News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Halloween

Started by Jimmi Stender, 31 October, 2022, 19:07:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmi Stender

Ah ja, Halloween er endelig over os!

Eller, som det hedder på godt gammeldags dansk, allehelgensaften.

Folk har nok forskellige måder at fejre denne aften på. Nogen sender deres børn ud for at hamstre slik fra naboerne, imens de er udklædt som alverdens forskellige monstre og uhyrer.

Andre fejrer det mere katolsk, hvor de mindes deres afdøde familiemedlemmer ved at tænde lys på deres grave. 

Nogen (u)hygger sig med deres partner, og ser skræmmende gyserfilm til langt ud på de sene aftentimer.

Og så er der nok de fleste i den sidste gruppe... dem, der er fløjtende ligeglad med halloween, og nok mener i nogen grad at halloween er endnu en grisk begivenhed optænkt i en hed kapitalistisk feberdrøm.

Halloween er iblandt nogen af de ældste traditioner i verdenen, da den berører et væsentligt element i den menneskelige tilstand; nemlig forholdet mellem livet og døden.
Afholdesen af halloween udviklede sig fra gamle ritualer, der markerede overgangen fra sommer til vinter, og derved associerede den med transformation, som stadig er et centralt tema for denne specielle dag/aften.

Uanset hvordan du fejrer, eller ikke fejrer, halloween... så ønsker jeg dig en uhyggeligt god aften i aften.

Men vent, hvad har dette opslag med Warhammer at gøre, kan jeg høre du spørger...

Jo, ser i... denne halloween er jeg blevet inspireret. Mere end normalt. Inspireret til at starte (endnu) et nyt Warhammer-relateret projekt. Jeg har været besat af tanken stort set hele oktober, og har i dag valgt at kaste mig ud i projektet ved at bestille de nødvendige ting jeg skal bruge.

Jeg vil ikke komme nærmere ind på hvad præcist det er jeg gerne vil lave, jeg vil gerne vente til jeg rent faktisk har noget at vise frem. Men, som sagt, så er projektet halloween relateret, så jeg syntes det var i god (ond?) ånd, at starte denne tråd halloween aften.

Hvornår der kommer billeder op, kan jeg ikke sige lige nu. Måske meget snart, måske først til halloween 2023... men der kommer stensikkert noget.

For nu, må jeg byde jer pænt "på gensyn", og efterlade jer med denne lille teaser:

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby