News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

En blog om Warhammer.

Started by Jimmi Stender, 16 January, 2013, 11:06:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmi Stender

Hej allesammen, og velkommen til min blog :)

Lidt info om mig selv:

Jeg hedder Jimmi, er født en kold vintermorgen i 1984, og kommer fra Bornholm, hvor jeg er opvokset.
Jeg flyttede til København som 27 årig, i sommeren 2010, lige dagen før Warhammer 8th edition udkom, så jeg kunne være med til release i Games Workshop  ;D
Pt. bor jeg i i Sydhavn, sammen med min kæreste Camilla.

Jeg har spillet Warhammer siden 1995. Jeg har hen over årerne eksperimenteret med lidt forskellige hære (med varierende succes historier). Men der er én hær, jeg altid har haft en forkærlighed til, Bretonnia. Det er nok Bretonnia, der kan siges at være min "main army". Jeg startede på Warhammer, da 5th edition udkom. Startsættet indholdt en Bretonnia og en Lizardmen hær, og så var jeg solgt.

Hvad vil jeg bruge denne blog til?

Jeg vil bruge min blog, til at dele mine mange forskellige maleprojekter. Jeg maler meget blandede figurer, ud over mine Warhammer hære. Derudover håber jeg også på, at kunne smide en Battle Report i bloggen i ny og næ. Sidst, men ikke mindst, så håber jeg på en dag, at kunne starte en rollespils gruppe op i Warhammer Fantasy Roleplay, 2nd edition, og bruge min blog til at dele ud af historier, og spillernes fremskridt i min kampagne.

Mine hære.

Bretonnia: Som sagt, er jeg først og fremmest en Bretonnia spiller. Min hær er dog pt lidt på stand-by, da deres bog er rigtig gammel (den ældste bog i WHFB), og mine figurer er rigtig skidt malet, i sammenligning af hvad jeg er i stand til den dag i dag. Så derfor er de, desværre, blevet lagt lidt på hylden indtil de, forhåbentligt, får en ny Army Book. Jeg forventer til den tid, at starte helt forfra på hæren, og naturligvis oprette en blog dedikeret til dem. Hæren skal baseres på Bastonne, et hertugdømme i hjertet af Bretonnia. 

Beastmen: Som et lyn fra en klar himmel, blev jeg pludselig forelsket i Beastmen hæren. Det skete efter de fik deres "nye" bog. Jeg kan ikke forklare hvorfor, da hæren aldrig har sagt mig noget. Måske er det fordi de engang hed "Beast of Chaos", hvilket jeg altid har ment var et ringe navn, til en hær der burde hedde Beastmen, og voilá, så hed de pludselig Beastmen. Mht. fluff, så er Beastmen "public enemy no. 1", så det er noget der tiltaler mig, da jeg er glad for Warhammers baggrund. Jeg har altid ment at det var en skam, at man så sjældent så Beastmen hære ude i klubber og til turneringer, da de trods alt burde være overalt (ifølge historierne). Dark Elves, Ogres, Skaven, O&Gs er alle hære som f. eks Empire og Bretonnia meget sjældent møder, men i de spil jeg ser, er det lige omvendt  :P  Anyways, jeg er som sagt begyndt at samle min egen Beastmen hær, som jeg har valgt at placere i et område kendt som "The Cursed Marshes" der ligger omkring den selvstændige havneby, Marienburg.

I kan følge min Beastmen hær i denne tråd: The Beast of the Cursed Marshes

Hvorfor skriver jeg nogen gange på engelsk?

Da jeg begyndte på min Beastmen blog, var jeg ikke ret meget aktiv på Powerfist. Jeg brugte hovedsageligt det mere internationale forum, The Warhammer Forum. Så derfor skulle bloggen naturligvis skrives på engelsk. Derudover syntes jeg generelt også bare, at historier lyder federe på engelsk  ;)
Jeg forventer derfor, at jeg vil gøre det samme med min Bretonnia blog.

Hvad får jeg selv ud af, at have min egen blog?

Kort og godt; motivation. Det er altid nemmere, at vælge penslen frem for mus og tastatur, når man ved der er andre der gerne vil se med :)

Jeg glæder mig til at komme godt igang med bloggen, og håber at kunne dele lidt ting og sager med jer, snarest muligt.

Happy gaming!

Indtil næste gang!