News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

De Gode Gamle Mordheim Dage!

Started by Skilkoff, 19 July, 2019, 22:43:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skilkoff

Jeg har gået den sidste lille uges tid og rodet ud i gemmerne og faldt over en kasse med Mordheim og damn der var mange gode minder og timer i den kasse med alt fra gamle warbands til bøger og næsten alt for mange bitz fra gamle projekter som der desværre aldrig kom ud i livet... Ud over at jeg så fik en lille hjerne blødning og sage til mig selv at det skal blive lyv at det bare roder der så det skal enten væk eller blive til noget.

Så jeg er gået lidt i gang med det som som jeg har savnet meget ved Warhammer, i sær de sidste par år hvor at turneringer og net Meta lister har sat et stort præ på spillet og man har bare fulgt med strømmen og helt glemt selve hobby delen med at skabe noget fordi at det var hyggeligt at rode med også bare tage et chill game i ny og næ hvis at muligheden byder sig.

Der er ikke nogen store planer om at der skal ske en masse på ingen tid, men der imod bare side når at siden byder sig og kit bash nogen dukker sammen til at lave et Warband også male det op når at løsten er der for at lige side og rode med en model for en aften.

Så her til aften så har jeg bixet en Captain, Slayer Dwarf og en Tresure hunter sammen ud af hvad der lige så fedt ud og kunne mærke at jeg virkelig savnede det sådan for alvor.

Glæder mig lidt til at se hvad det ender med at blive til men det er faktisk fedt at ikke have nogen stor plan om en ny stor hær som jeg bare går død på at male op men der imod bare prøve at få lavet noget fedt!

Skilkoff

Har gået i en lille uges tid og ventet på to ting. For det første så at man ferie startede, og at mine pakker med nørdlegetøj skulle komme hjem. Så nu står den på 14 dages nørden i sommerhuset med fockus på at kit bash nogen flere fede dukker og holde øje med grillen om aftenen.

Jeg håber på at Imgur gider arbejde med mig på mobilen nu da jeg har haft problemer med det før i tiden og det ville en skam at ikke få smidt lidt op i ny og næ som der sker noget.

Skilkoff

Sad igår og roede bitz i gemmen for at finde melee weapons frem så jeg kunne mix nogen flere Middenheim/Averland heroes sammen da jeg gerne vil prøve at gøre lidt ud af dem men stadig med "Less is More" for øje.

Men faldt over så mange andre fede ting så som demon hovede og poxwalker arme så det endte med at blive til en Cult of the damned Magister og Mutant  ;D

Skilkoff

Ud over at jeg vil lave en Beastmen så går det frem af med fuld hast.

Den store aben

Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Skilkoff

Ja sorry! Mig og Imgur's App er bare to brødre som der åbenbart elsker at slås...

Jeg har næsten fået malet hele mit Warband og er i gang med at smide sand på baserne så de kan få noget jord at gå på.
Også prøver jeg at finde ud af om jeg skal have en Beastmen eller to med på holdet ;D

Ud over det så er jeg gået i gang med det næste ud af 4 Warbands (som mine conversion planer ser ud lige nu men der er en del bitz som der står i vejen for at jeg kan kommer videre/igang med dem)

Det er mit Averland Warband fra Empire in Flames som jeg faldt for på grund af deres farver går så godt i kontrast med hinanden. Ellers så er jeg a Middenheim guy 8)

Noget helt andet så fik jeg solgt nogen gamle Warbands som jeg ikke ville arbejde med og en del af de penge er blivet brugt på at købe en røvfuld Lake Town huse fra lord of the rings som der er planen skal skæres i stykker også lave om til Mordheim terrain, også har jeg et meget gammel spillebords projekt som jeg tror startede i 2017 og det håber jeg på at få tid til at kaste mig over i løbet af de næste par måneder  :)

Skilkoff

Så er jeg næsten færdig med mine Heroes of Averland klar til at vandre til Mordheim lige så snart at de har været på den lokale taven og hyre "gode" folk til at hjælpe dem.

https://imgur.com/a/FGBZOCh

Også er de første farver ved at komme på mine Henchmens. Jeg har valgt at male dem lidt mere neutrale da de ikke er fra Averlands militarum men mere folk fra arbejder klassen eller folk med gode fighting skills som der har meldt sig til i håbet om at lave Jack Pod i skatte og guld.

https://imgur.com/a/CeH1q1y

Skilkoff

Når men et ud af tre billeder ville som jeg ville... /<3 Imgur App...

Ryback

Du kan bruge image-knappen i pf-forummet til at insætte koden for billede, og så kopiere adressen på billedet hos imgur og sætte ind. Du kan også vælge den knap i imgur der hedder 'get BBC-kode' og så bare kopiere den ind. Det virker for mig :)

Det ser fint ud i sort og gul. Jeg synes godt, de grønne fjer kunne bruge en highlight, de er flade og mørke, i hvert fald på billederne, men du er måske mere klar på at få dem tabletop-ready i en fart? Hvorfor har de hvide øjne? Er der en historie bag, eller er det bare fodi du ikke gider male pupiller? ;)

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Skilkoff

Den hade heller ikke de store problemer med at gøre det med det første billeder. Men de sidste to vil bare ikke som jeg ville selv om om jeg gør det på samme måde som de andre.  :)

Nu er der guskelov kun 2 Dage tilbage af min ferie så er jeg hjemme igen og kan smide billeder op igen via PCen, og fix dem som der driller lidt.

Skilkoff

Det er hvad som man får når at man bestiller Lake-town multi pack  :)

Skilkoff

Damn det er lækkert at arbejde med tager ingen tid at samle eller skære/knække ting af til at skabe noget ødelagt.

Skilkoff

Det her projekt tager granske pænt form :) selv om jeg nu er blivet jaget ud i regnen for at stå ved grillen i stedet for at fø lov at side og nørde lidt.

En hurdig test af selveste ideen om at have en masse mobile dele som der kan skabe en unik del af Mordheim hver gang.

Den store aben

Wauw det er nogle fede bygninger.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Skilkoff

Jeg takker  :) glæder mig meget til at få det hele samlet også sat op så jeg kan se hvor meget det fylder, På Tirsdag håber jeg at jeg kan få tid til at smide det op på et bord sammen med det andet terrain det er planen der skal været med i håbe om at det er nok til at skaber et Mordheim bord.

Skilkoff

Og nu tager det fart! Jeg både lige at lave the basic færdig her på min næst sidste ferie dag men i morgen skal jeg holde suprice party for min bror så der får jeg ikke lavet noget og Søndag er jeg nok bagstiv så der der får jeg heller ikke lavet en dyt...

Men det tager form og man kan så småt se det ligner en by i ruiner som der er ved at falde Sammen og der er lavet alternative veje for at bevæge sig round eller forsvare det som man har tilbage.

Skilkoff

Så er man tilbage i Danmark og er ved at få øjne igen så det blev tid til at få kastet noget farve på nogen dukker eller terrain i det her tilfælde  ;D

Jeg løb self tør for brun base undervejs så jeg måtte stoppe her også handle ind i løbet af ugen.

Det er ikke fordi at der er super meget farve på men Hey! Jeg er i gang og det er så fedt.

Skilkoff

Daniel og jeg var en tur i klubben her i går aftes og for at lære ham Mordheim bedere at kende. Vi har for et lille års tid siden spillet lidt Age of Sigmar Skrimish for at kunne have et lille hyggespil med små hære hvor vi kunne bruge nogen af de mange små projekter som vi har købe ind til gemmen årne. Men nu har de udgivet Warcry og helt nye dukker så jeg sad her i Mandags og sage til mig selv Hey han skal da prøve det klassiske! Og det blev til at vi her i går spillede en lille 4 runders kampange Middenheimers imod Cult of the damned let's learn the rules!

Jeg glemte at tage billeder undervejs og det var også mest for at lære ham reglerne og det bliver ikke den lange fortælling men high light på kampene var klart at jeg hade en Mutant og Possessed som der blev taget ud i første spil, de roller bægge to Old Battle Wound...! Også i kamp 2 ville ingen af dem med så der var jeg lige to heroes bag ud.. Og i den kamp gik min Magister ud og måtte side over i D3 kampe. Til mit held så var det kun 1 kamp så sluttede da af med at hele mit Warband var samlet til runde 4! Uh yer!! Der spillede vi breakthrough som jeg vandt ved en smule held, eller mere ved at løbe i gemmen hans Warband lade min Possessed med great claw klippe hovede af ham også startede han sin tur med at roll en 9er så de små humans ville ikke være med mere :)

Også hade vi en god snak om hvad der ville være af fede warbands og jeg blev enig med mig selv om at et Undead eller Witch Hunter kunne være fedt så gik hjem for at rode bitz frem til det for at bix et sammen.

Så skulle der være nogen som der ligger inde med, eller kender nogen som der ligger inde med de 3 vampires fra en Coven Throne så må de gerne sige til da jeg gerne vil prøve at lave en selv om foot.

Skilkoff

Weekenden har pt stået på føgelsdag her til morgen/frokost også var det hjem til male projekterne.
Det hele har fået en omgang brun igen for at dække ordenligt også har den første side ved at tørre.

Jeg har valgt at give den en grøn wash for at det skal se mere nedslidt og halv rådden ud. Går også og tænker på taget skal have en omgang blå mere en brun wash også en brun drybrush.

Skilkoff

Skilkoff

Jeg takker  :) sygens også selv den er blivet sprød.

Har givet et bud på Ebay på en til som jeg har planer om skal stå med en Crossbow og fakkel, og hvis at jeg tør så fjerner jeg hovede på den for at lave et mere åbent ansigt, ved godt det er meningen med hatten men den tager meget liv fra figuren :-\

Skilkoff

Mordheim Mini Kampange!

Nicolai og jeg fik den ide at vi skulle da have en mini kampange, ikke noget helt vile voldsomt men bare en lille 6 runders nu skal der hygges.
Vi spillede de to første runder her i går og han hade lavet sit Middenheim Warband og jeg ville prøve min Witch Hunter med brace of pistols så jeg lavede et Witch hunter Warband ofc...  ;D

HEROES

Witch hunter captain.
Sword and pistol.

Witch hunter.
Brace of pistols.

Witch hunter.
Axe and pistol

Witch hunter
Sword and pistol.

Warrior Priest
Two hammers
Prayer: Armour og Righteousness!

HENCHMENS

2 Flagellants
Flail and dubbel-handed Mace.

Dwarf troll slayer
Two axes.

Et hyggeligt lille Warband med hele 75 gold coin i overskud til når et eller andet går galt  ;)

Skilkoff

Første runde rollede vi Chance Encounter med en enkel Wyrdstone til hver. Nicolai rollede højest og satte sig godt i et hjørne hvor hans Marksmens stod åbent og kunne se en masse samt at der var mange Walls til at counter mine pistols. Jeg måtte stille mig så godt gemt som det kunne lade sig gøre så han ikke kunne få et free shot på mig.

Vi kom efter et par ture helt tæt på hinanden uden nogen var kommet til skade og takket være en ruin så kunne ingen af os få et godt Charge på hinanden uden at man ville stå meget dårligt spræd ud.

Jeg gør mig klar til at lave et all out attack på ham for at præss ham væk så mine to Warhounds løber op i en ruin så de udgør størst trussel på hans Marksmens og tvinger dem til at skyde på dem.
Den første misser men den anden laver et Crit på min Warhound som der gør at pilen bouncer hen og rammer min ene Flagellant som der bliver Stun sammen med at min Warhound bliver taget Out of Action! :o

Ud over det så får hans ene Swordmen og en Champion lavet et super sniky Charge på min Slayer og Witch hunter som der bække går Out of Action...

Jeg får også slået lidt på nogen af hans folk og min Warrior Priest tager en Youngblood ud på et slag fra en hammer! Min anden Witch hunter med pistols skyder en Swordman ud spillet og alt i alt står vi meget godt på bordet og selv om det var en tæt kamp Roller jeg 9 på min test og stikker af.

Jeg hade lidt planer om at gøre det men ville godt have haft en tur mere til at se om jeg kunne tage ham ud da jeg stod godt og ville kunne få nogen god Charge ind på ham, men nej første Runde går til Middenheim.

Ryback

Fed Witch Hunter captain du har fået konverteret. Glæder mig til at se ham med maling på.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride