News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Beastclaw raiders

Started by Mr. Smiley, 03 November, 2016, 14:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Så har der været lidt stille på bloggen men nye projekter har set dagens lys og derfor nye modeller til AOS.

Udover mit Nurgle og lidt hunde har jeg gået rundt og set efter en anden hær som nummer 2. Jeg har siden introduktionen af Ogors været vild med deres store brutale modeller dog har jeg altid syntes at de skulle ride på store bæster som en mammut eller ligende og lage derfor modellerne bag mig... lige indtil jeg så Beastclaw raiders :D

Jeg fik erhvervet mig 4 Mournfangs, 1 Thundertusk Beastriders og 1 Frostlord på Stonehorn.

Lige umildbart er Beastclaws utroligt hårde da Frostlord laver utroligt mange wounds og resten af hæren ligeså... Derfor tænker jeg at jeg udvider listen med en extra Thundertusk til næste Legacy of Blood til Januar :D
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Spiky Norman

De ser grumme ud, som sædvanligt :-)
Har du overvejet at få fingrene i den store Beastclaw boks til at supplere op med?

Du nævner Legacy of Blood, er det en AoS turnering i januar? Hvis så, hvor henne i landet?

Alustriel

Legacy of Blood er en lille ca 12-14 mands turnering her i Aalborg. Den første er her næste weekend, og nummer 2 snakkes der om skal være engang omkring starten af næste år

Spiky Norman

Quote from: Alustriel on 03 November, 2016, 18:17:24
Legacy of Blood er en lille ca 12-14 mands turnering her i Aalborg. Den første er her næste weekend, og nummer 2 snakkes der om skal være engang omkring starten af næste år
Ah yea, den har jeg set på Facebook gruppen. Havde vist bare lige glemt navnet :-)

Mr. Smiley

Her er et par ideer til 1000, 1500 og 2000 pts lister til mine Beastclaws

Leaders
Frostlord on Stonehorn (460)
- General
- Trait: Bellowing Tyrant
- Artefact: Battle Brew

Huskard on Thundertusk (340)

Units:
Savage Orruks x 10 (100) - Battleline
Savage Orruks x 10 (100) - Battleline

Total: 1000 pts

Simpel liste hvor Froslord danner spydspis og Huskard står bagved som support med ranged + buffs
De 2 Savage orruks er holdbare nok til at holde objektives.

Leaders
- General

Units
Mournfang Pack x 2 (200)
Mournfang Pack x 2 (200)

Behemoths
Thundertusk Beastriders (320)

Total: 1500

Ren Beastclaws hvor Frostlord charger ind med Mournfangs (Eller så holder de objektives) Imens Beastriders igen giver support bagfra... Meget lille liste men den slår fra sig.

Leaders
- General

Units
Savage Orruks x 10 (100)
Savage Orruks x 10 (100)
Savage Orruks x 10 (100)

Behemoths

Total: 2000/2000

Sidste liste hvor jeg går all out på Behemoths og med 3 små battleline units... Når listen rammer skal der nok dø noget og med 3 Frostlords skal de nok skabe frygt i enhver modtander :D

Alustriel

Jeg kan ikke rigtigt andet end frygte at møde både 1.500 og 2.000 point listerne. Der kan virkelig deles øretæver ud fra dem af! Fy for pokker! Jeg kan følge at du vælger at gå max ud på tanking med med Stonehorns i 2.000, men ikke i 1.500 hvor du har support Thundertusks med der kan give virkelig mange mortal wounds.

Hvorfor dette skift når du rammer 2.000? Ville det ikke være bedre med 2 Stonehorns og 2 Thundertusks? Så havde du også muligheden for at buffe den ene enhed orukks lidt op, eller have en 4. så du kunne sprede dig bedre ud på objectives?

Mr. Smiley

Quote from: Alustriel on 04 November, 2016, 23:21:57
Hvorfor dette skift når du rammer 2.000? Ville det ikke være bedre med 2 Stonehorns og 2 Thundertusks? Så havde du også muligheden for at buffe den ene enhed orukks lidt op, eller have en 4. så du kunne sprede dig bedre ud på objectives?

Der kommer nogle fede bonusser ved at gøre fuldt Beastclaw raider hær hvilket jeg lige skal have afprøvet først inden jeg kun køre Savage orruks som mine battelines.

Jo man kan sagtens gå efter 2 Frostlords og 2 Thundertusks men det skal lige testes først :)

Edit:
"If your army has a BEASTCLAW RAIDERS allegiance and chose to take the BEASTCLAW RAIDERS allegiance abilities, it has the following rules:

Mournfangs reroll wound rolls of 1 when charging.
Everwinter's Blessing: In each hero phase you roll a dice: on 1-2 everyone can reroll save rolls of 1, on a 3-4 everyone gets a 3" movement, on a 5 every enemy unit within 3" of your models suffers D3 mortal wounds on a 6 roll, and on a 6 they suffer D6 mortal wounds."

Alustriel

Quote from: Mr. Smiley on 04 November, 2016, 23:25:02
Quote from: Alustriel on 04 November, 2016, 23:21:57

Der kommer nogle fede bonusser ved at gøre fuldt Beastclaw raider hær hvilket jeg lige skal have afprøvet først inden jeg kun køre Savage orruks som mine battelines.

Jo man kan sagtens gå efter 2 Frostlords og 2 Thundertusks men det skal lige testes først :)

Edit:
"If your army has a BEASTCLAW RAIDERS allegiance and chose to take the BEASTCLAW RAIDERS allegiance abilities, it has the following rules:

Mournfangs reroll wound rolls of 1 when charging.
Everwinter's Blessing: In each hero phase you roll a dice: on 1-2 everyone can reroll save rolls of 1, on a 3-4 everyone gets a 3" movement, on a 5 every enemy unit within 3" of your models suffers D3 mortal wounds on a 6 roll, and on a 6 they suffer D6 mortal wounds."

Jeg stemmer for du smider dem ud foran en røvfuld Spirits og ser hvordan det går!

Mr. Smiley

Så er der lidt nyt fra Beatclaw fronten !

Eftersom sidste turnering med Nurgle gik fint dog uden mange vundne spil har jeg bestemt at gå all-in på bisset Beastclaws !

Med lidt inspiration fra de store Warhammer TV events hvor der bliver brugt 1 Frostlord, 3 Huskards og Moonclan grots til battleline units hedder listen som følgende:

Leaders
- General
Moonclan Grot Shaman (60)

Battleline
20 x Moonclan Grots (120)
- Pokin Spears & Moon Shields

Units
1 x Grot Fanatics (30)
1 x Grot Fanatics (30)
1 x Grot Fanatics (30)

Total: 1990/2000

Ved at sætte de 3 Huskards sammen i midten og lade Frostlorden dominere en flanke imens Shaman buffer Lorden med mystic shield.
Imens dækker Grots med Fanatics for enhver som vil charge mig før jeg charger dem :D Fanatics er fantastiske til at deny en hver double tur eller hurtig enhed som vil i nærkamp med mine Huskards eller Frostlorden og så er de ret solide med 4+ save imod skydning.

Indtil videre har jeg haft 2 testspil imod en Khorne bloodbourne og High elves hær.
Imod Khorne virker hæren utroligt dominerende da Huskards kan fjerne enhver special character som Bloodsekrator og Strocker som ofte står alene. Lorden tager sig af enhver større enhed som truer med at komme for tæt på.
Mod High elves fandt jeg hurtigt ud af at de counter Beastclaws ret hårdt med Buer og Balistas samt magi der reducer ens movement med 50% hvilket er utroligt stærkt !
Dog hjælper det at hæren healer d3 for hver Huskard hvilket holder hæren oppe.

Overall er hæren den stærkeste jeg nogensinde har spillet. Syneigen med Huskards heals og Frostlords hårde slag samt Grots anti-charge Fanatatics gør at hæren kan stå imod alt der bliver smidt imod den.

Jeg regner med at smide billeder op af hæren som den bliver malet og et par detaljere battle reports til at følge op på erfaringer med hæren.

Unforgiven

Smid net på grots. Så kan de leve lidt længere.......
Chaplain
"Stand up for what you believe in, even if it means standing alone." - Unknown
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.
EP på PF: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=271.0

Mr. Smiley

Quote from: Unforgiven on 10 March, 2017, 18:07:41
Smid net på grots. Så kan de leve lidt længere.......

Modtaget !

Hvor mange i enheden må være netters?

Unforgiven

Chaplain
"Stand up for what you believe in, even if it means standing alone." - Unknown
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.
EP på PF: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=271.0

Skilkoff

Der er ikke et bestemt antal. Der står bare A few. Så det er på en underlig måde op til en selv. Jeg har selv overvejet 20 netters. (mest som en joke)

MCM

Tre netters pr. 20 modeller. Side 1 i Destruction FAQ

Skilkoff

Quote from: MCM on 10 March, 2017, 23:11:09
Tre netters pr. 20 modeller. Side 1 i Destruction FAQ

Cool :)

Mr. Smiley

Så prøver vi at give Beastclaws lidt kærlighed !

Efter GH2017 kom ud har man sjældent set Beastcalws på bordet igen da deres point cost blev skruet op. Når man ser på turneringer der sker rundt i verden ser man meget sjældent Beastcalw raiders og typisk ikke i den gode ende af top 10.
Metaet har ændret sig utroligt meget med GH2017, Maggotkin og nu de nye buffs til death og alt dette har gjort at hære som Beastcalws (Og Sylvaneth) kommer længere bagud i forhold til andre hære.

Jeg har siddet og prøvet at finde nye lister som kan (måske) holde stand imod det nuværende meta og måske kan vinde en turnering eller 2.

Liste 1:
Første liste er taget lidt i forlængelse med hvad der var top tier listen sidst Beastclaws så sig selv på finalebordet

Allegiance: Destruction
Leaders
- General
- Command Trait : Bellowing Tyrant
- Artefact : Battle Brew
Huskard on Thundertusk (380)
- Blood Vulture
Huskard on Thundertusk (380)
- Blood Vulture
Moonclan Grot Shaman (80)

Units:
20 x Moonclan Grots (130)
-Pokin Spears & Moon Shields
- Bad Moon Icon
- Bad Moon Icon
- Bad Moon Icon
3 x Grot Fanatics (100)
40 x Gitmob Grots (200)
-Bows & Slashas

Total: 1990 / 2000
Allies: 0 / 400
Leaders: 4/6 Battlelines: 4 (3+) Behemoths: 3/4 Artillery: 0/4
Wounds: 144

Da hæren var vild var der 3 Huskards hvilket var utroligt fjollet men utroligt habilt. Dog med de nye points er der "kun" råd til 2 hvilket er okay og de sidste 200 pts tilovers skal bruges på noget som kan snipe karakterer ud og fylde på baglinjen. Derfor er der valgt Gitmobs da de kommer ned på 3+ for at ramme og 5+ for at wound med 40 skud... der burde være noget som dør
Moonclans dækker de store drenge med Fanatatics der hopper ind hvis ens modstander får en heldig first turn charge imens Mammutterne laver det de nu gør med mortal wounds og charge med Frostlord.

Liste 2
Allegiance: Destruction
Leaders
- General
- Command Trait : Bellowing Tyrant
Savage Big Boss (120)
- Granite Choppas
Moonclan Grot Shaman (80)

Units
30 x Savage Orruk Arrowboys (360)
10 x Savage Orruks (120)
10 x Savage Orruks (120)
10 x Savage Orruks (120)
Battalions
Kunnin' Rukk (160)

Total: 2000 / 2000
Allies: 0 / 400
Leaders: 4/6 Battlelines: 4 (3+) Behemoths: 2/4 Artillery: 0/4
Wounds: 156

Lidt af det samme som før bare med en Runnin'rukk til at give støtteild samt 2 Frostlords med 2 battlebrews der nok skal tæske ting som kommer for tæt på.
Jeg har ikke selv prøvet at spille Kunnin'rukk men Beastclaws skal bruge noget firepower til at kunne overleve og bedste enhed til dette er Arrowboys.

Jeg syntes selv at liste 1 skal luftes da jeg er meget sikker på den giver flest værktøjer til at kunne håndtere nuværende meta men liste 2 skal afprøves på et tidspunkt :D

Skilkoff

Dejligt at se lidt gang i bloggen og Beastclaws igen :)

Jeg har ikke set i detaljer på hvad man ellers skulle tage med men ville det måske være en ide at tage den ene Thundertusk ud også køre en Stonehorn og Thundertusk med Brew på også måske nogen Mornfangs eller måske Savage Orruks arrow boys ind tænker lidt mindre big boys også få noget ind. Som du selv siger de kan ikke holde trip med Swarms for tiden.