News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Opklaring af regelspørgsmål

Started by Ni, 27 September, 2016, 09:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sune Krarup

Det vil jeg også gerne vide hvor du har fra? Det er jo netop specificeret i Ambush reglen at de ikke må rykke, men dog charge på en 6'er.
Sune "Mer' lasgun" Krarup

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Tun

Det er blevet spurgt ind til på captains, det skulle gerne stå et eller andet sted? Jeg følger kun med i regel-faq-tråden derinde og gider ikke læse dokumenterne igennem.. Hvis det ikke står nogen steder er det nok lidt mere spidst..

Dorner

Jeg har rejst spørgsmålet på ETC captains council:

When you deploy using cult ambush by infiltrate (again):
- When you deploy on a '3', '4', '5' or '6' may you move turn 1?

Again referrer til jeg har spurgt til assault tur 1 også, som er referret længere oppe i tråden.

Derudover har jeg et åbent sprøgsmål og claws og rending.

/Dorner

40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Verminaard

udsnit fra Cult Ambush reglen
QuoteUnless otherwise specified, ambushing units move onto the table as described for other Reserves and cannot move any further during the Movement phase of the turn they deploy or arrive on the battlefield.

Det står her at man ikke kan. Så kan man ikke.
Hvorfor skal det her overhovedet op ?

Dorner

Quote from: Verminaard on 01 November, 2016, 11:15:26
udsnit fra Cult Ambush reglen
QuoteUnless otherwise specified, ambushing units move onto the table as described for other Reserves and cannot move any further during the Movement phase of the turn they deploy or arrive on the battlefield.

Det står her at man ikke kan. Så kan man ikke.
Hvorfor skal det her overhovedet op ?

Det er også sådan jeg har spillet det, men vi snakker om infiltrate stepet
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Verminaard

Ja men der står "deploy or arrive on the battlefield"
Så er infiltrate vist også dækket

Sune Krarup

Det vil også helt klart være min læsning af det. Der er ingen grund til at skrive deploy hvis ikke det er gældene i første tur. Da de skriver både deploy og arrive må vi gå ud fra at deploy skal forståes som deployment fasen.

Men det vigtigste er at vi er enige om hvordan det spilles til kvallen.

Tun

Tja.. Du bliver også "deployed" via deep strike :)

Sune Krarup

Det er rigtigt, men det er helt åbenlyst være dækket ind under "arrive". Ergo må deployed hentyde til deployment fasen. Ellers giver formuleringen ingen mening, i mit hoved.

Jeg er sådan set mest interesseret i hvordan du har tænkt dig at spille den Thomas?

wombattus

Jeg spiller den uden at move i tur 1, ligesom jeg heller ikke laver "return to the shadows" i tur 1 hvis de er deployed via Cult Ambush.
WHFB TK, O&G, Bret
40K BA, IG, Sisters, Genestealer Cult
Rules of Engagement Fallschirmjäger
og Blood Bowl!

Omalley69

Quote from: wombattus on 01 November, 2016, 13:57:37
Jeg spiller den uden at move i tur 1, ligesom jeg heller ikke laver "return to the shadows" i tur 1 hvis de er deployed via Cult Ambush.

Man kan godt return to the shadows i tur 1. Du må bare ikke gøre det i den tur du ankommer fra reserve eller ongoing reserve.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

wombattus

Det er i bund og grund den samme diskussion som hvorvidt de må move i tur 1. Da return to the shadows siger: Instead of moving in the movement phase...
Der mener jeg klart at de skal kunne bevæge sig frivilligt for at kunne gå i skyggerne. Kan de det når de er deployed via infiltrate?
Det er også derfor jeg mener de ikke kan gå i skyggerne når de er gone to ground eller flygter.
WHFB TK, O&G, Bret
40K BA, IG, Sisters, Genestealer Cult
Rules of Engagement Fallschirmjäger
og Blood Bowl!

JP

Man må ikke lave et move i tur 1 når man bruger cult ambush.
Det siger reglen og det er blevet bragt til ETC counsil der siger det samme.

MaRV

Quote from: JP on 01 November, 2016, 15:31:56
Man må ikke lave et move i tur 1 når man bruger cult ambush.
Det siger reglen og det er blevet bragt til ETC counsil der siger det samme.
Hvad? Infiltrate er ikke i tur 1? Hvilken ruling fra council?

Mvh Uffe

MaRV

Her er reglen brudt ned, som jeg kun kan læse den.

Cult Ambush
Units with this special rule that infiltrate, or that arrive from reserve or ongoing reserve, can choose to roll on the cult ambush table, opposite, instead of deploying or arriving from Reserves normally.

Dette beskriver både infiltrate og reserves.

Ny sætning

Unless otherwise specified, ambushing units move onto the table as descried for other Reserves and cannot move any further during the movement phase of the turn they deploy or arrive on the battlefield.

Denne sætning beskriver udelukkende reserves, deploy er en henvisning til cult ambush, hvor man laver et "move onto the table", ikke som normalt, men bliver deployed op til 6" eller 3" fra fjenden. Havde sætningen skulle omhandle infiltrate også, så skulle det have stået "Infiltrate" i sætningen. Det er ren og skær gramma IMO.

Og så lige igen, infiltrate er ikke i nogen tur.

Enheder behandles som infiltraters eller folk fra reserve, medmindre andet er beskrevet.

Jeg kan ikke læse den anderledes, hverken hvis vi snakker RAW eller RAI  :-\

Mvh Uffe

gertinc

Det kan jeg sagtens, reglerne mangler afklaring. Resultat "5" giver fx forhåbentligt ingen infiltrator-fase skydning.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Rune Hilbert

Quote from: gertinc on 01 November, 2016, 17:20:52
... Resultat "5" giver fx forhåbentligt ingen infiltrator-fase skydning.
Godt spottet, det ville jo vel faktisk være en konsekvens af at rule den som om de må move :)

MaRV

Det vil sige, at hvis man laver et infiltrate, lad os sige, at man stiller en model 3" foran en modstander.

Så laver modstanderen et seize.

Han får tur 1 og danser rundt om din infiltrater (12" væk).

Derefter får man så sin tur 1 og man kan bare stå og glo.

Han får sin tur 2 danser 18" væk, mens han måske overvejer at skyde efter dig.

Så får man sin tur 2 og nu må man så rent faktisk gøre noget....

Er det sådan, at jeg skal forstå, at I gerne vil spille den regel?

Mvh Uffe

Hjarl

Det kan jeg sagtens, reglerne mangler afklaring. Resultat "5" giver fx forhåbentligt ingen infiltrator-fase skydning.

mvh
Jens

Jo hvis man spiller raw så er det præcis hvad der sker...

MaRV

Quote from: Rune Hilbert on 01 November, 2016, 17:25:01
... Resultat "5" giver fx forhåbentligt ingen infiltrator-fase skydning.
Godt spottet, det ville jo vel faktisk være en konsekvens af at rule den som om de må move :)

Jeg har før vundet et spil inden tur 1, da mit figtha bommer raid skød min modstanders commander (VICTORY), jeg har også taget imod, jeg ved ikke hvor mange, elder sniper skud pre-game. Det er ikke noget nyt fra GWs side.

Mvh Uffe

Tun

De gode gamle Alaitoc "disruption table" dage...

Tun

Jeg er dog af den klare overbevisning af de godt må move osv normalt uanset hvordan de deployer. Alt andet er ikke særligt oplagt :)

Sune Krarup

Uanset hvad kan jeg fornemme at det er ret godt vi har taget denne her op nu og ikke ved bordene.

Verminaard

nvm

Verminaard

Quote from: Tun on 01 November, 2016, 18:06:16
Jeg er dog af den klare overbevisning af de godt må move osv normalt uanset hvordan de deployer. Alt andet er ikke særligt oplagt :)

Er reglen bedre nu ?

QuoteUnless otherwise specified, ambushing units move onto the table as described for other Reserves and can then freely move  during the Movement phase of the turn they deploy or arrive on the battlefield.