News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Mordheim Battle bord og terræn build - super discount

Started by Nicolai Matz, 23 November, 2018, 21:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Nicolai Matz

Quote from: rosenaa on 08 January, 2019, 13:39:49Det ser godt ud  ;D

Og når du har tiden, er vi (næsten) altid hjemme så du kan hente de ting jeg indtil videre har fundet til dine projekter  ;D

Tak, det lyder fremragende, jeg finder lige ud af hvornår jeg kommer ind til byen igen (formentlig næste gang vi skal lave window dress-up til Fantask).

Ja, jeg synes faktisk det er på vej et meget godt sted hen, ikke mindst prisen taget i betragtning.
På den første lille hytte ("Hyrdehuset" har jeg døbt det) begik jeg af ren utålmodighed, den fejl at anvende Citadel-farver hvilket jo er tåbeligt, unødvendigt og dyrt (de koster simpelt hen 20x hvad man kan købe alm. craft paint til) men nu har vi 10 kr.-tuber fra Søstrene Grene i huset og med lidt fortynding gør de det glimrende.

Jeg tvivler på at den lille hjørneruin er kommet op på 20 kr. alt i alt.
Så selve bord-delen er i hvert fald ikke kun for de velhavende  :)

Nicolai Matz

Fik et par kasser fra den lokale grønthandler i dag og de er bestemt ikke af balsa-træ, snarere af noget billig, tynd, 3-lags finer.
De egner sig stadig udmærket til bindingsværk (fake beklædning) og til gulvplanker, men er dog ikke bløde nok til at man nemt kan børste mere træ-struktur ind i dem.

Nicolai Matz

Så skete der endelig lidt mere med terræn-byggeriet - "the Dancing Goblin" har taget et stort skridt fremad med detaljer, goblinhovedet over døren har selvf. længe været der men jeg har fået lavet spær og tagsten og stenblokke på hjørner og om vinduer.
Gavlen er også blevet magnetiseret så den er let aftagelig, når man skal til inden i kroen.

Der er også tilføjet jernringe til tøjring af heste, et nedfaldent kroskilt og ophæng med knækkede kæder.

Indvendig er der kommet flere bunker af nedfaldent materiale og et vinduesskodde.

Sidedøren har fået et enkelt dørblad i, med beslag og jernring og det hele.

I den ødelagte krostue er der endnu mere rubble - og en kælderlem.

Og så fik Gabriel den ide at vi skulle have løse lemme til at lægge ud, så man kunne bevæge sig mellem dem og kroens kælder.

Ryback

Det er blevet superfint. Meget stemningsfuldt.

Kan du tage gulvet ud af førstesalen? Eller, hvordan skal interiøret i underetagen males?

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Nicolai Matz

Tak. Det næste skridt er grunding.

Nej, jeg kommer til at male en del med en lang pensel. Det bliver besværligt selv om gavlen kan tages af men omvendt så kan man heller ikke se SÅ meget der inde, så et rimeligt primitivt paint job kan nok gå an i krogene i stueetagen  :)

Gavlen måtte godt have været lidt mere spændende men jeg tænker også at det er rart at den er så flad som den er når den er aftagelig - men lidt spær og taglægter ville godt nok pynte på den......

Det næste jeg vil have er et købmandshus med overhængende etager, bindingsværk og et hejs i gavlen. Det satans bølgepap er gratis men det er også en pest at lukke kanterne på. Stadig meget billigere end blue foam men for pokker hvor er det besværligt.

guapo

Det ser fedt ud, Nicolai :D

Glæder mig til at se det malet!
Smile, it enhances your face value

Nicolai Matz

Tak. Jeg håber at få det malet så det er klar til næste far-søn Warhammer Battle  :)
Og et par mere af samme slags så er vi også klar til noget Skirmish - vi sidder allerede og roder lidt med det, vi har kun et originalt War Band - Undead - men hundredvis af blandede WFB og rollespilsfigurer til at lave dem selv.....

rosenaa

Quote from: Nicolai Matz on 17 March, 2019, 17:23:59
Tak. Det næste skridt er grunding.

Nej, jeg kommer til at male en del med en lang pensel. Det bliver besværligt selv om gavlen kan tages af men omvendt så kan man heller ikke se SÅ meget der inde, så et rimeligt primitivt paint job kan nok gå an i krogene i stueetagen  :)

I gamle dage, så brugte vi spray gennem en tragt, det var enormt spild af maling indtil vi fik en sprøjtepistol, for den kunne komme ind i alle kroge, og mens vi brugte den, dryssede vi fint sand ned foran dyser. Gav en rigtig god effekt  :)

Quote from: Nicolai Matz on 17 March, 2019, 17:23:59
Det satans bølgepap er gratis men det er også en pest at lukke kanterne på. Stadig meget billigere end blue foam men for pokker hvor er det besværligt.

2 ting som vi har brugt til den slags...

1. Hvid snedkerlim i fortyndet udgave og penslet på. Nemt  :)
eller
2. lim alm. papir på med trælim, og når det er tørt, snit det overskydende af og mal. Også nemt  :)

Hov !

Se sgu godt ud det der  ;D

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nicolai Matz

Tak. Jeg har allerede smidt en del sand i trælim rundt omkring og kørt lidt spartelmasse på murene.
Jeg regner med at give bunkerne af murbrokker noget mere af det og så grunde med en spray (dåse fra Netto, hele konceptet her er jo at det skal være billigt).

Tænkte godt på at lime papir på men jeg kan godt lide de grove kanter og struktur som spartelmassen giver - meget ruinagtigt. Jeg løb dog tør for spartelmasse til aften og måtte ty til limpistolen for at blive færdig med kanterne. Det giver så en overly shiny overflade der skal efterbehandles.

Frugtkasse-fineren er billig (gratis) og nem at skære men den kan ikke børstes samme flotte træstruktur i som balsatræ.
Det var også urimeligt besværligt at lave "stenkanterne" af karton på hjørner og ved døre og vinduer, det gør jeg ikke igen.

Så bliver der noget base, noget drybrushing med en stor pensel og så et par detaljer og færdig.
Jeg gør mere ud af ydret, der skal selvf. være "Ye Olde Dancing Goblin" på skiltet, skodderne skal være 2-farvede og så videre - og så godt med mos og vandskader.......

rosenaa

Og Thepose blade som vedbend eller visne blade  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nicolai Matz

Noget vedbend var faktisk en rigtig god ide - måske med noget tynd snor først som base og så bladene på bagefter. Jeg vil selvf. være nødt til at holde mig fra at køre det rundt om hjørnerne på front-gavlen, den skal jo gerne vedblive at være aftagelig.

Er faktisk lidt i tvivl om hvor meget mere fnadder der skal til inden jeg grunder apparatet. Tror måske at murene får en omgang fint sand så de fremstår mere rough.

Nicolai Matz

Så fik mure, gulv og affaldsbunkerne lige lidt fint sand. Og da den aftagelige gavl så lidt bar ud, fik den også en smule spær og tagsten.

Det her er IKKE en nem måde at lave terræn på - men så ved jeg det til næste gang.

Nicolai Matz

Og så blev der grundet og givet en smule heavy handed under-drybrushing.
Nu synes jeg at man kan se hvor det kan komme til at føre hen......

Gavlen og facade med sideindgang. Velkommen til "The Dancing Goblin" (skal stå på det nedfaldne skilt).
Hovedet over døren er vist fra nogle plastic goblin wolf riders af nyere dato.

Gavl og anden facade. Bemærk tøjreringene til heste på hjørnet.

Bagside. Muren har fået en ordentlig revne her som træder pænt frem nu. Der er også færre positioner at skyde fra.

Indvendig. Når dukkehuset står åbent kan man bedre se mulighederne for spil; masser af entry points i form af 2 døre og en masse vinduer, en lem i gulvet der fører til guderne må vide hvor, en trappe op til 1. salen der er splittet i 2 af et stort hul og der fra en trappe op til 2. salen med bedre skydepositioner men større farer for både exposure og fald.

Gavlen. Magnetiseret og aftagelig - men efter at jeg tilføjede lidt tag - som jeg stadig er glad for at jeg gjorde - er den ikke længere flad og dermed knap så praktisk i brug.

Nicolai Matz

Nå ja, pt. står kroen mig i små 20,- spraymaling, 10,- smeltelim, 5,- skolelim, 5,- spartelmasse, et goblinhoved af plastic (1,-?) og så ellers frugtkasse, pizzaæske, papkasse, sand og raketpinde. Så cirka 40,- i alt. Der skal selvf. noget mere maling på nu; fortyndet craft paint fra Søstrene Grene til 10,- tuben (75ml).

Det hele er også bygget totalt uden brug af specialværktøj, jeg har anvendt box cutter, bidetang, et par alm. billige malerpensler, lineal, markør og en saks. Et skæreunderlag har jeg dog brugt for jeg sidder ved vores spisebord.

Den lander nok på cirka 50,- i alt.

Nicolai Matz

Skal til at starte på træ- og murværk. Tænker at træet får en gulbrun efterfulgt af en brun wash. Murværket ved jeg ikke rigtig med endnu, måske klassisk kalket gul, selvf. bleget af afskallet med grå mørtel kiggende igennem.
Murstenene (dvs. munkestenene) der bør være i sådan en konstruktion kommer vi ikke til at kunne se, det bliver for kompliceret. Men en anden gang kunne man godt lave nogle glattere arealer i den rå mørtel så de kunne kigge igennem med en matrød farve.

Hjørne- og vindues/dør-sten får nok en gang lysegrå stenoverflade. Tænk granit.

Tagpladerne er mig til gengæld en gåde - hvad ER det vi laver med dem ? De er flade, gigantiske (3-4 fod på hver led) og uden profiler. De kunne være shingles (tagplader af træ) men de er meget store til at være det. Min far foreslog at det var blyplader - så det kan være at de bliver metallisk gråsorte.
Så ville jeg til gengæld ønske at jeg havde brugt karton i stedet for det dobbelt så tykke pizzabakke-låg. Måske er det alligevel shingles.........

Gad vide om man kunne lave noget med bølgepap med bølgerne vendt opad, for at emulere klassiske, middelalder-tagsten; "munke" og "nonner" ?
(skulle man gøre det full on, skulle det selvf. være med flækkede, tynde sugerør - men det ville jo være sindssygt)

Jeg ville til gengæld ønske at jeg havde lavet det mere adskilleligt, for det havde været flot med et ternet gulv - jeg skar faktisk fugerne i pap-basen da jeg startede. Men denne gang bliver de altså ensfarvede, for jeg kan ikke overskue arbejdet ved at terne det under alle affaldsbunkerne, nedfaldent tømmer og trapper.

Nicolai Matz

Jeg har holdt en lang pause fra hobbyen. Min mor døde for et år siden - vi sagde farvel på min fødselsdag - og det fratog mig en hel del af lysten til at sidde og male og bygge - for meget tid til at tænke :-(

Men her under nedlukningen fik jeg startet op igen - og nu sker der lidt igen......

Nicolai Matz

"The Dancing Goblin" er 99% færdig - der er stadig et par småting men den er spilbar som den er.

rosenaa

Jeg kondolerer og det er godt at du er kommet tilbage igen....

Altid godt med en tænke pause  :)

Nicolai Matz

Tak 😕 2019-20 har ikke helt levet op til forventningerne.

Nicolai Matz

Det er også blevet til lidt mere trash build. Ville egentlig bare lave et hurtigt tårn for at få en bygning med lidt højde på til bordet men så greb det lidt om sig.......

rosenaa

Nicolai Matz

Jeg ville have noget med mere dimension på end kroen - så startede med et 6-etagers tårn men det virkede for kedeligt så jeg tilføjede en sten-"kælder" med et overhængende træhus på, et tag over indgangen og en balkon. På den måde er der masser af steder at falde ned, gode skyde-positioner, plads til at slås og 2 steder at komme ind.

Nicolai Matz

Bagsiden af tårnet og taget på huset er næsten forsvundet. Kæden på det gamle hejseværk er stadig på plads.

Halvdelen af taget og en del af trævæggen er stadig delvist intakt.

Tårnets top er en god skytteposition men farlig.

Halvtaget og det forsænkede våbenskjold over indgangsdøren.

Balkonen hænger der - lidt endnu.

Det gamle hejseværk med krog på så man kunne få ting op på 3. etage.

Døren mellem huset og tårnet ligger mellem resten af de nedfaldne bygningsdele.

rosenaa

det ser super fedt ud - glæder mig til at se det med maling på  ;D

Nillernisse

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech