News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Red Army!

Started by Skilkoff, 29 November, 2018, 17:49:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BoErri

Som jeg skriver, så er der en del af missionerne, hvor du ikke bare kan lægge dig på maven og vente. Det kan være fordi at defender enten skal bevæge sig for at kontrollere objectives eller har forstærkninger der kommer ind.

Jeg baserer min udtalelse på More Missions Pack (https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=5507), som de fleste vist efterhånden benytter. I 8 ud af 11 missioner, er defender i mine øjne nødt til at bevæge sig.

Breakthrough (Defender skal flytte sig for at controlle objectives, samt har forstærkninger)
Bridgehead (Defender har forstærkninger)
Contact  (Defender har forstærkninger)
Counterattack  (Defender skal flytte sig for at controlle objectives, samt har forstærkninger)
Dust up  (Defender har forstærkninger)
Encounter (Defender har forstærkninger)
Hasty Attack (Defender har forstærkninger)
No retreat (Defender har forstærkninger)

Følgende 3 missioner kan defender i princippet godt grave sig ned og bare vente:
Annihilation
Free for all
Rearguard

Skilkoff

Jeg kan kun se det som en god ting at det bare bliver løb hovede imod en mur spil.

rosenaa

Det vi ofte gør, at er rykke frem og grave os ned og med de nye regler hvor Inf, også har et 3+ save i bløde køretøjer gør det nemmere at komme frem og sætte sig fast - ofte gør vi det i tempi - 1st rykker frem og 2nd graver sig ned - derefter skifter de med det
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Skilkoff

En lille eller mere en stor update da jeg pt er færdig med at male tanks  :D :( blev færdig igår med dem og er i gang med at male mine 4 stk Zis cannons.

Så bliver fockus det næste stykke tid på at rode lidt med bøger og lister for at få det sat sammen til noget som der kan bruges også købe stort ind.
Bliver nok først næste år da julen måske kommer med gaver så har fået forbud på at købe noget samt legetøjs pengene er pt brugt.

Steiner

Quote from: BoErri on 13 December, 2018, 14:59:18
Ja Steiner, ud fra din liste at dømme, så er de 'gode gamle dage' hvor man kunne benytte 'combined arms' taktikker i FOW åbenbart væk...
Det er lidt samme konklusion jeg selv var kommet til med V4, men rart se at der er andre der også mener det...en lidt kedelig situation syntes jeg...det er jo lidt som om FOW er blevet til en større udgave af 'TANKS'...suk. :(
Men meget historisk at man kun har kampvogne og intet infanteri eller artilleri...eller?  ;)

Dette har nu intet med V4 at gøre, jeg kørte selv i V3 (2) ofte med rene tank lister. En af de lister jeg havde mest succes med i V3 var Canadian Armoured Squadron.
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Amager figurkrigsspil,  Københavns største spilleforening. Find os på Facebook.

Steiner

Quote from: Skilkoff on 13 December, 2018, 16:18:26
Nu hvor at vi er inde på det med lister så bider jeg mig lidt fat i at du har Fd Kfz 221/222 med i listen, hvad er tricket med dem? (er for nyzkærig og vil gerne lære mere)

Det er en dejli billig anti infanteri og AT gun enhed, derudover er det for at kunne udnytte deres Spearhead i de missioner der tillader det.
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Steiner

Quote from: Nicolai Matz on 13 December, 2018, 21:11:34
Nu er jeg bare uvidende men nysgerrig: kan en hulens masse panserværnsskyts ikke fås en del billigere end tanks ? Det er jo også langt fra alle tanks/stormartilleri/panserjagere der er lige gode til at bekæmpe infanteri, nogle af dem har for få MG / for snævert field of fire, andre kan ikke en gang skyde HE med deres main guns.

Jo AT guns er naturligvis effektive mod tanks, men ofte har man "kun" 1 eller max to platoons med, og så er det relativt nemt for tanks at bryde af og lægge presset et andet sted, og så skal man ud og flytte sine guns og det overlever de ofte ikke, det skal så siges at med V4 er AT guns væsentligt bedre pga. deres 3+ save.

Nicolai Matz

Nu forestiller jeg mig heller ikke at man skal køre ganske uden oanser - men både sværd-og-skjold og hammer-og-armbolt er effektive taktikker, og begge kræver en solid skærm af AT guns.

Skilkoff

Jeg sygens at jeg har svært ved at få plads til mine anti tank guns når at jeg roder med points atm. Tror måske det er fordi at man vil have det hele med på ingen points.

rosenaa

3000point styrer for vildt  ;)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Skilkoff

Quote from: rosenaa on 15 December, 2018, 11:23:10

Gør det sikkert hvis at man har spillet i flere år og har flere 1000 points på lager og ikke startede for små 2 uger siden :)

rosenaa

Quote from: Skilkoff on 15 December, 2018, 12:00:48
Quote from: rosenaa on 15 December, 2018, 11:23:10
Gør det sikkert hvis at man har spillet i flere år og har flere 1000 points på lager og ikke startede for små 2 uger siden :)

Ej Pjat da  ;D

Du kan da hurtigt købe op og male  ;)

Skilkoff

Ja det kunne jeg nemt men det kræver at det som man gerne vil have fat i er til at opstøve og ikke står som udsolgt...

Steiner

Quote from: Skilkoff on 15 December, 2018, 13:09:02
Ja det kunne jeg nemt men det kræver at det som man gerne vil have fat i er til at opstøve og ikke står som udsolgt...

Ja det er utroligt svært at finde en ordentligt puscher  ???

Skilkoff

Ja det sygens jeg det er pt. Hvor skaffer folk deres fix ?

Steiner

Jeg har købt via BF egen WEB shop, de sidste gange, men det er dælme en tålmodigheds prøve, plus at der næsten altid er udsolgt situationer, selv om deres WEB side siger på lager  >:(

Skilkoff

Hvad gør de med udsolgte ting? Penge retur eller går der bare længere tid inden at dine ting kom?

rosenaa

Har du prøvet andre end BF selv ?

Og hvad mangler du ?

Skilkoff

Jeg har ikke selv prøvet at bestille fra BF selv. Har pt kun været en tur i Faroes Cigar også set hvad de har af ting som der kunne være spændene at have med men en stor del af det som jeg gerne ville have skulle bestilles hjem. Så hvis at der var et beder sted så kunne man lige så godt bare hoppe mellemledet over også få det hjem til døren med det samme :)

Nicolai Matz

Det gik godt nok stærkt med at få den brigade op at køre  :)

Fun fact, russerne havde under 100 katuysha ved krigens udbrud og de var så hemmelige at få uden for GPU overhovedet kendte til dem - de havde ikke en gang en officiel typebetegnelse før 1942. De lavede ikke en gang ret mange i alt (4-5000 totalt) men de blev som oftest koncentreret for effekt.

Det ser godt ud - men noget tungt vægtet på panser......

Skilkoff

Jeg sygens også at det ser granske godt ud. Ender nok med at skulle have nogen flere T-34 med tiden. Lige nu har jeg mest nogen boxes med Strelkovy Companys i kikkerten så jeg kan få en røvfuld boys på bordet til at support dem.

Har også forelsket mig i nogen ISU-152 så de er også kommet på ønskelisten.

Steiner

Quote from: Skilkoff on 15 December, 2018, 15:27:46
Hvad gør de med udsolgte ting? Penge retur eller går der bare længere tid inden at dine ting kom?

Både og, nogle gange får man penge retur, andre gange går der en ekstra måned så kommer dukkerne. Jeg har ikke helt fatte systemet, men tror det er noget med "midlertidigt udsolgt - kommer snart på lager" og "kommer ikke på lager foreløbigt". Jeg er en stor fan af BF, meen den WEB shop er altså en prøvelse. Jeg har eksempelvis i går købt SdKfz 251 til mit Reconnaissance Company og endte med at købe det hele hos Plasticsoldier, da BF bare var for dyre og ikke havde modellerne endnu  :-[

rosenaa

http://www.theplasticsoldiercompany.co.uk/ er helt klart et bedre alternativ til BF

http://www.forgedinbattle.com/ laver også fede modeller. men har en støbt base på alle deres resinmodeller

Skilkoff

Det ser da ud til at være super kvally dukker fra ForgeInBattle :) basen kunne man enten klippe til også file ned med sandpapir men faktisk så ser det ikke helt så dumt ud som ved første øjekast.

Steiner

Jeg har købt ForgeInBattle SdkFz 250 og Marder III M, og jeg var ikke imponeret, hverken over kvaliteten eller prisen. Jeg har kun enkelte problemer med Plastissoldier, men jeg ved faktisk ikke om det var deres gamle modeller hvor kæder var todelt, det var noget puha.