27-årig søger pen-and-paper rollespilsgruppe i KBH

Started by Skafsgaard, 22 January, 2017, 15:43:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skafsgaard

Hej,
til den der måtte læse min post.

Jeg hedder Thomas, er 27 år, er på orlov fra jurastudiet, og er en gammel pen-and-paper rollespiller, som dog ikke har spillet i alt for lang tid. Derfor søger jeg primært en gruppe med spillere i alderen 18+; men ellers er diversiteten, eller mangel på samme, ikke vigtig.

Jeg er primært rutineret i D&D 3.5, men er rigtig frisk på at afprøve 5E, ligesom at jeg også ville være klar på at lære andre systemer, så som GURPS, etc.
Jeg har altid haft en hang til moderne og sci-fi settings, men på det seneste har jeg også følt mig draget af at vende tilbage til noget fantasy - så ift. setting, så er jeg meget large.

Angående spillestil, så synes jeg at både hack and slash kan have sine styrker, ligesom at modsætningen, med et fokus på spil af roller, også har mindst lige så meget at både på, lige så vel som at middelvejen og balancegangen mellem de to yderpunkter kan være meget givende.

På samme måde har jeg det ift. en humoristisk kampagne kontra en mere alvorlig kampagne - hver sine styrker. Det vigtigste for mig er at man på forhånd er enige om hvilken stil man vil have fokus på, ift. hack and slash vs. rollespil, og humor vs. seriøsitet, og kan være forholdsvist konsistent omkring det.
Personligt finder grupper på 4-5 deltagere, inkl. GM/DM, den ideelle størrelse, men jeg er åben for andre størrelser.
Jeg vil helst deltage som spiller selv, men jeg kan også varetage rollen som GM/DM, hvis der er brug for det.

Mvh.
Thomas :)

FreddyRæv

Hej Thomas!

Vi er 2 gutter, min kammerat på 35 og jeg selv på 29, der forleden dag snakkede om at vi skulle finde en D&D gruppe og køre en længere kampagne.

Min ven Jakob har spillet D&D da han var ung og gik i fritidsklub og jeg selv har aldrig prøvet det.
Han savner helt vildt at komme i gang og jeg selv, jeg vil virkeligt gerne prøve det.
(Det må også gerne være andet end D&D, men det skal helst foregå i en lignende fantasi verden.)

Mht. Spillestil, så har vi snakket om at det skal selvfølgeligt tages med seriøsitet, men humor skal der også være plads til som et lille sidespor.
Vi er begge 2 interreserede i at leve os så meget ind i det som muligt historiemæssigt, det er jo det der er meningen, men at spille rollespil og at være "in-character" er ikke lige os.

Ingen af os har prøvet at være GM før og vi leder derfor efter en gruppe der har en, eller måske bare en GM. Måske er det dig??  8) Vi kan sagtens skaffe en gut eller 2 mere så vi er 5. Intet problem.

Håber du er interreseret og giver lyd fra dig.
Sender også en PM.