News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

A Noble Dwarf.

Started by Jimmi Stender, 22 January, 2013, 13:52:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jimmi Stender

For noget tid siden, opdagede jeg til min store overraskelse, at mine svigerforældre ejede en forretning der hed "Byt-til-Nyt", med beliggenhed i Nexø på Bornholm. Det var midt i halvfemserne, så det er små 20 år siden.

Forretningen forhandlede Warhammer, blandede miniature figurer, Magic Cards, tegneserier, maling, terninger, cd'er, blade, magasiner etc. etc.

De havde endda hyggekrog med salg af sodavand, slik, chips, osv. Og ovenikøbet et spillerum til folk der spillede Warhammer!   Det syntes jeg bestemt var frisk gjort af dem, når man tænker på det lave indbyggertal i Nexø, og det endnu lavere antal hobby-interesserede mennesker 

De blev desværre nød til at lukke deres butik efter ca. 2 år, da den økonomisk ikke kunne køre rundt til sidst.

Jeg opdagede så, at svigermor havde gemt 2 figurer fra deres tid som butiks indehavere. En minotaur og en dværg. Om figurerne er lavet af Games Workshop, eller et andet firma, er jeg ikke lige klar over. Men hvis nogen kender svaret, ville jeg da sætte pris på at finde ud af hvor de kommer fra

Jeg syntes det var synd, at 2 klassiske figurer bare skulle have lov til at stå umalet hen, så jeg spurgte ydmygt om tilladelse til at smide lidt maling på figurerne, og fik da også tilladelse

Det er så resultaterne jeg gerne vil dele med jer her.

Denne tråd er dedikeret til dværge figuren, et diorama jeg har valg at kalde "A Noble Dwarf".

I kan se minotaur figuren her.

Jeg vil lade billederne tale for sig selv, jeg håber i har lyst til at smide en kommentar  :) 

Indledende arbejde:

Dværgen:

Basen:

Endelige resultat:

Tak fordi i kiggede :)

Belerophon709

Selv tak. :)

Er basen noget du selv har skruet sammen?

Marcus

Morten C

Quote from: Belerophon709 on 22 January, 2013, 13:55:50
Det spekulerende jeg også på?

Nice! Jeg synes Ambush dioramaet er bedre, men det her er slet ikke tosset heller. Noget begge gør rigtig godt er at skabe en den rigtige stemning! Her ret dyster og grusom, og i 'ambush' er det næsten et eventyr det springer ti live. Super godt! :)
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

Zephyr

Ser fint ud. Er overbevist om at dværgen er en marauder dwarf command model "MM11/9" - en klassiker.

http://www.solegends.com/marauder/newimages/c9430marmm11dwarfcmd-01.jpg

Minoen har jeg ingen ide om, men jeg syntes ikke han ligner GW / marauder arbejde.

Jakob

Jimmi Stender

Quote from: Belerophon709 on 22 January, 2013, 13:55:50
Selv tak. :)

Marcus

Basen købte jeg for længe siden, igennem coolminiornot.com.

Jeg ved ikke om de har den længere, da jeg ikke syntes jeg kan finde den igen på deres side. Jeg købte den fordi jeg vidste jeg ville lave et eller andet sjovt med den, og da jeg skulle male dværgen syntes jeg bare den passede godt til ham.

Quote from: Morten C on 22 January, 2013, 14:19:06

Nice! Jeg synes Ambush dioramaet er bedre, men det her er slet ikke tosset heller. Noget begge gør rigtig godt er at skabe en den rigtige stemning! Her ret dyster og grusom, og i 'ambush' er det næsten et eventyr det springer ti live. Super godt! :)

Tak for de pæne ord, jeg er glad for at du kan lide dem :) Det hjælper altid på inspirationen til at lave mere af den slags ;)

Quote from: Zephyr on 22 January, 2013, 14:29:15
Ser fint ud. Er overbevist om at dværgen er en marauder dwarf command model "MM11/9" - en klassiker.

http://www.solegends.com/marauder/newimages/c9430marmm11dwarfcmd-01.jpg

Minoen har jeg ingen ide om, men jeg syntes ikke han ligner GW / marauder arbejde.

Jakob

Jamen dér var dværgen jo!  ;D Tak!

Minotauren er også lidt speciel... har aldrig set den før, og så har den mennesker fødder  :o

Belerophon709

Den "rigtige" Minotaur - du ved, den i labyrinten - havde jo også menneskefødder...
Måske det er et hint til, at det er en model fra en "mytologisk" (græsk) range...(?)

Marcus

Jimmi Stender

Quote from: Belerophon709 on 22 January, 2013, 14:41:56
Den "rigtige" Minotaur - du ved, den i labyrinten - havde jo også menneskefødder...
Måske det er et hint til, at det er en model fra en "mytologisk" (græsk) range...(?)

Marcus

Hmm, ja dén havde jeg selvfølgelig ikke lige tænkt over. Jeg er simpelthen blevet for vant til klove på minotaurere  ;D

Men god pointe, det kan sagtens være du har ret.

kpl.blutch

Den er fra et firma der lukkede i starten/midten af 90'erne, der lavede figurer til rolle-spil,
men kan Slaanesh tage mig ikke huske, hvad det hed ::)

Christoffer

Belerophon709

Google, eller rettere en kommentar på http://www.displacedminiatures.com/kozmo/image/235/1558/, siger at det er Ral Partha...

Marcus

Jimmi Stender

Surko

hvad laver ham der stikker hovedet op af kloakken?

Jimmi Stender

Quote from: Surko on 22 January, 2013, 15:38:53
hvad laver ham der stikker hovedet op af kloakken?
bryder ud af kloakken med et koben (måske en fange på flugt?).

Surko

aah ok, kunne ikke helt se hvad han havde i hånden.

Kaime

Basen ser ud til at være fra microart studio, deres cobblestone baser.

Jimmi Stender

Den store aben

Jeg er vild med den dystre stemning.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.