Heps!
Jeg faldt forleden (dvs. en rigtig god månedes tid siden), og bestilte Kill Team regelbogen og en Killzone fra Wayland Games. Jeg har egentligt gerne ville spille mere skirmish og narrative missioner, og synes at med familieforøgelsen tidligere på året, at der kun har været særdeles ringe tid til at spille rigtige spil, udover et enkelt spil Horus Heresy og to spil Necromunda. That is it. På et halvt år. Joh, der har været nogle enkelte hobbyaftaler, men spil har haft deciderede lange udsigter.
Med dette regelsæt håber jeg så, at der vil være mulighed for at klemme nogle flere spil ind. Dels er der ikke så mange figurer på pladen; dels er det hurtigere at sætte op, og dels bør (så vidt jeg kan forstå) spil ikke tage mere en 30-40 minutter. Det betyder, at det faktisk i teorien bør være muligt at tage spil en hverdags aften, eller en formiddag/middag i en weekend - og at jeg dermed kan få brugt nogle af de (alt for) mange figurer jeg har liggende.
Tiden vil vise om jeg får ret!
Her er det første billede af mit W40k: Kill Team eventyr:
(https://i.imgur.com/eF5HXIx.jpg)
Når jeg får læst reglerne og åbnet boksen, vil der komme flere billeder og posts i denne tråd. Det samme gælder når jeg faktisk får spillet, vil spillene også blive lagt her (med mindre de er en del af en større kampagne, der har sin egen dedikerede kampagnetråd!
Wish me luck!
Med venlig hilsen
Master Ciaphas
Det lyder da ikke som en dårlig ide at gå efter de små spil når at tiden ikke er til de store heldags spil. Jeg har ikke selv fået muligheden for at prøve Kill Team men har et par stykker fra nørd hulen som der snakker om det er mega fedt så længe man holder sig fra de store drenge så det ikke bliver et power ræs med gear og save.
Hvad for et team har du så planer om at mix sammen?
Hejsa!
Jeg har efterhånden læst mig gennem halvdelen af reglerne og set adskillige battle reports på YouTube. Det lader til at være nogenlunde ligetil, dét spil. Jeg glæder mig til at spille dét.
Af Kill Teams tænker jeg at prøve alle dem jeg i forvejen har hære til. Det vil sige:
Death Guard
Death Korps of Krieg (Imperial Guard aka Astra Militarum)
Tyranids
Genestealer Cult (har 10 Neophytes, 1 Acolyte Iconward, samt adskellige Genestealers fra min 'Nid hær)
Heretik Astartes
Adeptus Astartes (Dark Angels)
og når de engang får udgivet Sisters of Battle, skal jeg absolut have malet min Canoness Veridyan og Sister Superior Amalia Novena, som jeg har liggende. Det skal nok blive godt!
Når jeg har fået samlet og malet hele Killzone: Sector Sanctoris og spillet de første tre spil, tænker jeg at købe Death Guard Kill Team boksen med fem Blightlord Terminators. Dels fordi min almindelige Death Guard hær kun har the Tainted Cohort (tre Blightlords) og godt kunne bruge yderligere fem fede Terminators, men også for at få lidt mere scatter terrain samt tokens og kort til Death Guard Kill Teams.
Det skal skam nok blive hyggeligt!
Mvh
Master Ciaphas
Kill Team: Reglerne
Reglerne er bygget op på en meget genkendelig måde, men nogle enkelte forskelle fra alm. W40k.
Der er seks faser: 1) Initiativ 2) Movement 3) Psychic 4) Shooting 5) Fight og 6) Morale.
Initiativ fase bestemmer hvem der først rykker med alle sine modeller, medens man i shooting skiftes til at skyde med én model. Man kan i sin Movement fase, istedet for at rykke, give dem en Ready! Ordre, hvilket betyder, at modellerne skyder før alle andre. Det giver jo unægteligt noget at tænkte over.
Kill Teams
Kill Teams består af op til 20 modeller, der samlet maks må koste 100 point. Senere udvidelser til Kill Team (Commanders og Elites) øger dette til hhv 125 og 200 point respektivt. Hvert Kill Team består af en Leader og op til tre forskellige Specialists. Ingen specialist må vælges to gange. Der er følgende mulige Specialists til rådighed: Leader, Demolitions, Heavy, Scout, Veteran, Combat, Zealot, Medic, Comms, Sniper. Arketyper man nok kan genkende fra de fleste krigsfilm man har set...
Min første gennemlæsning er positiv; jeg tror, at når man begynder at bygge sine Kill Teams kan man få uendelig meget spas ud af sin Leader og sine forskellige Specialists. Hver Kill Team faction har ikke nødvendigvis adgang til alle Specialists. Imperiets Astra Militarum har selvfølgelig alle Specialists, medens Death Guard fx. ikke kan få Comms, Sniper, Scout og Medic. Alle factions (med undtagelse af Sisters of Battle, Custodes og Sisters of Silence) har sine egne datasheets i Core Manual bogen. Det er ret godt.
Det er dog kun et begrænset antal datasheets de her. Death Guard har kun Plague Marines og Poxwalkers. Astra Militarum har Infantry Squad Guardsman, Special Weapons Squad Guardsman og Militarum Tempestus Scions. Astartes har Intercessors, Reivers, Scouts og Tactical Marines. Så udvalget er begrænset.
Efterhånden som jeg får læst reglerne bedre igennem og missionerne, vil der ske opdateringer herinde.
Mvh
Master Ciaphas
Killzones
Sector Sanctoris
Jeg købte jo også en Killzone: Sector Sanctoris Environment Expansion. Så hvad får man egentligt i sådan en kasse? Jo - en hel del, faktisk:
(https://i.imgur.com/KXujgkI.jpg)
Man får
1 fedt terrænbræt af hård pap
Killzone manual
Killzone missioner med den respektive killzone som team. Der to Matched Play og to Narrative missioner.
Killzone tactics kort
Div. terræn. I denne er der en masse scatter terræn, to af de fede statuer, to hjørneruiner fra deres Sector Imperialis sæt. Lige terrænet er en smule anæmisk i denne expansion, sammenlignet med hvad hvad fik i det første Killzone: Sector Mechanicus sæt.
Jeg er meget begejstret for tactic kortene, der er knyttet til terrænet. I denne er der er én der hedder "Impaled", som jeg er stor fan af. Når man er i close combat inden for 1" af det styk scatter terræn, der har en falden statue med et spyd, kan man forsøge at spidde sin modstander på dét. Det er godt nok cinematisk og episk på den fede måde!
Når det hele er malet op, vil der komme billeder af det.
Mvh
Master Ciaphas
Er selv startet op med killteam at næste samme årsag. Jeg er på kort tid blevet mega fan og spiller det flere gang om ugen med konen. Der er overraskende dybde i spillet når man spiller med alt. Vi har købt commanders udvidelsen også, men er ikke kommet i gang med den endnu. Men glæder mig, har allerede 5 forskellige commanders til mit GSC killteam :D
Hejsa!
Det lyder jo superfedt, zacret. Jeg tror dog næppe, at jeg får min viv med på dét. Men håbet er jo lysegrønt!
Jeg har godt gang i at få malet alt terrænet fra min Kill Zone expansion, og har også fået investeret i et Nurgle Kill Team. Jeg skulle have figurerne til min normale Death Guard hær alligevel, hvorfor jeg da ligeså godt kunne skaffe mig Kill Team udvidelsen.
Det ser så altså sådan ud:
(https://i.imgur.com/uJKau8k.jpg)
Der er massivt mange ting med i boksen:
(https://i.imgur.com/teetLuI.jpg)
En ting jeg nu hellere ville have haft var flere ruiner, end mere scatter terræn, men sådan er det jo nu engang. Scatter terrænet er nu også meget fedt.
Min plan er, at jeg til på lørdag er færdig med alt Kill Zone: Sector Sanctoris terrænet (og det meste af terrænet fra Kill Team udvidelsen), hvor jeg så skal have mit første spil Kill Team mod Farseer Rhiadan og hans fantastisk malede Elucidean StarStriders. Jeg tager selv et Kill Team bestående af Death Guard Plague Marines og Poxwalkers. Det skal nok blive fedt!
Mvh
Master Ciaphas
Heps!
Så fik jeg prøvet at spille Kill-Team. To spil blev der afviklet her i eftermiddags med Farseer Rhiadan, hvor vi spillede på hans fantastiske Kill Zone: Death World Forest. Inkl. (mange) regelopslag da det var mit første spil, og første spil for Rhiadan, hvor der blev brugt Specialists og Tactics, så tog to spil, inkl. løs snak og set-up gode fem timer. Det kan sikkert gøres meget hurtigere, men hyggeligt var det!
Første spil var på 100 point, og jeg stillede en Death Guard liste mod Rhiadans dejlige (og flotte) Elucidian Starstriders. Min liste var således:
Death Guard Champion (Leader) m. powerfist & bolt pistol
Death Guard Fighter (Zealot) m. Icon of Despair & bolt gun
Death Guard Gunner (Heavy) m. plague belcher
Death Guard Gunner (Demolitions) m. blight launcher
Death Guard legionnaire m. bolt gun
4 x Poxwalkers
Game One: Covert War - Secure the Battlefield
(https://i.imgur.com/lazFZt1.jpg)
(https://i.imgur.com/klrtIGP.jpg)
(https://i.imgur.com/Y5mISa4.jpg)
(https://i.imgur.com/pzoWoPw.jpg)
Death Guard avancerede stødt frem mod Fribytterne, men måtte til sidst se sig Broken og tabte ligeledes sit eget objective marker i allersidste tur. Selvom der var langt over slagmarken, så kunne Lectro-Maester van der Grauss teleportere over marken og tog det for næsen af to Poxwalkers, der begge var Shaken (og derfor ikke kunne holde objektet).
Death Guard ender med at tabe 0-4 på VP.
Game Two: Covert War - Retrieve the Cache
Denne gang havde vi skaleret op til 145 point, så Farseer Rhiadan kunne have sin kaptajn med: Elucia Vhane. Uha da da, hvor var hun sej! Men det hele klikkede også perfekt for hende. Min liste så nu sådan ud:
Death Guard Champion (Leader) m. powerfist & bolt pistol
Blightlord Terminator Champion Fighter (Combat) m. combi-bolter & balesword
Death Guard Gunner (Heavy) m. plague belcher
Death Guard Gunner (Demolitions) m. blight launcher
Death Guard legionnaire m. Icon of Despair & bolt gun
Death Guard legionnaire m. bolt gun
4 x Poxwalkers
Jeg starter spillet med at bruge mine to Command Points på at teste Grandfather's Blessing på Blightlorden. Det virker, han bliver fundet værdi, og har resten af spillet +1 på to-hit og to-wound. Det viser sig at være ret ligegyldigt...
(https://i.imgur.com/AgPa9zS.jpg)
(https://i.imgur.com/2jWQxZg.jpg)
(https://i.imgur.com/rPYvNkl.jpg)
(https://i.imgur.com/ynFqEDT.jpg)
(https://i.imgur.com/yTSOl6T.jpg)
Death Guard gik fremover og skulle kapre objektet som Elucidian Starstriders sad meget tungt på. Forholdsvist hurtigt fik Dødsgarden Voidmaster Nitsch ned med nakken, og lige derefter fulgte både Aximillion samt Death Cult Executioner Knosso Prond. Turen efter måtte Stromian Grell ligeledes kapitulere! Fribytterne var dog på ingen måde slået. I deres allerførste tur bankede en ydmyg Voidsman en Death Guard ud på ét skud. Temmelig godt skudt! Dog så det skidt ud; Elucia Vhane tog derfor sagen i egen hånd og stormede frem. Hun overlevede helt uden mén en hel turs skydning fra både Blightlorden, Dødsgardisten med blight launcher og Dødsgardens leder; derefter assaultede hun Blightlorden gjorde ham hors de combat, før han overhovedet kunne nå at slå tilbage. Desværre var det for lidt, for sent. Med snedig manøvre og en leder der valgte at tage en for holdet ved at charge Elucia Vhane, kunne Dødsgarden i femte og sidste tur komme frem og mandsdække objektivet. Elucidian Starstriders måtte i spillets sidste tur, på sidste slag, se sig slået, da en Poxwalker udnyttede Nerves of Steel taktikken og dermed talte med som model til at claime.
Death Guard genvinder æren og vinder slaget med 6-0 på VP.
Vurdering
Kill-Team holder 100%. Ingen tvivl om det. Det skal helt sikkert spilles igen, og jeg glæder mig til at jeg er færdig med at male mit Kill Zone: Sector Sanctoris, så jeg også kan lægge hus til et spil.
Kill Zones
Sector Sanctoris
Efter en god omgang lørdagshygge med Farseer Rhiadan, hvor vi fik testet Kill Team reglerne med to spil, havde jeg fået blod på tanden på at gøre min egen Kill Zone færdig. Her i løbet af mandagen fik jeg så malet de sidste ting fra dén kasse, samt gjort nogle af terrændimserne fra mit Death Guard Kill Team box færdige ligeså.
Det ser således ud:
(https://i.imgur.com/yFDUkgD.jpg)
Alt i alt er jeg meget godt tilfreds med resultatet, og synes nu også det giver en lækker slagmark. Modsatte side af brædtet har et mere "normalt" udseende, hvor terrænet også kan bruges til. Det sagt, så ville det på ingen måde tage skade af, at have en ekstra bygning til at dække for udsigten. En Sector Imperialis Sanctum, tror jeg fx. ville være helt perfekt og fuldstændiggøre udseendet. Det er lidt svært at se på billedet, men der er faktisk indtegnet en niveau forskel, så det er ment som at den centrale plaza er hævet over resten af pladen. Spilmæssigt tror jeg det vil fungere fint.
Hvad er så næste skridt i mit Kill Team projekt? Ja, det er jo selvfølgelig at få malet mine Blightlords, de sidste fem stykker scatter terrain samt fem Death Guard Plague Marines til et Kill Team!
Derudover, så tænker jeg også, at jeg inden jul skal have skaffet Kill Team: Commanders udvidelsen. Med den i hånden, så kan man lidt af det hele.
Mvh
Master Ciaphas
Der ser skisme godt. De små kill team "borde" ser ud til at fungere bedst med terræn uden baser på kan jeg se. Og en ruin i midten ville nok være perfekt.
Hej!
Jeg er helt enig; de Kill Team specifikke plader er bedst egnet til terræn uden baser; de har jo en superhøj kvalitet!
Mængden af terræn der er på dén side af pladen fungerer fint; vender man pladen, er der en typisk Sector Imperialis, og dér ville det være bedre med fx. en Sanctum bygning. Måske vil jeg købe en sådan til jul; indtil da har jeg rigeligt at male på!
Kan jeg skaffe den nu out of print Kill Zone: Sector Mechanicus plade og regler et sted fra, så har jeg terrænet der skal til...og det ville også være fedt.
Mvh
Master Ciaphas
Hej MC
Det ser sgu også fedt ud, det kill team. Det er også nogle fede terræn pakker de har lavet, GW. Jeg har selv spillet to spil KT, og det er bare rigtigt fedt. Det er lækkert med så lavt et model count og spilletiden er også så man lige kan nå to-tre spil på en aften uden at skulle sent i seng. Jeg er fan.
Lige nu er vi i gang med en Necromunda kampagne og det er også fedt, men KT har en lidt mere casual feel over sig. Det vil jeg gerne spille noget mere.
Mvh. Tim
Heps!
Så er det tid til en lille opdatering! Forleden (dvs. søndag den 12. januar 2020), havde jeg Rhiadan på besøg, hvor vi tog os et spil hyggeligt Kill Team. Det var så det tredje af slagsen. Jeg stillede samme kommandohold som i det første spil vi spillede, og han stillede igen med sine Elucidean Starstriders. Mit kommandohold så således ud:
Death Guard Champion (Leader) m. powerfist & bolt pistol
Death Guard Fighter (Zealot) m. Icon of Despair & bolt gun
Death Guard Gunner (Heavy) m. plague belcher
Death Guard Gunner (Demolitions) m. blight launcher
Death Guard legionnaire m. bolt gun
4 x Poxwalkers
Game Three: Kill Zone Sector Sanctorus - Defend the Shrine
Rogue Trader Elucia Vhane havde lovet en lokal distriksguvernør, at hendes gæve besætning sagtens kunne beskytte et helligt tempel og et relikvie fra en forlængst død helgen. Hvad hun ikke helt havde indregnet i sin faktura (måske fordi guvernøren havde glemt at nævne dén detalje) var, at Dødsgardisterne var i fremrykning og havde kurs mod templet.
(https://i.imgur.com/H175gi9.jpg)
Starstriders starter, men formår ikke andet end at sætte et flesh wound på dødsgardisten med en pestkaster. Dødsgarden rykker ufortrødent frem, og de vælter op af templets vægge med Poxwalkers og dødsgardister. Stromian Grell bliver dækket af en stråle og gøres aldeles ukampdygtig. Knosso Prond, dødskult lejemorderen bliver ramt af en granatbyge fra en Blight Launcher, men står fint igennem. Aximillion går i haserne på en Poxwalker, den mener er kommet lidt for tæt på.
(https://i.imgur.com/xR9RcbW.jpg)
(https://i.imgur.com/ER23VyT.jpg)
Slaget raser og dødsgarden kommer tættere og tættere på. Til sidst lykkes det Graulgor, den gæve dødsgardeleder, at slå helligdommens oldgamle statue med sin kraftluffe. Statuen styrter prompte i grus, og dødsgardens delmål er nået. Nu mangler de kun at få fingrene i relikviet, så den kejserlige moral kan blive knækket!
(https://i.imgur.com/uHgLs8Y.jpg)
(https://i.imgur.com/eVMpl3h.jpg)
Desværre lykkes det de overlevende Starstriders at holde stand og kampen slutter uafgjort. Elucias folk fordufter og stikker relikviet i lommen som betaling for de manglende oplysninger.
Vurdering
Kill Team er stadig fedt! Vi spillede denne gang med Environment Effects, og det resulterede i 6+ FNP til IMPERIUM modeller, så længe de stod på tempelgulvet. I det hele var det narrative scenarie - for mig - meget cinematisk, med dødsgarden der stormer templet fra to sider, og de modige, nominelt-kejserlige styrker, der desperat forsøgte at holde stand. Det var fedt. Derudover gav de scenarie-specifikke stratagemens også lige et nøk ekstra.
Alt i alt, så holder Kill Team for mig stadig maks. Derudover var det også en fornøjelse at få mit malede Kill Zone i spil. Der er ingen tvivl om, at jeg skal have malet nogle af de nye Dødsgardister færdige, så jeg kan stille et lækerere Kill Team med de nye modeller, istedet for da oldgamle Plague Marines.
Uh misundelse. Jeg vil spille mere Kill Team. Men hvornår ff. Tror jeg siger mit job og op og krydser fingre for eurolotto...
Tror også det er vejen frem. Konen lottoer ind imellem. De virker bare ikke de kuponer hun køber.....
Heh. Ja, Kill Team er superfedt og hurtigt at gå til. Det holder absolut. Jeg er dog efter tre spil blevet ganske meget i tvivl om berettigelsen af fire Poxwalkers; de gør nærmest intet og med ét flesh wound på sig, er de reduceret til at ramme på 6+ i nærkamp. I fremtiden vil jeg nok spare tre af dem væk og tage endnu en dødsgardist med i stedet.
Jeg fik taget nogle billeder af slaget; de kommer måske op i løbet af weekenden.
Mvh
Master Ciaphas
Heps!
Da hele dette Corona-indspærring gik igang købt jeg Kill Team Annual 2019 og The Dreaded Ambull, for at have lidt mere at hygge med. Den er så blevet malet nu.
(https://i.imgur.com/ObAeHv7.jpg)
(https://i.imgur.com/kgMOvwh.jpg)
Det er en uhyggeligt fed model - og nu går jeg og overvejer kraftigt, om jeg ikke burde købe Warhammer Quest: Blackstone Fortress spillet også...
Mvh
Master Ciaphas
Den er blevet fed! Jeg kan godt lide at der er så meget fart på farverne.
Er det en man kan have med i KT, eller er det mere til Blackstone Fortress?
Mvh. Tim
Hej Tim
Svaret er begge. Kill Team Annual 2019 har regler til den. Den optræder så som en "neutral part" med et simpelt AI. Jeg tror nok der skal blive sjovt at prøve at have den med.
Mvh
Jørgen
Fed blog. Jeg er som du så selv lige gået igang med Kill Team (jeg har spillet et spil). Jeg er ret stor fan af det indtil videre. Du må meget gerne anmelde AI til det monster. Det ville være et ekstra plus hvis man kan spille solo games.
Heps!
Så er det tid til en endnu en opdatering! Idag var jeg på besøg hos Rhiadan, hvor vi tog os et spil hyggeligt Kill Team. Det var så det fjerde af slagsen. Jeg stillede næsten samme kommandohold som i de første spil vi spillede, og han stillede igen med sine Elucidean Starstriders. Mit kommandohold så således ud:
Death Guard Champion (Leader) m. powerfist & bolt pistol
Death Guard Fighter (Zealot) m. boltgun
Death Guard Gunner (Demolitions) m. plague belcher
Death Guard Gunner (Heavy) m. blight launcher
Death Guard legionnaire m. boltgun
Death Guard legionnaire m. boltgun
1 x Poxwalker
Game Four: Kill Zone Death World Forest - Rescue
Environmental effect: "This was a mistake!" (all terrain is counted as Dangerous Terrain - mao. jorden er giftig!)
På dødsplanten Provon IX, havde Dødsgarden og den lokale milits efterhånden mistet pusten i kampen mod hinanden. Det lod dog til, at Dødsgarden havde fundet nøglen til at vinde krigen. Militsen havde prøvet at evakuere den lokale astropat, men hans Valkyrie transport var blevet skudt ned over. Umiddelbart tydede alt på, at Dødsgarden var godt i gang med at finde ham, da han var blevet mistet over deres linjer. I desperation hyrede kommandaten den berømte og berygtede Elucia Vhane og hendes Starstriders til at infiltrere bag fjendens linjer, finde astropaten og få ham sikkert ud. Såfremt de fejlede, ville Dødsgarden kunne gøre ende på den fastlåste situation og benytte astropaten som en warp portal, til at fremmane dæmoniske forstærkninger.
Victory Conditions: The Elucidean Starstrides must control the objective at the end of game. Any other result is a victory for the Death Guard.
(https://i.imgur.com/8w198g5.jpg)
(https://i.imgur.com/Poxdzkt.jpg)
Dødsgardisterne rykker frem for at finde astropaten.
(https://i.imgur.com/cRMbiJN.jpg)
(https://i.imgur.com/i0SagHf.jpg)
Astropaten findes af Elucidean Starstriders. Han må beskyttes for enhver pris!
(https://i.imgur.com/apEzFtW.jpg)
Dødsgarden i offensiven! Kort forinden er Voidsmaster Nitsch blevet slemt tilredt af en Legionnaire med en plague belcher.
(https://i.imgur.com/fkhtMjJ.jpg)
Elucideans laver et sidste desperat forsøg på at redde astropaten. Larsen van der Grauss er nu de facto leder af kaperholdet, da Nitsch er hors de combat. Dog, så må Larsen også sendes hjem, da Death Guard legionæren med pestbøvseren også overdækker ham, med dens ulækre indhold.
(https://i.imgur.com/ACs5ER7.jpg)
Den sidste desparate kamp. Dødsgardisternes kommandohold er knækket, men Maugor, Dødsgardens leder, benytter alle tricks for at holde sine folk i kampen. De to tilbageværende Starstriders er ikke nok til at tage kontrollen over astropaten, da dødsgaden også har to der endnu er i kampen. De to øvrige dødsgardister er begge shaken og kan intet gøre. Da natten falder på, lægger dødsgarden derfor sine klamme hænder på astropaten og slæber ham væk i mørket.
Sejr til Death Guard!
Vurdering:
Et virkelig fedt spil, der kunne have gået begge veje indtil det aller, aller sidste rul. Spillet stoppede fordi vi ramte tur seks. Terræneffekten med at jorden var giftig huskede vi faktisk at bruge. Det kostede mig en dødsgardist i tur ét og gav vist to-tre flesh wounds i løbet af spillet til mine folk. Rhiadan mistede ligeledes én mand til den lokale fauna. Spillets MVP var uden tvivl min gardist med plague belcher. Han tog egenhændigt Knosso Prond, Voidsmaster Nitsch og Larsen van der Graus ud af spillet. Mindst vigtige var så min Blight Launcher der enten intet ramte eller fejlede sine wounds. og den skød alligevel, med anvendelse af tactics, omkring 15 skud i løbet af spillet. Mit Kill Team var i denne omgang en my bedre, da jeg havde droppet nogle Poxwalkers for at kunne stille én ekstra Marine. Det giver noget mere holdbarhed. Jeg rullede dog også fantastisk for mine flesh wounds og disgustingly resilient rul, når det endelig gjaldt.
Dog, så er det efterhånden så lang tid siden, at vi sidst har spillet, at vi glemte helt at tage Nerve Tests for vores folk der fik flesh wounds. Det kunne måske have gjort en forskel - og vi opdagede det først i tur fire.
Samlet set en kæmpe fornøjelse igen at spille Kill Team og altid lækkert at spille mod Elucidean Starstriders, der bare er et lækkert Kill Team. Jeg må se at få malet nogle af de "nye" Death Guard modeller, så det kan se endnu bedre ud. Jeg vil også gerne have en nærkampsgardist med til næste spil - så må vi se om dét lykkes!
Mvh
Master Ciaphas
Spændende spil. Som sagt ned til sidste rul. Nu hvor jeg tænker over det er jeg ikke sikker hvad udfaldet havde været, hvis du havde failet nervetesten med den dødsgarder, der stod ved objektivet. Så havde jeg haft 2 modeller der kontrollerede det versus din ene, men reglerne er ikke særligt klare mht om man kontrollerer objektiver med flest modeller inden for range?
Som jeg har forstået det så ville dét havde betydet at du havde vundet, da en shaken model ikke kan claim eller conteste et objektiv. Så i vitterligste forstand kom det an på det sidste rul med terningen!
Heps!
Så er det tid til en endnu en opdatering! Igår var Rhiadan på besøg hos mig, hvor vi tog os et spil hyggeligt Kill Team. Det var så det fjerde af slagsen. Jeg stillede næsten samme kommandohold som i de første spil vi spillede, og han stillede igen med sine Elucidean Starstriders. Mit kommandohold så således ud:
Death Guard Champion Rancidius (Leader) m. powerfist & bolt pistol
Death Guard Blightlord Champion Festamus m. combi-bolter & balesword
Death Guard Fighter (Zealot) m. boltgun
Death Guard Gunner (Demolitions) m. plague belcher
Death Guard Gunner (Heavy) m. blight launcher
Death Guard legionnaire m. boltgun
Death Guard legionnaire m. boltgun
1 x Poxwalker
Elucidean Starstriders stillede med:
Rogue Trader Elucia Vhane (Commander)
Voidmaster Nitsch (Leader)
Stromian Grell (Heavy)
Lectro-Maester Larsen van der Grauss (Comms)
Knosso Prond (Combat)
Adept Sanistasia Minst (Medic)
Aximillion (Scout)
3 Voidsmen-at-arms
Game Five: Kill Zone Sector Imperialis - Assassinate
Environmental effect: Hidden Cache (no effect in matched play)
Scouting phase: Disarm Traps (ES – no effect) – Eliminate Forward Sentries (DG – no effect).
The war on Avigillium was grinding on; since the Death Guard invasion three months earlier, the Planetary Defence Force had been ground to a halt and were beginning a steady retreat. It was rumoured that Sisters of Battle from the Order of Our Martyred Lady were enroute, but so far nothing concrete had been heard. Instead, the Planetary Governor had in desperation turned to Elucia Vhane and her Elucidean Starstriders, promising them a hefty payment (and choice trading contracts), if they could only assassinate a foul Champion of Nurgle, known as Rancidius, who was providing inspiration to the enemy through bold actions and whose loss could cripple the Death Guard progress.
Having found the enemy, the Elucidean Starstriders were quick to advance and attempted to kill Rancidius who had been caught out of position.
(https://i.imgur.com/qzQjC80.jpg)
Rancidius runs round the ruined hab-building, hiding from Stromian Grell's unkind attention.
(https://i.imgur.com/EbtJuLQ.jpg)
Voidmaster Nitsch pushed ahead in the center, while Knosso Prond attempted to flank round the Death Guard right. Lectro-Maester van der Grauss attempted a bold strategy, teleporting next to Rancidius to kill in in the opening turn of the skirmish.
(https://i.imgur.com/6IUN9Gf.jpg)
Alas, the Maester's attempt failed, and in the center Voidmaster Nitsch was rapidly incapacitated by a worried enemy.
Knosso Prond failed her charge at Festamus and was gunned down, while Aximillion was gunned down by a Death Guard legionnaire with a bolter.
Maester van der Grauss was charged and defeated in close combat with Rancidius and a poxwalker.
(https://i.imgur.com/gmLy6SY.jpg)
With customary gusto and zeal the Elucideans push forwards on their left flank, betting all on a decisive push. Elucia tries again to fell Rancidius with her trusty heirloom pistol, but the shot fails to penetrate Rancidius' crusty power armour.
(https://i.imgur.com/IhX1pbH.jpg)
The attack falters and is bogged down, as Elucia Vhane is charged by a poxwalker, blocking her from Rancidius. She is now sorely wounded, after a Death Guard Legionnaire had showered her with a thick, white plague phlegm.
(https://i.imgur.com/L8QpTdU.jpg)
In the end, the Elucidean Starstriders were broken; of the original crew of 10, six were killed or otherwise out of action, while Elucia, Grell, Minst and the surviving Voidsman all had one or more flesh wounds. Grell and the Voidsman were both shaken, as their nerves failed, while Minst was locked in doomed battle with Festamus the Blightlord, and Elucia herself was entangled with a groping and moaning poxwalker. With no hope of victory, save an immediate and direct intervention from the God-Emperor Himself, the surviving Elucideans cut their losses and ran.
(https://i.imgur.com/x5aJrhj.jpg)
Sejr til Dødsgarden!
Vurdering
Et spil som ikke på nogen måde udformede sig som jeg troede. Elucideans vandt rullet dels for at vælge hvem der skulle være Attacker og Defender, dels valget om Deployment Zone og endelig initiativrullet i første tur - og havde nogen fler activations end mig (og flere specialists samt command points). Derudover var min Leader (en simpel Death Guard Champion med 1 Wound) forholdsvis squishy og kunne dø ret hurtigt. Alligevel endte slaget i en massakre, hvor jeg kun havde taget ét enkelt flesh wound på en Plague Marine, mens Rhiadans Kill Team nærmest var udslettet. Rhiadan spillede dem aggressivt - og da tiden i missionen er knap er man nødt til at gøre dét; jeg tror jeg ville have smidt Elucia ind mod de almindelige Plague Marines og tygget igennem dem, for drastisk at reducere den mængde ild der kom fra Dødsgarden - samt have spillet mere på at have to flere activations end mig.
Alt andet lige - selvom spillet endte ved at Rhiadan trak sig, så er Kill Team et dejligt spil!
Ja, missionen og terrænet var ikke på ESs side den dag. Det sagt så tror jeg efterhånden det må konkluderes, at ES mod DG er et noget ulige match-up. Der er nok behov for at prøve nogle andre match-ups af for at få et nogenlunde ligeværdigt spil. Måske OooML?
Heps!
Her i sommerferien blev der spillet endnu et spil Kill Team. Denne gang mod VonPanne, for at give ham en intro til det. Jeg stillede Death Guard og VonPanne stillede Cadians.
Death Guard Kill Team
Champion w. powerfist, plasma gun - Leader
Plague Marine Gunner w. Blight Launcher - Demolitions
Plague Marine Gunner w. Plague Spewer - Heavy
Plague Marine w. Bolt Gun - Combat
4 Poxwalkers
Cadian Kill Team
Sergeant w. powerfist og plasma pistol - Leader
Guardsman Gunner w. sniper rifle - Sniper
Guardsman Gunner w. plasma gun - Heavy
Guardsman w. lasgun & Vox Caster - Comms
2 Special Weapons Gunner w. meltagun
Special Weapons Gunner w. plasma gun
8 Guardsmen w. lasguns
Game Six: Kill Zone Sector Imperialis - Covert War
Environmental effect: None
Scouting phase: None.
(https://i.imgur.com/fctUk8J.jpg)
(https://i.imgur.com/t6p6DdW.jpg)
The Death Guard champion advances towards the enemy, but is killed off by a lucky lasgun shot!
(https://i.imgur.com/hOre2if.jpg)
(https://i.imgur.com/uqxgakK.jpg)
(https://i.imgur.com/CyFButC.jpg)
The Cadians manage to hold on to the cache, denying it to the forces of Nurgle through sheer numbers!
Vurdering
Det er altid hyggeligt at prøve Kill Team igen. Astra Militarum er ikke sådan at kimse ad! De har en milliard special weapons og møgmange activations, hvilket godt kunne mærkes. Derudover, så oplevede jeg lidt, at et Kill Team på små 20 mand fjerner lidt af fornøjelsen ved Kill Team, hvor det føltes mindre som en nålestiksoperation mellem specialtropper, som en regulær træfning mellem hære. VonPanne har oplyst, at han næste gang vil spille Necrons! Det bliver kewlt at spille imod!
fint terræn :) nye regler?
Heps!
Terrænet er meget fint. Det er VonPannes Battle Systems terræn, som han fik i tilknytning til Core Space spillet.
Quote from: Nillernisse on 10 August, 2021, 13:02:54
fint terræn :) nye regler?
Reglerne er ikke de nye; men de nuværende, som jeg nu egentligt meget godt kan lide. Faktisk så kan vi lide dem så meget, at VonPanne, Rhiadan, Brother Panis og jeg vil starte en lille Kill Team kampagne op her i september til december 2021. Umiddelbart er det ikke hensigten, at gå over på de nye regler.
Mvh
Master Ciaphas
Må man ikke max stille med 10 mand i Kill Team? Eller er det en begynder regel?
Hej!
Et Battle-Forged Kill Team er min. tre modeller og maks. 20, jf. Core Manual, "Choosing a Kill Team", s. 62.
Quote from: Hare on 10 August, 2021, 15:33:05
Må man ikke max stille med 10 mand i Kill Team? Eller er det en begynder regel?
Mvh
Master Ciaphas
Det ser rigtigt fint ud. Jeg har selv kigget lidt på papterræn af den slags og det er ret fedt.
Jeg har læst lidt om det nye KT og det virker også rigtigt fedt.
Mvh. Tim