News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

TÆSK i det store udland... 1-dags-Turnering

Started by Honsou, 06 January, 2017, 17:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Jeg mistede desværre min Wingman, Brian, som ligger med feber.

Doc Watson svigtede til fordel for noget han påstår er Malifaux, så det er lidt ok, men alle de andre må ikke komme ud for deres respektive koner, eller er bange for svensken... måske med rette. ;)

Sverige har ca. 15 Henchmen, hvor Danmark har 2.

Så man kan hurtigt føle sig lidt grøn ift. dem der har spillet 100+ turneringer, når dette er min 3. (ikke medregnet den jeg selv stod for).

Jeg tager outcasts med, hvor en ubesejret Parker Barrows får selskab af en gul og blå Von Schill, en opgraderet Tara og en ret uprøvet Leveticus.

Jeg håber der bliver tid til lidt billeder og tanker i morgen, hvor der er 4 spil. (Og så håber jeg på at vinde mindst 1 kamp, og få 0 æg) :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

doc watson

Næste gang erik, så kommer jeg med :)
Held og lykke med turneringen.
Glæder mig til at høre om den.

Honsou

Efter at sove over sig 45 min pga. en søvnig hustru, og en del leden efter p-plads, fandt jeg endelig en (som var 1-times parkering opdagede jeg 11 timer senere), og nåede frem til tiden. :)

Jeg blev taget godt imod, men de satte mig desværre mod en gang toptunede Gremlins i første spil, med de under priced Waldgeist ståede på 3 squat markers fra spillets start. Det ville blive opad bakke.
Han stillede Zoraida og en (IMO) kedelig enhed: pigapult med 5 stuffed piglets, så han havde pænt mange activations, og pigapult er både ligeglad med LoS og cover, og giver 3 i weak damage.

Jeg stillede Parker Barrows og en flok banditer, samt nymalede Sue.

Osteflokken:

Jeg havde ingen der kunne ignorere armor, så de 6 SS minions på midten, med 7 wounds, armor 2 og 4" melee range bag små skove, var ret svære at fjerne, og de startede som sagt på 3 af de 5 squat markers.

Min modstander var en af dem der tænkte længe over tingene, og målte om der kunne presses scheme markers ind, inden han rykkede noget... og målte så igen. Så jeg tillod mig at tage billeder imens, her var den store seje minotaur, jeg ikke har set IRL før, ved nabobordet:

Elinore som inviterede mig, spillede Neverborn i sneen:

Jeg slog lidt videre i puden da det blev min tur:

Hans første 4-5 activations var naturligvis bare grise der ikke gjorde noget andet end at stå ved pigapult.... that's the spirit!

Parker, Sue of en bandit fik tilsammen et af træerne væk, og jeg fik lidt VP...

Ægget var undgået, som var mit primære mål mod de hardcore svenskere. :)
Ham her, Per, var vist også en gammel ETC 40K spiller, så det forklarede måske hans valg af liste og tilgang til spillet, men flink nok, på bunden. ;D

I tur 3 mistede jeg vitale VP, faktisk hele 2 af dem, da Parker på 3 angreb med +flip og Sh 6 mod Df 5 gremlin, ikke formåede at fjerne 4 wounds! Ja, så dårlige var mine kort... og flips. (Gremlinen gik iøvrigt først Defensive EFTER Parker Barrows havde fejlet!)

Så var alt håb ude, selvom jeg heller ikke regnede med en sejr, så var der da håb indtil tur 3. :)

Der blev mere og mere tomt:

Zoraida gjorde ikke så meget andet end enten at discarde et af MINE kort, eller trække et selv, og så ellers hver tur give pigapult et ekstra skud, så den kom op på 4(!) skud pr tur, og så måske en action til en anden ven.

Parker Barrows' første nederlag var en kendsgerning, men hæderligt synes jeg:

Parker Barrows 7 - 10 Zoraida

Spil 2 var mod Outcast, han havde kun Tara, og var ikke helt så hardcore som min første modstander.

Jeg prøvede Leveticus.

Flere bygninger og tønder. generelt var bordene MEGET symmetriske, hvilket var lidt trist. Jeg tror folk er skadet af 40k, hvor man ofte gør sådan. Her betød det at den der vandt deployment flippet ALTID gav valget til den anden, hvilket IMO er trist. Der var heller ikke noget hazardous terrain eller severe terrain, udover små skove hist og pist. Til gengæld havde flere ruiner 3-5 etager. Men nogle super fede måtter, med diskrete linjer på, så som en cirkel 6" fra midten, og quarters osv. Ret fint på de fleste måtter, så man ikke lagde så meget mærke til dem.

I tur 1, smider Tara Killjoy op, som smider oathkeeper, charger og knuser en abomination og går hen og slår til Rusty Alice. (Jeg brugte 2 SS i det ene slag). Heldigvis må han ikke charge inden for 3" af Alyce.

Jeg havde en sjælden god hånd, som betød Levi chargede og gav 2 x 8 i skade til Killjoy, LÆG SIG!!

Jeg brugte alle mine gode kort men Killjoy var hans "sucker" så der var 3 VP i hus der.

De sidste billeder blev desværre ret slørede, og i tur 2 dræbte jeg Nothing Beast, ved at kigge med Levi gennem øjet på en Watcher, super fedt trick jeg ikke har prøvet før.
Så jeg fik ret god styr på ham, med 25 SS døde i midten af tur 2.
Desværre opdagede jeg i tur 3 at jeg havde taget et forkert scheme med, som hørte til spil 3... så jeg gik fra en sikker sejr til kun at have 1 scheme, og kampen sluttede i tur 5, med en Tara og 2 ensomme Lopper der tyvstjal min sejr, med det var jo min egen skyld.  :-X

Leveticus 4 - 5 Tara

TT KÆMPE figurer... lidt fjollet de er så store til baserne.

Honsou

Spil 3 var mod en der kunne dansk, en svensk dansker... eller var det omvendt.

Han spillede Leviticus, så endnu en Outcast.

Jeg tog så igen Parker Barrows. Nu havde jeg lavet 3 pile på hans kort, så jeg MÅSKE huskede det med at tage 1 kort når der døde en fjende inden for 6".... det huskede jeg stadig ikke.

Nu opdagede jeg hvorfor alle sagde til mig at jeg bare MÅTTE have en Terracotta Warrior til mit Levi crew, det havde ham her, og det var ret godt. Bytte upgrades ud, efter spillet er startet, og tage skade for Enforcers og Minions, som kan cancles!  :o

Spillet var med gigantiske højhuse og en symbolsk skov helt ude i den ene side, og vi blev enige om at man kun kunne komme til 1. sal på dem.

Det var desuden Interference vi spillede.

Denne gang tog jeg også de rigtige schemes.

Jeg havde nymalede Taelor med, for første gang, som kunne charge summons inden for range, hvilket jeg tænkte kunne være lidt modgift.

Denne måtte havde rigtig fine diskrete streger... faktisk så diskrete at jeg fik 1 VP mere til sidst, fordi Daniel troede han stod på min halvdel med en minion, men han stod lige mellem 2 quarters.

Han havde også 1 watcher med, som jeg hurtigt skød med Mad Dog.

Efter at have krøllet en death marked Df+2 Defender sammen, begyndte Taelor at udveksle slag med Levi.

Jeg klumpede mig for meget sammen på det ene quarter, så en jumping necropunk kunne engage begge og deny 1 VP, men jeg sad på midten af bordet med scheme markers, og fik holdt afstand til Alyce og hendes hårde pistol.

Jeg blev hurtigt klar over at Daniel havde taget Eliminate Leadership, for selvom Parker stod i hard cover, blev det ene desperate skud, efter det andet, sendt hans vej.... hmmmm.... han skal vist bare smide min sidste scheme marker, og så ned og hjælpe i baglandet. :)

Parker kom på ret kurs igen, mod et normal crew der ikke er gremlins. ;)

Parker Barrows 5 - 3 Leveticus

4. og sidste spil, denne gang mod..... drumroll.... Outcast!

Det var et bord FYLDT med store bygninger, så der var ikke meget plads, og LoS til ingenting.... derudover var det close deployment og headhunter, så der var lagt op til vold!

Jeg prøvede med et nærkampsorienteret crew:

Levi UDEN Rusty Alyce?!?!
2 Waifs
Taelor (oathkeeper)
Miss Step (oathkeeper)
Ryle (oathkeeper)
2 Necropunks

Han stillede Jack Daw, som jeg er stor fan af, pga modeller og tema, men ikke har malet endnu.

Fedt fluffy crew, med en dead outlaw, drowned og den nye bedre Motresseur eller hvad han hedder.

Så er vi klar til at forsvare begge sider....

Nabobordet havde denne kæmpe gut med, jeg håber ikke der går 40k i den med fremtidige figurer fra Wyrd:

And we're off!

Vi var for trætte i hovedet til avancerede regler for bygninger, som desuden var 3" høje, så ingen kunne kravle derop på 1 action. Så de var bare blokke.

Miss Step bliver charged af 2 tormented souls.

Men hun overlever, trods hans første attack var en Jens: 1 minusflip: severe damage... som på Montress er 7!!! Den hedder vist 2/3/7!! SLAM!!
Så kommer der lidt backup.

Tur 2 vinder jeg ini, og Miss Step klipper hovedet af den høje mand med galgen, hovedet lander lidt nede ved mig.

Jeg prøvede det nye scheme, som jeg ikke engang havde LÆST om før i dag: Recover Evidence, hvor man revealer i starten af en en hvilken som helst tur, så skal modstanderen smide en evidence marker i base med 5 af sine figurer (eller alle, hvis han har færre). Så kan jeg samle dem op for 1 VP stykket, hvis jeg kan komme derhen og ikke være engaged.

Så kom turen.... turEN, tur 3, hvor held var så ulige fordelt, at man troede man var med i et PUNK'D tv program eller lign.
Desværre spillede vi ikke poker:

Der stod en Guilty med 3 wounds på det hoved fra tur 2.... jeg køber ini for 1 SS, hvor heldigt, og vigtigt! Så kan Miss Step gå amok inden hun dør!
Miss Step slår ud efter ham 2 gange (Ml 7), Ryle slår 2 gange (Ml 6), Levi slår 2 gange (Ml 6) og en desperate necropunk slår 1 gang.... men guilty står stadig.
Udover min dårlige hånd, havde Henrik en hånd a la: rød joker, 13, 13, 12, 11, 8.
Når vi flippede, var det ligeså... Henrik udbrød på et tidspunkt: "Det burde ikke kunne lade sig gøre? Jeg kan da ikke HAVE flere billedkort?!" Mens jeg flippede 3 esser i træk på Df...

Tur 3 var en katastrofe, hvor 2 af mine blev marked, jeg ikke fik noget hoved, og Miss Step var nede på 3 wounds og Jack Daw havde smidt en curse på hende.

Tur 4 bliver Miss Step dræbt, 1 necropunk, og flere bliver marked. Han revealer også recover evidence, og jeg har kun 5 figurer på bordet.

Det blev opad bakke efter tur 3, og da spillet slutter i tur 5, giver Henrik mig hånden og siger: "Tak for kampen, og tak fordi du tog det så pænt i tur 3! Det øderlægger lidt spillet når det er så ekstremt."

Når jeg har haft (og sikkert stadig har) en tendens til at whine over det uheld, som nogle mener ikke eksisterer, så er det sgu rart at høre jeg er ved at kunne tage det med et lidt større smil, eller lidt MINDRE bæmund, end førhen. :)

En god kamp mod endnu en hyggelig svensker med et fedt crew.

Leveticus 5 - 5 Jack Daw.

Da jeg kom hjem havde Helene købt en ramme, så nu kom min Outcast plakat op:

Honsou

Turneringen blev iøvrigt vundet af en svensk Erik, der spillede Outcast. :D

Han spillede Parker Barrows, Leveticus og Jack Daw i dagens anledning. Han sagde flere af spillene var få kortflip fra at svinge den anden vej, ingen store sejre kun med 1-2 VP, så super tæt, hvilket jo er fedt.

Det har vi ikke helt her, hvor Seb bare vinder suverænt hver gang, indtil jeg har lært at spille ordentligt. ;)

Erik vandt en æske green translucent mindless zombies.

Elinore blev # 2 med sine golden demon mad painting skills Neverborn. (Hum vandt limited edition Witchling Handler)

Jeg gider knap nok male mine egne, når jeg ser hendes.  8)

kOOn

Super referat Erik!

Øv jeg ikke kunne være med. Hvad hed modstanderne? Tror jeg kender en del af dem fra WFB turneringer derovre :o

Quote from: Honsou on 08 January, 2017, 13:31:08
Erik vandt en æske green translucent mindless zombies.
Wow hvordan får man sådan nogen?

Superfed plakat!
Kan man købe sådan nogen?

Keep up the gOOd work!
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist! Meld dig ind

Waaargh

Flotte billeder. Hvor kan man se mere til figurerne? Den blå drage, og den røde kæmpe med dyrekraniet har jeg ikke det før.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Nanayaah

Gode billeder og spændende læsning!

Mvh
Christian

Honsou

På folks facebook tingest, er der flere billeder... sådan her maler crazy Elinore, der inviterede mig:

Jeg spillede mod Per, David, Daniel (Williams) og Henrik.

Alt der er translucent og limited edition er primært mystery boxes som os Henchmen skaffer til præmier. Og så er der naturligvis nogle limited edition med til store indkøb på black friday o.l. og senere kan man bestille dem normalt.

Plakaten var åbenbart kun til salg ved black friday, men mon ikke de kommer igen. Man fik en black joker FIGUR med, for hver plakat man bestilte. Jeg kunne bedre lide Outcast end resser plakaten, men til mit kommende spillokale, skal de alle naturligvis hænge. ;)

"Blå drage" er Ten Thunders Shadow Emissay, "rød kæmpe" er Guilds Brutal Emissay.

Seb

Ser super godt ud. Bliver nødt til at tage med næste gang der er noget i Malmø :) Dansken tager Skåne tilbage!
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Boulderfist

Hyggeligt læsning!
Godt nok nogle noget uheldige ture..

Quote from: Honsou on 08 January, 2017, 15:36:15
Man fik en black joker FIGUR med, for hver plakat man bestilte.

A' hva' for noget?

Honsou

kOOn

Quote from: Honsou on 08 January, 2017, 17:57:35
En lille voodoo dukke agtig figur.
Mangler en voodoo dukke til Zoraida hvis du har en for meget ;)
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Honsou

Den er ikke metal, så ikke noget for dig. ;)

kOOn

Quote from: Honsou on 08 January, 2017, 20:26:02
Den er ikke metal, så ikke noget for dig. ;)
Jeg må modellere en selv, for jeg kan ikke få en i metal ;)
[PF Traderprofil]
[Salgsboard]

Silva

Elinores figurer er vanvittige...

Eneste kritikpunkt er farvevalg ift. nogle af brostenene, der er lidt for farvestrålende efter min smag ... men figurerne... Good heavens...

Honsou

Helt enig, både brosten og good heavens... så skulle hun bare ligne Yvonne Strahovski og kunne lave mad, så har vi den perfekte hustru. :)

Dalamar

Alt for fed og inspirerende læsning!
Må straks male noget mere Malifaux

Honsou

Honsou

Især den måtte der var mørk, lidt wasteland agtig, var super god. Sådan en kunne jeg godt overveje til bord 3.

Nu skal jeg bare lige vinde i lotto, så jeg kan have et stort spillelokale istedet for garage. ;)

I dag regner jeg med at prøve Archie mod Doc Watson, tæve hans Guild/TT med en vaffelis, dét er episk.

Honsou

Der var iøvrigt brug for mig og min styr på reglerne 3-4 gange, så selvom svenskerne spiller ETC og 400 spil, så har de ikke styr på alting. Både i spil 1 og 2 måtte jeg forklare hvordan deres schemes EGENTLIG virkede (men vi har jo alle prøvet at overse noget.)

Min sidste modstander vidste ikke at shooting into engagement randomization ikke galdt når der var mere end 2" imellem figurerne, så selvom jeg primært fik tæv (mest pga mig selv), så kunne jeg da vise at danske Henchmen havde styr på reglerne. ;)

Junker

Spændende læsning og herligt med billeder.
De måtter med diskrete zoner og linier ...
Hvilke linier er på og hvilket firma er måtterne fra ?

Var dit indtryk at det var rart ,ed zoner/linier?

Junker

Honsou

Quote from: Junker on 11 January, 2017, 10:26:12
Jeg tænker de zoner primært var øørz'gyyf' ;)

Hvis du mener "rart med", så ja, dog kun på de mørke borde, hvor linjerne ikke sprang i øjnene. Jeg spillede på et lyst ørkenbord, hvor det ikke var pænt, det så ud som om man spillede på et køkkenbord med en dug med mønster.

Jeg ved ikke hvor de er fra, spurgte ikke, men der var linjer til quarters og hver 12. tomme og en radius af 6" fra midten. Især den sidstnævnte var virkelig rar at have, da den er sværrest at se/måle selv, i kampens hede.
Kan se at mit første borde havde flere linjer, de er også lidt for iøjenfaldende IMO.

Denne måtte var helt perfekt, man så kun linjerne hvis man kiggede efter dem:

Man kan lige ane midtercirklen øverst t.h.

Jeg har faktisk overvejet at lave noget på mine borde, til lige at markere quarters, jeg har i forvejen et kors eller en istap i midten af dem.

Boulderfist

Quote from: Junker on 11 January, 2017, 10:26:12
Spændende læsning og herligt med billeder.
De måtter med diskrete zoner og linier ...
Hvilke linier er på og hvilket firma er måtterne fra ?

Junker

Ved ikke om der er tale om samme produkt, men jeg har for nyligt fået en måtte fra playmats.eu og den har de streger på den ene side.
Håber det kan hjælpe :)

Junker

Takker for input

@ Boulder: Hvilken kvalitet måtte har du købt ?
Og hvordan er din opfattelse af kvaliteten ?

Junker