News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

En langsomsmalers malekvaler

Started by VonPanne, 22 July, 2010, 13:32:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Troels S

Synes kadancen på dine opdateringer og navnet på din blog passer vildt godt sammen  :D

Det er da noget ret fint terræn og meget stemningsfulde i de blå nuancer.

Overvej måske nogen klippeformationer eller andet til at bryde bordet.

Også en fed måtte - hvor er den fra?

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

VonPanne

Quote from: Troels S on 08 February, 2019, 15:27:57
Synes kadancen på dine opdateringer og navnet på din blog passer vildt godt sammen  :D

Hehe, tak... tror jeg ;)

Ja, jeg tror også at det vil være nødvendigt med noget andet terræn for at bryde det lidt op. Det bliver nok noget bastant hvis det kun er de mørke Necron bygninger over det hele selvom der er lidt variation i det.

Med fra TTcombat var også nogle ruin ting, som jeg havde tænkt mig at smide på en base med nogle træer, sten, vegetation og lignende for at få brudt farverne lidt.

Spillemåtten er denne:

https://www.deepcutstudio.com/product/wargames-terrain-mat-urban-wasteland/

VonPanne

Det går stille og roligt fremad. Nu er 7 ud af 12 moduler i pakken samlet. Denne er den nyeste:

Pew, pew!

Jeg har overvejet om man med rimelighed kunne bruge den som spilmodel eller om jeg blot skal holde fast i at det er terræn.

rosenaa

Model da - den er for fed til andet... eller objekt ?
Det er en FED ion kanon  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Psykomamba

Den ligner meget godt modellen, så malet ville jeg mene du sagtens kan bruge den. Derudover er den fed.
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

VonPanne

Jeg ved ikke engang om den er god, jeg synes bare at den er fin.

Jeg har prøvet at undersøge GW's egne, for der er åbenbart to forskellige størrelser. En Sentry Pylon der er 150mm høj, og en Pylon der er 290mm høj. Min er 142mm høj, så en smule mindre end en Sentry Pylon. GW's er uden tvivl mere lækre, men den jeg har er nu også hæderlig, ikke mindst når den får noget maling. Jeg tror dog at jeg hælder til at bruge den som terræn og/eller objektiv.

Til sammenligning:

Necron Sentry Pylon:

Necron Pylon:

Psykomamba

Mon ikke højden kunne klares ved at benene på din løftes en smule? Når det kun er 8mm den mangler bør det være muligt at fikse. Jeg synes de visuelt ligner hinanden meget.

De kunne også bruges i en mere historiedrevet setting :)
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Master Ciaphas

VonPanne

Den forbandede by

Det ville være synd at påstå at pandemien har gjort noget godt for figurmotivationen, og kombineret med flytning og ganske meget travlhed på arbejdet i forbindelse med omstruktureringer, har figurer desværre været presset langt nede på listen i alt for lang tid. Det lykkedes mig at få fingrene i et sæt af det nye Warhammer Quest: Cursed City, som har nogle vældig fine figurer med. Det kriblede i fingrene for at få dem samlet, og det var lige det skub jeg havde brug for.

Box unwrapping:

Jeg besluttede mig hurtigt for at omplacere handlingen for spillet til en by i Lethian verden, da jeg tænker at det giver noget kunstnerisk frihed, og måske kan være noget vi kan medtage i kampagnen en dag. Så planen er, når figurerne er malet, at skrive nogle små battle reports om Harbark, Den Forbandede By. Det ser jeg frem til, da jeg har en masse idéer til det.

Den første figur samlet var nødt til at være ham her, da jeg har en svaghed for heksejægere:

Jeg bladede lidt i bøgerne, og så at de havde skrevet en introduktion til reglerne, hvor man kun brugte et par figurer, så jeg samlede figurerne til det, og gav det et skud. Det virkede meget ligetil, men temmelig heldbaseret. Jeg har en mistanke om at det nok kan blive lige så blodigt som det gamle spil, som Master Ciaphas har skrevet om.

Jeg er ret vild med skeletterne! Min onde ånd fik nys om nyheden, og inden længe fik vi stablet en udfordring på benene: Alle figurerne i hans Blackstone Fortress og alle figurerne i mit Cursed City skal være malet senest d. 12. juni. For at lægge pres på har han også inviteret til Warhammer Quest hyggedag dagen efter. Avs.

Så må jeg hellere sætte lidt mere fart på samleværkstedet:

4 helte, plus en sprue med baddies

VonPanne

Flere figurer samlet hen over et par aftener:

Jeg er rigtig godt tilfreds med kvaliteten af figurerne. Det er helt i top, synes jeg, og jeg er oprigtigt imponeret over hvor få støberester der er. Det er pudsigt nok klik-sammen figurer, så de kan samles uden brug af lim, og i det store hele har de været fantastisk gode til dels at få lavet nogle gode samlinger, dels at lave samlingerne så de skjuler steder med støberester fra spruen. Der er nogle få mindre heldige steder, og steder hvor der er nogle meget tynde dele, man skal være forsigtig med for at undgå at det knækker.

VonPanne

For baserne havde jeg en plan med at lave noget brostenslignende, da de jo nu render rundt i en by. På første forsøg brugte jeg green stuff. Jeg maste et fladt stykke ind under figuren på basen, og med diverse værktøj lavede jeg riller imellem og en nubret overflade. Det var gammelt green stuff, så det var ret hårdt at arbejde med, så meget at jeg fik ondt i fingrene.

For maling, er planen bare at sjaske noget contrast på, da det giver et ganske hæderligt resultat. Så første forsøg:

Jeg bestilte så noget nyt green stuff, men faldt i shoppen over en "cobblestone rulle" (linky) og fandt frem til at det måske var nemmere at bruge miliput, så det var forsøg nr. 2. Jeg tog figuren af basen, lagde miliput på, rullede med cobblestone formen, og så skar jeg hul til figurslotten bagefter. Det krævede noget brug af vand for at undgå at det hele klistrede sammen hele tiden, så det lyder nemmere end det egentlig var.

Jeg er i tvivl om hvilken metode jeg skal bruge til baserne. Jeg tror at de første tager sig bedst ud, men det gør i virkeligheden ikke noget at der er lidt variation. Her er de første to forsøg til sammenligning:

Pt. fører jeg udfordringen med 4/60 mod 1/59, men jeg er bange for at det ikke holder så længe.

I dag har jeg fået lavet baser til en håndfuld flere figurer, og jeg gik med milliput og rullen igen. Jeg fandt en lidt nemmere metode, så selvom det tager noget tid, er det til at holde ud. Det besværligste er næsten at få figuren sat på basen efterfølgende. De får en undercoat i aften, og så er de klar til at blive malet på i morgen aften, efter jeg har fået set Viva la Dirt Leagues Baelin's Route.

Hare

Godt at se der er tid til figurerne igen. Der er godt nok nogle flotte figurer i den box!

rosenaa

Fede figurer... og så er det sjovt at se at de har genbrugt flere af de pap stykker der lå i de gamle Dungeons sæt fra 80erne  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

casper h

Det ser godt ud  :) De kan jo snildt bruges i encounters, når vi forhåbentlig snart ses igen  ;)

Troels S

Hva' satan VonP - du lever  :)

Dejligt at se noget fra din hånd igen og godt at høre at du har fået lidt tid til hobby.

Du var en af heldige få der fik fat Cursed City. Et fedt produkt og vi må da håbe at GW laver flere på et senere tidspunkt.

Vildt fede figurer og gode farvevalg (jeg er altid glad for rød).

Du kan overveje lidt ir (GW har en rigtig god technical) på guldet så det ser lidt mere "undead" ud.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

VonPanne

Tak for de venlige ord!

Ja, det var faktisk ganske heldigt at jeg fik fingrene i en boks. Jeg havde sat en alarm på dagen så jeg huskede det, men det lykkedes mig at overhøre den, og alt var udsolgt da jeg kom i tanke om det. Jeg tænkte pyt, det kommer jo igen, så jeg når det nok (det var så inden GW gik i baglås). Jeg spottede så på en anden webshop jeg med jævne mellem bruger (Snydepels), at de stod til pre-order, så jeg tænkte at skrev min mail på så jeg fik besked når det kom på lager. Det gjorde jeg så allerede i løbet af ugen op til release, og inden længe lå der en pakke på posthuset. Jeg håber for andres skyld at GW får taget sig sammen og lavet en bunke mere. Det andet er bare fjollet, for at sige det mildt.

Mht. farver, så har jeg faktisk bare genbrugt GW's forslag, da jeg godt kunne lide det, og det er ret begrænset hvor meget rødt jeg har malet indtil nu. Guldet, eller bronze/kobber som farven egentlig er, ser mere slidt ud i virkeligheden end jeg har kunnet fange på billederne. Men jeg har luret lidt på den der technical ir, som GW har. Det kan være at jeg skal give det et skud.

Master Ciaphas

Det ser altså godt ud, Carsten! I much approve!

På sigt må du få lavet alle pladerne om til 3D terræn! :-D

VonPanne

Tak :)

Nå, men langsomt fremskridt er bedre end ingen fremskridt. Jeg ville prøve noget andet og valgte en af flagermusebaserne. Jeg havde en klar idé om hvordan jeg ville male den, men jeg synes ikke at jeg er helt tilfreds med resultatet. Jeg overvejer om jeg i stedet for den lyserøde skulle have valgt en off-white for mere kontrast, men jeg kan nu godt lide at der er lidt farve, så jeg holder fast i det for nu. Der er en anden base med en kæmpeflagermus, så der bliver det nok nemmere at se.

Det var i øvrigt svært at finde en god vinkel at tage billede af figuren

5/60

Master Ciaphas

Det ser rigtigt godt ud, Carsten! Du øger jo distancen med hastige skridt! Jeg må få gjort noget ved det her i weekenden, så scoren kan se anderledes ud på søndag...