News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Battlefield - terræn, tankerne derom samt billeder.

Started by Master Ciaphas, 08 August, 2008, 11:37:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Master Ciaphas

Slagmarken - update

Yeps - det er sandelig ikke gået stille for den sidste tid - ihvertfald ikke på malefronten. Udover ovenstående Imperial Strongpoint, så er det blevet til:

2 små ruiner
3 Cityfight Urban barricades & walls (which brings the total to 6)

Endelig, så er den sidste bastion også på vippen til at være færdig. Den mangler kun lige at få malet det øverste lag battlements, samt nogle detaljer hist og her.

"Skræmmende nok" - så efterlader det kun disse ufærdige terrænprojekter: én Basilica Administratum 4 defence guns (3 Quad Autocannons & 1 Icarus Lascannon)

Hurrah for det.

Mvh
MC

Master Ciaphas

Endelig!

Så er der blevet malet noget mere terræn - lidt under én dags arbejde og vupti - så var der to stykker terræn færdigmalet.

Det skal nok pryde mit kommende Cityfight terrænbord! Stykkerne er fra det nyligt udkomne "Honoured Imperium" sæt, og jeg synes det er kræs der er kommet der. Virkeligt nogle lækre stykker legetøj. Jeg mangler at få malet statuen, som jeg ser meget frem til at lægge maling på.

Indtil videre kan I muntre jer med disse billeder:

Fallen Aquila

Broken Shrine of the Aquila

...and back

Jeg tager naturligvis gerne imod picture requests ;-)

Hygge,
Master Ciaphas

VonPanne

Det ser godt ud - glæder mig til at se nærmere på det en dag :)

Quote from: Master Ciaphas on 27 July, 2010, 01:17:07
Jeg tager naturligvis gerne imod picture requests ;-)

*host* fokus *host* :-P

Master Ciaphas

Ja, ja.

Hah hah hah.

Jeg må tage noget valium for at berolige mine rystende hænder.... :P

Mvh
MC

leahciM

Rigtig flot malet Ørn  :)

Giver god effekt med de mange farvelag og de "tilfældige" penselstrøg. God stil  8)

Master Ciaphas

Mange tak!

Jeg skal snart til at give mig i gang med Space Marine statuen der også fulgte med - og han er jo straks lidt sværere at gå i gang med.

I alle tilfælde, så tror jeg dog han bliver sej!

Mvh
Ciaphas

Rhiadan

Sikke et dejligt ruinsæt. Bare sørg for at få statuen hurtigt op. Der er jo ikke nogen undskyldning for ikke at rubbe maleneglene her i ferien  ;)
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

Master Ciaphas

Og således hermed gjort!

Takker for en hyggelig maleaften, hvor der blev produceret en del - but more about that later.

Først og fremmest, Statuen fra Honoured Imperium sættet:

Processen for dens tilblivelse er som følger:
1) Sprayet sort
2) Grov drybrush med Tin Bitz med stor pensel
3) Drybrush med Burnished Gold
4) Drybrush med Mithril Silver
5) Blanding af Dark Angels Green og Ultramarines Blue blandes med vand, og washes på, hvor der er dybde
6) Blobber af sort "stiples" på for at få den til at se mere slidt ud
7) Basen males med Adeptus Battlegrey, og brushes med Bestial Brown, Codex Grey, Graveyard Earth, Fortress Grey og Skull White

Ta-dah!

Bemærkninger og kommentarer er velkomne.

Mvh
Master Ciaphas

leahciM

Han er flot  :)

God kvalitet som det andet fra samme sæt.

VonPanne

Den er fin :)

Hvis jeg skulle nævne noget, så kunne den måske godt se lidt mere vejrhærget / slidt ud, da jeg tror den måske vil se lidt for "shiny" ud i forhold til dit øvrige terræn.

PS: Billedet er i fokus *thumbs up* ;)

Anaxagorax

Han ser fin ud!

Men man kan altså ikke komme uden om at det ser ud som om han skal tisse helt vildt meget, sådan som han står og presser knæene sammen. Bare den parade dog snart var overstået.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Master Ciaphas

Mange tak, mange tak :-)

Ja, han presser sine ben lidt sammen - men, det er stadig et fedt stykke terræn. Hvorvidt han er for "flashy", så tror jeg det er blitzen der gør det.

Omend andet, så må jeg samle alt mit bykampsterræn til et fælles shot. Der er efterhånden en del, og ganske rigeligt til et super Cities of Death spil :-D

Huzzah.

Hvad angår terræn, så har jeg snart alt malet - der mangler følgende:
1 Tyranid Digestion Pool
2 Tyranid Brood Nests (hjemmelavet)
1 Grande CoD bygning
1 Fortress of Redemption
4 Weapon Emplacements fra Planetstrike
1 Hemmeligt CoD projekt

(Snart er måske alligevel et stort ord, henset til mængden af terræn der mangler).

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Heps!

Så er endnu en søndag gået, og der har været fremskridt på hobby- og spillefronten. Af hobbyrelaterede ting har jeg fået bygget videre på min grande CoD bygning og er næsten færdig med at "rubble-ize" den. Når det er gjort (imorgen aften) vil den kunne sprayes schwartz og malearbejdet vil kunne begynde.

Derudover, så har jeg fået afsløret mit "hemmelige" CoD projekt, der består i en Shrine of the Aquila - det bliver stort!

Stay tuned for updates!

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Slagmarken - Infested Terrain

Yepper - to nye stykker der endnu er i WIP fasen - den ene mere end den anden.

Først og fremmest: min anden og sidste Digestion Pool til Hive Fleet Chimera

Og dernæst en Brood Nest

Det skal nok pynte gevaldigt på bordet, når folk møder mine frygtede Tyranidder af Hive Fleet Chimera! Mwhahahaha!!!!

Enjoy - og som altid vil en venlig bemærkning eller en kvik observation være værdsat.

Mvh
Master Ciaphas

VonPanne

Jeg tænker om den første måske skulle have noget slim agtigt der hvor du har malet grønt. Det er sikkert muligt at finde nogle guides rundt omkring... ellers kunne det måske bare være lidt vand fra GW's water effects thingie.

Den der Brood Nest ser ret nasty ud... which is a good thing, I guess ;)

leahciM

En Hormagaunt eller tre ud af den ville se fedt ud  :)

Master Ciaphas

Heps

Tak for replies - der er skam ved at blive bygget et lag "slim" (aka. water effects) op i den digestion pool. Hvad angår min Brood Nest så vil jeg se på at ofre en Hormagaunt eller Termagant på den... Det er ikke utænkeligt.

Mvh
Master Ciaphas

zacret

Voldsom god stil den her blog. Dejligt at se noget fedt terrain!

Master Ciaphas

Super mange tak! Det er jeg glad for at høre.

Jeg er kommet markant meget videre med min første Tyranid Brood Nest - og har endnu end liggende, urørt og jomfrunal, i min box med ting der endnu mangler at blive lavet. Det er en voldsom stor kasse...jeg må se at få mig en større lejlighed! Heh.

Anyways - here you are:

Slagmarken - Infested Terrain

When the Tyranid swarm descends upon a world, the flora is invariably corrupted by the alien spores. It is an invasion fought not only in orbit around the planet; not merely in the skies between Lightnings and broods of Gargoyles large enough to blot out the sun so that the defenders fight in perpetual shade; not only on the ground between hordes of Termagants and ferocious Warriors; not unly underground by borrowing Trygons, Mawlocs and Raveners - it is also fought at the microscopic level, between bacteria and floral seeds. Inevitably, the aggressive Tyranid spores will overcome, and unholy, repugnant alien growths will cover the doomed planet's surface. Most commonly seen are the Carpillary Towers and the alien Brood Nests, from which fresh troops of Hormagaunts and Termagants are birthed, to continue the endless tide overcoming all opposition.

The Devourer of Worlds cometh!

;-)

Mvh
Master Ciaphas

Choker

Cool :) I want one.

Hvordan har du lavet den? I korte træk?
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Master Ciaphas

Hehe. Viel Danke.

I korte træk, så er den blevet fremstillet på følgende måde:

Basen er en gammel CD jeg ikke længere havde behov for.  Oven på denne er der så limet en rund kartonskive, til at dække hullet, og til at give lidt mere "fylde".

Brood Nest'en selv er det der på engelsk hedder en "seed pod". Jeg fik to i  en kunsthandel for en 10,-.

Denne er limet på basen med kontaktlim, og derefter er der limet diverse Tyranid bitz på pod'en, for at tyranifiser den.

Så er den sprayet sort, hightlightet med Codex Grey, de grønne er malet med Goblin Green, washes med Thraka Green, highlight med Scorpion Green. Tilsidst er der så "malet" GW Water Effect på rundt om hullerne for at gøre den lidt mere slimet, og tilsvarende er der Water Effect nede i hullerne.

På den næste vil jeg så forsøge at eksperimentere med en Gaunt på vej ud af den...

Jeg håber det kan bruges.

Mvh
Master Ciaphas

leahciM

Det ser godt ud, ligner meget til forveksling den fra forge world - godt sluppet fra det  :)

Quote from: Master Ciaphas on 08 October, 2010, 08:29:07På den næste vil jeg så forsøge at eksperimentere med en Gaunt på vej ud af den...

Super  ;D
Var lige det jeg savnede på den, så den bliver endnu mere Tyranid-agtig.

Evt Rippers rundt om den også?

Eller anden gevækst, som inficerer den jord den ligger på, som om den er ved at nedbryde den natur den befinder sig i.

Master Ciaphas

Mange tak!

Jeg vil se hvad jeg kan gøre over den kommende weekend - jeg har fundet to gaunts der kan hakkes op, og nogle rippers der kan sættes på basen også.

Endvidere, så har jeg også nogle af de dersens tyranid ting-der-minder-om-en-anus ubehaglig growth, der kan sættes på basen  ;D

Det skal nok blive kewlt at kigge på.

Modellen er jo forholdsvis hurtig at strikke sammen.

Mvh
Master Ciaphas

leahciM

Master Ciaphas

Slagmarken - bebyggede områder - Cityfight

Well - min ydmyge repræsentation af "Glostrup midtby" vokser - og der kommer flere og flere bygninger. Games Workshops cityfight bygninger er - IMHO - fantastisk lækre terrænstykker. For (en del) år siden købte Farseer Rhiadan og jeg en "Imperial City Sector", der blev delt ligeligt mellem os.

Farseer Rhiadan har bygget sit monster af en bygning, og jeg er efterhånden færdig med min. Den er blevet samlet og grundet, og så således ud søndag morgen:

Søndag aften, så værket således ud:

Som det fremgår, så mangler der endnu nogle detaljer - for FÅRK der er mange kranier på en sådan Basilica Imperialis. Men, steneffekterne er færdige, og er gjort på følgende måde:

1) Grundet sort
2) Drybrush med Charandon Granite
3) Drybush med Codex Grey

Rubble på jorden er gjort således:
1) Drybrush Adeptus Grey
2) Drybrush Bestial Brown
3) Drybrush Codex Grey
4) Drybrush Graveyard Earth
5) Drybrush Fortress Grey
6) Drybrush Skull White

C&C samt forslag til forbedringer og anmodninger om specifikke billeder er velkomne!

Mvh
Master Ciaphas