News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

All things Nurgle

Started by Nanayaah, 02 January, 2017, 23:50:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nanayaah

Tak :)
Vingerne er meget simple. Hvid grunder. Lilla på de fremtrædende blodårer. Så masser af gul Wash (cassandra something...) flere lag ovenpå hinanden ind imod det inderste så det gradvist bliver mørkere.

Nanayaah

Nå jeg lovede at skrive lidt om mine kampe til Sigmars Challenge. Jeg nåede desværre ikke at tage billeder, da jeg stod for arrangementet og jeg skulle holde styr på lidt ting undervejs.

Jeg sad en over så det blev til to kampe.

Første kamp imod en blandet Chaos hær med Shaggot, trolde, Chaos sorcerer lord og Chaos Warriors. Missionen var Three Places of power. Det blev som forventeligt ekstremt blodigt på midten. Jeg lærte at selv 20 Plaguebearers med en Herald ikke kan stå imod 5-6 Trolde plus en troldekonge. Selv med hjælp fra tre fluer disintegrerede de. De købte dog tid og holdt fjendens hårdeste element optaget. På midten var jeg lige ved at tabe da min GUO havde ET wound tilbage og den blev angrebet af 6-7 Chaos Warriors. Den overlevede og runden efter havde den helet op til 4-5 wounds igen hvorefter at heldige spells dræbte fjendens Shaggoth general og så vendte kampen pludselig og jeg havde reelt vundet en major victory.

Andet spil var imod Stormcast og Sylvaneth/Wanderers. Det var Border War. Jeg tog første tur og kom ud og satte mig på objektiverne med mine Plaguebearers. Derfra var det bare at holde dem og modstanderens hær kunne ikke dræbe dem hurtigt nok til at forhindre mig i at få et alt for stort forspring på point. Plaguebearers er utroligt svære for hære med få hammerenheder at komme af med hurtigt nok i de missioner hvor at der løbende tælles point op. Der står Tallyband hæren utroligt stærkt. Den er mere udfordret når det handler om at score til sidst i spillet da fjenden har tid til at grinde dem ned. Endnu en major victory.

Alt i alt kan jeg allerede nu konkludere at Nurgle dæmon hæren nok relativt hurtigt bliver lidt ensformig at spille. Den kan overleve og drukne objektiverne i Plaguebearers, men der er ikke så meget variation i den enhederne imellem. Den er nok sjovest suppleret med Mortals og/eller Clan pestilens.

I forhold til missioner kombineret med fast tursekvens (en houserule i EP) oplever jeg at det giver nogle problemer primært i de missioner hvor at points tælles op i hver runde. Første tur bliver meget vigtig da den ofte giver et forspring som modstanderen skal kæmpe imod resten af spillet. Hvis der er priority roll så er der i det mindste en større risiko ved at gå efter første tur. Et alternativ hvis man vil holde fast i fast tursekvens er at missioner som Border War først begynder at tælle point fra tur to og frem.

Nå tilbage til malebordet hvor mine Marauders venter på mig :o.

Anholm

Interessant pointe med skiftende tur.

Jeg satte mig for at finde nogle af de eksempler med abilities der påvirker rul og tur, og opdagede at alle dem jeg var bekendt med er blevet ændret. Neferata havde f.eks. en evne der gjorde at man vandt uafgjorte priority rul, hvilket hun slet ikke gør mere.

Hvis det overhovedet kan give mening ifht. min kalender tager jeg meget gerne et spil inden den næste challenge hvor vi kan prøve det med hære vi kender. Tænker at meget af shock-effekter der opstod tidligt også havde noget at gøre med at man ikke kendte enhederne så godt. Så hvis en enhed du ikke kender pludselig laver noget vildt to ture i træk efterlader det nok et stærkere indtryk end ellers.
Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier
Billeder af mine figurer: Instagram

Nanayaah

Så blev der arbejdet videre på Marauders til sent i går... Jeg er begyndt og notere tid ned som enheden tager mig. Spændende at se hvor deprimerende resultatet bliver (jeg er ikke hurtig) :P

Marauders er peppet op med hoveder fra de noget nyere Horsemen Marauders og det gør rigtig meget for de efterhånden aldrende figurer. Da de hoveder der følger med det gamle sæt mildest talt er ser "gamle ud". De andre hoveder giver dem også et fedt vikinge look. Det er Nurgle vikinger, anført af deres kaptajn Gutrot. Det er planen i hvert fald.

Her er de første 4 testere, som blev lavet for at se om det ville fungere. Det syntes jeg egentligt at det gør så jeg fortsætter bare med de 16 næste.... Medmindre selvfølgelig at i skriger STOP ;)

Rumleskafte

Troels S

De er da blevet super fine!!
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Hoppe

Hvor er resten henne?  :)

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Nanayaah

10 er helt færdige. Næste batch på 10 står og eyeballer mig på malebordet. Jeg har ikke fået malet i 4 dage... De har knækket mig... Det er faneme kedeligt at male 20 marauders...

Nanayaah

Ja så gik jeg lidt død i at få malet. En måned siden at jeg har svunget en pensel. Det er klassisk forårs symptom for mig. Efterår/vinter er figur nørde tid og foråret er MC tid. Og så kom jeg lige til at købe den her:

Så jeg vender stærkt tilbage når figurlysten melder sig igen, måske til efteråret, måske før. hvis vejret er dårligt.

JacobFrandsen

Du har pillet de twin-linked bolters af den?? Skal du bare bruge dit sværd?

Den ser fin ud. Frisk luft og oplevelser i den virkelige verden. Det lyder ikke så skidt.

Tillykke med den.

/Jacob

Nanayaah

De twin-linked bolters kom ikke med som standard. De var ekstraudstyr og dyre. Så jeg valgte varme i håndtagene i stedet for. Et valg som mange bikermarines har stået overfor før mig... ;)