News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

All things Nurgle

Started by Nanayaah, 02 January, 2017, 23:50:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nanayaah

Nå men man skal jo have en blog for at være med "the cool kids" :)

Nej egentlig gør jeg mest dette for at være med til at løfte min del af udbredelsen af det fine og sjove spil AOS. Det har været lidt trægt i forhold til at komme i gang i Danmark sammenlignet med andre lande hvor at det vælter frem pt. Det er der sikkert mange grunde til. Men nu sker der noget stille og roligt. Ser mange spirende tegn på at AOS vinder indpas også i DK.

Lidt om mig: Jeg hedder Christian og er gammel 40k spiller. Spillet 40k siden 1994, og aktivt på turneringscenen siden 2007. Har altid forsvoret at jeg ville røre ved Fantasy primært fordi at firkantede baser og movement trays for mig var så hæsligt at det ville ødelægge den æstetiske side af spillet. Der er en grund til at jeg spiller med figurer og det er netop det visuelle. (disclaimer- Fantasy/9th age er sikkert et helt fint og sjovt spil). Hvis jeg ikke gik op i det er der andre og bedre strategi spil man kunne kaste sig over.
Min aktivitet i forhold til 40k dalede støt fra 2015. Grundet tiltagende uigennemskuelige formationer og hærsammensætninger (for en gammel mand som mig i hvert fald). Derfor er mit 40k på standby (maler dog stadig lidt) indtil at der bliver ryddet op og vi får en ny udgave.

Jeg savnede dog stadig at komme ud og spille med figurer og være en del af miljøet. Savnede det faktisk rigtig meget! Så i starten af 2016 efter at være blevet lokket af hobbytråden på EP's board, samt Hoppes blog købte jeg ind til en AOS hær og gik i gang med at male.

Valget faldt på Nurgle. Fordi at Nurgle altid har været fedt og fordi at det er en hær der kan ekspanderes i mange retninger hvilket netop er noget af det rigtig fede ved AOS. Friheden i hærsammensætningen. Den måske væsentligste årsag er også (må jeg indrømme) at jeg er en doven rad og Nurgle bare er nemt og hurtigt at male op til en rimelig tabletop standard. Så dogmet blev født: Hæren skal males med hvid grunder (også godt fordi at jeg efterhånden ser ret dårligt og har svært ved at se detaljer på en sort grundet figur...) og den skal males KUN med washes (dog undtaget metal og rusteffekter o.lign).
Dette har jeg holdt mig til og hele hæren er 80% malet med washes på hvid grunder. En malestil der passer mig fint, da det går derudaf og man ikke skal være så finmotorisk ;).

Har pt ca 2500 point malet fordelt på Nurgle dæmoner samt Mortal Nurgle (et miks af Rotbringers og Slaves to darkness med Nurgle mark). Målet er at jeg skal have 1500 pts. Nurgle dæmoner, 2000 point Mortal Nurgle og ca 700 pt. Skaven Clan pestilence. Så er Papa Nurgle tilfreds.

I denne blog vil jeg smide billeder op løbende af mine nymalede enheder, samt lidt af de gamle, samt lidt billeder fra mine kampe.

På Malebordet pt. er 5 Chaos Marauder Horsemen.

Nanayaah

Nå men ingen blog uden billeder.

Det er jo det der er sjovt!

Her er min næstsidste tilføjelse til hæren. En gruppe Chaos Knights dedikeret til Nurgle, frisk fra malerbordet. De blev klar til EP's Xmas AOS spilledag d. 28 dec. De gjorde det bedre end jeg havde forventet. De er holdbare, især når min Harbinger of Decay følger med dem frem og giver dem et ekstra 5+ save. De KNUUUSTE sig igennem Hoppes fine elver/træmænds hær med Lanser med Nurgle sot på....

Og nu til min nyeste tilføjelse. En Great Unclean one. Den blev malet i klare og glade farver. For sådan er Nurgle, ikke sur og ond som de andre Kaos guder! Han blev færdig d. 1 januar.

Belial

Hoppe

"Chaos Knights er ikke så gode"... To runder senere tromler de igennem 360 point Wanderers uden at tage et wound...  ;)

De er blevet fine og som jeg sagde bliver du glade for dem, super fin enhed, der giver lidt speed og hard hitting på charge...

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Nanayaah

Mange tak :)

Kavaleri er sjovt, efter mange år med tanks er der noget tilfredstillende over at male en flok riddere med lanser.

Fandt lidt flere billeder på min telefon af noget mere af min hær:

Stemningsbillede fra et slag imod 2.0's udøde horder. Min dejligt holdbare linje af Plaguebearers og lidt Blightkings. Vigtigst af alt i højre side af billedet ser i min general. Harbinger of Decay (ham på den syge hest, med leen og skjoldet på ryggen), en piv god Hero der buffer alle Mortal Nurgle enheder indenfor 7" med et 5+ fnp save. Han er en nøglefigur i en god Nurgleliste der inkluderer Mortals. Plus han er også dæmon så han buffer også Nurgle dæmonerne.

En dejlig mur af Nurgle, her er lidt for modstanderen at tygge sig igennem. Plaguebearers er RIGTIG gode. En perfekt anvil enhed der kan tage imod hårde tæv og ofte bliver stående længere end de burde! Nurglings not so much.... De plejer at have en duel med Hoppes tre prosecutors og de taber ofte! Så dårlige er de... (prosecutors er de der gulddrenge med de fine vinger. Flotte, men ikke så farlige)

Spiky Norman

Jeg ved ikke hvor den der 'like' knap blev af, men det stort 'like' til din Nurgle hær herfra!

Jeg har selv malet langt det meste af mit eget Nurgle med samme fremgangsmåde, og er også ret glad for resultatet - Det er bare en dejlig afslappet måde at male på, hvor selv om det bliver lidt uens passer det bare perfekt :-)

Nixon

Det ser bestemt godt ud. Det er nogle gode overvejelser du gør dig, i forhold til det at have en hobby, jeg kan sagtens følge dig.
Jeg følger med.

Nanayaah

Og så fandt jeg lige et billede mere som i da skal have imens at jeg maler noget nyt op.

Dette var min tidligere general. Otgoth Daemonspew Købt, samlet og malet fordi at han så sej ud (det gør han såmænd stadig)
Efterfølgende fandt jeg ud af at han var det absolut ringeste valg af de tre Maggot Lords, så en advarsel til andre Nurgle spillere. Kør med Morbidex eller Bloab i stedet. Men han bliver stadig luftet fordi at han ser godt ud og er såmænd ret tanky. 12 wounds med et 3+ save er godt. Han burde bare koste 40 point mindre så var han fin.

Zidane_blade

Han har da umiddelbart nogle rimelig lækre abilities?
For we are the sons of Grugni; alone we are rocks, united we stand with the strength of a mountain.
Man må aldrig sige: Nu skal jeg bare slå alt andet end 1'ere!

Nanayaah

Han har en god command ability (reroll wounds på en Nurgle enhed) Så hvis man bruger ham som general for man lidt mere ud af ham. Hans primære problem er at hans damage output er meget lavt i forhold til andre tilsvarende monster/heroes. Alle hans nærkamps angreb er laver kun et wound i damage.

Fimbulvetr

Det ser fedt ud, især dine Nurgle Knights!

Troels S

Fedt med en blog Christian.

Det er godt gået, at du har lavet en så fin så hurtigt og nogen gode betragtninger ift. maletid vs tabletop standard. Wash er jo fantastisk - særligt når det kommer til at få en cool hær i en fart.

Synes dog din Great Unclean One ser meget lys ud på billedet. Selvom han ikke er sur og ond ser han næsten for glad ud med en så lys grøn. Måske du kunne overveje nogen brune washes på udvalgte steder for at gøre ham lidt mindre pang og lidt mere ond  :)

Glæder mig til at se mere

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Eskiller

Hej Christian

Det ser godt ud, man bliver jo helt inspireret - den nye LoC der er på vej kunne godt være et startskud til at få ombaset de gamle Tzeentch-modeller og få prøvet AOS. Med orker og harlequins som primære hære er 40k ikke just en dans på roser for øjeblikket, og AOS ser ud til at have masser af potentiale for sjove og udfordrende spil!

Har du nogen erfaringer med om en ren Tzeentch-liste kan være med som AOS ser ud nu?

Mvh
Eskil

Nanayaah

@Troels
Vi får se når han står ved siden af de andre Nurgle dæmoner. Dog er noget af det sjove ved at male med washes at prøve nye ting med hver ny enhed, eksperimentere/lege med kombination af forskellige washes. Det holder maleglæden oppe for mig. Washes har modsat alm. maling et fællestræk der er at hvert nyt lag gør modellen mørkere, noget mere end andet, men altid mørkere, og hvis man først får sjasket for meget Sephia eller Aggrax på er der ingen vej tilbage. Det kan nemt blive meget brunt det hele.

@Eskil
Godt at du bliver inspireret! Det er sandt at Orker pt. er 40k's rød hårede stedbarn (og sikkert også Harlequins). AOS er sjovt og nemt at gå til, og det er et perfekt tidspunkt at gå i gang med Tzeentch der kommer en ny battletome i januar til netop den fraktion med detaljerede regler for både Tzeentch dæmoner, mortals og arcanites og jeg er SIKKER på at de kan være med :)

Rumleskafte

Kan godt lide dine grønne farver!
Vil det være muligt på et tidspunkt at få et samlet billedet af hæren:)

Nanayaah

Jeg skal se om jeg kan få taget et gruppe billede når jeg er ude og spille næste gang.

Hvilket jeg skal imorgen :)

Jeg skal spille et 2000 pts. slag imod Krøldrups Beastclaw Raiders. Jeg forberedte mig lidt ved at læse på deres regler, og så kom jeg til Frostlord på Stonehorn...Holy sweet mother of...Den er hurtig, den er MEGET holdbar og den lægger smerte ud. Det er jo bare at sigte på fjenden og så smadre igennem. Egentlig en perfekt hær for Jens, den kan spilles fint selv efter at være på 5+ White Russians.

Nå men jeg er optimistisk og har en plan (hvis hovedkomponent er at være rigtig god til at rulle 5+ disgustingly resilient saves...) :P

Min liste bliver som følger:

Tallyband of Nurgle
Great Unclean one
3 Plaguedrones
3 Nurglings
Herald of Nurgle
20 Plaguebearers
10 Plaguebearers
10 Plaguebearers

Harbinger of Decay (general)
Festus the Leechlord
5 Blightkings
5 Blightkings
5 Chaos knights of Nurgle
1960 pts.

Jeg tager et par billeder of fortæller hvordan kampen er gået, indtil da kan i jo gætte på om Nurgle muren kan holde til Beastclaws Raiders rå brutaltet og hastighed...

Nixon

Held og lykke mod de Beastclaws. Selvom jeg principielt er mere tilhænger af Destruktion end af Chaos. Især Nurgle anser jeg for min værste fjende.

Honsou

QuoteHar altid forsvoret at jeg ville røre ved Fantasy
Det lyder bekendt... men ligesom en anden gammel bitter mand, er du blevet blød på dine ældre dage, og kaster dig over elvere, drager og bueskytter. :D

Nogle lækre figurer, om ikke andet, og det fungerer jo fantastisk med din malestil, så mangler vi bare du altid spiller med den store nurgle dims, fordi den er sej, og ikke hælder til at skifte til noget mere effektivt, det er et sidespor, og et levn fra dine ETC dage. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Krøldrup

White russians er blevet sat på doping listen.
Jeg må ikke benytte dem længere.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Nanayaah

@Erik
Jeg er en forandret mand. AOS har fået det bedste op i mig, det vigtigste er ikke om jeg vinder eller taber, så længe at alle har det sjovt (...og jeg vinder)

Nå men jeg havde jo lovet en kort Battlereport.

Min liste står længere oppe og her her lidt shots af min hær:

Mortals

Og dæmoner

Jeg skulle møde denne kompakte men hårdtslående hær:

Jens havde en battalion med (ligesom en formation til alle jer 40k spillere) Der gjorde at han kunne holde sin hunter (Character til fods) sammen med alle ulvene i reserve og komme ind senere hvor han ønskede det blot han var 9" væk fra mig.

Vi ruller three places of power, hvilket ingen af os har spillet før så den kører vi med. Der er tre objektiver på midten, der skal claimes af characters der akkumulerer point løbende for at have dem.

Der deployes bredt. Mine mortals skal holde den ene flanke imens at dæmoner skal tage midten og det tredje objektiv. Det skal nok virke...

Jens laver noget der ligner at det lægger op til en refused flank, men er det nu klogt....

Nanayaah

Jens går ganske rigtigt efter en refused flank! Stopper kort op på midten og inkasserer et par point for at have characters ved objektiverne, men forlader dem så igen for at fortsætte ned for at smadre min højre flanke. Normalt er 10 Blightkings bakket på af Festus og Harbinger en svær fjende at tygge sig igennem, men det her ser altså lidt farligt ud....

De første 5 Blightkings bliver mast til en grønlig pulp af de to Stonehorn characters meget hurtigt, den anden gruppe holder længere ud. Festus får debuffet Huskarlen (ham den store med armbrøsten) med Curse of the leper to gange så han til sidst ender på et 6+ save. Ind fra venste kommer det tunge kavaleri for at redde dagen og får da også lagt 7 wounds på huskarlen (som prompte bliver reduceret til 4 wounds grundet Stonehorn reglen).

Jeg er heldig med Harbingers 5+ save. De holder længe ud, men enden er uundgåelig på højre flanke...

Højre flanke er kollapset, Jeg fik dog taget Huskarlen ned til sidst, men Frostlord har kun taget et wound og er fuldt funktionsdygtig. Mine characters flygtede for fortsat at kunne spille en rolle, men har det taget for lang tid for Beastclaw raiders at knuse flanken?....

Alt den tid det har taget at smadre mine Nurgle mortals på min højre flanke har købt tid til resten af min hær. De har avanceret op og sat sig på de to andre andre objektiver og har fået stillet en Nurgle plaguebearer mur op med 30 plaguebearers og Min GUO. Fluer og Nurglings kastes frem (i døden) for at købe endnu mere tid.

Tiden er nu knap for Beastclaws og de charger mine Plaguebearers, sammen med de nyankomne ulve. Men kan de nå at bryde igennem til objektiverne?..

Tilsidst ender Frostlorden i kamp med min GUO, men tiden var løbet ud for Beastclaw raiders. Hvem der ville vinde den duel fandt vi aldrig ud af...

En sejr til Grandfather Nurgle, godt hjulpet på vej af mange gode 5+ saves der mitigerede den massive skade Beastclaws diskede ud, samt at Jens glemte lidt bonusser til sin hær. Retrospektivt burde Jens nok havde avanceret ud og sat sig på objektiver og tvunget mig frem, i stedet for at charge min højre flanke. Det havde været svært for mig at få ham væk, hvis han havde screenet dem med sine Mournfangs og havde haft sine characters bagved til at countercharge. Men det tog også længere tid en ventet at cleare min flanke og det var den tid jeg havde brug for.
Et sjovt spil, tak til Jens

Flarg

Fed battle... Og Nice at se din hær i aktion

Sendt fra min HUAWEI GRA-L09 med Tapatalk

Only the insane have strength enough to prosper.
Only those who prosper may truly judge what is sane.

Jurgensen

Det ser jo rigtig fedt ud !!
Syntes du har ramt en rigtig god "ulækker" grøn farve !

Er specielt glad for dine orange drenge, de er ACE
Quote from: Ryback on 31 July, 2017, 17:31:02
Jürg gør Warhammer til en ekstremsport!

Rumleskafte

Tak for bille af hæren, den er fed, man for lyst til også at bevæge sig den vej:)

Waaargh

Go' batrep :D

Jeg får helt lyst til at male min GUO.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.