News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

En langsomsmalers malekvaler

Started by VonPanne, 22 July, 2010, 13:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Belial

Quote from: VonPanne on 01 October, 2013, 12:17:37
Frede og Belial... hvordan ser verden ud hos jer?

Ehm. Jeg står lidt uden et presserende projekt i øjeblikket, så jeg famler lidt i blinde på 40K fronten.

Jeg har lige fået en hulens masse Black Powder bøger og supplementer ind af døren, så det distraherer også. For slet ikke at snakke om mit unaturlige forbrug af Lego kloner, men det er da lidt 40K-relateret. :)

Tilsyneladende står jeg for at skulle skifte alle mine Necron fly ud, men til alt held er jeg blevet gjort opmærksom på et stede de kanfåes til 170,- stykket inkl. fragt, så måske der sker noget på den front i den nærmere fremtid.

Jeg får dog stadig nervøse trækninger når jeg nærmer mig en malepensel...  :-[

Glæder mig til at se den Predator malet (jeg har lige solgt min egen).

VonPanne

Ja, beklager, det var ikke for at træde i den møgsag du er havnet i, for jeg blev først opmærksom på det efter jeg havde skrevet det indlæg (og tænkte ikke over at rette det). Og ja, jeg opdagede også at du havde sat dine Novamarines til salg, men håbede stille på at du ikke solgte dem alligevel ;)

Nå, pyt, der er vel ikke andet for at lægge det bag sig og komme videre. Jeg blev i hvert også glad for at høre at du tog handsken op og valgte at ignorere de tåbeligheder. Og i mellemtiden er det også sjovt at se hvad du finder på med dine Lego mænner... en eller anden sommerdag forventer jeg at blive inviteret til grill og havekrig i Viborg ;)

Belial

Quote from: VonPanne on 05 October, 2013, 21:26:31
en eller anden sommerdag forventer jeg at blive inviteret til grill og havekrig i Viborg ;)

Det kan du bande på. :)

Jeg tvivler nu på, at jeg nogensinde får solgt de Novamarines. Det er en pose blandede bolcher og det sælger bare ikke. Så du skal nok ikke helt afskrive dem. ;)

VonPanne

Tallyho! Der sker sørme noget.

Jeg havde sat mig for at der skulle leges med magneter med min Predator. Det var nu noget af en udfordring må jeg sige. Det var egentlig ikke specielt svært, men jeg synes der var en del smånusseri og så tog det bare rigtig lang tid. Jeg vil tro at jeg har brugt omkring 7 timer på at samle den, inkl. fjerne støberester og den slags.

Tilgengæld har jeg nu også en multi purpose Predator der kan bruges til forskellige roller...

Destructor:

Annihilator:

Og slet og ret en Rhino, hvis jeg mod forventning nogen sinde skulle have lyst til ikke at have en Predator med i min hær:

Det store samlesæt...

Og endelig, i henhold til min malebattle med Master Ciaphas vil jeg lige markere at jeg nåede mit mål.

Så skal den bare males ;)

Belial

Master Ciaphas

Hil!

Hold da op...hvor er den da pæn...hvid? Den burde da være malet, VonPanne? Nå - det må så være målet til den 31. oktober 2013, right?

Jeg havde budt temmelig meget ind (synes jeg selv), og det har holdt hårdt, at få det hele malet! Her er ihvertfald så Sgt. Arion og hans attack squadron, sammen med 6th squadron's attack bike med multi-melta...

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Heps!

Nå - VonPanne skal jo holdes til ilden, ellers sker der jo ikke noget.

Mit mål for resten af oktober 2013, som så vil være færdigt den 31. oktober 2013 kl. 23:59 senest, er:

1 Space Hulk Blood Angel Terminator
2 Dark Angel Space Marines (én plasma cannon og Sgt. Raphael)
1 Bloodcrusher of Khorne

VonPannes mål har jeg bestemt bliver:

1 stk. færdigmalet Predator "Invictus"

...eller noget...

Mvh
Master Ciaphas

VonPanne

Sejt gået! Super fedt at du nåede det :)

Quote from: Master Ciaphas on 15 October, 2013, 23:56:42
Hold da op...hvor er den da pæn...hvid? Den burde da være malet, VonPanne? Nå - det må så være målet til den 31. oktober 2013, right?

Som jeg allerede har sagt til dig, så må det stå for din egen regning at du er skuffet, det kan jeg ikke tage seriøst og du må bare lære at læse ordentligt ;) Jeg er skam godt tilfreds med min indsats.

Og som jeg allerede har meldt ud, så ja, så er planen at den skal være malet til udgangen af måneden, så hold du bare dine kække kommentarer for dig selv :P

VonPanne

Jeg har haft en alt for lang (ufrivillig) spilpause og i går lykkedes det endelig at få et spil i stand. Der stod Chaos på den anden side, i form af de slemme drenge fra Black Legion, med Hare bag roret. Min hær var meget det samme som altid, dog med den forskel at jeg havde min nye semimalede Predator med for første gang, så 1.000 point og vi spillede om 3 objectives.

Hans hær bestod frit efter hukommelsen af:

Chaos Lord
2 x 10 Mariner, med en Rhino
5 Raptors
1 Spawn
1 Obliterator
1 Defiler

Beklager billedekvaliteten...

Hele hans hær står samlet, på nær raptors som gemmer sig ude til venstre. Jeg stillede forholdsvis defensivt op da han havde første tur, og jeg besluttede mig for ikke at sieze, fordi jeg tænkte at jeg med mine 4 combat squads sikkert gerne ville have mulighed for at rykke dem tættere på objectives ved slutningen af spillet. Hans første tur var meget nådig, idet han ikke fik lavet et eneste wound... det skulle vise sig at være meget sigende for spillet...

Min første tur giver mig et lucky shot med en multimelta på max range der pen'er hans defiler og springer den i luften. Ouch, 20% af hæren væk og 1 point for First Blood.

I hans tur 2 når hans spawn frem til det combat squad der står i ruinen til højre. Den får et wound på overwatch og to mere i nærkamp, så den falder inden den når at slå. På den anden flanke fejler hans raptors meltagun med at ramme min Rhino, og de charger ind og giver den et glancing hit i nærkamp. I midten kører Rhino'en frem og hans enheden hopper ud og skyder med to meltaer, en plasma gun, grus, småsten og en krak granat efter min dreadnought, men de kunne ikke ramme en lade selvom de stod inden i den.

I stedet satser marinerne med Chaos Lord'en på et langt charge på deadnought'en som lykkedes, men trods Lord'ens Power Axe og et hav af granat'er bliver den også kun glancet en gang.

I min tur med tactical doctrine aktiveret bliver raptor enheden skud på af to meltaskud fra Rhino'en, biken, predatoren og et combat squad og det lykkedes lige akkurat det sidste bolterskud at fjerne den sidste raptor. Så har jeg den side af bordet for mig selv.

I midten beslutter jeg mig for at lade dreadnought'en klare sig selv og sætter resten ind mod den anden Chaos marine enhed der står bag ved den første, samt Rhino'en som dør til et multimelta skud fra Land Speederen. Der dør vist hele fire mariner, hvorefter mit assault squad charger ind. Min sergeants power sword hugger hans champion ned, inden han når at hæve sin tunge power axe og panikken breder sig og de stikker af.

Her dummer jeg mig så lidt fordi jeg consolidatede så mine assault mariner hen foran hans obliterator så den ikke kunne skyde på min land speeder, med det resultat at han dræber to med en plasma gun og charger ind og fjerner de sidste tre med en powerfist. Avs, optimalt antal wounds, men det var så de første wounds Chaos lavede... (på nær de to glancing hits). I min tur imponerede hans Chaos lord og enhed med at lave 0 wounds, men han tog så en smule revanche og lagde tre 6'ere i hans egen tur, så jeg mistede to enheder den tur. Nu stod hans enhed dog så foran hele min hær... og for at føje spot til skade så havde hans anden marine enhed fejlet sin rally test, men løb så kun 3". I næste tur rallier de og løber tilbage mod deres nærmeste objective.

Predator, Land Speeder, Bike, Rhino og fire combat squads fik dræbt fem chaos marines og lavet et utal af buler i Chaos Lord'ens terminator armour, så der stod lord + to mariner tilbage. Mit combat squad med captain charger ind og sergeant'en ofrer sig på lord'ens økse, så kaptajnens relic blade kan hugge de to mariner ned inden de når at slå. Over de næste par faser lykkedes det min kaptajn at give lord'en to wounds, før hans Iron Halo til sidst fejler ham. Derfra ville det bare være en formsag for lord'en at slagte de fire grønne mariner, og begynde at jagte de andre combat squads...

... men knytnæver slår som bekendt hurtigere end en tung økse, og en tactical marine får plantet en solid én af slagens lige i ansigtet på lord'en så han falder om hvor han står.

Hurray! Evil has been vanquished.

I slutningen af tur 5 havde han to mariner og en obliterator med et wound tilbage på bordet. Det var en kamp der var heftigt præget af Hares dårlige terningeslag. Bortset fra defilerens død tror jeg ikke at jeg slog specielt heldigt, men det er jo desværre nok at et sæt terninger fejler.

VonPanne

Jeg er faldet over et problem som jeg håbede ikke ville blive aktuelt, men det var så ikke desto mindre tilfældet. Jeg løb tør for min neongrønne farve (Scorpion Green) og måtte bruge GW's conversion chart til at finde frem til den nye (Moot Green). Problemet er at der er en forholdsvis stor nuanceforskel, og jeg kan ikke rigtig se at jeg kan løse det på nogen nem måde. Jeg håber lidt på at forskellen efter wash er så lille at jeg kan ignorere det og fortsætte, men jeg føler mig ikke overbevist. Alternativet er vel at jeg skal ud og forsøge at opdrive en anden farve hos en anden producent, og det virker lidt uoverkommeligt. Hjælp!

Moot Green (ny) til venstre, Scorpion Green (gammel) til højre

joakim balsgaard

jeg går i min maler kasse lørdag... så kan jeg se om jeg har nogle bøtter liggende.
MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Ilithien

Hvis du blander noget gul i din Moot Green skulle du kunne ramme nuancen, men ja personligt synes jeg det der conversion chart er noget vrøvl, det er ikke de samme farver. Så lad vær med at sælg dem som dette. End of GW rant! :)

Det lyder til dine meltaer er ved at have skudt sig varme, så mine Sjæledrikkere stiller gerne op til dans hvis det er :).
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Master Ciaphas

...BUMP! VonPanne, for hulen da! Du har travlt! Du skal spille kampagnespil i juni med en fuldt malet hær!!

Mvh
MC

Belial

VonPanne

Bum, bum... ja, du har ganske ret, Belial. Der var jo noget med at jeg skal ud og slås i juni, så Mission Mal er gået ind i sin afgørende fase med den sidste måned. Jeg har ingen idé om hvor langt jeg når, da jeg jo har en dårlig vane med at udskyde skidtet, men jeg har tænkt mig at gøre et ærligt forsøg med at tvinge mig selv. Derudover har jeg også planlagt en maledag med Master Ciaphas i starten af næste måned, som jeg lidt ser som en semi-deadline i form af at jeg vil have noget færdigt inden der.

Målet er pt. lidt over 1.500 point og jeg har pt. ca. 600 point færdigmalet - stort set resten er basecoatet med grøn. Jeg tror dog at jeg kommer til at hoppe rundt mellem forskellige enheder, så det er ikke er det samme hele tiden, og så vil jeg se om ikke jeg kan opdatere løbende. Min predator er faktisk snart færdig, men der var noget andet jeg hellere ville male lige nu:

(basen kommer til sidst, når alle fem er malet)

VonPanne

For mig, en af de mest ikoniske ting i en Space Marine hær er nedenstående - en terminator med en assault cannon. Han kommer sikkert til at være en fast bestanddel i min hær i lang tid fremover. Jeg ser frem til at se ham med basen malet også, og der skal også tilføjes noget mere tingeltangel, skriverier på rustningen og lignende til alle terminators når jeg får hærens ikonografi på plads.

Nogen der ved om man kan skaffe en hvid 0.1 markertusch? (jeg har en i sort jeg bl.a. bruger til at skrive på purity seals)

(beklager de halvsløje billeder)

Master Ciaphas

Hvor er det fedt, at der er blevet malet nogle Terminators!!! You go, you mad person, you!

VonPanne

Ryback

Quote from: VonPanne on 21 May, 2014, 09:08:31
Nogen der ved om man kan skaffe en hvid 0.1 markertusch?

Det kan man. Jeg har en Rotring Rapidograph med hvidt blæk 0.1 mm. Jeg har købt den i Tutein & Koch i Kbh, men den kan helt sikkert findes billigere på nettet. Du skal være velkommen til at prøve den en dag i klubben, hvis du har lyst.
Den kostede ca. 450 kr med blæk, så det er nok meget godt, at prøve om den dur til dit formål, inden du går ud og river dig.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

VonPanne

Ouch! Tak for tippet, men jeg håber lidt at man kan få noget til noget ala en 50'er :-)

VonPanne

Efter moderat fysisk pres fra min onde maleånd, har jeg været lænket til et malebord det meste af dagen, og det kom der heldigvis noget ud af. Pt. er der kun en terminator mere der er helt færdig, dvs. tre i alt, men der er to mere der er næsten færdige. De står lige og tørrer efter en vask. Når de sidste detaljer er kommet på, får de alle fem baser og er klar til slagmarken.

Deadline kryber bekymrende tæt på, og der er stadig meget der mangler...

Belial

Det ser da rigtig godt ud og du får i det mindste malet noget. Jeg kan end ikke få nosset mig sammen til at lime lidt sand på baser. Sørgeligt...

Hare

Ser godt ud. Du kan nå det!

Master Ciaphas

Yeps! De 8 timers arbejde er givet godt ud! Jeg glæder mig til at se mere til dem!

Mvh
Master Ciaphas

aka

Den Onde Ånd!

VonPanne

Så blev de sidste to terminators færdige, og de har nu en date med sandkassen. Som med mine andre enheder kommer ikonografi, mm. til sidst.

Derudover er næste enhed påbegyndt, og første mand er færdig (igen, baserne kommer på til sidst):

Yay, fremskridt!  ;D