News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Worlds of 2000AD - Judge Dredd - I am the law!

Started by Master Ciaphas, 03 July, 2024, 11:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Master Ciaphas

Hej Earthlets!

Efter lang tids vaklen frem og tilbage, har jeg købt et frimærke til Judge Dredd spillet, fra Warlord Games. Jeg modtog det igår - og kastede mig straks ud i at åbne, kigge og samle figurerne derfra. For introprisen der ligger et godt stykke under GW priser, får man ret så meget.

Jeg købte startsættet, samt to udvidelser - Mega-City Robots og så selveste Judge Dredd. Jeg kunne ikke helt forlige mig med tanken om at spille Judge Dredd spillet...også IKKE have Dommeren selv.

Kassen er spækket med indhold:

Regelbog og Quick Start rules & scenarier:

Der er tokens, der bruges til random activation:

Transfers til at shine' terræn op med:

Punch-out terræn (der nok med fordel kan erstattes af noget 3D):

Armory cards (der giver udstyr) og Big Meg cards (der er "random events")

Unit cards til den ene faktion (Justice Department)

Og den anden faktion (Block Gang)

Selvfølgelig er der også figurer - 10 i alt - her to Judges og otte Block Gangers:

Alt i alt, rigtig meget lækkert. Figurerne krævede kun en smule rensning for flash - og kun tre skulle limes sammen. Ellers er de alle one-cast figurer. Kvaliteten er ikke helt på GW niveau, men de er fint funktionelle.

Derudover købte jeg jo også Judge Dredd udvidelsen, med DOMMEREN selv.

Boksen, front og bag:

Figuren der følger med, til fods og med sin ikoniske Lawmaster motorcykel:

og endelig Dredds unit card, Lawmaster card, samt et enkelt Armoury og Big Meg card:

Dredd er noget bedre end en almindelig Street Judge...men det skal han jo også være!

Endelig, som rosinen i pølseenden, var der Mega-City Robots udvidelsen. Kassen:

Man får fem forskellige figurer - to mindre, tre mellem og én stor i kassen:

Fem unit cards til de forskellige robotter:

og, som det er med udvidelserne - et nyt Armoury og Big Meg kort:

hvis man har læst Judge Dredd Collected Case Files 01, så kender man så fint Call-Me-Kenneth :-D

Alt i alt, så oser kassen af Judge Dredd stemning. Jeg er godt tilfreds, og glæder mig til at spille det i nærmeste fremtid.

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Og alle figurerne blev samlet og sat på baser.

Block Gang

Justice Department

Judge Dredd & Judge Dredd on Lawmaster

Mega-City Robots

All figurerne fra første runde indkøb

Resinen de er støbt af er bedre - langt bedre - end GW's gamle Failcast - dog, så var især Judge Dredds Lawmaster og enkelte af robotterne ikke helt skarpt støbte. Det er lidt ærgerligt - men grundlæggende er de alle fine og ganske funktionelle modeller.

I eftermiddag kommer de under første omgang spray - og i aften kommer det første maling på Block Gang.

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa

Det er SÅ Fedt at se de holder den gamle stil fra da jeg var ung !  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Master Ciaphas

Hej!

Mange tak, Rosenaa. Ja, figurerne har en fed stil til sig. Dog, som skrevet, så er de ikke helt på GW niveau og virker..."underligt flade" når man har dem i hånden og er vant til GW's stil. Det sagt, så har det nu alligevel sin charme og forekommer mig lidt "old school".

Jeg fik grundet og lagt lidt maling på de otte Block Gangers der kommer i startsættet i aftes:

Jeg prøver at gøre så meget som jeg kan med Contrast Paints, og synes umiddelbart det er blevet fint nok. Bevares, jo, der mangler nok endnu to aftener på dem, før de er færdige.

Dem jeg måske faktisk glæder mig mest til at male, er de er fem Mega-City Robots - som er massivt anderledes fra noget jeg har malet før. De fire Justice Department figurer jeg har, vil jeg bruge lidt mere tid på; en high-cost elite force som de Judges nu er, kræver jo man kerer sig lidt mere om detaljerne på dem.

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa

HEY !

Nogle af os Er "Old School"  ;D

De ligner også det vi ser i tegneserierne.
Ville det ikke være anderledes at male dem som i dem ?
Nu da de ligner så meget ??

Du ved. Virkelig "Old School" uden skygger som passer med det "flade" udtryk  8)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Master Ciaphas

Heps!

Nå - sommerferien er kommet...og gået igen. Jeg er kommet videre med mit lille Judge Dredd projekt, og har nu alt hvad jeg skal bruge til at kunne spille meningsfyldte spil. Det vil med andre ord sige, at jeg har skaffet mig en bette smule tematisk terræn også.

Det drejer sig dels om nogle bygninger i Big Meg stil:

som også ser fine ud på den 3x3 spillemåtte, der fulgte med i Starter Set:

Desværre gik min spraydåse i stykker, da jeg gik igang med at grunde dem, så...de er lige på en lille pause.

Derudover har jeg købt en fin lille bil - en Grav Pod. Den har sit eget Unit Card - og derudover fulgte der sørme også et nyt Armoury card og et Big Meg card med også:

Bilen er superblæret - og jeg er næsten færdig med at male den. Jeg skaffede mig også to dumpsters, for at have en lille smule scatter terræn; der mangler jeg lige at male deres hjul og lægge lidt snask på dem, og så er de ellers færdige.

Endelig købte jeg også pakken med Block Gang Reinforcements. Det giver tre ekstra Block Gangers til de otte der fulgte med i startsættet. Når de nu kun koster ca. 3 point stykket, skal man altså have et pænt antal, før de kan måle sig med en Street Judge til 18 point...

Der var to Unit Cards med i pakken, samt hhv. ét nyt Armoury og Big Meg kort også.

Til allersidst, så er jeg næsten færdig med de fem Robots der var i Mega-City Robots udvidelsen. Jeg mangler lige highlights og detaljer på hhv. SecBot, MedBot og DemoBot figurerne. WarBot er færdig...og UtiliBot er den der mangler mest.

Enjoy!

Master Ciaphas

Master Ciaphas

Heps!

Jeg blev så færdig med dén Grav Pod og mine to Wheelie Bins. Nu er der så lidt scatter terræn og en bil til Judge Dredd...ja, der er regler i spillet for, at ens figurer stiger ind i biler og kører rundt i dem. Det er ret cool.

Det næste JD bliver at male de tre Hab Zone bygninger og så skal figurerne til første intro-scenarie "Sugar Rush" males færdige.

Mvh
Master Ciaphas

Ryback

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride