News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Opklaring af regelspørgsmål

Started by Ni, 27 September, 2016, 09:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Verminaard

Lige et par afsluttende spørgsmål om GSC

1) Det er kun subterrainean uprisings formationens special rule "Time to Rise Up", som attached IC's som ikke er fra samme formation får ikke ?

2)Måske ikke så meget et spørgsmål, men skal der ikke stå "Primus" her, og ikke "Magus" ?
Ikke fordi der er nogen med i kval lister, men bare lige en helgardering, så det ikke er "hov det var en fejl, det gælder alle ICs, også patriarchs".

QuoteMeticulous Planner for the Subterranean Uprising takes effect when a unit is joined by any magus, even ones not part of the Detachment.

3) Der er ikke givet noget form for speciel dispensation til GSC om hvordan IC's joiner units, under deployment (herunder også via cult ambush under deployment) vel ?

4) Hvis man ikke kan move, så kan man ikke return to shadows, korrekt ? kan man så regroupe, og så derefter return to shadows ?

mvh
Rasmus

Dorner

Quote from: Verminaard on 04 November, 2016, 11:30:28
Lige et par afsluttende spørgsmål om GSC

1) Det er kun subterrainean uprisings formationens special rule "Time to Rise Up", som attached IC's som ikke er fra samme formation får ikke ?

2)Måske ikke så meget et spørgsmål, men skal der ikke stå "Primus" her, og ikke "Magus" ?
Ikke fordi der er nogen med i kval lister, men bare lige en helgardering, så det ikke er "hov det var en fejl, det gælder alle ICs, også patriarchs".

QuoteMeticulous Planner for the Subterranean Uprising takes effect when a unit is joined by any magus, even ones not part of the Detachment.

3) Der er ikke givet noget form for speciel dispensation til GSC om hvordan IC's joiner units, under deployment (herunder også via cult ambush under deployment) vel ?

4) Hvis man ikke kan move, så kan man ikke return to shadows, korrekt ? kan man så regroupe, og så derefter return to shadows ?

mvh
Rasmus

Ad 1) Nej alle characters, står specifikt i ETC FAQ, side 41 pkt 1
Ad 2) Ja, det er en fejl
Ad 3) Nej det er det ikke
Ad 4) Det vil jeg mene at man kan
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Rune Hilbert

Quote from: Dorner on 04 November, 2016, 12:41:20
Quote from: Verminaard on 04 November, 2016, 11:30:28
...
...
...
Ad 4) Det vil jeg mene at man kan
Men man kan da ikke rykke normalt efter man regrouper?
Da return to the shadows er istedet for et normalt move, så kan man da netop IKKE bruge den regel når man har regroupet... ?

wombattus

Er de 3" et move eller er det en del af regroup? Hvis det er en del af regroup siger reglen klart at "the unit cannot move further that turn".
WHFB TK, O&G, Bret
40K BA, IG, Sisters, Genestealer Cult
Rules of Engagement Fallschirmjäger
og Blood Bowl!

MaRV

Jeg vil også mene nej til regroup og return i samme tur. Hvis en model starter i fearless bubble i starten af turen, regrouper de auto og kan i turen efter gå i skyggerne.

Det er sådan, at jeg har læst det :)

Mvh Uffe

AlexBware

Enig med de sidste par svar.
Et regroup er ikke et move.

Dorner

Det er igen en af de ting der I gråzonen, og jeg sender ikke flere spm til etc captains council, da jeg fik brok en del af de sidste.

Jeg er dog ok med om det spilles på den ene eller anden måde.

Grunden vi har spillet det som at man kan return to the shadows når regrouped har været at der star at man regrouper inden modelerne mover og regrouper man man lave et 3" move, så er ikke unable to move.

Håber på at lave recap i aften, med ovenstående som udenstående.

/Dorner

AlexBware

Quote from: Dorner on 04 November, 2016, 16:30:13
Det er igen en af de ting der I gråzonen, og jeg sender ikke flere spm til etc captains council, da jeg fik brok en del af de sidste.

Jeg er dog ok med om det spilles på den ene eller anden måde.

Grunden vi har spillet det som at man kan return to the shadows når regrouped har været at der star at man regrouper inden modelerne mover og regrouper man man lave et 3" move, så er ikke unable to move.

Håber på at lave recap i aften, med ovenstående som udenstående.

/Dorner

Enig i at vi må vi kunne klare selv her.

Det er min klare opfattelse, at det ikke er et normalt move, når de regroupe - Du ignorerer terræn mv., og må i øvrigt ikke bevæge dig yderligere i turen (Du bruger ikke de normale regler for move - med mindre du er Space Marine naturligvis).

Blot fordi man flytter nogle modeller (ie. move up to 3", som det står under regroup) - så er det ikke et normalt move, men blot den korrekte gramatiske måde at skrive det på IMO.

Kaltenberg

Enig med Alex...
Men hvor tit regrouper GSC? Er de ikke fearless hvis de har lyst?
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Ni

Øhh... masques dans gør at movement kun er d3, dette dækker f.eks også magnetokinesis, så hvad der er et mover og hvad der ikke er synes at bero på om der står "move" eller ej.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Verminaard

ved regroup kan du gøre nogle helt specifikke ting, har du en special rule som ATSKNF kan du opføre dig normalt.
Ingen steder i return to the shadows står der noget omkring at du kan move normalt ved regroup, eller return to shadows efter et passed regroup test.

Verminaard

Har du et link til den faq ?, på den inde fra lukket etc står der noget med orks eller noget

mvh
Rasmus

Dorner

Quote from: Verminaard on 04 November, 2016, 23:48:01

Har du et link til den faq ?, på den inde fra lukket etc står der noget med orks eller noget

mvh
Rasmus

Er linket tidligere i denne tråd