News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Gathering Storm II - Søndag den 3/9-17 i Faraos, København

Started by AlexBware, 29 May, 2017, 15:14:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexBware

Jeg har printet missionskort ud (altså en side med alle seks kort). Modstanderen streger det kort, der er brugt (brug en skjult terning med nummeret eller lignende).

Spil 1 og 2 er fuldstændig som til GF med samme antal kort og sådan.

Til sidste spil har man reelt 2 kort for meget - Derfor skal man, når man har brugt sit kort i spil to vælge to andre kort, som modstanderen skal strege. Når vi så kommer til spil 3, så har man reelt kun to kort tilbage - Ligesom man vil have til GF.

Pt. er alle spillere på nær Christian Brandt tilmeldt som "ranked" - Dvs. at points tæller med på ranglisten. Jeg skal have besked om dette skal ændres i morgen.

Sarkrim

Bare smid mig på ranked, tror ikke rigtig jeg tog stilling til det ved sign up.
Spiller:
40K: Imperial Guard

Sandercation



Første turnering i 8ed... Glæder mig sgu til i morgen.

I have no freaking clue om jeg tager noget med der dur til noget...

Verminaard


Skilkoff

Quote from: Verminaard on 02 September, 2017, 22:17:57
Der er selvfølgelig livestream ??!!

Det håber jeg da så man kan side og se nogen gode kampe ude fra Baren :)

TheSnee

Iron without, tasty chocolate filling within
Can Meth be medicine?  Four out of five spiders on your face say yes.


shamanen

ja tak for en fed turnering.. :)

jeg håber da at det kommer til at gå lidt bedre til GF..
The Waaagh are a cross between a mass migration, holy crusade, looting party and pub crawl, with a bit of genocide thrown in for good measure.

Looking for 40k team to join - have nurgle daemons, chaos knights and orks!

AlexBware

Jeps - tak for fremmødet i går, og tak for en godt afviklet turnering.

Håber det var en fornøjelse for jer - Også selvom mange af kampene endte 20-0. Men det er svært at gøre meget ved her i 8th edition på trods af LoS blocks, mv. :)


Sandercation

Ja tak for en dejlig omend stadig hård turnering. Havde selv taget lidt af en hyggeliste med, mest for at prøve nidderne af, men også fordi jeg ikke aner hvad der fungerer lige i øjeblikket. Men det fandt jeg da sandelig ud af. #guardisthenewblack :-)

Jeg synes det er tydeligt at se 40k ikke helt er på plads endnu. Men fedt at prøve en 8ed turnering. Det var sjovt.

Så tak igen til Alex :-)

shamanen

Det handler rigtig meget om match-ups tror jeg..

selvom det er tæt på min dårligste turnering nogensinde, så havde jeg nogle hyggelige spil! :)

men hæren skal lige tilbage på tegnebrættet. skal da have noget mere antifly med.

jeg giver også Sandercation ret, der er nogle hære der klart er bedre end andre som det ser ud lige nu.





The Waaagh are a cross between a mass migration, holy crusade, looting party and pub crawl, with a bit of genocide thrown in for good measure.

Looking for 40k team to join - have nurgle daemons, chaos knights and orks!

Nillernisse

Jeg vil også bare sige tak.

Og tak til mine tre modspillere. Det var en fornøjelse :)

Lidt ærgerligt med den 20-0 tendens der er i øjeblikket.
Mit første spil mod IG spillede jeg mest for at se hvor længe jeg kunne overleve.
0-20
Mit Andet spil mod Carstens GK var faktisk ret godt, til trods for at jeg blev tabled i tur 6 :) Havde spillet ikke gået til tur 6, så havde jeg faktisk fået point!!
0-20
Mit tredje spil var imod ca 150 orker. De døde så voldsomt, at min modstander og jeg kunne godt se at der var ingen grund til at gå videre end tur 3.
20-0

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.


Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Rune Hilbert

Også tak for en fed turnering fra mig :) Fedt at du lægger arbejdet i det, Alex, tak! :D

Til GF: Guard er voldsomt gode. Jeg er f.eks. ret sikker på at min hær ville tabe til en guardhær hvis ikke guardspilleren lavede nogle fejl..
Hvis du er enig skulle man måske prøve et eller andet for bare at tage toppen af det? Måske max. 6 vehicles i alt, for alle hære altså? Eller gøre noget ved spam af conscripts eller spam af artillery?

Safran

Jeg syndes rune har fat i noget om at lukke lidt ned på spam listerne IG har det ret så godt lave en vehicle max ville gøre noget og måske et max på 2 units conscripts? Så man måske ser noget andet på bordet?
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

AlexBware

Hmmm - Jeg er ikke nødvendigvis uenig - Om det skal være maks 6 eller ej, eller om man f.eks. ikke tæller vehicles med T5 eller under 10 wounds (så f.eks. sentinels og lignende er undtaget). Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt dette vil ramme mange andre hære.

Det der er det store problem er at ændre på restriktionerne til GF - Selvom de var kastet relativt hurtigt sammen, så kan det være problematisk, da folk har købt billet under disse omstændigheder.

Hvis Jimmy f.eks. har købt sin hær ind til GF, så er det sgu lidt surt, at den skal radikalt ændres en måned før turneringen. Så dette vil kræve en godkendelse af stort set alle deltagere til GF (og det er problematisk, da slet ikke alle er på powerfist).

I fremtiden kunne man godt overveje dette dog, men der kommer ikke noget med maks på enkelte hære. Så ikke noget med maks 2 units conscripts eller lignende. Det har jeg meldt ud mange gange, og det fastholder jeg :)


easyrider

Hej alle

Jeg vil også lige sige tak for en hyggelig dag. Jeg havde tre gode spil selvom de alle sammen var astra miltarum mod astra militarum  :P  Det var flot terræn og jeg syntes missionerne osv. fungerede godt.

Der er ikke nogen tvivl om at IG er en god hær, men det skal også siges at flere af dem der spillede dem, er nogle af danmarks bedste spillere som ville klare sig godt uanset hvad de spillede.

Jeg er en af dem der lige har købt ind til GF, men det skal for min skyld ikke stoppe at man laver om i restriktionerne, men der kan som Alex skriver være flere problemer i det. Særligt ift. at nå at få det malet, hvis det bliver lavet om sent ift. turneringen, folk der har meldt sig til på andre præmisser osv.

Det bliver dog meget svært at ramme IG hvis man ikke vil lave hærspecifikke restriktioner, for så trækker man også alle andre hære med ned. Problemet er at IG har mange choices der er billige ,ift hvad de kan og derfor vil de altid kunne gå over til andre choices næsten lige meget hvordan man laver generelle restiktioner. Det hjælper bestemt ikke på det at inkludere Forgeworld for de IG forgeworld ting jeg mødte gjorde dem bare endnu bedre (vultures og searchlights)

Alternativt skal man lave om i kort eller missioner, så det rammer skydehære og fremmer assault hære, men det vil så også ramme f.eks. tau- og de har bestemt ikke brug for flere udfordringer.
Der er altid en på powerfist.com der er parat til at give en hånd med
At tænke før man taler er som at tørre sig før man skider- Arne and
Har 40k:Adepta Sororitas, Astra militarum, Eldar, Dark Eldar, Tyranids, Orks, Blood Angels, Deamons, CSM, Knights, Revenant , Warhound og Reaver titan og lidt GK

AlexBware

Jeg tænker på, at man også kunne se, om man kunne lave nogle counterhære, der kunne fungerer mod IG - Jeg tygger selv på en CSM liste, som måske kunne lave ravage mod IG. I hvert fald, hvis den starter, og specielt i mission 2. Men det sidste er måske lidt meget at satse på :)

Sandercation

Synes nu ikke der skal rodes yderligere ved et AS... Snart får IG et nyt codex og så får de sikkert med nerfbattet hvis man kender til GW's nye politik... Så bliver conscripts sikkert forfremmet til normale troops..

Safran

I har helt ret lad det AS være, i år kommer der mange IG hvor det plejer at være eldar:-) dem ser vi nok ikke så mange af, men bliver sjovt at se hvad folk stiller og håber at nogle stiller andet en IG (det gør jeg):-) glæder mig som altid til GF.
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf