News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Xenos - Tyranids - Hive Fleet Chimera

Started by Master Ciaphas, 21 September, 2008, 17:22:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JanusHedemann

Må også tilslutte mig rosen :)

Det er sgu et flot gennemført arbejde :) Og for satan hvor ryger der mange modeller igennem :)

Er ret vild med Hierodulen, den er sgu da lækker :)

/J

Amareis

Sådan - Apoc army af en lækker størrelse  :-*

Der mangler kun lidt Spore pods og en Hierophant ;D Så har du næsten 10k

*Meget misundelig*

Master Ciaphas

Hejsa

Mange tak!

Ja, det er en grande hær efterhånden - og faktisk nu en del større, da de sidste par måneder har set en 10 Nidder yderligere malet pr. måned.

Jeg må se at få det hele stillet op og fotograferet ved lejlighed, inden jul :-)

Når den længe ventede Tyranid 2nd Wave rammer butikkerne, så skal der jo skaffes nogle Tervigons, en Harpy osv...just for show. Nidderne ER min Apocalypse hær...selvom det selvfølgelig ikke gør noget, at man også kan stille minimum 3000 pts med mine Dark Angels & Chaos Space Marines/Chaos Daemons.

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Hejsa

Her er så atter nogle af de malede 'nidder der har forladt malebordet, og sluttet sig til de færdige modellers rækker. De har egentligt været færdige i et stykke tid – Hierodulen siden sidste år, og de tre Hive Guards siden januar, ungefehr.

På den lidt mere triste side, så har jeg opdaget, at jeg har 8 Termagants endnu på en sprue – dammit! Så stakken var ikke helt så lille som jeg havde håbet.

Anyhow – on to the pictures!!

Hive Guards

Barbed Hierodule

Så mangler jeg blot et Apocalypse slag mod nogen der gider spille "fluffet"... ;-)

Mvh
Master Ciaphas

Rhiadan

...og hvad er dog mere fluffet end en Eldar Revenant Titan med pulsars ? ;)

Vent - sig det ikke - jeg ved hvad du tænker. TO Eldar Revenant Titans med pulsars! Mon nogen ser til dig i nåde og opfylder dit fromme ønske?
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

Master Ciaphas

...jeg må se at få købt mig den Hierophant Bio-Titan med sit 2+/3++ save - så kan dine satans Revenants med Pulsars komme an, kan de...

;)

Master Ciaphas

Uha - efter lang, lang tids hvile, er der nu endelig sket lidt mere på malefronten. Denne hær nærmer sig efterhånden sin afslutning (eller ihvertfald jeg ved at løbe tør for små tinsoldater at male...)

Det er i denne omgang blevet til noget så skønt som en Scythed Hierodule (til). Ikke at den er god - på ingen måde - den er fantastisk overpriced, men den er fed at kigge på.

Enough  - more pictures!

Nu har jeg så ialt to af disse fætre, samt en enkelt deres noget bedre bror, en Barbed Hierodule.

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Hej!

Så er jeg endelig blevet færdig med de sidste Termagants i min besiddelse. De kan ses her:

På den ene eller anden måde er det alligevel en smule trist. Jeg har malet så ufatteligt mange gants & gaunts gennem tiden, at det faktum, at man nu ikke har flere af dem, før én lidt trist. På den anden side, så mangler jeg nu stadig en del Tyranid ting, som

2x Venomthropes
2x Carnifexes
1x Exocrine
3x Hemmelige projekter
1x Tervigon
1x Tyrannofex
17x Genestealers

Som I kan se, så bliver jeg ikke arbejdsløs lige foreløbigt på dén front. Så mon ikke det går?

Derudover, så havde jeg fornøjelsen af at prøve at spille med de nye Nidder for første gang i går. Jeg var skuffet. Ganske skuffet. Måske var det min hær der var for dårligt skruet sammen:

Hive Tyrant med Hive Commander, Heavy venom cannon, Twin-linked Brain-leech Devourers (Dominion & Psychic Scream)
3 Tyrant Guard
3 Hive Guard
3 Lictors
3 Zoanthropes (Dominion & Warp Blast)
3 Tyranid Warriors med 2 Deathspitters & 1 Barbed Strangler
30 Termagants (10 Devourers)
30 Termagants (10 Devourers)
20 Genestealers med Adrenal Glands & Broodlord med Adrenal Glands
3 Biovores
1 Trygon Prime

Mod det spilled Farseer Rhiadan med sin fortification line der indeholdte 1 Firestorm Redoubt med Void Shield & Magos upgrade, 1 Bunker med Void Shield, 1 defence emplacement og endelig 1 Wall of Martyrs – dette var så bemandet med Ratlings, Veterans, Special Weapon squads, en IG blob på 40 mand med Preacher & Commissar (ld 9 stubborn med re-roll), 3 Las-armoured sentinels med Hunter Killers, 1 Plasma armoured sentinel, 2 command squads med Master of Ordinance med re-roll to scatter, en Psyker Battle Squad gemt i en bunker og en missile launcher heavy weapons squad gemt i Firestorm redoubt.

Tilsyneladende kan man ikke assaulte enheder oven på en fortification, hvis der er mænd inden i fæstningen. Det er jo fair...eller...

I hvertfald gav det et – i min optik – noget kedeligt spil, hvor mine nidder kunne få lov til at gå frem, for så at blive voldsmadret på vej henover slagmarken. Jeg endte med at tabe 2-1 og havde én enkelt linebreaker, mod Rhiadans First Blood og Slay the Warlord. Det var så også kun fordi jeg gav op efter tur hans tur 5, da jeg ikke havde flere troops tilbage – udover én Broodlord der stod og var linebreaker, samt en enkelt Zoanthrope med ét wound tilbage og 2 Hive Guards der stod i cover.

Det nye Tyranid Codex har i bund og grund ikke skuffet – da jeg havde forventet brik af det. Overordnet set, så er det en forspildt chance for GW til at lave noget fedt. Hvem ved; måske i 2018 rammer de den rette opskrift...

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Hejsa!

Nå - sidste gang jeg malede Tyranids var så i februar 2014...bum bum...ja, det er ikke just fordi lysten til at male disse griblies har været der. Nok mest fordi deres Codex er noget så jammerligt kedeligt og uinspirerende. Hvis man er så dumdristig at sammenligne hvad Tyranidderne har af valgmuligheder kontra hvad andre hære har, ja, så kræver det en stærk mand ikke at ende på grådens rand.

Og jeg er ret blød af natur...så det er kun hvis man gerne vil være trist, at man læser i Tyranid Codex'et.

I vinters fik jeg en Tyranid Exocrine i føs'dagsgave. En superfed model med nogle sløje regler og en høj "price tag" - så naturligvis skulle den da males. Og det blev den!

Without further ado:

Så mangler jeg kun at male dette til min Tyranid hær, før ALT er malet:

2x Venomthropes
2x Carnifexes
4x Hemmelige projekter
1x Hive Tyrant
1x Tervigon
1x Tyrannofex
17x Genestealers

VonPanne

Master Ciaphas

Hej!

Denne tråd har jo efterhånden været i gang i årevis – og det er lang, lang tid siden, at der er sket en reel opdatering af hærens præsentation her. Tyranidderne er de facto min eneste "rigtige" Apocalypse-hær. Dels passer det bare rigtigt godt ind i fluffen, at det vrimler med Nidder, dels ser det overdrevent fedt ud. Jo, bevares, der er ingen "helte" på Tyraniddernes side – de er jo kun dyr, der er drevet af basale drifter, men de er nu en fed modstander hær.

Desværre, så er Tyranidderne jo pivdårlige i den nuværende udgave. De gange min modstander ved jeg skal spille dem, møder jeg stort set kun Armour Value 13 og 14 på den anden side, og evt. marines der gemmer sig i Stormravens og Land Raiders. Det giver ikke nogle voldsomt fede spil (for mig), da jeg synes morskaben i at skulle stille modeller op, for at tage dem ned igen umiddelbart derefter, er til at overskue. Sidst jeg spillede med Nidder måtte jeg gå henover en bar mark mod en Firestorm Redoubt, en bunker og en Wall of Martyrs, fyldt op med Imperial Guard, der prompte skød min synapse væk, og derefter knuste mig i nærkamp...ikke synderligt sjovt.

Min "Onde Ånd" (aka VonPanne) bad om at få et familiebillede af Hive Fleet Chimera, og hvem er jeg at nægte denne mand noget? ;-) Endvidere, så skal jeg snart spille et Apocalypse-slag, hvor modstanderen bliver Astra Militarum (i Firestorm Redoubt, bunker og Wall of Martys), Imperial Knight (Errant) samt Space Marines i Rhinos. Det skal nok blive en...fest...

Hive Fleet Chimera

Hæren består totalt af dette:

HQ
Hive Tyrant w. twin-linked devourers w. Brainleech Worms & Heavy Venom Cannon
Hive Tyrant w. wings & twin-linked devourers w. Brainleech Worms
3 Tyrant Guard w. rending claws & scything talons
Warrior Prime w. boneswords & scything talons
Tervigon w. crushing claws
Deathleaper
Old One Eye

Elite
2 Lictors
3 Venomthropes
1 Malanthrope
3 Hive Guard w. Impaler Cannons
4 Zoanthropes

Troops
4 Tyranid Warriors w. 3 Deathspitters & 1 Venom Cannon
4 Tyranid Warriors w. 3 Deathspitters & 1 Barbed Strangler
4 Tyranid Warriors w. rending claws & scything talons
3 Tyranid Warriors w. rending claws & scything talons

9 Genestealers w. rending claws & scything talons incl. Broodlord w. rending claws & scything talons
8 Genestealers w. rending claws

20 Termagants w. Spinefists
21 Termagants w. Devourers
30 Termagants w. Fleshborers
14 Termagants w. Fleshborers
30 Hormagaunts
5 Hormagaunts

6 Ripper Swarms
6 Ripper Swarms
3 Ripper Swarms w. Spinefists, Deep Strike

Fast Attack
5 Raveners w. rending claws & scything talons
3 Raveners w. rending claws & scything talons
3 Meiotic Spore Sacs
6 Spore Cluster
6 Spore Cluster
6 Spore Cluster
4 Spore Cluster
10 Gargoyles w. Fleshborers & Blinding Venom

Heavy Support
The Beast of Phodia
Carnifex w. 2 x scything talons
Carnifex w. scything talons & Heavy Venom Cannon
Carnifex w. 2 x twin-linked Devourers w. Brainleech Worms
Carnifex w. scything talons & Stranglethorn Cannon
1 Exocrine
3 Biovores
Trygon Prime w. scything talons
Trygon w. scything talons

Lords of War
Barbed Hierodule
Scythed Hierodule
Scythed Hierodule

I alt er der vel en små 7.000 points, uden upgrades/biomorphs.

På listen over ting der mangler at blive malet er:
The Spawn of Cryptus
The Children of Cryptus
Phodian Hive Warriors
2 Tyrannofexes
Tyrannocyte
Hive Crone
Swarmlord
Hive Tyrant
1 Carnifex
2 Venomthropes
Barbed Hierodule
Mange Genestealers

Der er ingen tvivl om, at hæren mangler rigtig mange ting, for at blive en "god" hær - hermed mener jeg en hær der faktisk har en chance for at vinde. Jeg ønsker mig derfor nogle Winged Hive Tyrants, Hive Crones, en Harpy, en Mawlock - og sidst men ikke mindst (fordi den er AWESOMELY sej: en Hierophant Bio-Titan...

Enjoy!

Mvh
Master Ciaphas

Egnarts

Fed fed hær, den skal du sgu have ros for!
Eyes closed, head first, can't lose.

Master Ciaphas

Mange tak! Ja, visuelt er det en megafed og blæret hær. Desværre, så skal den jo - IMHO - bruge +25% point mere end modstanderen, for at have en nogenlunde chance, for at vinde. Selvfølgelig kunne jeg da bare spille 5 x FlyRants med devourers, 3 x Hive Crones og 2 x Mucolids og så rydde hus, men det er jo simpelthen så ufedt og så meget imod mit "fluff" hjerte.

Status er vist bare, at jeg ikke får spillet med hæren overhovedet, da mine modstandere vist også synes, at det giver nogle kedelige spil, når de vinder så nemt... :-)

vejby

Uuh, man kan blive så misundelig over sådan en stor flot hær! Hvis kampene er kedelige, så kunne I jo overveje at lave nogle scenarier, der hælder lidt mere til tyraniddernes fordel, men ja, så kan man måske lige så godt bare give dem +25% point fra starten.

Hvad er det for et underlag de står på, på billederne? Er det en af de hersen nymodens battlemats?
Maling 2023: 28/41 modeller

Raktus

Det er altså blevet en rigtig lækker hær! Glæder mig til at læse et par bat reps med billeder.

Kan rigtig godt lide farverne og tema'et som er blevet rigtig gode på trods af at du ikke har brugt pang-farver.

Mvh

Jonas
Medlem af EP
Min male og aktivitetsblog http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=897.0

Master Ciaphas

Underlaget den står på er en SUPER, SUPER fed spilmåtte, som jeg fik af Farseer Rhiadan i julegave. En er meget behagelig at rulle terninger på, solid som en mussemåtte, en god baggrund. Jeg kan kun give en to, store "thumbs up". Gå ud og køb jer én. I vil ikke fortryde det. Så ja, det er en af de nymodens battlemats.

Generelt er jeg ikke særlig meget til pang-farver...jeg spiller jo hverken Slaanesh eller Eldar...same-same... :-)

vejby

Quote from: Master Ciaphas on 25 March, 2015, 09:48:19
Gå ud og køb jer én. I vil ikke fortryde det.

Ved du, hvor den er fra? Jeg har nemlig kig på sådan en, men der er mindst 4 forskellige producenter at vælge imellem og jeg skal da have den bedste :)

Master Ciaphas

Den jeg har er denne: http://www.gamemat.eu/6x4-g-mats/6x4-g-mat-meadows-of-war-.html Den er vist købt i Faraos Cigarer (tror jeg) - men der er vist lidt at spare ved at købe den gennem det store "Indernet" :-)

vejby

Vielen Dank. Dem må jeg kigge lidt nærmere på!

VonPanne

Og som den dårlige onde ånd jeg er, har jeg på en eller anden måde misset at der er kommet opdateringer i bloggen. Shame on me.

Men yay, fedt med familiefotos! Det ser altså imponerende ud, godt arbejde. Vi må se at få kigget på det "neverending horde" scenarie :)

Master Ciaphas

Just det - en dårlig ond ånd ;-)

Jeg har så ENDELIG, efter godt 5 år, fået malet de sidste 5 af mine Gargoyles. Det har godt nok trukket tænder ud. Malet er de blevet...måske bliver de også brugt én eller anden dag...on va voir...

Master Ciaphas

Nå - tænke, tænke. Nidderne - eller, måske bare mine, Nidder - har det en kende hårdt. Den hærsammensætning, som jeg har fået bygget op over de forgange år, siden jeg fik de første Nidder i en fødselsdagsgave fra Farseer Rhiadan, er ingenlunde det, som meta'er bruger idag. Jeg har forsøgt, at gå mod strømmen og stille "gammeldags" Nids med en masse gants og så nogle få monsterous creatures. Jeg må nu erkende, at det ikke er en farbar vej. Det giver nogle for mig meget kedelige spil, og jeg tænker og antager, at udover morskaben ved at vinde, så vil det blive en bedre oplevelse for begge parter, hvis der var mere modstand i hæren, så det gav nogle tættere spil.

Det kan ikke være rigtigt, som jeg fik at vide forleden, at det ikke kan være rigtigt, at hæren knækker, hvis den møder bare et enkelt AV14 vehicle. Sandheden er blot, at det er hvad hæren gør. Den kan på ingen måde stabilt eller pålideligt skade AV14 og alt under dét, har den også problemer med. Påstanden om, at Warp Blast er løsningen, er i min optik forfejlet. Ja, Warp Blast er mere anvendelig i en Nid hær, end i andre, fordi Nidderne netop IKKE kan åbne panser - men selv Warp Blast har en masse udfordringer. Først skal man bruge i snit 5 warp charges for at få den af, så skal man ramme, så kan modstanderen deny the witch, så skal man gøre noget mod AV'en og SÅ skal man måske slå på en damage table. Der er rigtig, rigtig mange terningerul der skal lykkes. Selv grundlæggende statistik siger, at det har dårlige odds.

Så - hvad kan gøres? Kan de reddes? Ja, selvfølgelig kan de det. Der er mange ting der er super, superringe i hæren, som man bare skal undlade at have med, hvis man ønsker have en "spilbar" hær. Jeg skal droppe alt der hedder Warriors, gants & gaunts, Raveners osv. Istedet, så skal jeg have flere (så mange som muligt) flying Hive Tyrants, Hive Crones, Tyrannocytes, måske en Tyrannofex med 2 x templates. Det er hvad der i min optik holder idag. Alt andet er bare at give sig selv handicaps. Derudover skal man selvfølgelig tage Warlord traits fra Leviathan eller BBB bogen, da dem der er i Nid Codex'et, er afskyeligt ringe. At #6 på listen er god, gør under INGEN OMSTÆNDIGHEDER Nid Warlord trait listen "god".

Hvad har jeg så liggende, at gøre godt med? Well - jeg har 1 flying Hive Tyrant, der skal males færdig. Derudover har jeg 1 Tyrannocyte og to Tyrannofexii. Det er en lille smule, men på ingen måde nok til at løfte hæren op i en kategori, hvor den kan matche en Imperial Knight eller en fortification line med bunkers eller Firestorm Redoubts. Jeg burde så købe en ekstra Hive Tyrant med vinger, 3 Lictors og 3 Mawlocs. Grundlæggende kunne jeg godt tænke mig en pakke af de nye plastik Raverners, Venomthropes og Hive Guard, men de er bare så ringe, at jeg ikke vil spilde mine surt beskattede midler, på at købe noget, der ikke bidrager til det gode spil...

Hvad tænker I andre om Nidders tilstand - hvad kan gøres, udover at 1) undlade at spille dem til de før et nyt 'dex? 2) Begynde at inddrage Lord of War i spillene og tage kampen Barbed/Scythed Hierodule mod Knight (selvom der kan stilles 21 Knight per Hierodule, ca. 3) Indkøbe Hive Tyrants og Mawlocs i vildskab...

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Jeg tror, baseret på dine poster her på PF, at du ville få en trang til at kvæles i dit eget galdefyldte opkast, hvis du skulle gøre dine 'nidder mere konkurrencedygtige i turneringer. Jeg kunne have en ide om, at de fungerer rimeligt i Consuela- AS,  men ellers kræver de nogle seriøst krykker at støtte sig til.

Et forslag kunne være allies,  men om det er det rette for dig kan jeg jo ikke vide.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke, du skal så meget som overveje at sælge hæren. Det er den for fin til! Jeg håber inderligt, vi snart får et nyt codex, der kan puste lidt liv i hæren, men det kan desværre også vise sig at blive for lidt og for sent.

Master Ciaphas

Åh, jamen helt sikkert. Jeg har deltaget i én turnering, og det var GW Københavns Liga Turnering i 2015. Det var en helt og aldeles afskyelig oplevelse, som jeg ikke agter at gentage.

Spørgsmålet er derfor ikke, at de skal blive konkurrencedygtige i turneringsmiljø; målet er at de skal blive konkurrencedygtige i et casual miljø, hvor der ikke er et AS. Indtil videre, så har selvjustits dog ikke kunne holde det casual "nok", til at mine Nidder kunne være dem. Så havde det ikke været for godt selskab, så ville jeg have betragtet aftenen som værende tidsspilde. Heldigvis, så var der godt selskab, god mad, smuktmalede hære og noget dejligt terræn - men Nidderne blev stadig fejet af bordet, uden spillets udfald på nogen måde var i tvivl, på noget tidspunkt.

Jeg har kigget på Consuela-AS'et som O'Malley har lagt på sin blog. Det ser ikke uinteressant ud, og det kan være at jeg skal prøve dét! Allies er dog ikke som UP løsningen for mig...omend den nye Genestealer Cult måske godt kunne være noget jeg ville overveje.

Overvejelser om at sælge hæren har aldrig været aktuelt! Det er den nemlig for fin og for fed til! Så den bliver hvor den er...også selvom det betyder, at den ligger i kasser under sofaen og sengen. Men solgt bliver den ikke! Jeg har da også en Tyrannocyte og en Tyrannofex der skal males, samt et hav Carnifexii (der bliver samlet som Dakka-fexer, fordi det er det eneste der giver lidt mening!). Et nyt Codex ville være godt. Der skal jo i virkeligheden ikke så meget til at fixe hæren. Jeg ser det umiddelbart som:
* Pyrovore: 15 pts billigere og så torrent på dens flamer, brood size hæves til 6.
* Hive Guard: 5pts billigere eller +1BS...eller begge, brood size hæves til 6.
* Zoanthrope: 5pts billigere, Warp Blast gøres til alm. skydeangreb istedet for en witchfire power.
* Maleceptor: 150pts billigere
* Termagants: 1 pts billigere modellen
* Tyranid Prime: 40pts billigere
* Boneswords: giver AP2 når man har to par, AP3 når de er bruges med en lashwhip
* Psychic Powers: enten en gennemgribende omskrivning, eller adgang til telepathy & biomancy
* Warlord traits: omskrives totalt, så det ikke kun er #6 der er god at have. Det at #6 er god, gør IKKE, at man gider slå på tabellen istedet for på dem der er i grundregelerne
* Biovores: 5pts billigere, flere varianter på spore mines, så de også kan tage let og middelsvært panser
* Haruspex: 20pts billigere, WS5 og flere +2A.
* En ordentlig gargantuan, der kan gå head-to-head, claw-to-toe med hhv. Wraithknights og Imperial Knight Titans
* Omskrivning af synapsereglerne, så de ikke er en enorm hæmsko oveni et allerede stærkt udfordret og handicappet Codex.

Ja, det er en laaaaang ønskeliste, og der er mange flere ting, der ligeledes burde ændres.

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Ja, en lang liste, men ikke nødvendigvis urimelig.

Den anden variant jeg har tumlet lidt med i mit hoved er et tyranid-only event, ligesom bash of boyz er et orks-only event. I og med man eliminerer alle andre codexer "burde" balancen jævnes nok ud til at man kan se andre af codexets units i brug.

Jeg sætter dog stadig "burde" i gåseøjne, for jeg kunne godt være i tvivl om, om det ville resultere i ret meget andet end flyrant-spam vs. flyrant-spam + mawlocs og lictors. Altså, man ville stadig ikke se nogen variation eller balance i hærene, medmindre man sætter flere specifikke begrænsninger for hærsammensætningen og så kan man ligeså godt søge tilflugt hos Consuela.