News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rhiadans maleblog

Started by Rhiadan, 10 October, 2019, 20:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rhiadan

Så fik jeg også en Great Cannon klar til kamp. Altdorf tema.

Jeg har købt nogle 3. party baser, som jeg overvejer at putte kanonen på, men jeg er ikke helt overbevist om, at det er det rigtige at gøre. Oprindeligt kom krigsmaskinerne jo uden baser, og de falder også mere i et med slagmarken. Omvendt kunne jeg godt tænke mig at lime den lille kasse fast til en base sammen med kanonen og måske bruge nogle af de sceniske elementer fra plastikkanonsættet til at lave basen lidt mere spændende med. Undecided.
The profile formerly known as "Farseer Rhiadan"

Ryback

Fint malet. Red, white and blue.

Jeg synes, det er det pæneste med en base.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

rosenaa

Baser har den fordel at modellen holder bedre.
Jeg selv er tilhænger af alternative baser som er tynde, da det er nemmere at stille figurerne tæt ved modellen og jeg bruger plastplade i 1mm som jeg så kan klippe til, så den ikke er firkantet  :)
Og så der kan komme ting på som kanonkugler (Hagl) og andet fra stumpekassen  8)

Fine farver forøvrigt  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Rhiadan

Så blev min lille begynder-maniple klar.

Der er lidt magnetiserede weapon options. Jeg tror, jeg vender tilbage til baserne, når jeg får lavet mit Adeptus Titanicus bord færdigt, så de bliver mest muligt i samme tema. Jeg har prøvet decal softener af på dette projekt. Det er et must fremover.

Hare

Det ser skide godt ud! Er lidt misundelig for jeg er end ikke begyndt at samle mit endnu.

Rhiadan

Tak. Der skete det, som der altid gør for mig, at der kom et introspil i kalenderen, og så måtte man bare få det malet  ;D

rubber

De er rigtigt flotte. Godt gået. Jeg glæder mig til selv at prøve spillet.

Mvh. Tim

Rhiadan

Knights Cerastus lancers færdige fra House Raven, der vist ikke har egne regler i spillet. Jeg tænker de kan spilles som et custom house. Ifølge fluffen eksisterede House Raven jo også dengang. Jeg ved bare ikke om de officielt var med i kampene. Hvis de var, tænker jeg at de var loyalister. Nu er planen, at de skal hjælpe min Legio Gryphonicus. Farveskemaerne ser i hvert fald godt ud ved siden af hinanden.

Master Ciaphas

De er fede, de Cerastus Knights.

Det er rigtigt, at House Raven pt. ikke har regler i AT18; men Knight Household regler har under alle omstændigheder kun virkning, hvis man spiller en ren Knight hær.

Mvh
Master Ciaphas

Hare

Enig, ganske fine Knigths! :)

rubber

Hej, de er virkeligt fede, de knights. Jeg er helt vild med de gule og sorte farlighedsstriber.

Mvh. Tim

Rhiadan

Mange tak ;D

Her kommer så nogle andre knights. Warhammer Empire Knights Panther:

Det er de gode gamle metalryttere, dog bortset fra trumpetisten. Jeg har også brugt skjoldene fra plastiksættet. De 5 af dem har allerede været i kamp, hvor de oplevede den tort at blive immobiliseret af Dark Magic og skudt i stykker af en armour-ignorerende Dark Elf bolt thrower.

Master Ciaphas

Hej!

De er superfine, Rhiadan! Jeg glæder mig til at se dem i levende live igen! Jeg har hørt din opfordring til, at jeg maler min #2 Reaper Bolt Thrower og har dén med ;-)

Derudover-  du begynder at have en anstændig stor samling af Empire figurer! Du opfordres hermed til at få dem alle stillet op og taget et familiebillede af dem! Det kunne passende være til 31. december 2021, så du kan vise alle de fine figurer du har malet i indeværende år!

Mvh
Master Ciaphas

Ryback

Flotte sager! Er banneret et transfer eller print eller noget andet?

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Rhiadan

Tak tak. Det kan være, der kommer et familiefoto i juleferien.

Banneret er en farvekopi taget fra 4th ed. armybook. Skåret ud, limet fast, malet i kanterne og matt varnish over det hele. Jeg overvejede også blank lak, men kom fra det igen.

rubber

De er vildt flot malet, dine knights Panther.

Mvh. Tim

Rhiadan

Takker. Nu har de så fået følgeskab af flere rå riddere. 10 Knights of the White Wolf stempler ind. Et herligt og opløftende syn, hvis jeg selv må have lov at sige det. De er købt ind brugt ad flere omgange, restaureret, strippet og genmalet. Det har især været en udfordring at finde nok haler til hestene, men hvis man køber nogle ekstra virkelig smadrede plastikriddere billigt, så kan man nogle gange være heldig at få de haler, man skal bruge. Tal ikke til mig om 3D-print. Jeg er født i forrige årtusind!

Banneret er en farvekopi fra 4th ed. army booken.

Blurb

Super nice! Fede Old school modeller og et fedt odl school paint scheeme :)
Lasse Andersen
Medlem af Aros Forenede Figurspillere
The Old World: Bretonnia, The Empire, Skaven, Vampire Counts, Lizardmen, High Elves

Rhiadan

Mange tak ;D

Jeg har fået stillet hele hæren op, som den ser ud nu.

På malebordet nu er et warhammer chapel, og derefter muligvis mere terræn og artilleri. Jeg overvejer hvad det næste skridt skal være. Hæren mangler lidt et center piece, så jeg kunne male min elector count on griffon eller måske en steam tank? På den anden side mangler jeg også en ekstra blok infanteri, og jeg har figurer til en greatsword unit og næsten nok figurer til en halbediers unit. Jeg kunne også arbejde videre mod et delmål om at få så mange lores af battle wizards som muligt færdig. Endelig trækker det selvfølgelig også lidt at få færdiggjort en unit knights mere, Knights of the Blazing Sun denne gang.

rosenaa

Steamtank !

Der kan ikke være nogen tvivl her... Det er bare en så fed model, at da vi spillede var den altid med på bordet, om ikke andet så bare fordi den ku'  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

casper h

Greatswords er en super fed enhed, den stemmer jeg for  ;)

rosenaa

app. hestehaler. Jeg har flere gange med held købt billige langhårede pensler og limet dem sammen med hvid snedkerlim i totter så jeg kunne male dem efterfølgende og derved kabe mine egne haler (til heste tak)  ;D

Rhiadan

Jeg kom til at købe et brugt Warhammer Village set alt for dyrt. Jeg havde fået ind i hovedet, at jeg skulle have noget passende Empire terræn til min rebootede WHFB-hær. Nu har jeg fået malet et chapel op. Det er meget tilfredsstillende. Next up er en fortified manor.

Stay tuned, men hold ikke vejret!

rubber

Det er godt nok flot malet. Jeg synes at du har fanget de mange fine detaljer på figuren rigtigt godt.

Mvh. Tim