, first turn fra "an uprising generation in the making"?

Mvh
Rasmus

JP

Jeg er ret sikker på at hvis enheden har infiltrate i forvejen får den shrouded oven i hatten.
Så svaret må være nej. Enheder uden infiltrate får ikke shrouded.

Verminaard

Subterrainean uprising formationen's units får infil af den. Så de ville får shrouded ofc.
Men Brood Cykel ville kun få infiltrate.

Sidder og klør mig i hovedet imens jeg kikker på dorners liste...
Det plejer at være et dårligt tegn når man ikke fatter hvad den gør

JP

Dør aldrig, scorer maelstrom og smadrer dig med rending er mit bud.

vejby

Quote from: JP on 28 October, 2016, 12:30:51
Dør aldrig, scorer maelstrom og smadrer dig med rending er mit bud.

Og det er vist et rigtigt godt bud.
Maling 2023: 28/41 modeller

wombattus

Det er rigtigt Rasmus, dem der er i uprising får shrouded. De andre får ikke, medmindre de er genestealers. :-)
WHFB TK, O&G, Bret
40K BA, IG, Sisters, Genestealer Cult
Rules of Engagement Fallschirmjäger
og Blood Bowl!

Landbooster

Simpelt spørgsmål: hvor stor er en escape hatch til en fortification? Og hvad skal man bruge til at repræsentere den? En base malet som hatch?

Ni

Escape hatch er en 40 mm base med "udsmykning" så det ligner en escape hatch. Jeg har taget en overskudshatch fra en rhino.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Landbooster

Verminaard

Virker culexus's aura ud fra en fortification eller et vehicle ?
Jeg mener jeg kan huske at jeg læste det et eller andet sted men jeg kan sku ikke finde det

Dorner

Quote from: Verminaard on 31 October, 2016, 09:56:55
Virker culexus's aura ud fra en fortification eller et vehicle ?
Jeg mener jeg kan huske at jeg læste det et eller andet sted men jeg kan sku ikke finde det

det gør den ikke, ingen bubble effect virker inde fra vehicles eller fortifications
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Verminaard

Cool tak, er det mig eller er den tekst der tilladte allies at starte inde i en fortification som er købt til en anden faction fjernet fra etc FAQ ?
Kan godt være jeg bare stirrer mig blind.

Kort sagt, kan en culexus starte inde i en bunker købt af en Tau cad ?

Gorlak

Kort svaret: Ja

Langt svaret: Der er intet i reglerne der forbyder det. Det er kun transports der er problemet. Det har noget at gøre med faction og det har bunkeren ikke.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Verminaard

Doktorevil

Uha, dengang culexus hyggede sig i en Stormraven og fløj rundt og nullede folk, det var tider

Krabby

Quote from: Doktorevil on 31 October, 2016, 12:39:41
Uha, dengang culexus hyggede sig i en Stormraven og fløj rundt og nullede folk, det var tider

Kan den ikke stadigvæk det? Den må vel bare ikke starte inde i den?

Sune Krarup

Den må gerne flyve rundt i den, men dens aura virker ikke ud af den.
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Belial

Og husk at dens negative effekt pga. desperate allies heller ikke "projekteres" ud af en bunker.

Sune Krarup

Hurtig opklaring:

Når et unit deployer via cult ambush, så må de ikke move i tur et, kun assaulte (hvis de har slået 6). Korrekt?

Hvad med de efterfølgende ture når de kommer på bordet. Får man også der lov til at slå, på ambush tabellen, for dem alle sammen inden man rykker nogen ind på bordet?

Mvh
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

AlexBware

Quote from: Sune Krarup on 01 November, 2016, 08:20:43
Hurtig opklaring:

Når et unit deployer via cult ambush, så må de ikke move i tur et, kun assaulte (hvis de har slået 6). Korrekt?

Hvad med de efterfølgende ture når de kommer på bordet. Får man også der lov til at slå, på ambush tabellen, for dem alle sammen inden man rykker nogen ind på bordet?

Mvh

Ja - via ETC-faq (og ligesom med alle andre reserver)

Rune Hilbert

Quote from: AlexBware on 01 November, 2016, 08:31:54
Quote from: Sune Krarup on 01 November, 2016, 08:20:43
Hurtig opklaring:

Mvh

Ja - via ETC-faq (og ligesom med alle andre reserver)
Jeg tror kun du svarer på spørgsmål 2, Alex :) Jeg vil gerne kende svaret på spørgsmål 1: Må Cult Ambush units move i tur 1?

Tun

Det kan jeg ikke se noget problem med...?

Det er clarified at du må "move and assault" på en 6'er, så jeg vil mene at man bare fjerner "and assault" delen på 3, 4 og 5.

gertinc

Hvor er det afklaret at du må move?

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...