News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Ris - ros og andet.

Started by JP, 13 November, 2016, 19:56:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vejby

Jeg snakkede med ham jeg spillede med fra Warpig og de var vist klar over, at de sprang ud på det dybe vand. Han er åbenbart ansat ved GW i Kbh., så jeg kunne ikke forestille mig andet end at han i hvert fald har en interesse i at komme til de større turneringer.

Jeg lagde også et godt ord ind for Fastawar ved samme lejlighed og han var også interesseret i ITC, selvom det selvfølgelig er noget andet.
Maling 2023: 28/41 modeller

Ryback

Jeg vil gerne smide en opadvendt tommelfinger for et meget velafholdt arrangement. Rigtig god lokation og al det praktiske lod til at spille. Og så 60 spillere til et 40K arrangement, det er en first-timer for mit vedkommende med så mange 40K gutter under et tag, men det var fedt.

Fem fine spil, ikke alle lige tætte og spændende, men sådan er det jo i det her format. Især mit spil søndag morgen med en tømmermandsramt Paul Bridge var superfedt og intenst til det sidste, bare ærgerligt jeg tabte, hehe. Men også sjovt at prøve mirrormatchup mod René/Ghost på en regulær fodboldbane - som forudsagt hev den mest erfarne spiller sejren hjem her (og det var ikke mig...)

Fem fine modstandere, ikke noget som helst at sætte en finger på. Rigtig god stemning i det hele taget.
Og fire fine teammates på hold nummer tolv, ikke mindst. Fedt at møde Jer og fedt det kunne lykkes at få et hold på benene.

Jeg kan forstå, at det er fuldt bevidst, at nogle borde stort set ikke har terræn, så det vil jeg ikke kritisere, det er fuldt forståeligt. Menøhh, som Jervis skrev tilbage i midthalvfemserne: the more the terrain, the better the game.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

princelarming

Tak for kval, til modstanderne ved bordene, holdene vi ikke spillede imod, arrangøren og vinderen.

Dejligt med en Kval hvor man kunne vælte ind fra Hegnet, uden at skulle have fat i en vogn.

Et spørgsmål til match-ups (nej, ikke dem, de er interne!) men hvorfor endte nogle hold med at skulle spille mod hinanden mere end en gang? Jeg har fået forklaringen fra Peter Linde, men vil gerne have den fra "officiel" side, også for at undgå rygte-dannelser og konspirationsteorier.
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

JP

Var det ikke kun i sidste runde?
Vi prøvede at sørge for at få det sidste hold til at spille mod bunden. Men det var Tourney keeper ikke gearet til.
Vi flyttede så manuelt rundt på hold. Det gik i de første runder. Men i runde 5 gik det galt. Uanset hvor meget vi flyttede rundt endte nogen hold med at spille mod folk de havde mødt.
Til sidst blev Michael og jeg enige om at det vigtigste var at top hold og bund hold fik de mest passende kampe.
Det endte så med at to hold mødte hinanden igen.

Fremad rettet burde det ikke være et problem da der ikke skal tages hensyn til nogen hold.

Har du hørt andre grunde?

princelarming

Nej, det var nogenlunde det jeg havde hørt.

Jeg troede dog kun at "hold nummer 12" skulle fordeles ned i første runde... De viste sig jo ikke at være så dårlige endda...

som sagt, næste år bliver det (forhåbentligt) ikke et issue
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Ni

Det går sgu op i hat og briller hvis man tvinger særlige matchups igennem i 5 runder med 12 deltagere... Jeg har tidligere prøvet at lave noget til at rette op på det, men jeg har ikke haft held til at lave noget der er idiotsikkert.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Verminaard

Eventuelt drop swaps i en så stor turnering ?  ;D
Kan godt følge dit argument JP om at Uffes hold skulle møde bunden hele tiden, men burde de så ikke bare have scoret 0 point i alle deres kampe, og samtidigt kun givet de point jeg ved ikke om TK havde understøttet dette.
Men ellers tror jeg da ikke de havde noget imod at battle derudaf.

On another note, hvis nogle gerne vil se mine livestreams. så skriv en PM til mig med jeres mail i bruge til facebook, jeg kan ikke finde ud af at share dem i til en anden gruppe, eller rippe dem og uploade på youtube..

princelarming

Quote from: Ni on 14 November, 2016, 20:31:41
Jeg har tidligere prøvet at lave noget til at rette op på det, men jeg har ikke haft held til at lave noget der er idiotsikkert.

Idiotsikkert er ikke et kvalitets-stempel, men en udfordring! ;)

Quote from: Ni on 14 November, 2016, 20:31:41
Det går sgu op i hat og briller hvis man tvinger særlige matchups igennem i 5 runder med 12 deltagere...

Skal det forstås sådan at det faktisk kun var i første runde at de blev matchet mod bunden, eller hvordan??

Kan man ikke Scrubbe/redigere i "cachen" som holder info om hvilke hold der har været oppe mod hvem??

Sigmaril

Jeg vil også gerne takke for en god og dejlig turnering. Jeg elsker jer sgu allesammen, og det er altid en fornøjelse når alle samles under samme tag.

Det værende sagt, så vil jeg gerne endnu engang brokke mig (ikke til JP specifikt, men til vores etablerede ETC-miljø generelt) over tidsrammerne for de enkelte runder. Når match-ups og pre-game inkluderes er det simpelthen ikke muligt for rigtig mange at spille et spil færdig på den afsatte tid. Det skete for mig selv "kun" en enkelt kamp denne gang, men det gjorde det for mange andre.

Jeg har hørt "jamen det skal være så tæt på ETC som muligt"-argumentet, men A) ETC opererer med en hel time ekstra per kamp, og B) ETC-holdet har rigtig lang tid fra nu af til at spille sig varm på de "rigtige" ETC-rammer, på trods af at Kval evt. bliver spillet med en bredere tidsramme, færre spil per dag, færre point per hær, forpligtende skak-ure, eller noget helt femte.

murfen

Team WARPIG vil ogsaa gerne takke for en super fed weekend. Vi vil gerne sende en saerlig tak til JP for at vaerer cool over for os nye, og for den flotte og helt saerlige praesentation vi fik ved starten af turneringen. Derudover en saerlig tak til alle dem som vi fik lov at spille imod. Tak for jeres taalmodighed og sparring. Og en super stor tak for alle jer som tog saa godt imod os...

Vi kommer helt sikert igen til naeste aar, og jeg kan med sikkerhed garanter at de lister vi stiller til naeste aar heller ikke bliver super tunet netlister. Vi fastholder vores tilgang til spillet, men denne gang satser vi paa, at vi som spillere er mere tunet...

maa i alle have en dejlig dag.

wombattus

The Oddball way, jeg er vild med det.
WHFB TK, O&G, Bret
40K BA, IG, Sisters, Genestealer Cult
Rules of Engagement Fallschirmjäger
og Blood Bowl!

Bismark

Quote from: murfen on 16 November, 2016, 18:57:00
Vi kommer helt sikert igen til naeste aar, og jeg kan med sikkerhed garanter at de lister vi stiller til naeste aar heller ikke bliver super tunet netlister. Vi fastholder vores tilgang til spillet, men denne gang satser vi paa, at vi som spillere er mere tunet...

maa i alle have en dejlig dag.

If all else fails, skyd skylden på jeres kaptajn som laver matchups. *host*Thunderdome 2 mod Tau-culexus*host*
Gammel bitter mand i EP, og det tabte medlem af wu-tang clan

Quote from: RiccardoAnger is a human feeling... so it's alot like love.

MIKFRE

Findes der ingen billeder fra kval?

Gorlak

Jeg tog kun billeder på Hegnet natten til søndag - men er så glad for PF og gider ikke bannes, så poster dem ikke her :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: MIKFRE on 08 December, 2016, 09:19:03
Findes der ingen billeder fra kval?

Der var flere til Kval, der tog billeder, men jeg tror de fleste enten poster i egne blogs eller slet ikke. Prøv at kigge i diverse 40k-blogge om afrapportering efter kval.

Personligt tog jeg 0 40k-relaterede billeder, så jeg kan desværre ikke hjælpe.
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Quote from: Gorlak on 08 December, 2016, 10:26:42
Jeg tog kun billeder på Hegnet natten til søndag - men er så glad for PF og gider ikke bannes, så poster dem ikke her :D

Rettelse: også natten til lørdag

Ryback

Jeg tog lidt billeder, mest fra mine spil.

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride