News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Gathering Storm I - 40K i Faraos Cigarer Kbh – Den 2. april 2017

Started by AlexBware, 23 February, 2017, 23:09:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Verminaard

https://docs.google.com/document/d/16nmBS2KZglu9JaGttpX_9lOYhYO2PQM47N8HvrsAA60/edit

Ny FAQ

opdateret, og det vil sige at en hel masse er fjernet, da GW har svaret på det i deres faq og errata.

Ynnari FAQ er dog med, men man skal vist bare strege det, da frontline lagde FAQ op, og så gik der 1 dag, og så kom GW med ynnari faq.

Ligheden mellem ITC's faq og GW's Ynnari, er dog slående :-)
Rart med lidt samarbejde mellem community og GW.

Udover det er der også interim rulings fra LVO, som der skal votes på til næste vote så vidt jeg kunne forstå.
Lige hvornår vote er ved jeg ikke, men det er snart.

mvh

"ITC" Rasmus

gertinc

Jeg skulle ikke have scoutet...

Landbooster

Lyngby-drengene står ikke på listen endnu. Mon ikke der kommer et par stykker?

Ezen

Rasmus:

Er det kun det i blåt der er nyt til ITC? Eller skal hele møget læses igennem igen?

Kan se de har valgt at gå mod regler med modifiers på cover save nu.. På trods af modifiers sker samtidig. Mærkeligt.

AlexBware

Der skulle gerne være et par tilmeldinger mere i pipelinen. Men forhåbentlig kommer der flere til.

gertinc

Ellers køber jeg to billetter og spiller dobbelt. Hvad skulle kunne gå galt....

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Krøldrup

Quote from: gertinc on 07 March, 2017, 10:56:07
Ellers køber jeg to billetter og spiller dobbelt. Hvad skulle kunne gå galt....

mvh
Jens

Du kan proxie mig :p
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

gertinc

Jeg skulle ikke have scoutet...

Krøldrup

"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

gertinc

Jeg skulle ikke have scoutet...

Verminaard

Quote from: Ezen on 07 March, 2017, 09:56:41
Rasmus:

Er det kun det i blåt der er nyt til ITC? Eller skal hele møget læses igennem igen?


Det ved jeg faktisk ikke, jeg kikker lige selv

Ynnari delen skal man bare skippe, den bliver slettet her en af dagene

Verminaard

Blå skrift er:

QuoteThis section of the FAQ are rulings which will stand through until the next GW FAQ or ITC vote to clarify contentious rules issues.

Verminaard

Quote from: Ezen on 07 March, 2017, 09:56:41
Kan se de har valgt at gå mod regler med modifiers på cover save nu.. På trods af modifiers sker samtidig. Mærkeligt.

Modifiers til Characteristics sker samtidigt, et cover save er ikke en characteristic.
Det er det eneste i regelbogen der står under modifiers. Det gælder characteristics, and thats it.

Det er jo heller ikke ligefrem beskrevet under cover saves at du kan sige følgende:

Rasmus's eksempel på det han selv kalder "Bastard-Math" som generelt er det eneste matematik jeg kan finde ud af.
Quote- Hej jeg står i en ruin, jeg har bolstered, jeg har også camo cloaks.
- Nu har jeg 2+ cover save.
- Ok nu bliver jeg skudt af en auspex.
- nu aktiverer jeg at der også er night fighting
- ok, nu bliver der skudt en searchlight på mig
- satans, men nu aktiverer jeg at jeg tidligere har fået kastet shrouding på mig.
- aha! nu er jeg nede på et 1+ save, men fandens også, den enhed der skyder på mig har omnispex. ah, men det er ok, for jeg var jo på 1+ cover save, så jeg er stadigvæk på 2+. Kæft det er dejligt!
- Hvis nu det skulle ske, at der var noget andet der gad at give mig yderligere - til mit dejlige cover save, kunne jeg jo altid vælge at go to ground!

mvh
Rasmus

AlexBware

Så er 12. mand være tilmeldt. Turneringen har hermed order to go.

Lad os få lidt flere tilmeldinger - kom glad :)

OBS: Pt. er jeg stand-in spiller - Men vil rigtigt gerne spille med i fuldt omfang. Så hvis DU har lyst til dette - så er det stadigvæk en mulighed - HELT GRATIS, og med mulighed for at vinde præmier og alt muligt. Den eneste ulempe er, at du kun kommer til at spille, hvis der er et ulige antal spillere :)

Edit: P.t. er alle spillere "ranked" - Jeg havde ikke lige tænkt over det. Skriv en besked til mig, hvis du vil spille unranked. Hvis jeg ikke hører andet, så forbliver du ranked - Jeg prøver også lige at give beskeden videre via Facebook.

gammelpot

Jeg selv og Nicolai er på...
Hvor skal der sendes mønter hen?

Krøldrup

Quote from: gammelpot on 09 March, 2017, 22:49:27
Jeg selv og Nicolai er på...
Hvor skal der sendes mønter hen?

Fra første post:

Det koster 75 kr. at deltage - Betaling og tilmelding skal ske i Faraos Cigarer i København senest onsdag den 22/3-2017. Hvis du ikke har mulighed for at betale i butikken inden den dato, så tag kontakt til Peder Bartholdy (Bartholdy på Powerfist) og lav en personlig aftale. Alternativt, så kan du hive fat i Alexander (AlexBware på Powerfist), der er TO til turneringen.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Nillernisse

Jeg vil også gerne melde mig til, hvis det da stadigt er muligt  :)

Vh
Anders
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.


Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

AlexBware

Det lyder superfedt - Jeg vil jo helst have et lige antal spillere (så jeg selv kan være med).

Du kan enten betale I Faraos Cigarer eller betale via Mobilepay til Peder Bartholdy - Lav en aftale med ham. Hans nick er Bartholdy her på PF.

Tilmeldinger er først gyldige, når der er betalt.

Så er vi oppe på 16 deltagere - Det ender sgu med, at jeg selv skal tage mere terræn med til ekstra borde :)

Edit: Bemærk, at der er kommet ny opdateret FAQ, og missionerne er ændret meget lidt (man kan nu få op til 19 points) - Det er points for primary og secondary missioner, der er gået fra 4 til 8.

Krøldrup

Jeg skal nok være stand in hvis du mangler Alex.

Men helst først fra spil 2 dog. Har en plan om noget alkohol aftenen før.
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

AlexBware

Quote from: Krøldrup on 11 March, 2017, 19:21:11
Jeg skal nok være stand in hvis du mangler Alex.

Men helst først fra spil 2 dog. Har en plan om noget alkohol aftenen før.

Det lyder godt - Både det med alkohol, og at du godt vil være stand in - så må vi jo satse på, at det ikke bliver nødvendigt fra spil 1 af :)

Der er pt. 3 pladser til bage (4 spillere mangler betaling) - Det ser lovende ud. Måske så lovende, at jeg selv skal tage terræn med til et bord.

AlexBware

Skal jeg i øvrigt lave listerne skjult eller hvad - Hvad siger folket?

AlexBware

Så er vi oppe på 16 betalte spillere - Det er slet ikke så ringe endda :)

4 pladser tilbage.

Ghostdog

Øhh, er der liste indlevering?
I så fald hvad dato?

/Karsten
Jeg er ordblind(lyddøv) og jeg bruger langtid på det jeg skriver. Hvis du opfatter det nedladende, ondsindet eller på anden vis, negativt, er det ikke med vilje.
Jeg gør hvad jeg kan, men bær over mig.
Karsten

AlexBware

Ingen listefrist - ud over på dagen. Der kommer jo udgivelser hele tiden disse dage. Selv siden Slagelse har metaet ændret sig :)

Jeg har gjort listerne hemmelige indtil på dagen, så der er ikke noget galt i at poste dem på tourneykeeper (jeg kan heller ikke selv se dem).

AlexBware

Det kan være, at vi prøver at køre turneringen via BCP app'en (Best Coast Pairings).  Derfor må I meget oprette jer der (med de samme navne som på Tourneykeeper.

Det er af hensyn til ITC ranking,  som er meget besværligt at få opdateret uden. Så kan vi bare imdtaste resultater i tourneykeeper manuelt.