News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Hobbyplan 2024

Started by Master Ciaphas, 01 January, 2024, 17:36:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Master Ciaphas

August 2024 i retrospekt

Hej!

Juli gik; august kom. What a difference a month makes!

Jeg har fået malet en del – både nogle affaldscontainere og en grav-pod til Judge Dredd, en masse figurer til Harakiri: Blades of Honor (19 stk!!), samt terræn til mit W40k 2nd ed. projekt.

På spillefronten var der ift. tidligere måneder en helt astronomisk udvikling. Jeg var græsenkemand i lørdags, så jeg fik presset hele TO spil ind! Huzzah! Både et spil 750p W40k 2nd ed, samt et spil Necromunda. Vandt begge. Så det var alt i alt en fantastisk måned på hobbyfronten.

Spilkontoen ser derfor nu sådan ud:

WFB: 0/5
Necromunda: 5/5
Adeptus Titanicus: 2/5
Bushido: 0/5
Carnevale: 0/2
Marvel Zombies: 8/0
W40k 2nd ed: 1/0

Hvad er ambitionen for september så? Formentlig bliver jeg færdig med de Street Judges i Judge Dredd spillet, samt nogle flere Harakiri figurer. Jeg mangler "kun" at male 18 stk., før jeg kan spille Chapter 1, Act 1 med fuldt malede figurer. Ambitionen er også at få malet mine Corpse Grinder Cult færdige – et forsigtigt gæt er, at jeg mangler en fire timer eller sådan, for at være helt i mål – grundlæggende mangler jeg at male 11 figurer, hvor seks af dem næsten færdige.

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Master Ciaphas

September 2024 i retrospekt

Hej!

Så er september forbi!

Jeg har fået malet lidt – men samlet en hel del. Malearbejdet stod på nogle W40k 2nd ed figurer samt at samle en 3D printet retro-style Squat hær. Der har været en hel del arbejde af den lønnede slags, som har haft prioritet, men sådan er det jo.

På spillefronten holdt jeg kadancen fra august - så jeg fik presset hele to spil ind! Ok. Nok i virkeligheden 1½ spil, men hey! It counts!  Der var tale om to Necromunda. Vandt begge. Det ene Necromunda spil var et såkaldt "Gang Raid", som er en nedskaleret version af et "rigtigt" spil – det tog nok omtrenteligt én time, men det var hobbytid!

Spilkontoen ser derfor nu sådan ud:

Necromunda: 7/5

Hvad er ambitionen for oktober så? Jeg skal blive færdig med både en Brotherhood Warrior Squad til mine Squats, en 2nd ed Librarian og Techmarine, og derudover også få malet mine Corpse Grinder Cult færdige – et forsigtigt gæt er, at jeg mangler en fire timer eller sådan, for at være helt i mål – grundlæggende mangler jeg at male 11 figurer, hvor seks af dem næsten færdige. Jeg fik slet ikke malet på dem i september, så det må jeg rette op på her i oktober.

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Oktober 2024 i retrospekt

Hej!

Så er oktober sørme også forbi!

Det har været en produktiv malemåned – jeg har fået malet flere squats, noget Necromunda, figurer til brætspil (Death May Die og Harakiri) samt samlet og grundet terræn til Zone Mortalis og Sector Mechanicus, og er næsten færdig med et helt Blood Bowl Chaos Dwarf hold. Måneden har dog været drøj, da jeg har været syg det meste af tiden med en luftvejsinfektion, der bare ikke har ville gå væk..

Dét betød, at det ene spil jeg havde aftalt måtte aflyses.

Spilkontoen er derfor uforandret:

Hvad er ambitionen for november så? Jeg skal blive færdig med endnu en Brotherhood Warrior Squad til mine Squats, en 2nd ed Librarian og Techmarine, og derudover også få malet mine Corpse Grinder Cult færdige. Ja, dét har jeg skrevet før...men denne gang mener jeg det!

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

November 2024 i retrospekt

Hej!

Nu er julen her næsten! November er gået og årets slutspurt er skudt i gang.

Det har – igen - været en produktiv malemåned – jeg har fået malet voldsomt mange figurer til Cthulhu Death May Die Season 3, hvor jeg i november modtog dén pledge jeg lagde tilbage i sensommeren 2023. Udover C:DMD figurer, har jeg ikke følt nogen inspiration til at male GW figurer, så dét har stået helt stille. Videre, så var jeg også syg det meste af tiden med de sidste rester af oktobers luftvejsinfektion. Mit rigtige arbejde har også bare været ubarmhjertigt og nådesløst i sine krav.

Jeg har derfor ikke haft en eneste spilaftale i kalenderen. Det positive ved dét er jo så, at jeg heller ikke har været nødt til at aflyse noget...

Spilkontoen er derfor uforandret. Med undtagelse af ét spil Marvel Zombies, jeg fik spillet en søndag med min datter:

Marvel Zombies: 9/0

Hvad er ambitionen for december så? Tænker vi sætter tærsklen ved at jeg bare skal overleve 😊 Alt mere end dét er bare bonus :-D

Mvh
Master Ciaphas

Skilkoff

More pewpew med den maler pensel!!  ;)