News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hoppes Hobby Blog

Started by Hoppe, 10 July, 2015, 21:22:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hare

Det er gået sløjt ned af bakke for overlæreren kan jeg se. Ikke bare er der umalede figurerer på bordet der er også UMALET terræn! Tsk Tsk. Hoppe hvis vi ikke har dig til at sætte standarden og holde os i ørerne, hvem gør så?

Det ser ud som om GW har bedre styr på 40K end AOS i øjeblikket mht. priser og balance?

Hoppe

Det er teknisk set ikke terræn til bordet, det er mine bonus træer der er umalede!  ;). Altså først skal man male sin hær og derefter også terræn til hæren. Håbløst, omend det ikke er det sværeste at male.. men jeg har godt nok gang i mange ting, med fire hære der skal justeres og opgraderes til en ny edition... :). Kan jo sagtens stille fuldt malede hære, men tror Flemming bliver lidt træt af at spille mod den samme dårlige hær hver gang...

Ork nej, 40 K balance er meget meget værre end AoS...sylvaneth har bare haft en dårlig bog i en rum tid, men de er faktisk tættere på i 3rd. Mine lidt sløje hære er kommet tættere på de andre. Sylvaneth lidt tættere, Cities of Sigmar noget tættere (nogen mener sågar det er en tophær) faktisk, og mine Slaves meget tættere. De sidste slap faktisk ret billigt igennem prisstigninger og regelændringer. Mine hære er fx meget tættere på Flemmings Khorne, måske faktisk en snert bedre når vi taler Slaves to Darkness.
Stormcast får en ny bog inden en måned, så dem har jeg ikke kigget på.

Så jeg er ret godt tilfreds overordnet da mine hære er tættere på midten i casual spil. Om det så var meningen fra GW eller blot tilfældigheder ved jeg ikke, hælder til det sidste :)

Nu har jeg spillet tre spil 3rd og generelt er jeg godt tilfreds. Når man har spillet en del før går det med de nye ting, men der er MEGET at huske, især for nye spillere. Meget af der er noget man fint kan lade være at spille med som fx de ekstra ting i missioner, battalions, mystical terrain (som vi fx aldrig har spillet med).

Der er lidt problemer med gudemodellerne som Archaen, Morathi, Nagash etc der er alt for svære at dræbe. Så på top niveau i turneringer er der nok et problem hen over de næste måneder. Men jeg har aldrig spillet med eller mod de her gude modeller, så ikke det store problem (har altid syntes de var åndsvage i normale spil, lige som super heavies i 40k, hører til apocalypse/narrative spil imo).

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Hoppe

Hobby update!

Fik lidt gang i at samle og male igen. Fik malet tre kurnoth hunters så de nu er en gruppe på seks

Og så har jeg samlet som en gal. 6 wildwood træer, Warsong Revenant, Endless Spells, Yndrasta og meget mere. Der skal opdates til alle hære til den nye udgave.

To do liste:
Male Warsong Revenant (er begyndt)
Male seks træer, øv bøv, men det skal gøres...
Male Spite Swarm hive endless spell.

Det vil gøre mine sylvaneth klar. Og de tre træer og de nymalede kurnoths skal også bruges i Living City hæren. Så det er heldigvis dobbelt effekt.

Efter det er det justeringer til Living City. Der skal jeg konvertere og bygge 7 phoenix guards og male ti stk. Lidt en rest der har ligget og ventet. Og så nok male Yndrasta.

Hoppe

rosenaa

Ser Fa... godt ud  :)

For vi et samlet foto ?
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

MR

It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.

Hoppe

Hobby update!

Mere er malet! Warsong Revenant aka Tryllefløjten. Billeder lidt overbelyst, gruppebilledet til sidst er nok mest retvisende.

Gruppebillede

Hoppe

Ryback

Superflot musikant!

Måske et dumt spørgsmål, men er det en conversion eller en original?

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hoppe

Det er en original.

Hoppe

Troels S

Av han er flot - kæmpe fedt!
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

rosenaa

Jeg har vist sagt det før... Og jeg vil sige det igen

Hold da Kæ.. Hvor de flottet !

Jeg er Dybt Misunderlig !!
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Hoppe

Hobby update!

Fik lige malet en endless spell også. Ikke det helt store sus, begrænset hvor meget man kan få ud af den.

Ugens produktion. 530 point. Det går hurtigt når ens enheder er overpriced...

Hoppe

Hare

Det var da voldsomt produktivt og sindsygt flot som altid. Kørte golfvognen i søen så du mistede alle dine køller siden du har fået malet så meget?

Jeg har grundet 5 containere, det er da også noget...

Hoppe

Det kommer jo lidt i bølger. Da det var 30 grader i starten af ferien fik jeg intet lavet, men lidt mere almindelig dansk sommer hjælper lidt. Og så at det jo skal bruges til mine hære, justeret til 3rd, selvom meget bare skulle males alligevel, tror de tre kurnoths har stået samlet i over et år...

Jeg har rimelig succes med at have meget i mange stadier, har noget grundet, noget er påbegyndt etc. Så vender jeg tilbage til det, fx har jeg halvmalet nogle marauders, chaos knights, sequitors etc. Så når jeg får gejsten vender jeg tilbage og færdiggør dem. Bare der rykkes lidt på alle hære er det fint. Jeg bliver faktisk også motiveret af at spille med umalede figurer, så længe det er nogle få enheder. Siden sidste uge hvor jeg spillede har jeg så sat fut på sylvaneth, så de snart er up to date. Så kommer der lidt til de andre hære også. Heldigvis er der også overlap mellem tre af hærene; stormcast, Sylvaneth og Living City...heldigvis har Sylvaneth og Living City fået et boost i 3rd, primært pga core battalions og mere holdbarhed i spillet. Så de er ikke bagud på fx battalions som jeg var før. Alene det gør en stor forskel. Stormcast afventer den nye (længe ventede) bog. De drager og drageryttere ser også spændende ud, hvis de kan noget udenfor ren stormcast...

Men når kan pludselig har fire hære der er i spil er der meget at se til... :)

Hoppe

Hoppe

Lige bu har jeg kastet mig over fem tree revenants, der stod inde bagerst på hylden påbegyndt maling år tilbage. Bør lige få dem færdige så jeg har tre små grupper. Og så står den ellers på at male seks træer...men det kommer måske når jeg maler "ude" på et tidspunkt da det er mere grovarbejde.

Men hvis dragerytterne kommer snart kan den plan jo hurtigt smuldre :)

Hoppe

Hare

Ja fede nye dukker kan spolere enhver hobbyplan. Jeg er også selv stor af fan af at have flere løbende projekter så man kan "arbejde" på det man er mest motiveret for. Og det motiverer ekstra når man får spillet og gerne vil have nogle tilføjelser.

Hoppe

Hobby update!

Fik malet et testtræ...0 point malet >:(. Så er der min 5 mere....men ok, det går relativt hurtigt.

Hoppe

Ryback

Jeg kan også godt lide at have projekter stående i forskellige trin. Fx hvis tingene står grundet i 10+ år...

Fint træ i øvrigt!
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

rosenaa

Quote from: Ryback on 06 August, 2021, 11:17:54
Jeg kan også godt lide at have projekter stående i forskellige trin. Fx hvis tingene står grundet i 10+ år...

Fint træ i øvrigt!

Det lyder alt for velkendt det der  :(

Og træet er blevet fint  :)

Nixon

Vildt nok at der stadig er gang i den her blog, men dejligt at se. Tror ikke jeg har været forbi siden begyndelsen af 2020 :)
Jeg har selv parkeret mine Sylvaneth i stasis, magter ikke alle de ekstra træer der skal males, så nu håber jeg på at de finder på en ny mekanik når næste bog kommer.

Egrimm

Quote from: rosenaa on 06 August, 2021, 11:31:03
Quote from: Ryback on 06 August, 2021, 11:17:54

Fint træ i øvrigt!

Det lyder alt for velkendt det der  :(

Og træet er blevet fint  :)
Jeg kan også tilslutte mig begge dele. Ved det at du holder det kørende endnu, Hoppe, er du en inspiration for os andre! (mig i hvert fald)

Hoppe

Hobby update!

Efter lang tid med stilstand, kom der lidt gang i malingen. Fik malet min Darkoath Chieftain! Kaaaaarghhh....

Og samtidig malet en marauder...ja, det er blot som udskifter af en leder hvis jeg slår nogle grupper sammen :). Men det betyder jeg kan stille 30 stk i en gruppe nu.

Der kommer først stormcast drager til december, så jeg må få malet noget andet færdigt. Jeg er faktisk kun 5 knights, 3 varanguard og en daemon prince fra en 2000 point hær. Og er startet på de fem riddere, så hvis jeg kan få dem malet, ser det jo bedre ud.

Hoppe

Hoppe

Hobby update!

Det er lang tid siden jeg har posted noget, men jeg har fået lavet lidt hobby og spillet en del spil AoS.

Longstrike Raptors, det er mine gamle Vanguard Raptors hvor jeg uskiftede dele af armbrysten og har ombaset to af dem. Så er figurerne da lidt brugbare i de nye stormcast.

Drager! Første Stormdrake Guard done. Kæmpede fælt undervejs med farverne, men synes jeg er kommet godt i mål med en grøn drage, fik banket en masse nuancer ind, de er meget modtagelige for drybrush og wash, så den er malet ret hurtigt. Ridderen på toppen tror jeg tager længere tid. Har givet mine drageryttere kurnoth hunter skulderplader og kutteklædte hoveder som alle mine andre stormcast.

Knight Draconis og anden Stormdrake Guard klar til maling, baserne er lavet.

Varanguard, første testmodel, mangler base.

De to sidste Varanguard, sølvet er done. De er faktisk ok at male i mine farver, der er ikke så mange kanthighlights.

Be'Lakor, er lige samlet og grundet. Kæder er i sub assembly og limes på til sidst. Ellers svært at komme til vingerne. Tror han bliver ok nem at male. Tror jeg holder vingemembraner i sort og ellers maler kroppen op lidt som min Karkadrak, fra incubi darkness op til kabalite og sybarite. Så meget monokromt som resten af hæren.

Med Varanguard og Be'Lakor kunne jeg stille 2000 point Slaves to Darkness malet, så det er for at få lidt skub i hæren, så der er mere klar til næste bog de forhåbentligt snart får.

Så at male Varanguard og Be'Lakor til mine Slaves og de to sidste drager til Stormcast, så er jeg faktisk fint kørende. Stormdrake Guard kan jo også puttes ind i Sylvaneth og City hæren.

Hoppe