News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

En langsomsmalers malekvaler

Started by VonPanne, 22 July, 2010, 13:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

VonPanne

+++Signal Received+++

+++Decrypting and Decoding+++

+++Processing+++

+++Signal Host Identified As Evil Spirit+++

+++Reanimation Protocols Initiated+++

+++Standby For Signal Host Triangulation+++

VonPanne

Nå, jeg har fået besked på af min onde ånd at genoplive min maleblog, fordi jeg rent faktisk for første gang i evigheder er begyndt at male lidt igen. At jeg nu også rent faktisk har et malebord og adgang til mine malesager igen efter lang tids fravær er muligvis medvirkende til denne ændring.

Jeg har nu (eller i praksis for længe siden) kastet mig over Necrons, og udgangspunktet er at det skal være en hurtigt malet hær, og det er i høj grad nemt med de ældgamle robotter. Det er uden tvivl verdens kedeligste arbejdeTM (fjerne støberester) der tager længst tid, så det er rart at selve maleriet faktisk går hurtigt for en gangs skyld. Det vinder ingen præmier, men det ser hæderligt ud.

Projektet har også fået fornyet interesse fordi det pludselig viser sig at jeg skal spille Necrons (med en lånehær) til et arrangement midt i august. Jeg har ingen realistisk forventning til at jeg selv når at stille med en malet hær, men nu vil jeg se hvor langt jeg kan nå. Jeg har i øvrigt valgt at male de grønne plastikpinde over i en anden farve, da jeg ikke bryder mig om det oprindelige udseende.

Pt. er status følgende, hvor baser er ufærdigt på det hele:

10 Necron warriors malet for længe siden:

3 Destroyers malet i sidste uge:

1 Cryptek også malet i sidste uge:

Og nu er jeg pt. i gang med at samle et par stykker af disse:

Sarke

40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Hare

Sejt comeback Carsten! Figurspil er heldigvis noget man kan blive ved med at vende tilbage til :)

Ilithien

Velkommen tilbage, og velkommen til dødsrobotterne :D
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Master Ciaphas

YES!!!

Endelig! Velkommen tilbage!

Det ser godt ud - jeg vil glæde mig til at sende dem tilbage til deres grav i næste uge!

Mvh
Master Ciaphas

trygsen

FEDT mand !  :o  8)

Dine billeder , har lige lavet Inspirations-Start-Skuddet , til noget Insane Projekt-værk for mig !!

TAK du ! Im on fire, here  :o  :D

Mvh. Trygsen!
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

VonPanne

Quote from: trygsen on 20 July, 2018, 09:01:27
Dine billeder , har lige lavet Inspirations-Start-Skuddet , til noget Insane Projekt-værk for mig !!

Heh, tak, glad to be of service ;) God fornøjelse med det!

VonPanne

Og tak i øvrigt for jeres opmuntrende ord! Det sætter jeg pris på.

Jeg er beriget med sommerferie pt. hvilket naturligvis også er medvirkende til overskud til dukkeleg og PF besøg for tiden, men jeg håber stærkt på at kunne fortsætte maleriet når virkeligheden begynder igen. De næste par dage er reserveret til anden side, så der sker ikke så meget, men derefter skal der gang i maskineriet hvis jeg skal nå at blive færdig med noget.

VonPanne

Nå, men manglen på updates er faktisk ikke tegn på at der ikke er sket noget. Det er der skam!

Dels har jeg fået spillet mit første spil Necrons i 8th (ja, med umalede figurer). Ikke nok med det, det er en del af en mini-kampagne med fluff og alt muligt. Store sager. Se mere i Master Ciaphas' blogindlæg her.

For at blive klar til spil har jeg fokuseret på at få de sidste modeller samlet (det lykkedes næsten). Så status er lige nu at de to næste wraiths er semi-samlet, dvs. de mangler nogle af deres mange arme. Så har jeg fået samlet en destroyer mere, så jeg har en squad på 4, og fået samlet den første immortal. Både wraiths og immortals tager evigheder at fjerne støberester fra, gah  :-\

Og endelig så er min Overlord blevet samlet her til aften. Jeg har fikset hans våben så han kan skifte mellem en le og en stav.

Overlord Rathos the Eternal

Master Ciaphas

Jamen, herre Jemini! Det ser jo godt ud, VonPanne!

Jeg glæder mig til at se noget maling på dem...og, du...hvad mener du med at fjerne støberester fra Wraiths og Destroyers?! Ren ost har jo ikke støberester!

Mvh
Master Ciaphas

VonPanne

Jeg har ikke ligget helt på den lade side. I sidste weekend deltog jeg i et Lethinus i Viby (Århus), som er en kopi af det Lethinus jeg selv har stået for (som igen er en kopi af Lethian). Det var super sjovt selv at prøve at deltage, og fedt at andre arrangører succesfuldt har taget udfordringen op for et Lethian lignende arrangement. Jeg håber at det bliver en tilbagevendende event.

Jeg endte med at være holdleder for et hold af Necrons. Som tidligere skrevet lånte jeg en hær, men fik lov til at blande mine egne malede figurer ind. Overlord Rathos the Eternal var så the master Overlord på hold Grøn, assisteret af sin trusty sidekick cryptek'en Aphobis:

Jeg har også malet leen til overlord'en, men har ikke fået taget et billede af det.

Jeg har flyttet cryptek'en over på en 32mm base. Det ser meget bedre ud, da 25mm bare er for småt til de figurer. Det samme skal ske for mine 10 warriors. Jeg har været meget i tvivl om hvordan baserne skulle se ud. Jeg har overvejet forskellige løsninger, men ville gerne have noget der stod lidt i kontrast til metalfarven, og indtil videre er jeg endt på denne lyse jordfarve. Jeg tænker at der godt lige kunne tilføjes lidt græstotter hist og her.

Jeg fik også malet en destroyer mere, så jeg nu har et squad på fire. Jeg vil også gerne lave baser på deres flying bases.

Derudover har jeg været i gang med at fjerne støberester fra en enhed immortals, og nøj hvor tager det lang tid... på en hverdagsaften kunne jeg nå to før jeg fik nok. Til gengæld glæder jeg mig til at få dem færdige, da det er fine figurer og de er sjove at spille med.

Og så kan jeg lige runde af med at nævne at min Onde ÅndTM og jeg har gang i en minikampagne, der fortæller om Overlord Rathos the Eternal's første færd efter genopvækningen: Rise of the Necrons - a Dark Angels vs. Necrons mini-campaign

VonPanne

En hurtig update for at vise min onde ånd at jeg ikke er gået i stå. Jeg er endelig blevet færdig med at samle mine Immortals. Det er vældig fine figurer, men det tager evigheder at fjerne støberester fra dem.

Derudover synes jeg at samlingen på skulderpladerne var ret grov i det, så jeg prøvede at glatte det lidt ud med liquid greenstuff. Det produkt skulle være designet til den slags, men jeg er nu ikke imponeret. Efter flere lag er der nu kun en lille rille, som jeg lader være som den er. Er der nogen der ved om der findes bedre alternativer?

rosenaa

Jeg ville have brugt en lille slibesten til min miniboremaskine, for at fjerne grater mv.  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

VonPanne

Mener du støberester? Hmm... det har jeg ikke overvejet, men jeg har egentlig heller ikke en miniboremaskine. Jeg kan godt se potentialet, så det skal da undersøges.

rosenaa

Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

VonPanne

Har du eller andre bud på en passende miniboremaskine? Jeg har prøvet at google diverse byggemarkeder, mm., men enten koster de i nærheden af 1.000 kr. og/eller også er de slibesten man får med temmelig store. Jeg forestiller mig at slibehovedet er tyndere end en blyant, så man kan komme til i krogene.

Master Ciaphas

Hmm. Kan det virkelig passe? Har den Onde ÅndTM ret, når den konstaterer, at der ikke er blevet opdateret i en hel måned?

VonPanne...du må gøre noget...ellers begynder der at dukke havenisse op i din have...og brocolli krydret med rucola i din aftensmad...

Mvh
MC

rosenaa

Jeg har en Minicraft..

Men der findes også Proxon aka X-acto
(https://www.modelskibet.dk/category/vaerktoej-383/)

Og jeg har set miniværktøj og slibesten i Bauhouse af alle steder  ;D

VonPanne

Jeg har lavet noget, selvom jeg ikke har opdateret. Halvdelen af immortals er færdige, jævnfør Mal en handske.

VonPanne

Men jeg glemte rigtig nok at komme med en update omkring miniboremaskine. Jeg fandt en og har prøvet at eksperimentere lidt med den, men jeg synes at den er svær at bruge, da den er for unøjagtig til at fjerne støberester. Den tager enten for lidt eller også efterlader den en meget ru overflade der hvor støberesten var (og gerne lidt af området omkring). Det er muligt at jeg kan prøve lidt med forskellige slibedimser og se hvordan det går.

rosenaa

Slibesten og børster findes i mange forskellige hårdheder - jeg bruger primært den lyserøde sten og en lille fræser ala den slags tandlæger bruger

Og jeg har monteret min maskine på en Jævnstrømstransformator, så jeg kan skrue ned for hastigheden, når det er et problem  :)

VonPanne

Det går ikke så hurtigt i min ende af verden, men til gengæld har jeg ingen fokus og lader mig gladeligt distrahere af alt muligt...

Det er dog ikke helt forgæves, for det er terræn til dødsrobotterne. Min Onde ÅndTM gav mig et hint til en side der hedder TTCombat, der laver laserskåret træterræn. De har en serie med Necronterræn og de havde et pakketilbud på en del forskelligt, som jeg endte med at blive fristet for. Det var rimelig hurtig levering, og indtil videre er jeg godt tilfreds med købet.

Hvert modul består af nogle ca. A4 størrelse ark af tynde træplader, sindring skåret ud med laser. Træet lugter brændt og der er tydelige mærker fra varmen på træet, men det er nu ikke noget problem. Alle udskæringer har et par enkelte punkter hvor der ikke er skåret helt igennem, så delene hænger fast til arket. Dvs. man skal skære det fri først og jeg brugte efterfølgende en fin fil til at glatte kanterne med.

Der er ingen samlevejledning med, men man kan downlode dem på deres hjemmeside. Hvert modul er pakket samlet og dets nummer står på arkene så man kan finde den rigtige vejledning. Udskæringerne er meget præcise og stort set alle steder glider samlingerne perfekt på plads. Det er dog stadig en god idé lige at give det lidt trælim i samlingerne for at gøre det mere robust, og nogle steder er der nogle løsdele der også skal limes på for at skjule samlinger.

To andre:

Der er fine små detaljer i mønstrene og jeg var i tvivl om de små laserskårne huller ville blive dækket af en undercoat spray eller f.eks. Gesso. Jeg endte så i stedet med at grave min airbrush frem fra dybet. Jeg skulle lige huske hvordan det nu var den virkede, men til sidst kom der et hæderligt resultat ud af de første to monolitter, hvis jeg selv skal sige det. Jeg er lidt i tvivl om det bliver for mørkt på bordet, men grundfarven er mørkeblå og ikke sort. Jeg tror også at jeg skal smudse dem lidt til, da de pt. er meget fine og rene.

rosenaa

Sådan noget er jo Retro Star Trek  ;D

Og de er ALDRIG beskidte  ;)