News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Ambush!

Started by Jimmi Stender, 22 January, 2013, 13:44:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmi Stender

For noget tid siden, opdagede jeg til min store overraskelse, at mine svigerforældre ejede en forretning der hed "Byt-til-Nyt", med beliggenhed i Nexø på Bornholm. Det var midt i halvfemserne, så det er små 20 år siden.

Forretningen forhandlede Warhammer, blandede miniature figurer, Magic Cards, tegneserier, maling, terninger, cd'er, blade, magasiner etc. etc.

De havde endda hyggekrog med salg af sodavand, slik, chips, osv. Og ovenikøbet et spillerum til folk der spillede Warhammer!  :o Det syntes jeg bestemt var frisk gjort af dem, når man tænker på det lave indbyggertal i Nexø, og det endnu lavere antal hobby-interesserede mennesker  8)

De blev desværre nød til at lukke deres butik efter ca. 2 år, da den økonomisk ikke kunne køre rundt til sidst.

Jeg opdagede så, at svigermor havde gemt 2 figurer fra deres tid som butiks indehavere. En minotaur og en dværg. Om figurerne er lavet af Games Workshop, eller et andet firma, er jeg ikke lige klar over. Men hvis nogen kender svaret, ville jeg da sætte pris på at finde ud af hvor de kommer fra :)

Jeg syntes det var synd, at 2 klassiske figurer bare skulle have lov til at stå umalet hen, så jeg spurgte ydmygt om tilladelse til at smide lidt maling på figurerne, og fik da også tilladelse :)

Det er så resultaterne jeg gerne vil dele med jer her.

Denne tråd er dedikeret til minotaur figuren, et diorama jeg har valg at kalde "Ambush".

I kan se dværgen her.

Jeg vil lade billederne tale for sig selv, jeg håber i har lyst til at smide en kommentar  :)

Indledende arbejde:

Minotauren:

"Basen". Jeg tog en gammel bordskåne, vendte den på hovedet og smed flok på:

Ekstra dele og dimser:

Flee! :

Bueskytte:

Night Goblin (min første Goblin nogensinde):

Træer:

Og det endelige resultat, efter det hele blev sat sammen:

Tak fordi i kiggede :)

Belerophon709

Selv tak. :)

Det ser nærmest hyggeligt ud...

Marcus

Morten C

Årh!!! Det er fedt 8) Virkelig veludført!
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

Jimmi Stender

Jimmi Stender

kimo-san

Den fortæller en fed historie, super godt lavet... 5 point herfra  ;)

Kim
Jeg spiller star wars: Legion, X-wing, Twilight imperium 4th edition og alt muligt andet, det skal bare lugte af pap 😁

Den store aben

Fårk det er lækkert.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Lasse

Træerne flyder lidt for meget, men ellers ser det rigtig hyggeligt ud :)
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Jimmi Stender

Quote from: Lasse on 04 July, 2013, 16:40:23
Træerne flyder lidt for meget, men ellers ser det rigtig hyggeligt ud :)

Mener du fordi basen er for flad, eller hvordan?

Farquaad

Måske "flyder" = "fylder"?

Jeg synes det ser vildt fedt ud! :)
Nu vi er ved træerne, så kunne de måske trænge til lidt flere farver grøn på bladene? Jeg lagde først mærke til det efter Lasse havde skrevet træer og jeg så kiggede på billedet "oppe fra" igen.

Jimmi Stender

Billederne har desværre ikke fanget det så godt, men det er fire varianter af grøn på bladene. Nu sidder jeg og tænker, om jeg skulle have blandet lidt røde blade ind på trætoppene. Oh Well, maybe next time ;)