News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Sydhavns Hammer

Started by Silchasruin, 11 October, 2019, 23:58:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Silchasruin

Necrons vs Eldar.

Vi har nu nået det punkt i ligaen hvor det er 2000p. Så jeg har nu de fleste af mine units der ikke er troops eller characters i min hær. 2 Doomsday arks, 6 Destroyers, 9 Tomb Blades, 6 Wraiths, 1 Doom Scythe (lige samlet denne weekend).

Det er oppe mod en Eldar hær med 5 Wave Serpents og 2 tanks. Der er vist 4 modeller der ikke er i transports og ellers er det bare toughness 7 over hele linien. Hvilket jeg synes er en smule deprimerende, når jeg har en masse styrke 6.

Vi starter godt. Jeg har efterladt min army liste og mission i printeren derhjemme. Heldigvis er Ryback bedre forberedt og har missionen med. Men.... vi kunne nok godt have læste den bedre. Ekstra point for at holde de objektiver man selv har placeret? Jeg vælger side og tager den anden, så ingen af os får de point hele spillet. Vælge units der giver ekstra point for at holde objektiver og kills? Får vi først gjort halvvejs gennem tur 1, hvilket helt klart var et større problem for Ryback, da han startede. Vi valgte efter han havde dræbt 1 af mine units. Han burde nok have fået point for den.

Tur 1 vælger han at dræbe mine Tesla Immortals, de vil dog ikke rigtig dø. Så da det endeligt lykkes er der ikke nok til også at fjerne Destroyers. Så jeg har 3 tilbage og får 1 mere tilbage med reanimation.

I min tur får jeg dræbt 1 Wave Serpent. Får også givet lidt mere skade på en tank. Men intet tilbage til den unit der kommer ud og tager objektivet i midten. 1 tur for at dræbe 1 af 7 vehicles, jeg følte mig på det her tidspunkt ret presset. Og det fik jeg vist udtrykt... Det er en af de ting der irriterer mig, når jeg tænker tilbage på spil. "Arrghhh, det her går galt, jeg kommer til at tabe..." Vi har begge kun dræbt 1 unit i tur 1, det virker på det her tidspunkt som et lige spil, men skal lige brokke mig...

Han har fået nogle plasma eldar tæt på mine destroyers, d6 skade? Det var så de Destroyers. Vi var vist begge lidt overraskede over det kun tog 1 unit. Så gik resten ellers igang med mine Wraiths. De have charget en Wave Serpent og gjort ingenting. Jeg klarer nok saves til at han ikke får dem alle. I min tur charger de så ned i hjørnet af bordet. Over 2 ture mere lykkes dem at dræbe 1 character, så over 4 eller 5 combat phases gør de vist 4 eller 5 skade. Men Ryback bruger i 3 ture store dele af sin hær på dem, så tænker de har gjort deres arbejde. Undervejs bruger jeg 4 command points på at give dem reanimation og få 2 tilbage. 2 Var ikke imponerende, men igen, nok til at det tager ham 3 ture at dræbe dem.

Mine Tomb Blades kommer også til midten af bordet. De gør lidt skade og holder objektivet. Men over 2 ture bliver de dræbt af de units, der ikke kan se mine Wraiths.

Hans units er nu ude af transports. Og han har vist glemt jeg har Veil of Darkness. Han charger mine Warriors så de ikke kan skyde. Hvorefter jeg teleporterer dem ud af melee og fjerner de fleste af hans tropper. Undervejs har mine Doomsday Arks som altid været meget op og ned. Men det har også været op, så har gjort en del skade til flere af hans Wave Serpents.

Vi var vist lige på point tur 1. Men de næste får jeg de fleste gange lige 1 kill og 1 objektiv mere. Så spillet føles ret lige, men jeg løber væk på point.

Sender både min Warlord og en Doomsday Ark fremad for at score nogle point. I sidste tur charger min Warlord hans næsten døde tank, det giver mig et kill, linebreaker, last kill og objektiv. Lidt et billede på spillet, jeg giver 2 wounds det rigtige sted og får 4 points.

Til sidst har jeg min Warlord, en Cryptek og 1 Doomsday Ark tilbage. Han har Warlord, 2 Wave Serpents og 2 units mere.

Det slutter 30-15 til mig i hvad der føltes som et helt lige spil.
Medlem af Emperor's Pride
Malet:
5560 point Blades of Khorne
3024 point Necrons

Silchasruin

Så blev Battle of Copenhagen klaret sidste weekend. Så skal der samles lidt op på bloggen igen.

I forhold til hobby har jeg haft gang i et sæt terræn til Emperors Prides Warcry liga. Så det er næsten færdigt, mangler bare lidt detaljer.

Ja det var så min hobby :) Ser frem til næste stick and carrot starter, kan være jeg får lavet lidt mere. Men jeg har spillet...
Malet:
3024 point Necrons

Hoppe

Det warcry terræn ser godt ud Flemming!

Hoppe

Nanayaah

Jeps det er rigtigt fedt!

Kommer der nogle battlerapports fra turneringen, og hvordan gik det?

Silchasruin

Takker.

Gik 3-2 til BoC, hvilket jeg er meget tilfreds med. Og ja, der kommer nogle Battlereports, er bare langsom :)
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Inden jeg kommer til BoC er dog lige en ting mere. Ved at være nogle uger siden, men havde et spil i EP's AoS liga.

Det var mod Casper med shootcast. For os begge samme type liste som vi tog med til Battle of Copenhagen, men med ændringer.

Jeg placerede 1 Bloodthirster i hver side så han forhåbenligt skulle vælge og ikke kunne skyde dem begge. Han startede med meget lidt på bordet.

Så tur 1 dropper han ned og tager den ene side. Super heldigt overlever min Bloodthirster med 2? wounds. Hvorefter then charger hans Drakoth's og totalt failer, så dræber kun 1 af 4.

Vi er nu i hver sin side af bordet. Mit mål er at holde mig uden for range, så bruge bloodtithe til at give et ekstra move og få et charge. Så er problemet bare hans fugle.

Men det bliver ikke relevant. Vi spiller starstrike? og alle objektiver kommer ned i hans side. Han tager alle objektiver den tur de kommer ned og holder dem hele spillet.

Jeg begynder at bevæge mig fremad, men han scorer bare imens og når jeg nærmer mig vil han jo bare flytte sine fugle ind så jeg ikke kan charge...

Det ender med han flytter et par ting frem for at blokere mig så får fjernet 3-4 modeller fra bordet inden vi stopper spillet.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

I forhold til liste til BoC var jeg meget i tvivl. Min lidt blandede liste med 2 Bloodthirsters og så mortals har ikke virket så godt, når jeg har været oppe mod stærke lister som Shootcast og OBR der er battlereport om ovenfor.

Problemet er hvad jeg skulle gøre i stedet for. Mine 2 ideer var enten all in på Bloodthirsters eller mortals for at få masser af wounds. Problemet er det ikke løser alle mine problemer. En mortal liste med masser af wounds ville nok virke rigtig godt mod ting some Shootcast og en del andre lister. Og så være totalt håbløse mod andre ting som OBR, Fyreslayers eller andet der er bedre end Khorne i melee. Min anden mulighed var at tilføje Skarbrand og have 3 Bloodthirsters. Dette giver mig Skarbrand der kan dræbe næsten alting og næsten alt min skade er enten 2 rend eller mortal wounds, hvilket er fedt, men skyde lister skyder bare alle 3 og horde er også lidt et problem da jeg kun har 3 ting der gør noget. Der er også det problem at jeg ikke har en Bloodthirster og Unfettered Fury, hvilket virkelig hjælper når man spiller Tyrants of Blood. Mod ting som Fyreslayers der slår først har man brug for det 6" pile in.

Samlet set var jeg ret sikker på at jeg kom til at table nogle spil. Men Skarbrand kan rent faktisk gøre noget mod ting som OBR, så tænker færre spil der er afgjort på forhånd og så ville jeg have under 50 modeller, hvilket ikke er et dårligt valg når der skal spilles 5 spil en weekend.

Min liste blev:

Slaughterhost: Reapers of Vengeance
Mortal Realm: Ghur

Leaders

Wrath of Khorne Bloodthirster (300)
- General
- Trait: Mage Eater
- Artefact: The Crimson Crown

Bloodthirster of Insensate Rage (270)
- Artefact: Amberglaive

Skarbrand (380)

Bloodsecrator (120)
- Artefact: Skullshard Mantle

Slaughterpriest (100)
- Blood Blessing: Killing Frenzy

Slaughterpriest (100)
- Blood Blessing: Bronzed Flesh

Battleline

10 x Bloodreavers (70)
- Reaver Blades

10 x Bloodreavers (70)
- Meatripper Axes

5 x Blood Warriors (100)
- Goreaxes

Units

5 x Wrathmongers (140)

Battalions

Tyrants of Blood (140)
Gore Pilgrims (140)

Endless Spells / Terrain / CPs

Hexgorger Skulls (40)

Total: 1970 / 2000
Extra Command Points: 2
Allies: 0 / 400
Wounds: 104

1 unit som screen for hver Bloodthirster, + Wrathmongers som Bodyguard for Skarbrand så han kan få 3 Carnage angreb hvis der er noget der virkelig skal dø.

Og inden jeg laver et par battlereports lidt billeder fra BoC.

De fleste AoS borde

Et par hære.

Og et par billeder af den hær der vandt bedst malet. Farverne stod endnu mere ud i real life end her på billederne, så man så den på afstand. Og når man så kom tæt på var detaljerne også super nice.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Først spil BoC var mod en anden Khorne spiller. Morten, som jeg også spillede mod sidste år og vandt en meget heldig sejr.

Han spillede 4 Khorgorath og Belator, ellers en mortals liste med mange af de samme ting some jeg bruger, når jeg spiller mortals. Mit problem her er at han har en del units der kan gøre ondt på mine Bloodthirsters. Så jeg kan ret sikkert dræbe det jeg ramme, men han har mange flere muligheder.

Vi rykker begge 2 stille og roligt fremad. Og så bruger han Belator på min Insensate Rage, jeg screener og venter på min mulighed. Men placerer min Wrath of Khorne åndsvagt og den nakkes med Slaughterpriests og judgements.

Han presser fremad og der dør units. Jeg har stort set kun heroes tilbage og er bagud på point. Men jeg har Skarbrand og Insensate, så hvis jeg får en dobbelt tur og gør nok skade.... Og så bruger han sine Bloodtithe på at hele hans hær får lov til at slå når de dør. Men hvis jeg ikke angriber kommer jeg for langt bagud på point. Så jeg går all in, og jeg får dobbelt tur. Tror de imellem sig fjerner 5 eller 6 units. Men disse får alle lov til at slå tilbage... Så står til sidst med 2 Slaughterpriests og 1 Bloodsecrator i midten, ikke måden man holder 3 objektiver på.

Det er en kort battlereport, men spillet var sjovt og faktisk ikke så hurtigt. Vi troede begge det ville være ovre på 1 time. Men vi brugte meget tid på at flytte rundt om mine Bloodthirsters og komme i position.

Havde en tro på jeg ville vinde, så havde taget secondaries hvor jeg skulle holde objektiver til sidst. Så fik ingen af dem og endte med 0-20.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Spil 2 BoC.

Nu på bord 25 mod Daughters of Khaine. Her vil jeg lige sige lækker hær og fede objektiver.

Vi spille Scorced Earth.

Han placerer Morathi på sit højre objektiv, 10 Sisters of Slaughter på det venstre, 2x5 Khinerai som deepstrike og så ellers resten i midten.

Spillet starter igen meget forsigtigt. Jeg giver ham første tur. Han har 2x30 Witch Aelves der skal gøre arbejdet for ham. De slår hårdt, men har ellers ikke nogle tricks. Så jeg screener mine Bloodthirsters, så hvis han kommer ind vil han dræbe 10 Bloodreavers, hvorefter jeg kan slå med en Bloodthirster. Men giver lidt skade med Morathi's magi og så scorer han bare sine point og giver mig turen.

Jeg har placeret 5 Bloodwarriors på 1 objektiv, Insensate Rage med screen på et andet og resten i midten. Problem for mig er nu at hvis jeg går fremad får jeg problemer med Khinerai, da jeg ikke har units nok til screen og objektiver. Med heldigt placeret terræn kan jeg let lave en screen så han ikke kan komme til mine Bloodthirsters, så bevæger mig lidt op af bordet.

Her måtte jeg efterlade 1 objektiv helt åbent og som forventet tager han det i sin tur men Khinerai, han brænder det. Men ellers holder han sig stadig tilbage på sine objektiver. Han vil ikke veksle min screen for at Skarbrand eller en af de andre får lov til at slå. Jeg bliver ret sikker på han ikke har forstået, hvor hårdt Skarbrand kan slå. Så i min tur prøver jeg at dække mit center objektiv lidt med Characters og så rykker jeg ellers mine screens frem og Bloodthirsters lige efter.

Jeg vinder tur rul og tager dobbelt tur. Hans center er stadig samlet for at få aura.

Jeg smider Insensate Rage ind i 10 Sisters of Slaughter og Skarbrand ind i midten. Bruger Tyrants og 1 Command point så jeg kan slå med begge og 2 gange med Skarbrand. Insensate failer og dræber ikke alle 10. Men så er det Skarbrand. Wrathmoners er løbet op bag ved ham, så han har +2 attacks. Det betyder auto 24 mortal wounds og 11 angreb med hans anden økse, x2. Da han har slået 2 gange er der 6-7 Witch Aelves tilbage og hans General på Cauldron er død.

Morathi har indtil nu bare stået og smidt lidt skade på mine Bloodthirsters og ellers holdt en side af bordet alene da jeg ikke har bevæget mig i hendes retning. Så nu ændrer hun sig til sin slageform og kommer ind for at lege med Bloodthirsters. Samtidig bliver jeg mindet om at selv nogle få Witch Aelves slår hårdt og han dropper sin anden gruppe Khinerai i mit backfield, de får dog heldigvis ikke objektivet.

Jeg holder 3 objektiver, han har 2 og har brændt 1. Så han har muligheder, specielt hvis han får dobbelt tur. Men det gør han heldigvis ikke. Og så er det slut.

Jeg løber en Slaughterpriest mod det objektiv Morathi har forladt og bruger summon for at tage det. Har også stadig mine Bloodreavers, så bruger dem til at komme i overtal på hans center. Jeg dræber hans Khinerai og brænder alle 3 objektiver i hans side.

Dette spil blev afgjort af Skarbrand, nok fordi min modstander ikke var forberedt på hvor sindsyg hans skade er.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Har allerede være lidt dårligere i forhold til billeder end jeg normalt er. Det havde ikke helt samme prioritet til BoC, som når jeg har et normalt afslappet spil i klubben. Dagens sidste spil og jeg fik slet ikke taget billeder.

Spil 3 mod Legion of Sacrament. Vampire Lord general.

Vi spiller 3 places of power.

Jeg giver ham første tur, så han tager 2 objektiver og screener sine heroes. Men min Insensate Rage har Amberglaive, så 3" range på sit våben. Jeg har nævnt det, men det er en af den slags ting jeg også selv gør. Man tænker man har forstået modstanderens liste, men har ikke rent faktisk tænkt over hvad det betyder.

Så min runde 1 charger jeg, bruger et command point på at slå 2 gange og dræber hans general.

Oven i får jeg dobbelt tur, så dræber lidt mere og sidder nu på 2 objektiver. Placerer også Skulls så han vil have meget svært ved at bruge magi.

I hans tur 2 har han stadig mange tropper og Bloodthirsters kan ikke lide at tage skade. Så bruger her Bloodtithe til at charge hans 40 skeleter 5 Bloodwarriors og låse dem.

Spillet var nok stort set ovre da hans general døde, det kan LoN ikke så godt klare. Der skulle lige spilles lidt mere for at se om han kunne blive heldig, det kunne han ikke.

I min næste tur charger både Insensate Rage og Skarbrand og det er nu umuligt for ham at komme tilbage.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Spil 4, søndag morgen.

Skaven med 170+ rotter..... Som det meste af tiden vil være battleshock immune.

Det er overhovedet ikke den slags min liste kan kæmpe mod. Jeg giver mange mortal wounds og 2 rend angreb. Men mod horde tror jeg bare ikke jeg giver nok wounds. Specielt ikke når det er rotter der ikke løber væk.

Men hvis jeg skal have en chance er dobbelt tur nok nødvendigt, så giver ham første tur.

Hvorefter jeg ikke lykkes med unbind på Death Frenzy eller teleport. Så 40 Plague Monks står 9" væk med +2 til charge. Charge lykkes. Han dræber hele min screen. Mine Bloodthirsters der står bagved slår tilbage. Plague Monks slår tilbage og så er mine Bloodthirsters også væk.

Så spillet er slut inden min tur 1  :) :)

Hvis jeg havde klaret en unbind eller 2 havde det ikke være tur 1 jeg tabte. Jeg kunne have stillet lidt bedre op. Men selv hvis mine Bloodthirsters havde stået længere tilbage, så ville Plague Monks stadig have haft Death Frenzy, så jeg ville ikke have været i stand til at angribe dem i min tur. Alt i alt burde det ikke have været slut i tur 1, men tror altid den liste vil være et rigtig dårligt match for mig.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

BoC spil 5.

Sidste spil blev mod OBR. Det var mod samme hær (lidt anderledes liste) jeg har spillet mod i EP, hvor Kasper vist nok havde lånt den. Så sidst dræbte jeg 10 Mortek Guard og det var det. Men denne gang har jeg Skarbrand og Mortek Guard var en af grundene til jeg havde ham med.

Vi spiller Focal Points.

Jeg kan vælge hvem der skal starte. Så jeg er ved at give den til ham som altid, så jeg kan gå efter en dobbelt tur.

Og kommer det op i samtalen at vi spiller i realms, det har vi gjort alle spil, men her i Aqshy der en command ability der er interessant. Den magter jeg så at læse forkert og min modstander tænker heller ikke over det. Man kan tænde ild til et stykke terræn inden for 12" af en hero, man får skade for at stå i det og det blokkerer line of sight. Hvilket er perfekt. Bare lige det problem at der også skulle være en unit inden for 3"...

Så jeg tager tur 1. Der er et stort stykke terræn i midten af bordet, jeg tænder ild til det og placerer alle 3 Bloodthirstere bagved så de ikke kan skydes af hans Crawler. Og bevæger mig lige nok frem til at jeg tager center objektivet.

Hans runde 1 skydning fjerner 3 Wrathmongers, da han ikke kan ramme mine Heroes, hvilket alt efter hvordan de skud gik kunne have gjort stor eller ingen forskel.

I hans tur rykker han 40 Mortek Guard op i midten og tager objektivet.

Han får ikke dobbelt tur og så er det min tur. Først får jeg Skulls i nærheden af Arkhan. Så skal jeg til at smide 2 Bloodboils ind i han Mortek Guard. Men de bagerste 10-15 står lige ved siden af en Harvester. Så bruger i stedet den anden ability hvor han skal rykke fremad. Så han ender med kun at have 1 eller 2 tæt nok på til at komme tilbage. Så rykker jeg frem og charger med Insensate Rage og Skarbrand ind i Mortek Guard. Det var nok en fejl, tror Skarbrand kunne have gjort det selv og så havde min Insensate Rage været i sikkerhed. Anyway slår og 40 Mortek Guard er døde.

Der skulle også være en Bloodthirster oven i båden, men havde svært ved at stå, så den blev rykket lidt.

I hans tur har Arkhan problemer, Skulls og Bloodsecrator gør det meget svært at bruge magi. Han ender med at tage skade fra skulls og teleporterer. 10 Mortek Guard charger Insensate Rage og burde have dræbt ham, men terningerne er med mig, så han overlever og slår tilbage og de er døde. Han ville nok gerne have haft Katakros ind i Skarbrand. Men i min runde lavede jeg også charges med mine andre tropper. Og så lavede jeg pile in efter Skarbrand havde dræbt Mortek Guard og fik på den måde en screen foran ham igen. Den dræber Katakros og hans sidste 10 Mortek Guard så.

Men han får igen ikke dobbelt tur. I min tur dræber jeg selv Insensate Rage, da han tager skade fra terræn. Så går Skarbrand efter Katakros og min Wrath of Khorne der mest har været backup indtil nu tager de sidste 10 Mortek Guard.

Så har han vist kun Crawler og Arkhan tilbage, jeg har stadig 2 Bloodthirsters og får flest point.

Der var en del ting der kunne have været gået galt her, men en hær hvor det meste skade er er 2 rend eller mortal wounds er helt sikker min bedste chance mod OBR.

Det var så BoC. 3-2 er jeg tilfreds med. Men hvis jeg vil spille Tyrants of Blood og klare med bedre skal jeg nok have en Bloodthirster mere. Jeg løb ikke ind i det denne gang, men slå først er et problem for mig, skal nok have Unfettered Fury for at kunne lave 6" pile in hvis jeg vil lege med flere af de hårde lister.
Malet:
3024 point Necrons

Nanayaah

Tak for fede batreps! og især tilfredstillende at du mosede OBR!

Hvem vandt turneringen?

Silchasruin

En svensker med OBR. Hele top 3 var vist svenskere. OBR tog også 3 og 5 plads hvis jeg husker rigtig. Men #2 var en anden Khorne spiller der også var 5-0, så det viser bare det kan lade sig gøre.

Men det føles lidt som om, at man som Khorne spiller skal lave hele sin liste til at slå OBR og stadig være heldig. De nye Tzeentch og KO bøger var ikke tilladt, og føler lidt de har det meget let mod de lister jeg ville bringe mod OBR.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Fandt lige et par billeder fra et spil i EP's AoS liga jeg spillede for at et par uger siden.

Khorne vs Glomspite.

Relocation Orb. Vi spillede med den realmscape hvor der ikke er rend.

Jeg fik første tur og smed Skulls i hovedet på Skragrott, når jeg så oven i har +2 unbind på Wrath of Khorne blev det ikke til meget magi der fra. Ellers gik første tur mest med at screene.

Han rykkede også lidt frem. Tog objektivet, så nu var det 1-3. Ud over det brugte han sin ene unit Fanatics, men valgte et dårligt mål. Uden rend, med cover og +1 save fra blessing havde mine Blood Warriors godt save og tror kun der døde 1.

Objektivet lander i hans side, lige oven i en unit Stabba's.

Tror jeg vandt prioritets rullet, går i hver fald først. Hvilket ikke nødvendigvis er godt med relocation orb. Men det bliver det her. Han har en Troggoth og en gruppe Gitz der har brugt deres Fanatics i højre side med objektivet. Min Bloodthirster dræber hans Troggoth og 10 Bloodwarriors og 5 Skullreapers gør et indhug i hans Gitz, men ikke nok til at jeg kan tage objektivet. Center har han 20 Gitz der screener Skragrott og en Gitz hero mere. Min Wrath of Khorne angriber dobbelt ind i dem og får Skragrott. Til venstre har han 60? Gitz med Fanatics og Troggoth Princess. Dem blokker jeg med 10 Reavers, så der ikke er plads til at Fanatics kan slippes fri mellem os og så han skal bruge en tur mere samme sted.

På det her tidspunkt har jeg dræbt en del af hans hær og har næsten helt tilbage. Men hvis han scorer 3 point her er jeg i problemer, så er det 1-6 og hvis han så vinder prioritets rul og giver mig tur 1 kan jeg ikke vinde. Så har brug for at han ikke scorer. Hvis hans Gitz på objektivet bliver i kamp forventer jeg at slagte dem og for at han ikke kan bare kan trække sig ud af kamp og holde objektivet, bruger jeg Bloodtithe til et move og flytter min Bloodthirster. Så nu skal han blive i kamp eller forlade objektivet.

I hans tur har han stadig kun Princess og 60 Gitz der ikke er låst i kamp og ved at dø. Og de er låst af min screen, den dræber de selvfølgelig og han får et par Gitz ind i min Wrath of Khorne, men det er alt han får ud af sin tur.

Jeg går også først i tur 3.

Objektivet bliver i samme side, så helt klart til min fordel. Jeg smider en unit Reavers mere ind foran Princess og bruger også Skulls for at låse hams units. Imens kommer min anden Bloodthirster ind i midten og hjælper.

Gitz tager en tur mere og dræber en smule, men da objektivet igen bliver i højre side og jeg kan sende 2 Bloodthirsters ind i hans resterende tropper er det slut.

Før haft meget mere lige spil mod Lars hvor vi havde lignende hære. Men Skulls og Bloodsecrator er et kæmpe problem for hære der skal bruge magi, jeg synes selv jeg spillede movement ret perfekt dette spil og så selvfølgelig det at han aldrig fik en dobbelt tur. Alle disse ting gjorde at ikke blev et specielt lige spil.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Havde et spil 1500p mod Adeptus Mechanicus.

Besluttede mig for at prøve flere troops igen denne gang. Tænkte 1500p ville give mig en mulighed for rent faktisk at få noget ud af reanimation.

Det var så måske et dårligt valg mod Adeptus Mechanicus, da jeg er langsom og vil i rapid fire range, mens han har længere range fra start og gerne bliver tilbage.

Heldigvis skyder han min Triarch Stalker tur 1, det er ikke det værste jeg kan miste, men jeg ser hvor mange skud han har og bliver lidt bange mine Warriors muligheder for at overleve det en omgang.

Som altid gør mine Destroyers det godt når de ikke dør først. Men så nakker han dem i hans tur 2, og jeg er stadig på vej op af bordet.

Så kommer der også en unit i deepstrike.

Jeg dræber den unit bag mig, jeg har også stille og fjernet en del af hans robotter. Det har dog været med til at jeg kommer lidt langsommere fremad. Adeptus Mechanicus har bare for mange skud og sammen med et charge fortsætter mine units med at forsvinde...

Det var et hyggeligt spil. Men han har range og ret gode skud mod min hær, mens jeg går fremad og håber jeg ikke dør på vejen. Det gjorde jeg så denne gange, hvilket ikke giver ret mange af de moves der normalt fylder i battlereports.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Havde endnu et spil 40k sidste uge.

Denne gang mod Killi og hans Sisters.

Jeg besluttede mig for at prøve 2 Doom Scythes.

Det er mit første spil mod Sisters, så var ikke helt sikker hvad jeg skulle forvente. Hans hær er stort set 1 wound modeller og characters. Når de holder sig samlet har det hele 4++. Her begynder jeg at få en ide om hvordan det kommer til at gå. Jeg har 2 Doomsday Arks, 2 Doom Scythes og går ellers efter så meget AP 3 eller bedre jeg kan. Så det modsatte af hvad jeg har brug for i dette spil.

Han starter og jeg har undervurderet hans speed. Jeg har placeret 1 unit Immortals og Wraiths bag en ruin nærmest ham. Dem forventer jeg han kommer ind i. Og det gør han, men samtidig nakker en anden unit med chainswords lige en Doomsday Ark, så er vi igang.

Han spiller en Brigade og åbenbart gælder hans elite valg som characters. Hvilket jeg mener betød 10+ units der er bedre end alt andet end mine Wraith i melee, og jeg kan ikke target dem. Her laver jeg helt klar en fejl. Hans Repentia Squad? der nakkede min Doomday ark skyder jeg. Men bliver i kamp med den unit troops der også lavede et charge. Tænkte ikke at det var et problem, men jeg ender med at dræbe alle hans andre troops units selv med 3+, 4++. Og så betyder den unit i melee at jeg ikke kan target alle hans characters.

I hans tur næste tur kommer der flere units ind i deepstrike og hans characters charger ind og slagter mig. Fordi, som altid, lige meget hvem jeg spiller mod, har de i modsætning til Necrons characters der fjerner mere end 1/2 troop modeller per tur.

Vi spiller lidt mere, men det er slut her.

Jeg kunne have spillet lidt bedre i deployment og tur 1, men tror ikke resultatet havde ændret sig. Var nok bare sket en tur senere. Våben med høj AP og skade mod en hær med toughness 3, 4++ og enten 1 wound eller characters er bare et dårligt matchup. Masser af AP 1 skud have virket bedre her. Hvilket er hvad jeg spillede med sidste spil mod Mechanicus.... Skal have fundet en blanding der dur, men ikke sikker på det sker inden Necrons får nogle nye regler.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

For at det hele ikke skal være 40k og AoS fik jeg også spillet et par spil Warcry til ligaen.

Ogors uddelte bare smæk. Slaanesh var mere lige og blev afgjort til min fordel på objektiver.

Synes fortsat det er et fedt spil og er kommet igang med at male mit warband igen, så håber det snart er klart.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Tid til et spil mere i EP's 40k liga. Denne gang mod Dark Angels.

Så det er første jeg ser er 4 Dreadnoughts og en Battle Tank. Hvilket mere eller mindre betyder min Doom Scythe og 2 Doomsday Arks skal gøre arbejde, da de er det eneste der ikke skal rulle 5+ to wound. Det er altid lidt kritisk for mig, da disse både har random antal skud og skade, så svære at regne med.

Dark Angels starter.

Vi spiller den lange vej på bordet. Så jeg placerer mine Doomsday Arks helt tilbage, da jeg regner med der bliver brug for de store guns hele spillet. Har ellers været lidt mere aggressiv med dem de sidste spil. Ellers tænker jeg der er 3 prioritets mål i min hær: Wraiths, Tomb Blades og Destroyers. Så jeg gemmer 2 af dem og stiller mine Destroyers ved min Cryptek, så med prepared positions får de 2+ 5++ tur 1. Håber selvfølgelig de overlever, men ellers er planen han kun får det ene kill. Han får dog også 1 unit immortals, dræber også en enkelt Wraith han lige kunne se med 1 unit og et par Immortals af en unit mere. 

Så kunne egentlig være gået dårligere. Han har en unit Scouts på hvert af objektiverne i midten, jeg skyder den ene med mine Warriors og charger den anden med Wraiths. Men tænker at 3 er nok og jeg får et langt charge, så har muligheden for også at pile in ind i hans Leviathan. Hvilket jeg gør. Men 1 Scout overlever, han er dog mere end 3" fra objektiv, så jeg får den og da han er skudt af det andet har jeg nu Hold More. Så det lyder jo fint nok. Men så er der resten af hæren, der giver 2 wounds til en Dreadnought og 6 til en anden (der har hvis nok havde 14, den blev i hvert fald ikke dårligere) og hvis nok 2 Aggressors.

Så 6-5 til ham, ikke så dårligt. Men mere end det har jeg mistet 1 af mine bedste units og ikke rigtig ændret hans output. Så da vi starter tur 2 er jeg ret sikker på det bare bliver et spørgsmål om hvor stort jeg taber.

I hans tur trækker den ene Scout der er i live sig ud af combat, og placerer sig inde i ruinen så han holder objektivet. Og der står han så resten af spillet. Hans Leviathan trækker sig også ud og er færdig denne tur. Og så går han ellers igang med mine Wraiths og Tomb Blades. Og får dem næsten, men da turen er slut står der 1 Tomb Blade tilbage, så kun 1 unit denne gang. Så han får ikke det han gerne vil, men virker stadig som han er ved at køre mig over. Det skal her også siges at 4? Hellblasters var døde ved at rulle 1 to hit på det her tidspunkt. Kunne næsten sige han var farligere end mine Necrons for sin hær.

Jeg får 4 Tomb Blades tilbage med reanimation (4+ på 8 så helt normalt). Jeg dræber nogle Aggressors, men ikke hele hans unit. Får en Dreadnought ned på 1 wound. Jeg deepstriker Death Marks bag ham for at presse hans objektiv og skyder den unit Scouts der står på det. Så 1-1 i kills, men han er nu kun på 2 objektiver, så hvis jeg kan tage et... Så charger hans Dreadnought med mine Warriors, og DAMN de giver rent faktisk det sidste wound i melee. Så nu får jeg Kill more, Hold more, Butchers Bills og Big Game Hunter. Til min store overraskelse er jeg stadig med i spillet og rent faktisk foran.

I hans tur er han nød til at rykke ting tilbage på sit objektiv. Han skyder min Doom Scythe, Tomb Blades og de fleste af mine Immortals, hvorefter han charger det hele ind i mine Warriors og fjerner dem også. MEN, hans sidste Aggressor dør til Immortals overwatch da jeg ruller 6 med halvdelen af mine skud og det er tesla. I den anden side har hans Psyker rullet perils 2 gange og er nede på 1 wound. Så bruger 2 command point på at slå med mine Warriors efter den første af hans units og det lykkes dem at give det sidste wound. Så igen er en situation der ikke så godt ud for mig der alligevel ikke ender så dårligt. Nemmere at se efter spillet, på det her tidspunkt sad jeg stadig fast i en tanke om at jeg var ved at blive kørt over. Ret sikker på det var det samme på begge sider af bordet.

Der er ikke meget tilbage på bordet, men jeg får nu en super tur i forhold til reanimation på mine Immortals og får alle på nær 1 model tilbage. Hvorefter jeg bruger Veil of Darkness for at teleportere dem ud af melee og skyde. Mine Deathmarks er stadig på bordet, så løber dem ind og tager objektivet i hans deployment. Hans Warlord og en lieutenant står nu næsten åbent midt i det hele, bare lige de sidste Hellblasters der skal væk. Og de er nu ved at være så langt fremme jeg også kan bruge de små guns på Doomsday Ark. Men det tager så lang tid at få dem ned jeg ikke har skud tilbage til hans characters. Så vælger at charge med min Warlord og da hans lieutenant failer alle saves får jeg rent faktisk mit kill.

Så er det hans tur. Men hans skydning går ikke specielt godt og mine Immortals overlever. Hans Warlord charger min og dræber ham, bare for at se ham komme tilbage igen. Så ingen kills, men hans Tank er nu på vej fuld fart frem for at hjælpe. Mens hans Leviathan dræber mine Death Marks, men må blive tilbage for at holde objektivet.

I min tur dør hans Warlord og en Dreadnought mere. Mine 2 Doomsday Arks har ikke været vildt imponerende, de har skudt hver tur og for det meste fået 1 skud igennem hver. De gav så lidt specielt enten 2 eller 6 wounds det meste af spillet. Så her langt inde i spillet er det blevet en del skade, selv om de ikke har haft dramatiske ture hvor noget bare er blevet skudt af bordet. Og nu til sidst hvor der kun er et par vehicles tilbage begynder de endda at slå bedre. Så tror Dark Angels er nede på 1 Leviathan og 1 Scout der begge gemmer sig og holder et objektiv til sidst. Ikke at jeg har vildt meget tilbage.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Bloggen gik død sammen sammen med hobbyen og covid. Er begyndt at spille igen og har malet lidt gennem hele perioden, selv om det ikke har været specielt meget.

Lige nu har jeg et spil AoS i morgen, jeg er ved at male nogle af de nye Necron figurer og lige begyndt at høre Eisenhorn bog 1.
Malet:
3024 point Necrons

Silchasruin

Første spil med det nye Necron codex.

70 power level i Emperors Pride liga. Mod White Scars.

Missionen er starter defender i midten og attacker på begge sider. Attacker kan vælge at have halvdelen af sin hær på bordet og bestemme hvem der starter. Eller starte med hele hæren på bordet, men så er det defender der vælger. På grund af setup er der kun 9" afstand, så let at komme i melee tur 1.

Jeg bliver attacker og vælger at starte med hele min hær på bordet og prøve at overleve. Laver et castle og placerer mine 2 Doomsday Arks på modsatte side i et forsøg på at splitte hans tropper lidt.

Han tager selvfølgelig første tur. 3 Interceptors? med plasma overcharger og prøve at tage 1 Doomsday Ark, ny Quantum Shielding og gode saves gør at jeg overlever, mens alle 3 Interceptors ruller en 1 og dør. Så er vi igang og jeg kan lige så godt sige det, terningerne kunne godt lide mig.

De fleste andre units går efter mine tropper. Resten af skydning går ikke meget bedre for marinerne. Han ruller ikke godt og ender hele tiden med at der kun kommer et par skade igennem mine saves. Hvilket så bliver ignoret af den nye reanimation, det er godt nok 5+, men har en crusade upgrade hvor jeg ændre en fail til 6. Resultatet er bliver at intet dør og det bliver ikke meget bedre i melee.

Da han er mest melee og vi startede tæt på hinanden har jeg valgt den protocol der giver fall back og skyd, så i min tur trækker Immortals sig ud og dræber 3 Blade Guard, mens mine Doomsday Arks dræber 5 af 6 bikes. Får også taget et par units mere ud.

I slutningen af min tur har jeg mistet 2 Immortals fra den ene unit og store dele af hans hær er væk og vi stopper.

Malet:
3024 point Necrons

Master Ciaphas

...det lyder ikke umiddelbart som om, at W40k 9th ed er blevet et bedre eller sjovere spil at spille?

Silchasruin

Quote from: Master Ciaphas on 13 October, 2020, 19:54:11
...det lyder ikke umiddelbart som om, at W40k 9th ed er blevet et bedre eller sjovere spil at spille?

Synes faktisk det er meget sjovt, men der vil altid være spil hvor det hele bare går en vej. Tilføjelsen af crusade regler gjorde en kæmpe forskel i at jeg ikke mistede noget og det var ikke for sjov jeg kommenterede på terningerne. Jeg klarede nok omkring 80% af 4+ saves og min modstander rullede f.eks. på et tidspunkt 8 ettere ud af 12 eller 13 terninger da han angreb, alt gik bare galt for ham og super for mig. Det var næsten så slemt det blev morsomt. Det hjælper heller ikke vi spillede en crusade mission hvor man startede 9" fra hinanden, så det var meget mere all in fra start end normalt.
Malet:
3024 point Necrons

Master Ciaphas

Alright. Fair nok, Sådan går det jo nogle gange. Jeg var selv meget, meget lidt lun på 8th ed, som nærmest fjernede lysten til at spille 40k. Nu hvor 9th er kommet, overvejer jeg om jeg skal give 40k en chance igen, eller om jeg skal holde mig til alle mine Specialist Games som Necromunda, Kill Team og Adeptus Titanicus.

Silchasruin

Som udgangspunkt er jeg helt klart en fan af at der skal spilles mere til objektiverne end i 8th. Skal stadig afprøves mere, men virker som om der er bedre muligheder for at vinde et spil selv om man ikke kan klare sig på firepower. Hvilket er en af de ting jeg er glad for i AoS.

Har også en Escher gang til Necromunda stadig i boks jeg tænker skal være mit næste projekt efter jeg har malet noget af det nye Necron.
Malet:
3024 point Necrons