News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

2000 pts Daemons of Nurgle

Started by Mr. Smiley, 09 December, 2016, 18:04:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

Så er det tid til en lille update

Legacy of blood skulle ha været den første turnering jeg skulle deltage i men grundet en unge som ville til verden lige op til turneringen måtte jeg bakke ud og gå tilbage i tænkebox omkring Legacy og blood 2 !

Temaet er enkelt - Vi skal self stadig spille Daemons of Nurgle og denne gang gå vi all-inn på holdbarhed af hæren med Tallyband og alt for mange units med 5+ ignore mortal wounds:

Leaders:
Great Unclean One (240)
- General
- Trait: Great Destroyer
- Artefact: Chaos Talisman
Great Unclean One (240)
- Artefact: Chaos Talisman
Herald Of Nurgle (100)

Units:
Plaguebearers Of Nurgle x 20 (200)
Plaguebearers Of Nurgle x 10 (100)
Plaguebearers Of Nurgle x 10 (100)
Plague Drones Of Nurgle x 6 (440)
Plague Drones Of Nurgle x 6 (440)

Battalions:
Tallyband of Nurgle (100)

Total: 1960/2000

Opsætning er meget simpel - Den store 20 mans blob af plaguebearers i midten og de 2 10 mans enheder skal smides på objektives asap. Bag den store 20 mans blob er begge GUO med en enhed Drones. Sidste enhed drones skal sættes ind hvor der er behov for sammen med Herald der løber efter dem.
Taktik - Hæren kan holde til utroligt meget og så længe drones bliver placeret korrekt kan disse tage det meste ud de bliver sendt imod. Til at "holde" trælse enheder fra fjenden kan den ene GUO smide ind som anvil unit.
Med en smule bubblewap omkring warlord GUO kan han stå og generer wounds og plaguebearers uafbrudt igennem spillet ved hjælp af tallyband.

Indtil videre er listen prøvet af 1 gang men den kræver lige en del flere spil før den sidder på ryggraden.

Ting at male til hæren:
9 Plague drones
10 Plaguebearers
1 GUO fra forgeworld (less cant do it)

Ting som skal prøves af er helt sikkert Great destroyer trait da den er lidt for "random" for min smag og en Cunning deceiver trait nok er mere habil i længden
En AOS blog med Nurgle og andet gejl? Jatak !
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=938.0

Mr. Smiley

Efter projekt og 3 x 10 ETCS eksamener er jeg endelig klar til at spille Nurgle AOS igen !

Og det skal være lige på og hårdt - Mod Alus og hans Alarielle + Durthu combo på vores nye spillested for at øve vores lister igennem.
Missionen var 3 places of power og allerede fra starten spillede vi den forkert med at dele vores hære op i 3  ::)

Anyway taktikken med min liste er meget simpel - En GUO på hver side med Drones omkring sig og Plaguebeares skal tarpit omkring objektives så man skal igennem dem først. Den store enhed plaguebearers i midten for at styre bordet.

Billedet er taget da Alus skal have sin Durthu + Drycha ind på bordet og det er her jeg ser at jeg skulle ha stille de 2 GUO sammen imod Alarielle da jeg efter 1 nærkamp får hende ned på 5 wounds  8)
Problemet var bare at hun helaer jo det hele tilbage igen + Durthu slå utroligt hårdt mod Drones :D

Spillet kommer meget hurtigt i Alus' favour da han dræber min GUO med ild fra samtlige hunter + arcane bolts + Alarielle + Durthu og en gang nærkamp må jeg se ham slået og Alus vogter over det ene objektive meget hårdt og vinde spillet.

Missionen gik meget han på hurtige ledere som kan tage objektives i midten og her falder Nurgle ud da hæren fra starten ikke er særlig hurtig. Dog var jeg meget tilfreds med hæren som heldhed da Tallyband gør hæren stort set udødelig hvis man stiller den med leder GUO i midten.
Dog er jeg meget i tvivl omkring mit Warlord trait (Great destroyer) og vil ændre den til Cunning deceiver for -1 hit i første nærkamp med GUO.

Nanayaah

Ser fedt ud!

I forhold til 3 places of power og Nurgle vil jeg med Tallyband (hvor hele din hær er et drop og du derfor ofte, alt efter modstander kan vælge) altid tage første tur og spæne så langt frem som muligt. Hvis modstanderen står på objektiverne først kan det blive svært da Nurgle er god til at sætte sig på ting, men knap så god til at skubbe andre af dem.

Cunning deceiver er -1 to hit imod HELE din hær, men KUN i første battleround. Derfor fin hvis du er kommet langt nok frem til at du bliver engaget, eller fjenden har meget skydning.

Husk at Great destroyer kun virker indenfor 8" af din general og ikke alle helte, derfor er Lord of war ofte et bedre valg.

Mvh
Christian

Spiky Norman

Godt at se en kamp mod ærkefjenden - Næste gang tager du ham til skole! :-)

Tog han din general GUO ud eller den anden, og han ikke gik efter generalen, hvorfor ikke?

Alustriel

Jeg gik rimelig hårdt på generalen med Alarielle samt Hunters og Durthus skydning. Efter dronningen tog 11 wounds på en runde var det jo tydeligt hvem der var farlig på flanken.

Vi havde dog fucket lidt op og kommet til at blande Escalation med 3 places of power (vi rullede Escalation men havde spillet den sidste gang vi spillede så rullede om)

Tæller formations som 1 enhed man deployer? Den var jeg slet ikke klar over

Mr. Smiley

Quote from: Spiky Norman on 03 February, 2017, 16:20:34
Godt at se en kamp mod ærkefjenden - Næste gang tager du ham til skole! :-)

Tog han din general GUO ud eller den anden, og han ikke gik efter generalen, hvorfor ikke?

Han gik lige efter min GUO general (Bruger min Glottkin som main general) mens min FW GUO fik en flanke for sig selv... ved bare at næste gang skal de gangbang op på Alarielle :D

Mr. Smiley

Quote from: Nanayaah on 03 February, 2017, 12:07:16
Ser fedt ud!

I forhold til 3 places of power og Nurgle vil jeg med Tallyband (hvor hele din hær er et drop og du derfor ofte, alt efter modstander kan vælge) altid tage første tur og spæne så langt frem som muligt. Hvis modstanderen står på objektiverne først kan det blive svært da Nurgle er god til at sætte sig på ting, men knap så god til at skubbe andre af dem.

Hvis man sætter hele ens Battalion op som 1 unit er hæren jo "kun" opdelt i Tallyband + 1 GUO så har man jo altid første tur :D

Nanayaah

Ja, næsten altid. Der er også andre hære der kan proppe nærmest hele deres hær ind i en batallion.

Ja en battallion er et samlet drop. Hvilket er godt for at vinde retten til at bestemme hvem der starter, men knap så godt i forhold til at vise din modstander hvor du deployer hele din hær fra start.

Mr. Smiley

Så blev det tid til endnu en test kamp med Nurgle !
Listen er den samme (Cause its awesome) og min modstader var som trofast Alus med Alariales Sylvaneth

Missionen blev Border War
Deployment fra min side og man kan lige se Alariale + Durthu comboen til højre.

Border war handler meget om at sætte sig på et objektive og så holde det igennem spillet. Dog skal man være forpasselig med at ens eget objektive kan blive mange points hver for ens modstander og derfor vigtigt at holde skabt øje med Sylvaneth og deres hoppen rundt. Jeg stiller derfor bevidst min GUO general i midten af bordet og de 2 drone enheder på hver hans side for mid board control.
Da jeg har dog har sat op opdaget jeg min lille error med min nummer 2 GUO hvilket bliver sat på min højre flanke (Dette gør ham ubrugelig igennem spillet)

Kampen går faktisk efter planen da Alus spiller meget defensivt da han ved hvor meget skade min droner kan levere når først de slår. Og da han endelig får sin double tur smider han hans stjerne ind i midten af bordet med det samme mod min 20 mans plaguebearer unit der får små tab.

Efter dette laver jeg et counter attack med 6 droner + GUO hvilket resultere i at Alarielle kommer ned på 1 ! wound.......... Og vi ved alle hvor lang tid hun bliver ved 1 wound? :P

(Moneyshot efter Alarielle er gået fra 1 wound til 13)

Jeg bruger min anden enhed droner på Durthu men de formå ikke at lave 1 eneste 6'er på wound roll og må se hvordan 30 mortal wounds smager bagefter...

De 2 første ture er klart i min favour... jeg klare mine magier og flytter enheder som jeg vil have det dog kommet dethele ned til tur 3 hvor Alus begynder at klare samtlige rolls og derved får Alarielle og Durthu op på 10+ wounds igen efter 1 magi pase og roller derefter op i resten af hæren

Set i bakspejlet skulle jeg have vundet denne kamp allerede i deployment.
Hæren er utrolig simpel at sætte op da jeg bare skulle holde min ene 20 mans plagurebeare enhed på den ene flankemed support fra herald + drones. Midten med de 2 GUO og en pakke drones og bubblewap med en 10 mans plagurebeare enhed og sidste enhed til min højre side.
Det og så skal Drones lære at rolle 6'ere på wounds :D

Overall en utrolig tæt kamp da det hele kom ned til få wounds på Alus's store chefer og mine rolls da det gælder men hey det er vel et terningespil :D

Mr. Smiley

Så blev der holdt Legacy of blood i Aalborg og en masse fede spil blev spillet !
Her kommer en gennemgang af mine spil:

Først lige et billede af hæren da jeg blev færdig aftenen før med at male den:

Fik et par malepoints men det var ikke nok imod Sylvaneth (Alustriel) og Tzeenth/Archron

Spil 1:

Modstander er Glottkin med Blightknights i en Blightguard Battalion og Bloab Rotspawned så en hær der har næsten samme opbygning som min med at være udødelig dog men den forskel at han ikke havde en Harbringer of Decay (Ville klart ha gjort hans hær sindsyg svær at komme igennem). En hær som jeg selv har haft på tankerne som det næste hær til AOS så jeg kender hæren ud og ind.
Missionen er 3 places of power så off the bat har min modstander en fordel i at have flere Heroes så jeg beslutter at smide begge GUO ind i midten og min Herald til højre med 20 mans plaguebeares foran for at deny ham objektive imens Drones kan flanke ind og dræbe hans HQ bagfra. Til venstre kommer Plaguebeares forrest og den anden enhed Drones bagved for at deny ham fuldt ud objektivet.
Jeg får første tur og spiller efter planen og det lykkes at få min GUO ind i midten og løbe mine drones og Plaguebearers på begge sider for at deny objektives... Uheldigvis runner min Herald 1" så han når ikke at tage objektive til højre imens min modstader i hans tur nemt tager det. Dog bliver hans hero dræbt af drones efter en hurtig manøvre.
Spillet går MEGET sløvt da det er 2 hære som begge bygger på survival (Hvor mine kommer igen hvilket er en klar fordel!) Og ender ud med at han ikke kan komme ind med min Glottkin før tur 4 og der er jeg allerede foran med 10 pts imod hans 2 og at jeg har dræbt ca. 700 pts af hans hær kontra 0 han har dræbt
Major victory til mig første spil.

Spil nummer 2:

Modstander er Søren og hans Dark Evels med Malakith, Dreadlord på Black dragon og 2 Bolt throwers bagved... 2 hammer units med support burde være ligetil for Drones + GUO
Missionen er Border war så jeg overvejer at smide alt op på 1 side men jeg ender med at stille normalt op med GUO i midten og drones på hver side for at counter hans drager.
I starten går det meget godt dog er Søren uheldig med mange af hans terninger og der sker ikke det vilde. Begge drone enheder kommer i nærkamp med hans drager dog er jeg mere heldig med at lave wounds på Malakith frem for Dreadlord hvilket resultere i at han dræber min ene enhed Drones og jeg kommer for sendt ud med min GUO til at hjælpe.
Spiller bliver hurtigt sjovt da heldet vender for Søren og han får doubletur hvor han dræber en GUO i hver tur og jeg ender ud med 1 drone enhed og 11 plaguebearers tilbage på bordet. 1 Failed charge med Drones for at tage hans objektive i hans deployment betyder en major til ham
In hinsigt skulle jeg ha spillet dette spil mere defensivt da jeg undervurderende hans executioners og fokus fire

Spillets højdepunkt - Da Malakith dræber nummer 3 Plaguedrone og Søren siger at han stadig kan nå at overleve roller jeg 1 på battleshock og får 3 Drones igen... billede ses nedenfor med Malakith på 2 wounds og omringet :D

Spil nummer 3:
Slannesh in all its glory ! Mig og Morten Smith har snakket lidt om at vores hære ligner utroligt meget hinanden med 2 greater dreamons, 2 hurtige enheder, 2 små og 1 står i midten.
Missonen er Escalation og da jeg kender Slaanesh nok til at vide deres movement er sindsyg beslutter jeg mig for at hans unstoppable force skal møde mit immovable object i midten og slås !

Igen standard deployment men GUO kommer til at stå bagved grundet at de skal være 24" væk fra midten af bordet

Kampen er tæt hele vejen igennem... Vi kommer til den konklusion at Drones slår bedre end Seekers og at hans hurtighed lader ham diktere kampen på hans premisser. Dog bliver det klart i slutningen da jeg laver den famøse 1 banner på Drones roller 1 på battleshock (Som derefter blev rerollet til en 1'er) og får 3 Drones tilbage hvilket giver mig de sidste muligheder for at tage objektive i midten og derved få en Minor victory
Igen en virkelig super fed kamp jeg sent vil glemme og jeg elsker at se hære på bordet som Slaanesh da de har brug for lidt GW love fremadrettet.

Tanker omkring Nurgle Daemons:
Hæren er i sig selv utrolig simpel at spille og du får meget sjov for pengene især når man roller 1 på battleshock og man healer som en sindsyg med Tallyband. Dog skal hæren spilles mere defensivt end jeg er vandt til men det er noget man lære :)
Jeg vil klart anbefale folk som starter Nurgle Daemons at gå efter en Tallyband som det første da det giver hæren den survivalness som den mangler uden.

Overall et virkelig fed turnering med mange gode spil og en spandfuld fede figurere ! Jeg glæder mig til at min egen forening TroA kommer med deres version af en AOS turnering hvor jeg kan se alle flere AOS hære samlet på et sted !
Og et stort tillykke til min sparringpartner in crime Alustriel som gik hen og vandt turneringen !