News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hissing with spite- Nixons Sylvaneth blog

Started by Nixon, 25 November, 2016, 22:57:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nixon

Hej
Jeg startede med at spille Age of Sigmar i juni. På det tidspunkt faldt jeg for Ironjaws, men jeg fandt hurtigt ud af at der var få få valg i hæren.
Derfor kastede jeg mig over Sylvaneth. Jeg er nu færdig med de første 1000 point og satser på at kaste mig over de næste 1000 i løbet af de næste måneder.

Velkommen til min blog.

Ravenwing

Nixon, det er f**** fedt det der. Super lækkert malearbejde.

Ser frem til at se mere - er dronningen og billen det næste?
Jesper, medlem af Emperors Pride

Nixon

Droningen og billen er ikke på programmet endnu. Er en smule bange for den model. Satser på at lave en 2000 point liste med lidt mere basis valg ind til jeg får lært spillet ordenligt at kende.
Og tak for de pæne ord.

Nixon

Listen jeg forestiller mig at male op er som følger:

Leaders
Treelord Ancient (300)
- General
- Trait: Gnarled Warrior
Spirit of Durthu (400)
Branchwych (100)
Branchwych (100)

Units
Dryads x 20 (240)
Dryads x 10 (120)
Kurnoth Hunters x 3 (180)
- Scythes
- Greatswords
- Greatbows
Tree-Revenants x 5 (100)

Battalions
Household (20)
Gnarlroot Wargrove (80)

Total: 2000/2000

Det eneste jeg er lidt usikker på er om jeg skal have to Branchwyches og om jeg har valgt de rigtige Battalions. Hæren er lavet til Matched Play med point fra Generals Handbook (GH)

Skilkoff

Jeg elsker dig 1000 points liste. alt meget meget i stil med nogen af mine Death udkast lister med Mortarch of blood også nogen gutter med hende 8)

blomkaal

De der træer lokker rigtigt meget, og dit lækre malerarbejde gør det ikke bedre ;)

Må man spørge hvordan din 1000 pts. liste ser ud?

Nixon

Quote from: blomkaal on 26 November, 2016, 11:19:13
Må man spørge hvordan din 1000 pts. liste ser ud?
Ja det må man gerne.

Treelord Ancient
Brancwych
10 Dryads
10 Dryads
5 Tree-Revenants
3 Kurnoth Hunters med Scythes.
Listen er på 920 point.

Og her er de sidste skud på stammen.

Alustriel

Fede sylvaneth ting! Og en rigtig lækker liste, meget tæt på min egen 1.000 points liste :)

PS: Hvad laver bloggen her? Troede de skulle være på deres eget board (Mindre Blogs) under Fantasy Battle?

Nixon

Min blog er oprindeligt startet som en del af min gamle blog under Maleblogs. Men der blev noget rod.
Så jeg tænkte at den ville ligge bedre her?

El Rey

Rigtig godt malet, var faktisk lige lidt i tvivl om billederne bare var taget fra GWs hjemmeside, så nice ser de ud. :) De nye WE figur er også en af de steder GW har lavet en homerun, for de er så fede. Den eneste model jeg ikke synes er så fed er den med hende på den store bille, hvor jeg får lidt for meget flashback til starship troopers.

Nixon

Tak for de pæne ord. Ja, Sylvaneth sidder lige i skabet. Men jeg er nu heller ikke så vild med billen. Det er klart træmand i alle størrelser der fik mig til at bygge hæren.

blomkaal

Jeg er heller ikke selv så vild med billen, mest fordi jeg ikke rigtigt synes den passer ind.

Jeg er helt vild med at din 2000 pts. list grundlæggende bare er to Start Collecting bokse med lidt ekstra -- kan være man skal prøve at lave en variant af din 1000 pts. liste som kører på én Start Collecting :)

EDIT: Kan man godt køre Household med en Treelord Ancient, dog? Jeg har ikke bogen, men hvad jeg kan fremsøge med min google-fu, siger at det skal være en vanilla Treelord (kilde -- ved ikke hvor pålidelig den er, dog). Og er den (Household) overhovedet noget værd?

Anaxagorax

Det ser lækkert ud Nicolai, de er rigtig fine.

Det kunne dog være rart med noget variation i mængden hvis der kommer mere. Er der andre ting eller er de sådan nogle pindedyr alle sammen?
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Nixon

Variarion er lidt problemet. De første 1000 point er gået glat. De næste 1000 bliver mere af det samme. Alternativt kan jeg mixe med andre Order hære, men så mister jeg nogle fordele på reglerne.
Det er lidt et gennemgående problem i AOS, hærene får nogle ret smalle udgivelser.

Nixon

Du kan godt køre en Treelord Ancient i et Household, hvis du samtidig vælger en Gnarlroot batalion. Det er derfor jeg først gør det på 2000 point.

Nixon

Så kom vi over den første arbejdsuge, og jeg har så småt fået energi på at male og spille lidt igen.

Har netop færdigjort min anden enhed Kurnoth Hunters, denne gang med buer. Næste enhed bliver 10 Dryads.

Nanayaah

Virkeligt flot og "crisp" paintjob på de Kurnoths, Imponerende!

Gorlak

Virkelig fede! De popper helt vildt. Inspirerende.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Hoppe

Medlem af Emperor's Pride

Nixon

An opportunity not to be wasted

As Esyae walked through the forest her mind started to wander, the memories of the last few battles forming as leaves on her canopy. She would never forget how her people had suffered at the hand of the followers of Nurgle.
But there was still hope. Although her Wargrove had suffered more than one defeat in the quest to find Phaendar, they had succeeded. Phaendar was once again amongst his people. The young Ancient had been captured by a human wizard, who had used Phaendars lifeforce to strengthen his own magic. Phaendar had almost been drained, his branches all withered and his limbs nothing but twigs. But Phaendar had still been able to call out to Esaye, she had heard his song.
Esaye had gathered a small warband consisting only of a few Dryads and some Tree-Revenants, and together they had searched the plains for the wizard.
When they finally arrived at the wizard tower they were ambushed by Free-Guild humans and a Beast from another realm. The Beast, a huge Oruuk of the Ironjaws had decided that the rock between the Sylvanteh and their foe, was the perfect place to sharpen his axe, and he would not be persuaded to leave. Esaye and her warband did the best they could to defeat him, but the Free-Guild humans had some how mistaken the Sylvaneth for Daemons and did all they could to hinder their advance. Esyae had to retreat and leave the Orruk to the humans.
The Sylvaneth had waited until nightfall before they returned to the battlefield. There was no sign of the Orruk or the humans apart from the torn limbs and broken weapons of the Free-Guild. The Sylvanth moved on, and reached the wizards tower. It was all crumpled and broken apart. A fell voice hung in the air, and warned them not to come closer. Esaye used all her protective spells and send the Dryads forth, they were hit by a massive shock wave coming from the tower. It was as the tower was alive crackling with un-natural energy, the old stonework was possessed by the spirit of the wizard.
Esaye lifted up the Moonstone of hidden ways, she felt its power strengthen her song. The earth itself started to shake and move as branches and roots sprung from it. She felt him, she heard him, his whisper growing into a roar, it was the Warsong of Phaendar. The Moonstone had freed him from his imprisonment under the Wizard's tower, and Esaye watched as roots and branches formed into a  mighty Treeman, Phaendar the Ancient of the Silveroak glade was amongst them again. With a  bolt of energy from his staff Phaendar hit the tower and banished the wizards evil spirit.

The song had grown stronger since that day, and along with the return of Phaendar, the Silveroak Glade had grown in strength and numbers, the Kurnoth Hunters had joined them and the ranks of the Dryads had grown considerably.
As Esaye continued to walk through the forest, she noticed that something else had changed, the living forest was slowly returning to Ghyran.
The only thing that really troubled her, was the fact that the last time they had encountered the Rotbringers, they had gotten away with some shard from a Dark Crystal. Esaya had a strange feeling that the Crystal could still strengthen the Lord of Decay and help him spread his pestilence. She needed to secure more allies to stop the invaders.
And Although the Free-Guild and even the Stormcast had been seen roaming the lands, she knew that Phaendar would never trust them, not after been held captive by a human, he hated humans almost as much as he hated the followers of Chaos.
The Silveroak Glade was still gathering its strength and did not yet have the forces to win this war.
Esaye had heard wispers of a small group of Fyreslayers entering the realm, they were probably hunting the Orruk that she had earlier encountered? 
The Fyreslayers were noble warriors, and if they could be persuaded to join the fight, they would make formidable allies.
Esaye called out to her Dryads, they would be commanded to seek out and locate the camp of the Fyreslayers, and bring back word of there whereabouts to the Branchwych.
This was an opportunity not to be wasted.

jazzy128

Hej
Sindssyg fede Hunters.
Må jeg høre hvilken farve du har brugt til skaftet på buerne?
Mvh Jens

Nixon

Tak skal du have. Ja, det må  du. Jeg har brugt Retbutor gold og Reikland fleshwash. Der efter highlights med Retributor gold og noget sølv.

Alustriel

Nom nom! Lækre Hunters lige der! Ikke så meget andet at sige :) Får vi et samlet army billede anytime soon? :)

jazzy128

Ah, ja gulddelen har jeg ok styr på efter at have malet lidt stormcast. Var nysgerrig omkring den rødbrune farve af træet?:)

Nixon

P3 Sanguine base og Sanguine highlight :-)