News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Guapos Glog

Started by guapo, 17 March, 2017, 22:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

guapo

Så blev jeg endelig færdig med de to sidste Plague Warriors og det gik faktisk (for mig!) pænt stærkt :) Jeg besluttede at spare lidt tid ved at stiple den grønne rustning i stedet for alm. layering og der er faktisk kun tre farver: Snot Green, (gammel) Orc Flesh Wash og Bilious Green prikker -done. Det sparede rigtig meget tid, passer godt til det nurglede og jeg er faktisk lidt ærgerligt over jeg ikke benyttede teknikken på de to første Warriors... ::):

Jeg er nu i gang med at male numre på de sidste dukker og så håber jeg på at kunne tage et billede af hele det færdige hold...
Smile, it enhances your face value

guapo

Et halvt års hobbyarbejde nærmer sig sin afslutning og det er med en dyb tilfredsstillelse at jeg præsenterer det færdige Plague hold:

Mit fotosetup er desværre ikke helt gearet til at fotografere i den størrelse... :-\

Det varer nok noget inden jeg kaster mig over et sådan projekt igen, for jeg holder dog mest af at male singles og next up er en kommission til Benji som jeg ser meget frem til og bagefter skal Grimgor Ironhide Oldskuulificeres :P

Vi males ved!

Ryback

DING! Så er du lige steget et level, sådan går det, når man får noget færdigt :)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

merlin

guapo

Yeah, tak en bunke, drenge :D

QuoteDING! Så er du lige steget et level, sådan går det, når man får noget færdigt :)

WHOOP -så er jeg level 2 (human, no class ;D)!

guapo

Så har jeg vist hvilet på laurbærene længe nok og jeg er nu ved at være klar til at kaste mig over næste projekt.

PF'eren Benji 1337 har valgt lille, old 'moi' til at male en figur for ham (efter at jeg rakte hånden i vejret og råbte: 'UUH pick me, PICK ME!!' ;D)

Det drejer sig om Thelgar Half-Blood (halvt menneske, halvt orc -100% sup'et-up skalleknuser,  ;) ) og Benji og jeg har haft en korrespondance om hvordan det skal gribes an.

Det kan opsummeres til flg.:
-Det skal være til 'det bedste af mine evner' -no pressure then  :o
-Huden må gerne være som på den officielle malede figur -se nedenstående analyse (hvor pretentiøst ::) ) Dog må huden godt have skær af hans orc-islæt
-Han er fra det kolde nord, er en primitiv vild og har derfor ikke så mange farver, dvs. grå og brune nuancer, desatureret
-Han har en tatovering af en bjørneklo på bryst eller arm
-Han er på vej sydpå for at knuse både knæ- og hovedskaller og basen er derfor måske lidt frosted men ikke dækket af is og sne.

Her er et billede af den allerede malede udgave af Thelgar med min farveanalyse:

Det er ikke videnskabeligt, men præcist nok til at vurdere sammensætningen.

For at bibeholde den orange hud, men samtidig gøre det hele mere vinter/efterårs-agtigt og inkorporere lidt grønt i skyggerne er planen at vende showet 180grader således at farve-skemaet ser således ud:

Farverne skal selvfølgeligt være meget mere desaturerede end ovenstående, men det skulle gerne overbringe budskabet.

Næste stop, primning (jeg snød i forvejen og rensede og samlede den i går :))

guapo

Så er det flotte muskelbundt primed og klar til noget farvelade:

Det er måske lidt svært at se på billedet men det har fået en ret involveret primning:

-En let grå spraycoatning over det hele
-Dernæst en omgang med Army Painter Dark Tone Wash
-efterfulgt af den grå primer igen men kun fra 90 grader og op
-Til sidst en hvid spray fra toppen og ned

Alt dette skulle gerne skinne igennem og gøre basefarverne mere eller mindre lyse alt efter lokation og hjælpe med højlys og skygger.

benji 1337

YES!
Glæder mig meget til at følge hans udvikling! :D

guapo

Så blev grundfarven på huden lagt i mange tynde lag :):

Farven er en blanding af good ol' Bronzed Flesh (lys orange) fra GW og P3 Frostbite (lys blå) for at desaturere den skrigende BF og trække mod vinter:

Det er ren BF til venstre og blanding til højre: det er stadig en orange men -efter min smag -en mere 'realistisk' hudtone ::)

Jeg er nu igang med de første skygger og det tager langsomt form...

guapo

Så er der kommet de første skygger på Thelgar -dette er ca. 2 timers arbejde:

Igår var off-limits mht. hobby, da min kone havde føllelsda' og blot et længselsfuldt blik mod hobbybordet og væk fra hendes (jovist smukke brune) øjne betragtes som forrædderi  :o I dag bliver heller ikke til megen før sent i aften da jeg har alle fire (ja 4!) unger mens konen er afsted...

Her ses palletten med skygger fra basefarven til venstre over 2 nuancer gulbrun, rødbrun og en kold blågrøn:

Idéen er at bruge de varmere, mere mættede toner fra brystkassen og opefter hvor solen rammer og den kolde, blågrønne tone ved mavemuskler, det nederste af ryggen, knæ og armhuler. Tanken er tofold: for det første trækker det opmærksomheden mod hovedet af figuren og for det andet tænker jeg at de grønne toner i skyggerne vil give mindelser om hans orc-gener...

Jeg er ret tilfreds med udseendet indtil nu -hvis det ser fedt ud blot med skygger plejer det at sig 'POP'! når der kommer højlys på...
Men skyggerne er langt fra færdige endnu, der skal mere kontrast på...

Ryback

Det ser rigtig godt ud so far.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

guapo

Det går ikke så forfærdeligt stærkt, men lidt sker der da :)

Huden har fået en dyb grøn skygge...:

En serie highlights...:

Og Thelgar ser nu således ud med lidt flere farver på:

Jeg vender tilbage til huden, og især ansigtet, på et senere tidspunkt da det er den vigtigste del af Thelgar -og han skulle jo også have en bjørneklo-tattoo...yaiks :o

benji 1337

Det ser super ud!
Er godt nok glad for at der er nogle med så meget talent, der gider at dele ud af det! :D

rosenaa

Quote from: guapo on 30 August, 2017, 17:07:10

En serie highlights...:

Og så blev jeg lige sulten....
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

guapo

QuoteOg så blev jeg lige sulten....
ææh, what ??? Hvis der er en obskur reference jeg ikke opfatter så oplys mig venligst ;D

QuoteDet ser super ud!
Det er jeg megaglad for at høre Benji :) :)

QuoteEr godt nok glad for at der er nogle med så meget talent, der gider at dele ud af det! :D

Det er alt for meget ::) Det her kommer til at lyde som falsk beskedenhed, men jeg mener virkeligt når jeg siger, eller skriver snarere, at jeg ikke er specielt talentfuld -stort set ALLE kan lære at male til mindst samme standard som mig, hehe. Jeg har malet i hundredevis af figurer, der langsomt gik fra virkeligt ringe, til dårlige, til acceptable og til det som det er nu. Der hvor det 'klikkede' for mig og jeg begyndte at producere noget jeg var tilfreds med, var da jeg begyndte at betragte figurmaling som et håndværk med konkrete teknikker og ikke nødvendigvis som en svævende kunstform (Det overlader jeg til dem der vitterligt er talentfulde, hehe ;)). Jeg har ingen kreativ intuition, kan ikke rigtig tegne og male på et lærred, er rød/grøn farveblind og er vildt utålmodig :D Men jeg vil blive bedre til det her og det sker lige så langsomt... Men tak for de rosende ord :P

doc watson

Det ser vildt spændende ud. :)

rosenaa

Quote from: guapo on 30 August, 2017, 21:29:29
QuoteOg så blev jeg lige sulten....
ææh, what ??? Hvis der er en obskur reference jeg ikke opfatter så oplys mig venligst ;D

Det ligner is, flødeskum, blåbærsovs - alt i alt en gang Japanske isdessert  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

guapo

Jeg lovede Benji lige at vise hvor langt jeg var nået og det er desværre ikke viiildt imponerende -det 'rigtige' liv har taget for megen tid her efter ferien :o :

Desuden har jeg haft lidt en midtvejs krise med Thelgar og jeg har re-basecoated forskellige dele af ham flere gange, eftersom det ikke riiigtigt passede sammen farvemæssigt, men nu synes jeg det er på rette spor igen.
Ovenstående billeder viser lidt en rodebutik med nogle dele næsten færdig og andre dele kun basecoated. De der styrefjer på pilene skal viiist også lige desatureres lidt...yaiks  ???

For dem det måtte interessere er her desuden det farveskema jeg arbejder ud fra:

Nå ja og så har Benji været så venlig at sende nogle reference billeder på bjørnekløer og jeg tænker at hans skal have denne fætter på venstre skulder:

Ryback

Du går skisme seriøst til værks med den dukke. Huden er top-notch!
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

guapo

QuoteDu går skisme seriøst til værks med den dukke. Huden er top-notch!

Many thanks Ryback -det hjælper dog også at sætte den under et skarpt lys når man tager billeder, det er som om det fremhæver malejobbet ;)

Håber på at få det blå-grønne læderoutfit færdigt i aften, hvis altså den mindste ikke, som i går, vågner 4 gange i timen og skal puttes igen: Et afbrudt malejob er som et afbrudt samleje, det kan godt genoptages, men det kan være svært at komme i zonen igen ;D

Azrael

Jeg er helt vild med (det brune) læder.

guapo

QuoteJeg er helt vild med (det brune) læder.

Tak Azrael -det er gode gamle Calthan Brown (orangebrun), iblandet først Scorched Brown (mørk rødbrun) og siden Hybrid Purple Ink (dyb lilla) som skygger, dernæst HL'ed med Bronzed Flesh (lysorange) med hvid til de sidste HL. :)

benji 1337

Holy s**t! det bliver da super godt!
Glæder mig som en baby til juleaften! :D

guapo

Selvom jeg havde en del børnepasning at se til i aften, lykkedes det alligevel at komme videre med Thelgar :) Jeg har arbejdet på hans blågrønne læder og forsøgt at gøre overfladen lidt interessant ved at male lidt skrammer på:

zacret

lækkert paintjob på en lækker figur!