News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Mordheim Battle bord og terræn build - super discount

Started by Nicolai Matz, 23 November, 2018, 21:23:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ryback

Jeg ville ønske, jeg havde en affaldsspand som din :)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Nicolai Matz

Frugtkassetræ og pap fra Netto er vel ikke SÅ specielt  ;D

Ryback

Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Nicolai Matz

Har forsøgt at bygge en slags rationale ind i den seneste ruin:
Stueetagen er lukket, det sparer male- og byggetid. Samtidig gør den bygningen højere med minimalt besvær.
Man kommer til at kunne nå 1. Sal fra en stige fra gade-niveau - måske også gennem hullet i hjørnemuren og evt. fra taget på skuret, så der bliver rigeligt med adgang til bygningen.
4 etager i en L-form, masser af skyde-positioner men ingen der ikke kan kompromitteres på en eller anden måde.
Når først man er kommet til vejrs, er der fine muligheder for at falde ned og dø, eller i det mindste blive invalideret.
God plads til nærkamp på både 1. og 2. sal.

Det har nok været et rigmandshus, der er masser af plads, en solid stueetage i sten til køkken, m.v. og en fin 1. sal til herskabet. Tyendet har boet oppe under loftet hvor der også har været noget lager, hejseværket i gavlen giver mulighed for at få selv store ting der op.

Glæder mig til at få det færdigt, så jeg kan få noget farve på det; jeg tror det var et hvidt hus med mørkt bindingsværk og blå tag-shingles.

Master Ciaphas

Jøsses! Det ser jo knaldhamrende godt ud!

Nicolai Matz

Quote from: Master Ciaphas on 12 May, 2020, 09:05:21
Jøsses! Det ser jo knaldhamrende godt ud!

Tak :-)   Børnene og jeg besluttede os for at hvis vi ikke kunne komme ud at rejse og min virksomhed (middeladermarkeder) ikke skal køre i sommer alligevel - så skulle vi spille noget WFB og Mordheim på de grå dage - det er jo Danmark.
Så vi arbejder som bæster for at få bordet klar :-)

Master Ciaphas

Hvis du har mod på at lave en tutorial på hvordan du bygger de bygninger...så ville det 1) være fedt og 2) måske få mig til at "låne" en tom frugtkasse i den lokale Netto :-)

PS - jeg ser frem til at se billeder af jeres første spil!

Nicolai Matz

Quote from: Master Ciaphas on 12 May, 2020, 16:22:02
Hvis du har mod på at lave en tutorial på hvordan du bygger de bygninger...så ville det 1) være fedt og 2) måske få mig til at "låne" en tom frugtkasse i den lokale Netto :-)   PS - jeg ser frem til at se billeder af jeres første spil!   

Jeg har faktisk overvejet om man skulle lave en lille video - men det er super nemt at lave de her - og koster jo ikke en bukket 5-øre.

Vi lægger helt sikkert billeder op - også af fremskridtet med bordet :-)

Nicolai Matz

Der kommer en tutorial. Det viste sig at Gabriel (søn på 12 og nærmeste sammensvorne når det gælder WFB, etc.) sagtens kan optage og redigere. Så jeg skal bare lige have en dag ledig og finde på et hurtigt projekt at vise frem  :)

Nicolai Matz

Så mange shingles......   Og det hjælper nok heller ikke på hastigheden at jeg nu dyvler alle lægterne fast på spærene.

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nicolai Matz

Bare mellem os: Der er ikke dyvler under tag-shingels'ne 🤫
Regner med at kunne grunde apparatet i weekenden.....

Og så skal vi videre til et observatorium 😀

Nicolai Matz

Så fik jeg noget debris på etagerne + en stor bunke på bagsiden. Der er kommet stiger til, hejseværk og utrolig mange shingles og dyvler......

Nixon

Super fedt med noget old school terræn bygning. Det ser godt ud.

Nicolai Matz

Quote from: Nixon on 16 May, 2020, 16:38:39
Super fedt med noget old school terræn bygning. Det ser godt ud.

Tak. Jeg ville ikke ane hvor jeg skulle begynde med et 3D print, så jeg må nøjes med en hobbykniv, smeltelim og min kasse med ragelse 🙂

Nicolai Matz

Hængebro-prototype. Gaderne i Mordheim er sandsynligvis overrendt med mutanter og andre farer så de tilbageværende indbyggere og squatters foretrækker 'the scenic route'. Eksperimentet er pt. ophængt mellem et par af børnenes Mordheim-ruiner.

Thejs

Quote from: Nicolai Matz on 16 May, 2020, 22:42:24
Hængebro-prototype. Gaderne i Mordheim er sandsynligvis overrendt med mutanter og andre farer så de tilbageværende indbyggere og squatters foretrækker 'the scenic route'. Eksperimentet er pt. ophængt mellem et par af børnenes Mordheim-ruiner.

Ambitiøst at lave en hængebro, jeg havde nok valgt den nemmeløsning med bjælker med brædder på.
Er broen sat op fast med nåle eller magneter? (tænker nåle, det virker mest holdbart og mest discount :))
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Nicolai Matz

Quote from: Thejs on 18 May, 2020, 09:23:40
Ambitiøst at lave en hængebro, jeg havde nok valgt den nemmeløsning med bjælker med brædder på.
Er broen sat op fast med nåle eller magneter? (tænker nåle, det virker mest holdbart og mest discount :))

Jeg har bare allerede 1/2 dusin af de klassiske broer. Hængebro mk. II bliver noget tynd ståltråd jeg fandt, det kan snos til "reb". De bliver stive nok til bare at kunne lægges på. Men må hellere lave nogle ødelagte broer også 😀

Nicolai Matz

Så er vores lille, nye hus klar til et paint job. Det er ikke særlig spektakulært og det var sådan set pointen. Vi har allerede 4 huse med 3/4/5 etager og de kommer til at se mere imponerende ud (og beholde deres taktiske fordele) hvis ikke hele byen består af tårnhøje konstruktioner. Det kan heller ikke noget særligt, der er ingen kælderlem, svingkanon på taget, smarte indgange, hejseværk eller andre fiduser. Det er et hus.
Et gæt på prisen er cirka 5 kroner til smeltelim og spraymaling.
Desuden kunne jeg lave det her fra at finde en papkasse frem og til det var grundet, mellem børnenes og min egen sengetid......

Man kan vade lige gennem huset med de store revner der er i facaderne.

Der er fine skydepositioner i 1. sals højde men ikke hele vejen rundt.

En skytte der camper skal holde øje med at han ikke bliver angrebet fra en blind vinkel.

Der hænger stadig et gammelt forretningsskilt og et lille tag over indgangsdøren.

En primitiv stige fører oven på. Et bord er knust under en bjælke.

Hvad slags fugle holder til i Mordheim nu ? Ådselsgribbe ?