News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Multitude af maleprojekter

Started by Peter S, 31 January, 2017, 14:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter S

Så er der nye forstærkninger til Snorra Snotlingslayers mini-Waaagh.

4 store dejlige dumme trolde - lige klar til at blive hundset rundt med af Snorra.

De er malet for nogle år siden, dengang "dipping" var hot. Fik aldrig gjort dem færdige, og har heller aldrig spillet med dem. Nu har de fået nye AoS baser, hvilket jeg synes klæder dem ret godt, ligesom de lige har fået lidt "touch-up" hist og pist.

Det er 3 BfSP trolde og en metal Trold. Jeg har converteret armene på de to af dem, hvilket jeg synes har fået dem til at se rimeligt forskellige ud. Den ene har fået Ogre arme, og den andet har jeg bare snittet armen til, og dækket skulderen med en skulderplade. 

Er ellers i fuld gang med en enhed Squigs, og jeg tager et gruppe foto af hæren, når de er klar. Jeg håber så også at jeg rent faktisk kan få mit første rigtige AoS slag med hæren, for jeg er faktisk lidt tændt på at få rykket rundt på lidt Fantasy figurer, efter mange år med historiske slag.

Tag godt imod dem  ;D

Peter S

Det er virkeligt sjældent at jeg får et maleprojekt (hold, hær mm.) færdig - men det lykkedes mig rent faktisk igår.

Det er mine Anglo-Danere, der skal bruges til en Saga kampagne, der nu officielt (og indtil videre) er færdige.

De startede jo ud med at blive malet på af mine børn, og et par enkelte også af deres venner, men sluttede af med at jeg fik lavet baser, sat skjoldmærker og lige fik malet de sidste 8 warriors. Så det er blevet en regulær speedpainting øvelse, hvor der er sprunget over alle de laveste gærder... Det kan man også se, men jeg synes faktisk at jeg/vi er sluppet utroligt hæderligt fra det, især når man tænker på hvor fjollet to 7-årige drenge kan blive når de sidder og maler figurer  ;D

Men døm selv. Jeg ikke har fået taget nogle ordentlige billeder endnu, så I får lige syn for sagen direkte fra malebordet (og før lakering).

Hele Hirden

De to enheder Heathguards

De opmærksomme vil se at det er min Normanner Warlord der leder tropperne, men billederne er den 4 pts. styrke jeg starter kampagnen med.

Hele hæren består af lidt flere heathguards og en anden Lord (som er malet).

Når jeg får tid, mens det er lyst og solskin, så tager jeg lige nogle rigtige billeder af hele hæren.

Men følelsen af at være klar til start (og vi starter faktisk først 15. november) er simpelhen herlig. Jeg må prøve det noget oftere  ;D

Derfor har jeg faktisk også allerede besluttet mig for at prøve at få en hel hær klar til den kampagne jeg regner med at skulle deltage i, når Saga kampagnen er slut.

Det bliver en Bolt Action kampagne, og da vi spillede den sidst viste det sig at jeg i dén grad manglede køretøjer.

Så nu har jeg anskaffet mig første del af en vognpark:

Det er to recce køretøjer (231 og 222), en transport 251/10 og en Pz3 J.

Det er dog ikke fordi jeg skal bruge det hele med det samme, men et godt tilbud hos Blitzkrieg miniatures, og pludseligt er der mere i kurven end man egentligt havde tænkt sig..  ::)

Jeg skal nemlig også have anskaffet mig en Heavy Field car, og også en Kübelwagen (bare fordi den er så ikonisk), da kampagnen giver gode muligheder for at tage unarmoured transports med.

Men hvornår jeg lige får anskaffet mig dem, det er ikke lige til at vide (håber selvfølgeligt på at der kommer et godt tilbud på et tidspunkt).

Men her og nu betyder det at jeg går igang med 231'eren. Jeg vil lave den i Latewar farver, og har planer om at prøve at bruge spraydåser til at lægge hele basefarverne på. Jeg har faktisk også en airbrush, så måske vil jeg prøve at lægge første lag highlights med den - vi må se. Foreløbig skal den samles, og det bliver gjort i aften, eller i morgen. Jeg vil prøve at lægge billeder op undervejs, så man kan følge udviklingen. Det er ikke tanken at den skal speedpaintes - til forskel fra Anglo-Danerne, og siden jeg skal male 3-4 LW køretøjer mere, kan jeg forhåbenligt få nogle tricks der kan gøre de næste biler hurtigere at male og federe at se på.

Vi må se...   

guapo

Imponerende!
Sæt de unger i gang fuld tid og start en maleservice -der er mange der vil betale for en hær i den standard ;D

Smile, it enhances your face value

Formanden

Quote from: guapo on 26 October, 2017, 11:01:31
Imponerende!
Sæt de unger i gang fuld tid og start en maleservice -der er mange der vil betale for en hær i den standard ;D

Nemlig!

Det ser super fint ud. Det er jo slet ikke til at se forskel på om det er dig eller et par 7-årige der står bag.  ;D

Peter S

Det ser super fint ud. Det er jo slet ikke til at se forskel på om det er dig eller et par 7-årige der står bag.  ;D

Ouch!  :P

Men du har ret så langt, at hvis man bare maler nogenlunde indenfor "stregerne", og derefter pladrer det hele til med wash, så ser det hele sgu ok ud. Faktisk synes jeg at børnenes farvevalg ofte endte med at blive bedre end hvad jeg selv kunne komme op med.

Og så hjælper det jo helt vildt når man får malet baser.

Når jeg har malet 231'eren, så lover jeg at man kan se forskel på om det er mig eller Axel der har malet den  ;D

Peter S

Så er der allerede nyt til denne tråd igen.

Som håbet fik jeg i aftes tid til at kigge nærmere på de køretøjer jeg har købt af Blitzkrieg Miniatures. Mere nøjagtigt er det recce køretøjet SdKfz 231/1 jeg tog fat i.

Jeg købte hos dem, da de havde udsalg, og jeg derved kunne få 3 af de 4 indkøbte vogne for 10£, i stedet for de ca. 20£ man skal slippe normalt hos forhandlerne.

Efter nu at have kigget nærmere på vognen, er jeg dog glad for ikke at have betalt mere. Jeg blev overrasket over hvor dårlig støbningen egentlig er. Om det er fordi det hele er støbt i et ved jeg ikke, men se selv:

Det var delene der fulgte med

Se støbningen omkring skærmkasserne, og så mangler der også en bid mellem de to sæt skærmkasser   

"Kofangeren" eller hvad vi skal kalde den er så dårlig støbt, at den ikke kommer med (det er nu ikke sikkert at den var kommet på alligevel)

Resinen er underligt stribet nogle steder - men jeg håber det ikke ses når jeg får malet den.

Efter at have konstateret dette, og filet, skåret og pudset, fandt jeg nogle ekstra ting frem som jeg vil pynte bilen med, der i øvrigt mangler lygter og bøjler på siden af den.

Nyt maskingevær, og lidt dele fra en Warlords half-track, samt nogle resindele fra Blitzkriegs half-track

Så efter en times kamp, blev resultatet således:

Jeg er normalt ikke typen der maler "weathering" på mine figurer. De skal helst bare stå knivskarpt, i fin ny ren vasket stand  ;D. Men i dette tilfælde må jeg vist hellere få gang i at plastre mudder og andet godt på vognen, for den har seriøs brug for noget til at skjule de fejl der er.

Så jeg må vel tage det som en udfordring, og finde ud af hvordan man mon gør sine ting snavsede  :D

Men i første omgang skal den jo grundes, og have første lag farve. Det sker forhåbenligt allerede i aften.

I kan også lige få et billede af hvordan en 231'er så ud i virkeligheden:

Modellen ligner jo meget godt, selvom man også kan se en del forskelle. Men nu er jeg ikke en type der går mega højt op i at det er historisk korrekt, så jeg er ok cool med det.

Og jeg synes projektet er interessant, så det er jo fedt nok  8)

Friis

Jeg er endnu mere end ærgerlig over det Saga sammentræf med 40k nu jeg ser dit Warband  :-X :-X

rosenaa

Gazebind dyppet i hvid snedkerlim og lagt på og derefter malet er perfekt til Kamoflage net og kan skjule mange fejl i alle skalaer  8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

trygsen

Jeg er med på den der, Rosenaa !

Må indrømme at jeg selv har gjort det et par gange, Hø Hø ::)

PeterS - Hvad for en Skala er dit Køretøj i der ?

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Peter S

Det er 1/56.

Jeg må se hvad der skal til. I første omgang bliver det mudder/jord på bilen.

Det skal forestille at være et vådt efterår i Italien i 1943, så jeg tænker at mudder må være vejen frem  ;D

Men sløringsnet kan bestemt godt komme på tale.

Der er sket mere - billeder kommer i morgen  ;)

rosenaa

Husk visne blade (Thepose indhold - brugt)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Peter S

Så lykkedes det mig selvfølgelig at glemme at tage billeder undervejs....

Men her er så 5 billeder af den nuværende status:

Jeg startede med at spraye den sort, med lidt penselarbejde de steder hvor den ikke var helt sort.

Så fik den en spray German Gul (det hedder den ikke, men navnet er lige forsvundet), men ikke helt dækkende, og uden at vende den på hovedet.

En ordentlig omgang wash fulgte herefter (GWs vidunderwash)

Og derefter en let spray med den gule igen. Jeg har læst om flere der laver highlights på køretøjer med spraydåser, og dette er så mit første forsøg.

Jeg kan ikke påstå at jeg er 100% tilfreds. Mange af de skygger der var kommet er sprayet over, og den er bestemt mere "grumset" malet, end jeg plejer at gøre.

Men det gik dælme hurtigt, så lige på dén parameter er jeg meget tilfreds  ;D

Jeg tænker at det næste lige bliver skarp lysere gul highlight på alle kanter med pensel, og så skal hjulene også lige males grå, så jeg får en fornemmelse af hvordan helheden bliver.

Derefter er det tid til striber. Den skal have grønne og rødbrune striber - lidt som dette mønster:

Et tilfældigt billede fra nettet.

Jeg vil male med pensel i første omgang. Det har fungere ret fint på mine FOW køretøjer, og selvom skalaen er en anden, tænker jeg at det skal prøves.

Planen er at jeg går i gang med det på fredag - så forhåbenligt er der nyt at vise frem i starten af næste uge.

Ideer og kritik er meget velkomment  :)

trygsen

Hej du - fedt lavet! Og du har lykkes med at få den rigtige " Camber " på hjulene  8)  ( Hvordan hjulene sidder , set fra front og rear )

Det syns jeg var en rigtig fed ting at se, at du har fået lavet - Like herfra  ;)

Det er liiige før jeg går i gang med min egen herhjemme ( 1 / 35 Tamiya ) efter at være blevet inspireret af dine Billeder!  :D

Fedt mand!

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

Peter S

Ja, det er dejligt når hjul mm. er realistisk lavet. Jeg kan dog ikke selv tage credit for camberen, for hjulene var allerede støbt på chassiet fra start. Det er vel faktisk den største fordel ved denne model, fremfor en plastikversion. Der var sgu ikke meget at samle  :)

Jeg har set et billede af Tamiya-sættet. Det ser rigtigt lækkert ud - og meget mere detaljeret end denne "spille-brik" som jeg er i gang med.

Peter S

Selvom der kom til at gå alkohol og PC spil i den i weekenden (er desværre blevet ret hooked på BB2 igen  ;)), så fik jeg dog også malet lidt.

Der er bare ikke så meget at vise. Dels blev mine billeder ikke gode, og dels så kan man nærmest ikke se hvad det er jeg har malet.

Men I kan da lige få et enkelt billede at se:

Jeg tænkte at jeg lige ville highlighte kanterne, og lægge lidt skygge i folderne. Men det tog længere tid end det har taget at nå her til, og effekten er ret begrænset.

Jeg malede dog også lige hjulene, med wash og highlight. Igen er spørgsmålet dog om det er spildt arbejde, hvis jeg alligevel skal male masser mudder og støv på bilen senere.

Hvad gør I andre når I ved at I skal lave "weathering"? Bare grundmaling, efterfulgt af effekter, og så først derefter skygger og hightlights?

Under alle omstændigheder så blev jeg ikke helt færdig med mine highlights på vognen, men tror nok at jeg forsøger at lave striberne nu - og så må highlights vente.

Der er gode muligheder for at male mere i ugens løb - så med mindre jeg bliver fanget at den onde PC, så er der snart grønne og brune striber på "dyret"  ;D

Peter S

Kunne ikke dy mig,  og søgte lige lynhurtigt på youtube.

Der var en gut der blandede rigtigt jord med GW lak, og plottede det på sin kampvogn.

Det så max nemt og fedt ud, så det skal klart prøves.

Tror dog striberne skal på først, og nok også maling af de andre "løs-dele" som kasser, benzindunke og andet gear.

Prøv evt. at se selv: https://www.youtube.com/watch?v=rfXatHJb5-s (kun 6 min lang)

Peter S

Det går ikke ligefrem hurtigt for tiden.

Men jeg var inviteret til maleaften hos en af vennerne fra 2MD i aftes, og fik derfor mulighed for at komme lidt videre med bilen.

Desværre formåede jeg at glemme en del af min maling, så i stedet for en koncentreret indsats på en enkelt model, malede jeg løs på nærmest alle de figurer jeg havde taget med.

Jeg viser lige en status - som forhåbenligt også kan få mig til at komme videre snart.

Recce køretøjet skal jo have striber. Det er første gang jeg skal male camo på noget i denne størrelse. Og siden der er en del køretøjer der skal males senere, og det gerne skal komme til at se rigtigt godt ud når hæren er samlet, er det jo vigtigt at jeg rammer rigtigt fra start. Jeg maler ikke super historisk, så det skal egentligt bare se godt ud, mans det passer "nogenlunde" til den historiske setting.

Jeg kan godt lide de smalle rødbrune og olivengrønne striber, så det er dét jeg går efter.

Her er 231'eren, efter de grønne striber er malet på den ene side:

Jeg har malet en bredere lysere grøn, efterfulgt af en mørk grøn. Det ser voldsomt ud på billederne, men i virkeligheden synes jeg faktisk det er ret ok.

Den rødbrune bliver også to-farvet med en lysere i bunden, og mørkere oven på.

Efter stregerne er kommet på, skal de highlightes og shades, og så skal alt det andet males. Til sidst er det stadig planen med noget solid mudder, så jeg tænker ikke at male så meget mere ved selve hjulene og skærmkasserne.

Hvad synes I - er der potentiale?

Her kommer lige to billeder af det jeg også lige sad og malede på i aftes - man må da sige at jeg er alsidig  ;D

Test -Beastman til mit kommende Chaos BB hold (jeg skal prøve at lave nogle andre baser end de normale grøn flock. Nu mangler bare noget passende græs til at lægge oven på jorden):

Squigs, der skal være med i Snorra Snotlingsslayers mini-Waaaagh

Peter S

Uha, der er gået alt for længe siden sidst.. Men det er hvad der sker når der går PC spil og jul og og og...

Nå, nok med dårlige undskyldninger. Her er hvad der er sket siden sidst.

Min SdKfz 231 har nu fået kamo-streger, og jeg er så småt gået i gang med at male de ting på vognen der ikke skal være gul med streger på.

Det er ret simpelt lavet. En lysere tyk steg, efterfulgt af en tyndere mørkere streg. Jeg forestiller mig at det er noget crewet selv har malet på med pensel - det passer meget godt med at hæren er fra '43 - baseret på overlevende fra Afrikakampagnen og udstationerede tropper i Italien. (Hæren bliver lavet som "1943-44 Defence of Italy" fra German armybook).

Jeg tænker at det næste bliver decals - jeg har købt en masse halløj på bøtter, der skal gøre decaler flottere og nemmere at sætte på. Det ser jeg frem til at prøve. Decal fix og Decal medium, og to slags lak fra Armypainter. Derefter skal jeg bare male detajler, lægge nogle flere highlights, og så mudre den helt til...

Men jeg er faktisk ved at få lidt kolde fødder mht. mudderet. Jeg synes at den ser ret fin ud som den står nu - og ikke nær så grim som jeg troede den ville være da jeg så hvordan delene så ud da jeg fik den. Så nu kan det faktisk godt være at jeg nøjes med lidt "støv" i en eller anden form. Det må jeg lige tænke over.

Hvad synes I mht. mudder, støv, slitage mm.?

Jeg har altså ikke været så aktiv på malefronten på det sidste, men jeg har i dén grad været aktivt handlende.

F.eks kom denne ind af døren den anden dag:

Jeg er helt pjattet med Kfz 15, Kübelwagon, og også denne Krupp Protze Kfz 70 (de andre Kfz 70'ere og Opel Blitz mm. er jeg ikke tændt på i samme grad).

Det er Warlords Black Friday deal der gjorde at jeg købte den (sammen med noget andet som jeg fortæller om en anden gang).

Da jeg åbnede den, så den sådan ud:

Jeg må erkende at jeg var en smule skeptisk ved at købe et Resinkøretøj mere, nu da jeg lige har set og mærket Blitzkriegs resinmodeller. Men denne Warlords model er meget mere skarp i sin støbning, og med alle de metaldele der hører til er den også meget mere detaljeret. Så jeg ser meget frem til at få bygget den.

Faktisk ser jeg så meget frem til det, at jeg godt kan forestille mig at 231'eren bliver sat på hold. Jeg håber jeg lige får sat decaler på, og så kan den få en omgang lak, og så må den vige pladsen på malebordet for min Krupps Protze.

Så det er planen for juleferien. Lige lidt tid på 231'eren, og derefter Krupps. Lyder godt ikke? Men sagen er at jeg allerede kan fornemme at det ikke kommer til at gå sådan.

Knægten har ønsket sig Skeletter i julegave, og har allerede fået 12 stk i adventsgave. Mine forældre har proklameret at de har været i Faraos og købt "en kasse skeletter", uden helt at kunne fortælle hvad det præcist er de har købt.

Så lur mig om det ikke bliver en Skelet-jul  ;D . Han snakker også enormt meget om Bloodbowl, og om man kan spille med skeletter, så jeg tænker også at vi sikkert kommer til at lave et Undead BB hold af gamle Warhammer figurer (eller de figurer han får i julegave- hvad det så end er).

Her er Axels første forsøg på at male skelletter (beklager billedkvaliteten):

De er klart de hurtigste figurer jeg har været med til at male. Hvid spray. Lidt farve på våben, og en god gang Army Painter Soft tone wash. Så ser de sådan ud, og når basen først bliver malet, er de klar til kamp. Der er max 30 min maling (for en 7-årig) i de 4 figurer der står dér.

På min juleønskeseddel er også BB figurer - nemlig disse:

Det er GWs seneste Bloodbowl hold - Selveste Elfheim Eagles. Jeg er helt klart mest til Elvere når det handler om BloodBowl, og selvom jeg har to Elverhold der begge fungere som Pro Elves (eller Elven Uninon som de hedder nu), så er jeg meget klar til at give mig i kast med endnu et Pro Elf hold. Synes disse figurer er mega flotte, og ser faktisk rigtigt meget frem til at male nogle GW figurer ordentligt igen - og ikke bare "smadder nogle farver på og giv dem en wash", som Goblinhæren har fået.

Så hvis nu Axel og jeg går i Bloodbowl frenzy i julen, så er der nok chance for at jeg starter op på Elfheim Eagles spillerne, end at Krupps'en får lidt "man-love".

Men vi må se.

God jul til alle - jeg regner med at kunne levere en stor flot post i det nye år, med alt hvad der er sket på malefronten i mit liv  ;D

guapo

Det er nogle rigtig fine skeletter og det er sgu da dét min egen knægt på 7 år skal male (han plager!), det er jo genialt: det er nemt, det er hurtigt og de bliver fine at kigge på -tak for tippet Peter ;)

Nu er jeg ikke en historisk krigsspiller (selvom jeg skam interesserer mig for historie!), men i modsætning til fantasy/sci fi, som godt må være 'fantastisk' at kigge på; saturerede farver, spess murines der er helt rene og nypudset babyblå i en kamp situation, overgjorte våben osv. -så 'klæder' det historiske modeller at være realistiske. Jeg synes du skal give den, i øvrigt fine, vogn i hvert fald en smule støv, slitage og mudder... Men det er selvfølgelig bare min mening  :P

Glædelig Jul :)

Peter S

Jeg havde engang en plan om at male en Khemri hær. Jeg fik malet ca. 20 skelletter, men det tog mig så lang tid at jeg gik kold på det.

Så jeg blev meget overrasket over at man med så simpel teknik kan male skelletter der ser så godt ud (der er selvfølgeligt også sket en del på "wash-fronten" siden dengang - men alligevel).

Så jeg kan varmt anbefale det. De er også ret sjove (og nemme) at samle og lime. Min 7-årige går det selv, kun med lidt overvågning fra faderen  ;D

Der kommer helt sikkert noget mudder/søtv på bilen. Men tænker at jeg nok kan nøjes med en texture paint fra GW med drybrush highlight, i stedet for de mudderblandinger jeg i første omgang havde tænkt (der er en fed video på Youtube hvor der er en der blander rigtig jord og lak til en mudderblanding, han så kommer på sine køretøjer).

Peter S

...og så blev det 2018.

Jeg sad og tænkte på hvor længe jeg har "leget" med tinsoldater, og jeg er kommet frem til at jeg tror min første figur jeg malede var i 90/91 (det var en bueskytte elver fra Ral Partha). Det var fordi jeg var begyndt at spille rollespil (Harnmaster med bla. Formanden/Søren og kort efter AD&D med nogle fra min gymnasieklasse. Så det vil jo sige at jeg har malet figurer i 27/28 år !  :o

Vildt at tænke på, og jeg kan vel efterhånden konstatere at det nok bliver en livs-hobby - også selvom der har været nogle solide pauser i maleriet undervejs.

Nåmen - nyt år er lig med nyt maleprojekt (hvorfor færdiggøre noget, når man kan starte noget nyt.

Så BA bilerne er lagt på hylden for nu (jeg får lige taget et nyt billede, for jeg har faktisk fået malet på dem her i julen), og frem er kommet BloodBowl.

Jeg fik BloodBowl grundsættet i julegave, og købte så selv Elfheim Eagles holdet et par dage senere. Axel (min dreng) har fået Human holdet, og er gået i gang med den første Lineman, og jeg har tænkt på hvordan jeg skal male elverne.

Det nemmeste er at male dem i samme farver som sidste gang, og bare udskifte spillerne med flottere versioner. Så kan holdet være det samme med samme navn, samme navne til spillerne, og samme fluff omkring det.

Men på enelleranden måde er det ikke så tilfredsstillende.

Så jeg gik i tænkeboks, og fandt en Cheerleader frem, som jeg kunne teste et nyt farveskema af på.

Jeg nåede ikke at male det hvide og huden færdig, men vil gerne lige høre om der skulle være nogle kommentarer til skemaet fra jer.

Så her er Cheerleader Navnløs med præsentation af holdets farver:

Hvad synes i? Holder det?

Jeg vil gerne have to farver med meget kontrast, og gerne omvendt af GW holdet (altså mørk farve hvor de har lys, og omvendt).

Jeg er mest i tvivl om den orange. Det er BB så det må gerne have "pang" eller tegneserie effekt, men spørgsmålet er om den alligevel ikke er lys nok, og især om gule highlights er vejen at gå? Den tredje farve er hvid, hvilket nok ses bedst på billedet af hende bagfra. Jeg tænker den hvide skal males helt op til helt hvid, og det kan jo så måske gøre det ok at den orange ikke er helt så lys som den gule/beige er på GWs elvere.

Jeg grundede hende iøvrigt som guapo gør, nemlig let hvid spray, og en efterfølgende soft tone wash. Det virkede supergodt, og faktisk er det den farve man ser på strømper, sløjfer og underbuks, som jeg ikke har malet mere på endnu.

Men udover at få styr på maleskemaet, så er mit forestående arbejde at få samlet figurerne, der er lavet som plastik samlesæt (øv!), sat dem på store baser, og få lagt noget vægt under dem, så de ikke er så lette. Og derefter så ellers få gjort dem helt klar til at få maling på.

Det er min helt klare plan at det er disse 12 figurer (13 med cheerleader) der er maleprojektet der endelig skal få mig i mål med noget. Også fordi de skal bruges til 2MDs 2018 BB liga, der starter op i marts (ikke at de skal være færdige i marts, men de skal være færdige når der skal spilles slutspil).

Ønsk mig held og lykke - og kom meget gerne med forslag til hvad der kunne gøre farveskemaet endnu bedre.

Og må 2018 blive et fantastisk maleår  8)

guapo

Hej Peter og Godt Nytår!

Glad for at du kunne bruge priming metoden :)

Jeg er helt enig med dig i at BB gerne må have lidt 'PANG' og der er du godt på vej -det er totalt oldschool at bruge gul som orange highligts, men hvis du synes det er for voldsomt, kan du i stedet bruge Bronzed Flesh som hl-farve med efterfølgende blandet hvidt i. Det er sådan jeg har malet det orange på mine BB-drenge i min sidste posts. De har så efterfølgende fået glazes af orange ink for at tone de blege highligts.

Som kontrast til den orange vil jeg forslå en blå eller turkis, f.eks. til hårbåndene, såler og evt. sokker. De er komplementærfarver til den orange og giver super kontrast. Igen vil jeg henvise til mine BB-drenge hvor bukser, handsker og hjelm er malet med Hawk Turquoise som kontrast til det orange.

Glæder mig til at følge dit holds tilbliven ;)

Peter S

Nå ja - flesh som highlights. Det kan jeg da vist godt huske at man kan bruge. Det må jeg prøve på skoene, som jeg kan se at jeg ikke fik highlightet med gul i aftes.

Dine BB humans er virkeligt flotte, men jeg vil helst have flere/mere lyse farver end der er på dine. Så jeg kan være lidt nervøs på at lægge en turkis på (selvom det virkeligt er en dejlig farve, og som jeg har malet masser Space Marines med).

Tror jeg prøver at male hendes underbukser turkis, hendes strømper hvide og så maler en sløjfe i hver farve - så kan jeg måske få en idé om det bliver for mørkt. Måske kan det faktisk være en god idé med endnu en farve, ligesom du har grøn, turkis, orange og brun på dine figurer.

Så må vi se hvordan det ser ud.

Her er lige et billede af en SM der er halvt turkis  ;D

guapo

Ja -jeg æælsker også turkis! Det er en fed marine -har du en hel hær i de farver?

Nu har jeg også shaded den turkis meget mørk på de BB-spillere, du kunne evt. lade Hawk Turquoise være den mørkeste farve og så hl med en lys grøn + hvid.

Hvis du gerne vil have endnu flere farver, kunne du lave et 'split complimentary' som danner at 'peace sign' på farvehjulet:     l
                                                                                                                                                                                     /l\

F.eks blå, turkis og gulliggrøn, med orange som komplimentær. Jeg finder at fire saturerede farver er maks. inden det bliver 'regnbue' men det er selvfølgelig en smagssag ;)

Jeg bruger 'Paletton' som du kan finde gratis på nettet til at finde farvesammensætninger, hvilket er en fordel som farveblind :D

ELLER -blæs på farveteorien og mal de farver du kan li', det kan ikke gå helt galt :)

Friis

Ja Peter, en hel hær af de Marines og fast hver anden onsdag, sæt i gang  8)