News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

The Red Army!

Started by Skilkoff, 29 November, 2018, 17:49:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skilkoff

Hey alle sammen!

En kort introduktion af mig selv og planen for min lille hygge blog.

Jeg hedder Kenni er 31år gammel kommer fra Rødovre ved KBH og har spillet lidt Flames of War tilbage da det udkom. Men af lidt blandet grunde så kom jeg aldrig helt i gang med det.
Men nu har jeg og en af mine valgt at tage noget Warhammer pause også se efter nogen nye spil som det kunne være hyggeligt at rode med, og da vi har rodet lidt med det før så tænkte vi at det kunne være at vi skulle gøre det igen.

Efter en del søgen på nettet og god snak med folk fra Powerfist så har jeg været ude og købe et starter set for at få en rulebook og et par dukker så vi kunne komme i gsng.

Jeg har lade mit valg falde på Russerne da jeg sygens at de har nogen fede tanks også for at smide en masse fodtusser på bordet.

Er i gang med at male min test model,  En KV-1 som jeg vil få smidt nogen billeder op af i løbet af ugen  :)

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Steiner

Velkommen til, hvor I landet holder du til? Meget af debatten mht. FOW foregår efterhånden på FaceBook (https://www.facebook.com/groups/8595189841/)
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Amager figurkrigsspil,  Københavns største spilleforening. Find os på Facebook.

Skilkoff

Så fik jeg lidt tid her til aften til at køre min test model fårdig. Den har taget ca 30 min at male og sygens at den set ganske godt ud ved først øjekast. :)

(KV-1)

Skilkoff

Quote from: Steiner on 30 November, 2018, 06:36:02
Velkommen til, hvor I landet holder du til? Meget af debatten mht. FOW foregår efterhånden på FaceBook (https://www.facebook.com/groups/8595189841/)

Jeg kommer fra Rødovre. Jeg er ikke på Facebook af private grunde men har lade mig høre at det styre alt FOW atm :) lidt en skam men jeg magter heller ikke en stor debat klub over et spil (Er lidt på flugt fra det)

rosenaa

Hvis det er...

Så spiller vi igen i Januar - efter den nye regelbog med nogle af de gamle regler som giver bedre mening og et par enkelt Husregler

Og vi er på Frederiksberg / Vanløse
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nicolai Matz

Din KV-1'er er blevet rigtig fed - meget russisk, meget rigtig.
En ting dog: med al den rust - som er rigtig fedt - burde noget af det måske løbe lidt (tænk Farum Midtpunkt) Og måske noget oliesnavs og udstødning ved motoren ?

Skilkoff

Der er lidt flere detaljer som jeg gerne ville gøre ved den. Lige pt ser belterne heller ikke for godt ud så der skal også gøres noget der. Men førdte step var at prøve at male en Tank for at få en ide om det.

@rosenaa: jeg når nok ikke at have en 3000 points hær klar på en måned men tanken frister da :)

rosenaa

3000point er jo kun en mulighed  ;D Vi spiller også med 4000point eller mere  ;)

men 1500point eller deromkring kan jo også lade sig gøre  ;D

Skilkoff

Spiller i 2vs2 eller 4000 alene?

rosenaa

Vi aftaler et antal point og tidsperioden vi vil spille i - eller omvendt  ;D  og så finder vi en dato at spille på (jeg bestemmer som regel pga. børn mv.)

Og så deler vi os alt efter hvor mange der kan spille den dag - 1-1 ell. 2-1 ell. 2-2  :)

Sidst spillede vi 2-1 med 3000 point - 1500 + 1500 vs 3000 point

Skilkoff

Så kom der lige en T-34 i spil. Jeg sygens ikke helt den blev lige så god som min KV men de har et meget godt sammenspil i farverne.

(T-34-76)

Det er virkelig noget lort at gå og vente på at man får sit nye dankort hjem så man kan shoppe noget mere ind :(

rosenaa

Husk at kigge under salg, der er ofte billige modeller til salg  ;)

Skilkoff

Har kikket lidt rundt for at se efter et godt tilbud inden at jeg køber for meget ind. men jeg skal ikke have noget i rasin / metal hvis at det kan fås i plast :)

Vægten og detaljerne i plast modellerne er bare så meget federe at arbejde med og skulle man tabe dem så sker der ikke lige så meget ved dem.

Nicolai Matz

Ja, KV'eren blev måske lidt bedre. Hvad hvis man nu forestillede sig at KV'eren var ældre (og derfor mere rusten og snavset)
og T-34'erne nyere, friskere maling, etc.  :)

Skilkoff

Jeg har også holdt lidt mere igen på T-34 end på KVerne da de gerne skulle se lidt mere nye ud men resultatet er ikke blivet lige så godt som tanken bag dem.

Jeg hade også dem lidt i tanken om at kunne smide 85mm cannons på dem så de måtte gerne se lidt brugte ud med tiden.

rosenaa

Personligt syntes jeg at Støv topper til hver en tid Rust - også fordi rust bliver slidt af, og bliver blankt underneden, hvor i mod flytter støv sig rundt på en anden måde  :)

Nicolai Matz

Hvis der ligger støv på ens panser, så bruger man det ikke nok  ;D

Jeg tror en wash (Nuln Oil eller lignende) kunne være rigtig godt ?
Selvf. stærkt afhængigt af hvad for et look du gerne vil opnå.

Nu kender jeg ikke meget til FOW regler/figurer: skal man selv montere en 85 mm hvis man vil have en T-34-85 ? 1941/42/43/44 modellerne er jo ikke ens - og næppe heller 85-udgaven.

Skilkoff

Det er ikke så nemt at se på mine billeder da det skarpe lys gør farverne meget stærke men de har faktisk fået Earthshade over det hele også en meget læt drybrush over sig med den grønne igen for at bryde det lidt mørke look det fik af det.

T-34 modellen kommer med 3 tårne så man kan lave alle de "kendte" typer der var med på Østfronten når at man køber modellen.
Selve kannonen og tårnet blev bare taget af de gamle de hade som der enten holde ved fronten eller stod i færdig og ventede på at blive kørt ud så der var meget blandet "standarder" på deres tanks.

Nicolai Matz

Det kunne jeg bedre se ved et zoom (sidder med en iPad) det ser faktisk bedre ud close up.
Mere af det - i krogene ?

Ja, der har nok været en hel del field conversions oven i de 5 forskellige hoved-modeller der var i produktion - men de var faktisk forskellige fra år til år. De mistede jo også omkring 55.000 af de sataner så der har skullet leveres nogen  8)

Skilkoff

Jeg har heller ikke fået givet spidsen af løbet nuil oil eller belterne lidt mere snavs. Skal lige gøre op med mig selv om det skal være wash eller Corrosion.

Ja det hade også været fedt med lidt flere hjul da de blev lavet af alt lige fra Traktor eller biler til overskuds tanks.

Jeg skal have taget nogen bedere billeder af dem når at der er et Company klart.

Skilkoff

4/5 KVer står nu klar! Og jeg er i gang med at samle nogen flere T-34 og nogen 76mm Cannons også har jeg vist også nok store tanks for nu.

Mine billeder driller mig lidt så dem må jeg lige fixe på PCen når at jeg er hjemme igen  :)

(KV-1)

(T-34)

Skilkoff

Så har jeg fået nogen bøger hjem så man få noget overblik over hvad man har og kan sætte sammen :)

T-34(Early) TANK BATTALION
1 T-34(e) HQ. [5pts]
3 T-34(e). [16pts]
3 T-34(e). [16pts]

MIXED TANK BATTALION
4 KV-1. [32pts]
3 T-34(e). [16pts]

SUPPORT UNITS
4 Katyusha Rocket Battery. [8pts]
4 76mm Artillery battery. [8pts]

Army Total: 101 points.

Det er virkelig nederen at man går 1 point over fra starten af når at man sætter sig og prøver at se hvad som man har købt ind. ;D

Steiner

Rigtig flotte modeller, en ting som jeg personligt begyndte at gøre, var at drybrushe mine grønne enheder med ørkensand, det give en god effekt mod alt det grønne. Alternativ kan man brug hvid, men det er noget sværrer. Vi spiller hver torsdag på Amager. 

Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Amager figurkrigsspil,  Københavns største spilleforening. Find os på Facebook.

Nicolai Matz

De er også pænt fede men giver et helt andet indtryk end  KV'erne med løberust.
Er det en række "bitches" der holder der foran 34'erne ?