News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Fejl i lister

Started by Bakken82, 23 October, 2016, 19:34:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghostdog

Quote from: Dorner on 24 October, 2016, 10:16:42
Quote from: ckdaniel on 24 October, 2016, 09:33:32
Jeg har et spørgsmål til 9k's eldar-liste. Jeg kan nemlig ikke finde ud af, hvordan wraithguard bliver til troops. Når jeg læser Iyanden supplementet står der ikke noget om at de kan det. I det tidligere codex havde spiritseeren en specialrule der gjorde dem til troops, men den mistede han i det nye.

Så er der ikke en venlig sjæl der vil fortælle mig, hvor jeg skal finde det.

Enig, de bliver ikke til troops

Det står på side 78 i Iyanden suppelementet, som GW har sagt god for.

/Karsten
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Gorlak

Er det fordi Kristoffer uploadede en forkert liste eller er det fordi der var en fejl  i den originale og det her er fikset? Tror ikke Oddball prøver på noget lusk, så hvis det er det første synes jeg ikke der er noget problem i ændringen (så  længe points passer :D).
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Dorner

Quote from: Ghostdog on 24 October, 2016, 10:40:14
Quote from: Dorner on 24 October, 2016, 10:16:42
Quote from: ckdaniel on 24 October, 2016, 09:33:32
Jeg har et spørgsmål til 9k's eldar-liste. Jeg kan nemlig ikke finde ud af, hvordan wraithguard bliver til troops. Når jeg læser Iyanden supplementet står der ikke noget om at de kan det. I det tidligere codex havde spiritseeren en specialrule der gjorde dem til troops, men den mistede han i det nye.

Så er der ikke en venlig sjæl der vil fortælle mig, hvor jeg skal finde det.

Enig, de bliver ikke til troops

Det står på side 78 i Iyanden suppelementet, som GW har sagt god for.

/Karsten

Super, og godt spottet:)
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

ckdaniel

Samme sted står dog at WK er jump monstrous og altså ikke gargantuan? Hvad med det så?

Det der står der er jo blot en beskrivelse af de regler som dukkerne havde i det tidligere codex

Gorlak

Man kan vel ikke pick n choose. Siger ETC FAQ noget?
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Verminaard

Quote from: ckdaniel on 24 October, 2016, 10:52:48
Samme sted står dog at WK er jump monstrous og altså ikke gargantuan? Hvad med det så?

Det der står der er jo blot en beskrivelse af de regler som dukkerne havde i det tidligere codex

Correctamundo

wombattus

Fejlen ved team Oddball ligger i at vi havde lavet den med en knigth først, men så læste at der i restriktionerne står en GC ELLER en SH. Hvilket ikke lægger op til at man må have en af hver, men må have enten eller. Kig i oplægstråden.
Så ændrede vi det lidt. Nu kan vi se andre har taget knights med knights, og synes det er lidt en skam vi ikke har, at der så var fejl i den liste vi lagde op er held i uheld.
Jeg kan provide et screenshot fra d. 19/10 hvor Asger skriver på vores interne gruppe at hans hær nu er færdig. Der er ikke en liste, men der står en IK og en WK.
WHFB TK, O&G, Bret
40K BA, IG, Sisters, Genestealer Cult
Rules of Engagement Fallschirmjäger
og Blood Bowl!

Gorlak

Vi snakkede også om den liste til GF så jeg kan også bekræfte den har været vendt :)

ckdaniel

Quote from: wombattus on 24 October, 2016, 12:05:16
Fejlen ved team Oddball ligger i at vi havde lavet den med en knigth først, men så læste at der i restriktionerne står en GC ELLER en SH. Hvilket ikke lægger op til at man må have en af hver, men må have enten eller. Kig i oplægstråden.
Så ændrede vi det lidt. Nu kan vi se andre har taget knights med knights, og synes det er lidt en skam vi ikke har, at der så var fejl i den liste vi lagde op er held i uheld.
Jeg kan provide et screenshot fra d. 19/10 hvor Asger skriver på vores interne gruppe at hans hær nu er færdig. Der er ikke en liste, men der står en IK og en WK.

Jeg tænker vi stoler på jer. I plejer at være ordentlige folk.

Doktorevil

Jeg synes også at der generelt skal udvises forståelse og tålmodighed til folk, sådan noget sker og er helt ok. Sådan et dejlig menneske er jeg bare.  :-* ::) :P 8) ;D

wombattus

Tak for opbakningen, jeg vil nu gerne dele billedet med jer alligevel.

Håber det går derfra.  :)

Skal jeg selv ændre mit oprindelige indlæg, eller er det bedst en admin gør det?
WHFB TK, O&G, Bret
40K BA, IG, Sisters, Genestealer Cult
Rules of Engagement Fallschirmjäger
og Blood Bowl!

Ghostdog

Bahaha, nogle fede farver.
Men er det så nu man skal sige, at Windriders er på små baser.  :P LOL :P

/Karsten
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Asger Hansen

Quote from: Ghostdog on 24 October, 2016, 15:08:16

Min hær bliver også kaldt "The Skittles army".

Jeg er faktisk i tvivl om det med baserne, da mine jetbikes er fra 4./5. edition og det var dem der fulgte med i pakken. Skal de så om bases? Jeg kan jo se at de nyere er på mindre baser.

JP

QuoteJeg har fået en anden liste fra Asger der spiller vores (Team Oddball) Eldar hær, han smider en Imperial Knight i istedet for Aspect host #2.
Som udgangspunkt vil jeg faktisk mene at er en for stor ændring til at det er ok.
Det sagt så lader der ikke til at være brok over det og så er der heller ikke med mig.
Hvis der i løbet af de næste 24 timer er nogen der gør indvendinger, så får I ikke lov til byttet. Men ellers er det tilladt.

murfen

Hej.

Saa haaber jeg at TEAM WARPIGs liste er mere spiselig.
De evt fejl som er naevnt skulle gerne vaerer rettet nu.

God dag derude.

Gorlak

Quote from: Asger Hansen on 24 October, 2016, 18:01:02
Quote from: Ghostdog on 24 October, 2016, 15:08:16

Min hær bliver også kaldt "The Skittles army".

Jeg er faktisk i tvivl om det med baserne, da mine jetbikes er fra 4./5. edition og det var dem der fulgte med i pakken. Skal de så om bases? Jeg kan jo se at de nyere er på mindre baser.

Her er listen over tilladte baser til alle modeller :)

https://drive.google.com/file/d/0Bzus0DMobfGYM09iV1pkUEZvNkk/view

EDIT: Hvad med de troops WG? Hvad ender vi med? Der er præcis 0 lande til ETC der havde dem med som troops, så ville tro det ikke er en mulighed længere.

Kaltenberg

Markant mere spiselig.
Mange tak. Nu er de rent faktisk læsbare.
Det kræver øvelse at lære sig ETC formatet, men det er fordelen er at der er meget mindre information læseren skal igennem få at forstå listen.
Der er en del skønhedsfejl endnu der kan rettes, hvis man vil.
Men godt gået, og vi glæder os til at se jer d 12/11. :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Verminaard

Quote from: Gorlak on 24 October, 2016, 19:36:15
EDIT: Hvad med de troops WG? Hvad ender vi med? Der er præcis 0 lande til ETC der havde dem med som troops, så ville tro det ikke er en mulighed længere.

Den er ikke legal.
De må vel bare få flyttet deres wraithguards i elite, og så finde 51 point til en gang bikes indenfor det samme detachment.
Mindst mulige ændringer tror jeg er standard løsningen for illegal lists til etc.

Verminaard

Quote from: JP on 24 October, 2016, 18:55:02
QuoteJeg har fået en anden liste fra Asger der spiller vores (Team Oddball) Eldar hær, han smider en Imperial Knight i istedet for Aspect host #2.
Som udgangspunkt vil jeg faktisk mene at er en for stor ændring til at det er ok.
Det sagt så lader der ikke til at være brok over det og så er der heller ikke med mig.
Hvis der i løbet af de næste 24 timer er nogen der gør indvendinger, så får I ikke lov til byttet. Men ellers er det tilladt.

Jeg vender den lige med mit hold.
Jeg foreslår alle andre captains gør det samme, så det ikke udelukkende er dem som kan overskue at kommentere på PF der caller the shots.

mvh
Rasmus

AlexBware

Vi har sgu nok ikke de store bemærkninger til om der er en knight med i listen eller ej.

Det kan være jeg øffer, når jeg har set og sammenlignet listerne :)

Dorner

Quote from: wombattus on 24 October, 2016, 12:05:16

fint med os.

/Dorner
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Tun

Korrekt, det kan man ikke længere. Hvad der sker er jeg personligt stort set ligeglad med, men der skal gøres noget :)

AlexBware

Quote from: Tun on 24 October, 2016, 21:18:11

Korrekt, det kan man ikke længere. Hvad der sker er jeg personligt stort set ligeglad med, men der skal gøres noget :)

Helt enig - Reglen er "Death Speaker" og kom fra det gamle Eldar Codex (6th ed.), og gjorde at man kunne tage Wraithguards og wraithblades som troops. Den regel har spiritseeren ikke længere.

Sigmaril

Iyanden codexet skriver: Spirit Mark isn't the only reason that you will want to include a Spiritseer in your army. Including a Spiritseer allows you to take Wraithguards and Wraithblades as Troops choises, rather than Elites.

Det er de præmisser jeg lavede listen udfra. GW har godkendt Iyanden, og jeg spurgte ydermere JP om tilladelse, så jeg kan ikke helt se hvorfor det ikke går?

AlexBware

Quote from: Sigmaril on 24 October, 2016, 21:43:08
Iyanden codexet skriver: Spirit Mark isn't the only reason that you will want to include a Spiritseer in your army. Including a Spiritseer allows you to take Wraithguards and Wraithblades as Troops choises, rather than Elites.

Det er de præmisser jeg lavede listen udfra. GW har godkendt Iyanden, og jeg spurgte ydermere JP om tilladelse, så jeg kan ikke helt se hvorfor det ikke går?

Fordi de henviser til reglen "Death speaker", som Spiritseers havde i 6th. Den regel er forsvundet i 7th edition.

Det er lidt a la det eksempel fra tidligere, hvor en Wraithknight var nævnt som monstrous creature i 6th, mens den nu er gargantuan creature i 7th.

Jeg mener ikke, at der er nogen vej uden om.

Men flyt din Wraithknight som Aux choice i dit Warhost detachment og drop dine 5 scouts der. Så har du råd til 3 jetbikes :)