News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Gathering Storm I - 40K i Faraos Cigarer Kbh – Den 2. april 2017

Started by AlexBware, 23 February, 2017, 23:09:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexBware

Stormen er på vej – Den 2. april 2017 fra kl. 9.00 til 21.00 går det løs i Skindergade 27, 1159 Kbh. K.

Due to popular demand, så afholder vi – med ultra kort varsel – en Warhammer 40K turnering i Faraos Cigarer i København.

Formatet bliver ITC-restriktioner – 1.850 pts – Vi spiller tre kampe på dagen, og jeg ser gerne, at spillene når en naturlig afslutning – Så ikke noget med at fedte for meget rundt :)

Der er plads til 20 deltagere (hvis der er nok tilmeldinger, så kan det være, at der kan findes et par pladser mere).

Turneringen bliver en officiel ITC-turnering.

Det koster 75 kr. at deltage - Betaling og tilmelding skal ske i Faraos Cigarer i København senest onsdag den 22/3-2017. Hvis du ikke har mulighed for at betale i butikken inden den dato, så tag kontakt til Peder Bartholdy (Bartholdy på Powerfist) og lav en personlig aftale. Alternativt, så kan du hive fat i Alexander (AlexBware på Powerfist), der er TO til turneringen.

Turneringen har "order to go", når der er 12 tilmeldte.

Programmet:
9:00-9:30 Check in
9:30-12:30 Kamp 1
12:30-13:15 Frokost og afstemning for fedeste hær
13:15-16:15 Kamp 2
16:15-17:00 Pause
17:00-20:00 Kamp 3
20:00-21:00 Præmieuddeling og oprydning

Når du er tilmeldt, bedes du tilmelde dig på www.tourneykeeper.net – Har du ikke en profil der, så se at få oprettet en.
Skriv også her i tråden, når du har betalt og er tilmeldt.

Malekrav
Vi spiller med malede hære. Vi kører med 3 farver minimum. Men der er præmie til den fedeste hær (måske også til den næstfedeste), så fat penslerne og kom i gang – Der er ikke lang tid til.

Army  Selection (AS)
Pga. den korte tidsfrist, og da det skal være let og overskueligt, så er valget faldet på ITC-restriktionerne. Toppen af powerniveauet er taget af, men der er stadigvæk plads til konkurrencespillerne.

Restriktionerne for hærsammensætning kan findes her – Hvis du har spørgsmål, så kontakt AlexBware på Powerfist.
https://www.frontlinegaming.org/community/frontline-gamings-independent-tournament-circuit/itc-2015-season-40k-tournament-format/

Forgeworld er i nogen grad tilladt, så det er med at finde de fede modeller frem fra skabet (liste kan findes på Frontline Gamings hjemmeside) – Hvis du er i tvivl, så spørg AlexBware.

Vi spiller missionerne: Nr. 2 (Relic – Tag tingen i midten) - Hammer and Anvil, Nr. 5 (Big Guns Never Tire – Pas på de store kanoner) - Vanguard, Nr. 6 (Crusade - Sæt dig på alle objektiverne til sidst) - Dawn of War.

Bliver det en succes, så håber jeg på, at vi kan gøre det til en halvårlig begivenhed.

Edit: 1.850 pts og ud med Kill Points og ind med Big Guns.

Deltagere:
1. Alexander Fält Dzougov "AlexBware" – Potentielt "Stand-in", så håber vi på et lige antal spillere.
2. Jens Gertsen
3. Riccardo Longo
4. Rasmus Fossing
5. Christian Brandt
6. Kenneth Flindt Hansen
7. Rasmus Olsen
8. Andreas Lykke
9. Klaus Hansen
10. Karsten Henriksen
11. Kristoffer Nyrup
12. Hamza Mir
13. Anders Leerberg
14. Morten Kirsted
15. Nicolai Nielsen
16. Alex Groskopf

Stand-in: Jens Krøldrup

Tilmeldt, men jeg har ikke modtaget bekræftelse på betaling endnu - Husk at tilmelding er først bindene, når der er betalt. Og det er helt i orden, at snipe pladser :)



gertinc

Dejligt initiativ - jeg synes 1850 ville være endnu bedre, hærene er bedre balanceret og det passer bare bedre ind i hvad vi plejer at spille. Hele problematikken med tid bliver alligevel ikke løst ved at gå ned til 1650, summonhærene er præcist lige så lang tid om det. Selvjustits, tidskemaer, skakure, alt det ændres ikke om det er 1650 så jeg håber vi kan blive på de 1850 .-)

mvh
Jens

edit: Relic _og_ killpoint missionen? Måske enten eller? De er begge to lidt bedagede .-)
Jeg skulle ikke have scoutet...

AlexBware

Jeg er modtagelig overfor kritik - Så skyd endelig løs.

Quote from: gertinc on 24 February, 2017, 00:14:00
edit: Relic _og_ killpoint missionen? Måske enten eller? De er begge to lidt bedagede .-)

Vi skal have en af hver deployment med. Det ligger fast.

Relic er Hammer And Anvil (og var ikke med i Slagelse) - Den anden Hammer and Anvil er mission 4 med 6 objekiver. Det der er min anke med den mission er Secondary mission, hvor man bare skal holde et af objektiv nr. 1-3, som er placeret i begge deploymentzones og midten - Det er lidt kedeligt IMO.

Kill Point Missionen er vanguard strike - Den er med, da jeg ikke synes, at MSU skal have det alt for nemt.

Den anden Vanguard Strike har ikke kill points - er næsten modsat (bortset fra Big Guns Never Tire) - I Maelstrom delen er der ikke ret meget "destroy a unit", men derimod 4 objektiver, som skal holdes - Den er svær at score maelstrom i - med mindre man er heldig med terningerne og ruller det rigtige...

Mit indtryk er, at dødstjerner fungerer, men de er alligevel begrænsede af nerfs til invis og displacement. Så gør det ikke noget, at missionerne delvist favoriserer dem lidt.

Men som sagt, så lytter jeg gerne til kritik. Er der tilslutning til en ændring - Så ændrer vi det bare :)

gertinc

Uden at ville gøre dette til en diskussiontråd er relic ret fordelagtig for netop stjernerne - kombineret med killpoint missionen ser det bare lidt skævvredent ud.

Det vigtigste er de 1850 point .-)

Uanset hvad bliver det sjovt, jeg får slæbt mig ind og købt billet hurtigst muligt. Godt med noget 40k i København!

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...


AlexBware

Jeg lytter til kritikken - Relic er inde, og kill points er ude. Der er masser af missioner med destroy af unit som secondary.

Er der flere, der vil have 1850 fremfor 1650?

Safran

Jeg klar også:-) 1850 sorry chef
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

gertinc

Jeg skulle ikke have scoutet...

AlexBware

Ændret til 1.850.

I øvrigt kunne jeg godt tænke mig, at der var en stand-by spiller klar i tilfælde af uafgjort - Er det noget, som nogen vil melde sig til? Bonusen er, at det er gratis, men der er ikke nogen garanti for at man kommer til at spille :) - Og man er naturligvis forpligtet til at møde op på dagen.

Jeg kan godt hjælpe med en hær, hvis det er nødvendigt.

Landbooster




Safran

Hvordan ses det at man stille den gamle fatey? Han er jo noget mindre en den nye?
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf


Eskiller

Der står i restriktionerne at sources udgivet før 11. januar 2017 er tilladt. Betyder det at den nye Ynnead reborn warhost, samt characters fra de to triumvirater, ikke er tilladt?

Verminaard

Quote from: Eskiller on 26 February, 2017, 20:16:29
Der står i restriktionerne at sources udgivet før 11. januar 2017 er tilladt. Betyder det at den nye Ynnead reborn warhost, samt characters fra de to triumvirater, ikke er tilladt?
Det er ikke opdateret efter LVO, Alex sætter cut-off dato, hvis der er nogen.

AlexBware

Quote from: Eskiller on 26 February, 2017, 20:16:29
Der står i restriktionerne at sources udgivet før 11. januar 2017 er tilladt. Betyder det at den nye Ynnead reborn warhost, samt characters fra de to triumvirater, ikke er tilladt?

Alt, som ikke er banned af ITC er godkendt.

Vi er all in mht udgivelser. Så kommer der et codex dagen før, og har du en malet hær dagen efter. Så står det dig frit for at stille hæren. Du skal bare have styr på reglerne for ikke at gå over tiden. Klager din modstander over det, så kan man straffes - worst case fra win til loss.

Eskiller

Quote from: AlexBware on 27 February, 2017, 09:00:42
Quote from: Eskiller on 26 February, 2017, 20:16:29
Der står i restriktionerne at sources udgivet før 11. januar 2017 er tilladt. Betyder det at den nye Ynnead reborn warhost, samt characters fra de to triumvirater, ikke er tilladt?

Alt, som ikke er banned af ITC er gidkendt.

Vi er all in mht udgivelser. Så kommer der et codex dagen før, og har du en malet hær dagen efter. Så står det dig frit for at stille hæren. Du skal bare have styr på reglerne for ikke at gå over tiden. Klager din modstander over det, så kan man straffes - worst case fra win til loss.

Super, jeg satser på at komme forbi med en flok Ynnead-tilbedende Harlequins så :)

AlexBware

Opdateret liste med deltagere. Husk man er først tilmeldt, når der er betalt :)

Ghostdog

Jeg vil også være med, da det ser ud til at jeg har fri.

/Karsten
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

Landbooster


AlexBware

Så er vi på Frontline Gamings ITC liste.

Og rygterne siger, at spiller nr. 11 og 12 er lige på trapperne, så skynd jer, at få meldt jer til :)

Safran

Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Ghostdog

Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten