News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

En langsomsmalers malekvaler

Started by VonPanne, 22 July, 2010, 13:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Tore Bolhøj

Lækre farver! Hvordan laver du den rene hvide farve på deres skulderkanter? Jeg har bøvl med at lave ren hvid.
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Hare

Dypper du, eller er det med pensel? Tror du med fordel kan fjerne lidt overskydende wash fra de "høje" områder, knæ puder, håndrygge osv. så washen primært lægger sig i revner og fordybninger. Ellers ser det godt ud.

Psykomamba

Det er et rigtig fedt farve tema, enig med lidt metal på grillen og måske bare lidt på banneret. Det ser meget grønt ud med så stor en overflade.
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

VonPanne

Tak til alle! :) Der er sikkert masser der kan forbedres, men jeg har besluttet ikke at ville give mig ud i "feature creep" pt., for ellers bliver jeg aldrig-never-ever færdig. Mit fokus er først og fremmest en spilbar hær, der ser hæderlig ud på bordet. Hvis jeg en eller anden dag skulle blive overmandet af uhæmmet malemotivation kunne jeg følge op på dem og give dem ekstra detaljer.

Jeg pensler wash'en på, og så dupper jeg de største plamager af overskydende wash af bagefter. Jeg kunne godt være mere grundig med det, men nu er der efterhånden en del figurer der har fået det look, så jeg tror at jeg lader det være og kalder det "beskidt" som undskyldning ;)

Banneret er rigtig nok meget bart, men planen er at der skal noget udsmykning på når jeg på et tidspunkt får besluttet mig for fluff, chapter icons, mm. De overvejelser ligger pt. henlagt.

Den "rene hvide" er ikke hvid - det er Bleached Bone ;) Min tilgang er at sørge for ikke at male i for tykke lag, og en vådpalette er for mig et glimrende hjælpemiddel til det. Efter figuren er malet grøn og har fået wash, maler jeg først de områder der skal være "hvide" med en ren hvid farve, fordi jeg ikke synes Bleached Bone dækker godt nok, og bagefter får de så 1-2 lag med Bleached Bone i tynde lag. Det giver et ok resultat.

For pæn rigtig hvid, så prøv at lure lidt på leahciMs White Scars.

Quote from: Belial on 24 July, 2013, 22:42:58
Det ser fornuftigt ud VonP. Du er squ noget mere aktiv end mig for tiden.

And that's saying something! Og tak :)

Er du med på en udfordring... dine Novamarines (eller holder du dig til smølfer nu?) i spilbar hær klar til februar? (eller hvornår EC kommer til at ligge)

Ilithien

Quote from: VonPanne on 26 July, 2013, 12:29:22
Tak til alle! :) Der er sikkert masser der kan forbedres, men jeg har besluttet ikke at ville give mig ud i "feature creep" pt., for ellers bliver jeg aldrig-never-ever færdig. Mit fokus er først og fremmest en spilbar hær, der ser hæderlig ud på bordet. Hvis jeg en eller anden dag skulle blive overmandet af uhæmmet malemotivation kunne jeg følge op på dem og give dem ekstra detaljer.
Skulle lige til at skrive noget om, at det kunne du vendte med til hæren var færdig. Så helt enig med fremgangsmåden :D.

Er du med på en udfordring... dine Novamarines (eller holder du dig til smølfer nu?) i spilbar hær klar til februar? (eller hvornår EC kommer til at ligge)
Arrrhh yeah, moderator udfordring!
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Belial

Hmm... Den vil jeg lige tænke over. "Battle of the Admins" lyder heftigt. :-)

Psykomamba

Uhhh kan vi ikke stemme om en moderator krig? Det er altid underholdende at læse om og følge med i. Og synes både VonP og Belial har nogle gode projekter, særligt hvis det var de grønne imod novamarines

Og synes hæren ser flot ud
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

VonPanne

Faste læsere af Belials blog vil vide at det ikke er første gang vi har krydset klinger med forskellige udfordringer. Sandt at sige endte de med stille og roligt at glide ud i sandet over tid, men undervejs fik vi begge produceret en del, så jeg vil stadig friste mig til at kalde dem en succes. Det primære mål var jo at få malet nogle dukker og forsøge at holde motivationen oppe, og det bidrog det i hvert fald til for mig... og selvom Belial var sejere til det end mig :)

Denne gang er der ovenikøbet ekstra spænding lagt ind undervejs, da der jo forventes at komme nyt codex midtvejs...

Belial

Arh for syv sytten. Det kan jeg jo ikke stå imod.

Så lad os dyste!! Sværd og pistoler ved daggry eller hvordan gør vi helt nøjagtigt? :)

Belial

Nåh?

Han blev vist forskrækket.  ;D

VonPanne

*kigger forsigtigt frem fra sit skjul*

... er han gået?

;)

Jeg har kun været på et par småbesøg siden fredag, så jeg kom slet ikke forbi denne tråd. Stor fejl, tydeligvis, da du så allerede ser ud til at have et psykisk forspring... ikke godt.

Sværd og pistoler ved daggry lyder som en glimrende idé, hvis det ikke var for to ting... dels bor vi pokkers langt fra hinanden, dels har jeg en mistanke om at det ikke giver flere malede figurer.

Jeg har som du nok har gættet ikke tænkt dette synderlig grundigt igennem, men blot skyndt mig at svinge handsken gennem luften så hurtigt jeg kunne. Min umiddelbare tanke er at vi bør lave nogle deludfordringer, da der ellers ikke er meget sjov i at skulle duellere helt frem til næste år uden konsekvenser. Jeg går lige i tænkeboks. Måske noget med en tilpas irriterende straf hvis man taber en deludfordring, som f.eks. en tekst i signaturen som den anden vælger? Har du nogle tanker / ønsker? Der ser ud til at være lidt stemning fra "tilhørerne" til Battle of the Admins, og I skal være velkommen til at byde ind med forslag.

Belial

Hæ, hæ.

Jeg synes bare det ville være dejligt med en lille dyst. Jeg er i et sort hul mht. male og det er ikke bare 40K, så et klask med en handske var nok lige det jeg havde brug for.

Delmål lyder som en god idé. Men hvor starter vi og hvor er vi på vej hen?

Umiddelbart er mine Novas og dine marines nok ca. på samme niveau, så det er bestemt en mulighed.

En passende signatur straf? Hvad siger folket (panem et circenses)?

Psykomamba

Enten en signatur straf eller en avatar til taberen?
I kunne måske starte til den 15. Så kan i enten kører to uger eller en måned af gangen?

Belial

Hell no. Vi skal da i gang hurtigst muligt.

Jeg tænker start d. 1 og som Psykomamba skriver status hver 14. dag eller måned. Det må VonP bestemme.

Skal det være en S3 hær med udgangspunkt i EC? Points?

VonPanne

Puha, hver 14. dag er farligt - det giver ikke meget tid til svinkeærinder! På den anden side set gør det nok at vi ikke går i stå... hvis du er frisk, så lad os lave 14. dages mål.

Jeg tænker at vi så selv sætter målet senest dagen inden start, og hvis vi ikke når det falder hammeren (altså ala de andre malekonkurrencer på PF... er det for kedeligt at følge samme formel?). Eller er det noget med at vi skal sætte os fast på hele hærlisten nu? Det bliver måske lidt kedeligt at låse sig fast allerede nu.

Jeg tror at mit mål er EC's 1650 point S3, men det behøver jo ikke være dit. Dit lokalmiljø er jo noget anderledes. Medmindre du sætter næsen op efter at tage dem med til EC? :)

VonPanne

Min tanke for august var i øvrigt at gøre mit 2. tactical squad færdigt, dvs. 4 stk., samt min attack bike. De første 14. dage skal jeg så have 2 mariner færdige.

Belial

Mit lokalmiljø er 1850 points NAS, så jeg gider ikke engang forsøge, at få mine Novas til at passe ind i det.

1650 points EC S3 lyder som en udfordring. Måske kunne det endda anspore mig til endelig at tage turen til Kbh. :)

Mht. mål. Tjoh. S3 er vist ikke helt bagt færdig til næste EC og C:SM dukker vel også op inden, så en fastlåst liste går nok ikke.

Skal vi lave en officiel tråd med "Army so far"? Mit mål for August... vil jeg lige tænke over til i morgen.

VonPanne

Quote from: Belial on 31 July, 2013, 20:31:39
1650 points EC S3 lyder som en udfordring. Måske kunne det endda anspore mig til endelig at tage turen til Kbh.

Do it, do it :)

QuoteMht. mål. Tjoh. S3 er vist ikke helt bagt færdig til næste EC og C:SM dukker vel også op inden, så en fastlåst liste går nok ikke.

Enig.

QuoteSkal vi lave en officiel tråd med "Army so far"? Mit mål for August... vil jeg lige tænke over til i morgen.

Jo, vi kunne godt lave en tråd i din blog til formålet. Men hvordan med oplægget, skal vi køre efter den formel eller skal vi gribe det anderledes an? Og vi mangler også at finde på en passende straf.

Hare

Må jeg forslå en gaffel ;-)

VonPanne

Jeg havde et vældigt hyggeligt og spændende spil mod Dr_Gonzo_DK i går. Han spillede en mere bisset udgave af GK end Ilithien (;)), men jeg vandt rullet om første tur og det kom til at betyde en hel del. Der var tre objectives og han havde kun en scoring unit, men med sin Warlord trait kunne han gøre det til tre. Et objective var gemt helt nede i det ene hjørne bag noget terræn, så jeg satte et combat squad der og resten af min hær over for de to andre i min højre side, med de hurtige tropper nær midten, så de kunne reagere hvis han skulle få lyst til at gå efter mit combat squad. Han sendte så et combat squad af purifyers efter dem, og min Land Speeder og Attack Bike skulle så stoppe dem. Det gik fint i tur 1, hvor 2 af de 5 mand døde, men så gik det ned af bakke... i tur 2 døde en mand mere, og først i tur 7 døde der endnu én. Og en mand tilbage var nok til at contest'e mit objektiv, nederst i venstre hjørne  ::)

Efter min tur 1

På højre side havde jeg også en god tur 1, hvor de onde GK næsten ikke fik gjort noget i første tur. Jeg spillede lidt forsigtigt for ikke at få for meget ild fra hans psycannons, og prøvede at tage dem ud på lang afstand, men uden held. Heldet vendte så til det værre i tur 3 hvor både min Dreadnought og Rhino måtte bide i støvet, sammen med en række mariner. I tur 6 havde jeg kun fået dræbt 2 ud af 5 af hans folk i det andet combat squad, så de kunne løbe ind og tage et objective, selvom mit assault squad forgæves forsøgte at stoppe dem.

I midten stod en enhed Grey Knights med kun 3 modeller, samt hans Grand Master tilbage, som jeg ikke rigtig anede hvad jeg skulle gøre ved. Jeg havde forgæves sendt al ild efter dem, og dræbt en enkelt af marinerne, så til sidst i min tur 7 hvor jeg er stort bagud laver jeg et desperat charge ind med min kaptajn og en sergeant med powerfist håbet om at der skete et mirakel. Min modige kaptajn laver en challenge mod den 5 meter høje Grand Master for at undgå at han hakker min sergeant ned, og ender med at give ham et wound! Endnu mere imponerende, min sergeants kraftvante formår ikke blot at ramme, men også dræbe de to tilbageværende grey knights  :o

... de to figurer i min hær der ALTID fejler, udrettede pludselig noget og samtidig?

I næste combat phase formår Grand Master'en at give sig selv et wound med sin kætterske magi (Chaos infected scum, you get what you deserve!), og mod al forventning laver min kaptajn endnu et wound og terningen for armour savet lander på en nydelig 1'er. Huzzah, evil is vanquished!

Kaptajnen og sergenten er klar på nye udfordringer (beklager det slørede billede - der ligger et objektiv mellem mine to enheder)

Da jeg fejlede i at stoppe ham fra at contest'e det fjerne objective med sin ene mand, ender kampen med en draw, 5-5. En spændende kamp fordi der hele tiden var mange ting der kunne afgøre det.

GK: Objective, First blood, Linebreaker
SM: Objective, Linebreaker, Slay the warlord

Dr_Gonzo_DK

Tak for lækker læsning... Next time... Next time

VonPanne

Kampen mod Dr_Gonzo er opdateret med et par billeder af spillet, på det i øvrigt utroligt lækre ørkenterrænbord.

Quote from: Hare on 01 August, 2013, 11:47:47
Må jeg forslå en gaffel

Hehe, ja, der var måske noget der. Men afstanden gør vel at det aldrig bliver sådan rigtigt tilfredsstillende ;)

VonPanne

I dag fik jeg sørme endnu et spil. Denne gang var det mod Keldmanns Dark Angels, og vi spillede også på ørkenbordet. Vi endte med at spille på den korte led af boardet, og den mission med 6 objectives med hver deres pointværdi, man slår for efter deployment. Det startede meget ubalanceret ved at alle de høje pointværdier lå nede hos mig, og ud over det, så var det ene af hans objectives saboteret, så en bombe sprang i ny og næ. Da han samtidig havde mere langtrækkende ildkraft end mig, havde jeg meget få gode grunde til at bevæge mig frem, og jeg følte mig lidt luset for bare at stå og lurepasse en del af spillet. Jeg rykkede dog lidt frem, men ikke møj, bare for at jeg rent faktisk også deltog lidt i spillet.

Derudover er Keldmann virkelig en værdig kandidat til at konkurrere med mig om dårlige terningeslag, for hold da ferie det var op ad bakke for de mørkegrønne mariner. Jeg slog heller ikke specielt godt og bare det at vi først fik First blood i tur 4 siger vel noget om det. Det endte ikke desto mindre alligevel lidt voldeligt, med hans assault squad i nærkamp med mit store tactical squad tæt på min deployment zone, med efterfølgende backup fra min dreadnought. Da der ingen power weapons var, endte jeg langsomt at vinde kampen og hans kaptajn blev til sidst slynget hårdt i jorden af en dreadnought næve.

Det gjorde dog at jeg ikke kunne nå hen til det øverst objektiv i min deployment zone, som han til sidst fik sneget en enhed hen til, hvor han forinden havde fået dræbt to af mine fast attack enheder for ekstra point. Jeg var tæt på at miste den sidste, mit assault squad, som var i gang med at stoppe to andre af hans enheder i at tage objectives, og spillede sluttede da sergenten var alene tilbage i nærkamp med 3 mariner ved siden af et objective på midten af bordet.

Start of game

Det var et hyggeligt spil i god stemning, men vi kunne ikke andet end begge grine hånligt af Keldmanns terninger. Der må en omkamp til. Næste gang jeg skal spille samme mission vil jeg foreslå at man finder et system for at fordele pointene lidt bedre, for at undgå at den ene spiller fra start er voldtsomt bagud.

Jeg vandt 10 - 7:

DA: Objectives (3+2), 2 x Fast attack
SM: Objectives (4+3), 1 x Fast attack, First blood, Slay the warlord

Keldmann

Fedt at du gider smide billeder og tekst op af spillet!

Terningerne var som normalt imod mig, og med 10-2 i objektiv VP's fra start var det op ad bakke, men sådan er det jo. På trods af det hele så synes jeg det var et hyggeligt lille spil og vi må helt sikkert have en omkamp!

merlin