News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Rhiadans maleblog

Started by Rhiadan, 10 October, 2019, 20:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rhiadan

Oprydning på maledesken for at gøre plads til nye projekter:

Yderligere 5 Sisters of Silence - nu med flamers for bedre at kunne burne the witches.

Desuden et par karakterer fra Blackstone Fortress: Escalation:

The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

Rhiadan

Desuden har jeg købt et gammelt sæt Heroquest for nostalgiens skyld, og for at give figurerne et "moderne" paintjob, hvilket langt oversteg mine evner i de glade 90ere.

Er blevet færdig med sættets Orcs&Goblins+Fimirs:

Master Ciaphas

Halløjda, hvor er de blevet fine alle sammen! Især de to Escalation karakterer er rigtig gode!

Derudover er det også lækkert at se HeroQuest igen! Det var altså et fint, lille spil.

Nillernisse

Hvem elsker ikke en fimir :)

Det kan være at jeg skal kaste mig over mit eget sæt.....
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Laranor

Quote from: Nillernisse on 09 February, 2021, 17:24:45
Hvem elsker ikke en fimir :)

Kvinder, taget i betragtning præcist hvordan Fimir formerer sig.

Noget mere relevant, fede figurer alt i alt.
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

Rhiadan

Tak tak  ;D

Der er også blevet malet undeads.

Master Ciaphas

Hare

Enig! Og fedt du gør det, jeg har aldrig fået taget mig sammen til det.

Rhiadan

Taktak.Det er også svært at holde fokus på det med alle de andre projekter, jeg har. Men her under corona er det som om maleprioriteringerne har ændret sig. Jeg maler ikke til næste slag, men mere for min egen hobbyfornøjelses skyld.

Her er lige lidt mere Heroquest, der er blevet færdigt. Nu mangler jeg kun småting.

Nillernisse

Lækkerier :) kan godt lide at dine chaos warriors er forskellige. tilbedere af hver deres gud.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Rhiadan

Jeg har påbegyndt et Warhammer Fantasy Battles-projekt med Empire. Det er ren nostalgi. Jeg har fået samlet lidt loppefund og venlige donationer fra venner. Desuden har jeg været på eBay og Facebook for at gafle ind. Nogle af de gode ting er godt nok blevet sjældne og dyre, har jeg opdaget  :o

Den primære Inspirationskilde er knightly orders. Jeg håber at få lavet en unit af Knights Panther, Knights of the White Wolf og Knights of the Blazing Sun. Alle i metal naturligvis. Resten af hæren er mest for at give ridderne moralsk support.

Jeg har lagt lidt forsigtigt ud med et Nordland spearmen regiment. Det blev Nordland fordi jeg lige syntes det var fedt med deres farveskema.

Rhiadan

Jeg har desuden fået fat på Thyrus Gormann, Supreme Patriarch of the Colleges of Magic. Når det skal gå vildt for sig altså. Han skal sandsynligvis mest spilles som lvl 1 bright wizard på barded warhorse.

!!

Rhiadan

Ambitionen er selvfølgelig at få spillet på et eller andet tidspunkt. Jeg har derfor skaffet alle de regler, jeg kunne få fat i.

Jeg har desuden genanskaffet WFB reglerne til 4th, 5th , 6th og 8th edition med arcane battle magic til 4th og 5th. Jeg mangler kun reglerne til 7th før jeg har alle spillemuligheder. Det kunne være fedt at få spillet alle editions på et tidspunkt. De har jo hver deres kvaliteter, hvis man formår at styre uden om de værste pitt falls. Der er nok mest nostalgi at hente i 4th og 5th, men omvendt er det nok 6th og 8th, der er mest spilbare.

rosenaa

Flot malet - Rent noller  :'(

Jeg selv foretrækker 5-6th udgave  ;D
Og når vi spiller er det kun dem vi bruger  :)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

rubber

De er rigtigt flotte, dine Empire soldater. Godt arbejde.

Mvh. Tim

Rhiadan

Mange tak. Der er mere Empire på vej i form af et krudtbevæbnet Altdorfkontingent. Jeg har desuden netop fået mine sidste knights fra ebay.

I mellemtiden er jeg dog også kommet lidt på afveje med noget Adeptus Titanicus. Der er netop gennemført et større magnetiseringsprojekt på en begynder-maniple af ubestemmelig Legio, så nu skal de bare bases og sprayes. Der er også bestilt noget terræn, som jeg kan kaste mig over.

Rhiadan

Altdorf handgunners detachment klar. Det kravler så småt deropad med den Empirehær.

rosenaa

Dejligt enkelt Old School  ;D *me like*

rubber

De er også fine, dine handgunners. Meget old school, som Rosenaa siger.

Hvordan går det med dine titans?

Mvh. Tim

Rhiadan

Mange tak. Old school er bestemt et mål for projektet og en god ros  ;D

Titanerne er nu blevet undercoated, og jeg nærmer mig en beslutning om farvevalg/legio. Desuden har jeg fået de Civitas Spires, jeg manglede for at kunne lave terræn.

rubber

Uha, det er nogle flotte figurer med en masse flot maling på.

Mvh. Tim

Rhiadan

Så fik jeg også lige lavet en Nordland crossbows detachment til den voksende hær. Gad nok vide om det nogensinde skal lykkes mig at anvende detachment-reglen. Den virker meget situationel.

rosenaa

I gamle dage - aka version 5-6 regelbøgerne, virkede det faktisk helt fint.

Det tog ofte lidt af pusten fra den anden side når der var den mulighed at få noget kastet i siden... hvis enheden de stod ved stadigvæk var der. Det virkede dog sjældent mod Orkerne  :(

rubber

De ser også flotte ud. Lækkert med nogle store fjer.

Jeg har også luret lidt på detachment reglerne, og jeg tror ikke at de er så brugbare i det store billede. Men de er der da.

Mvh. Tim