News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Perpetual W40K

Started by Belial, 26 October, 2019, 13:12:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Belial

A Perpetual is an immortal human. Perpetuals can regenerate from almost any injury however grievous, including decapitation, dismemberment, and disintegration.

Hej alle.

Efter et par år i "kulden", hvor jeg flere gange måtte sande, at jeg nok aldrig kom til at spille igen, har jeg alligevel besluttet mig for at give det et forsøg igen. Man kan sige at min lyst til spil er "Perpetual".

Jeg hedder Morten og er 48 år. Jeg har været involveret i figurspil næsten hele mit voksne liv, men tog som sagt en time-out for et par år siden, hvor jeg lige skulle køre vildt på motorcykel og kaste mig ud af fly i 1500m+ højde... Der er åbenbart en fase man skal igennem.

Selvom jeg har rodet rundt med alle mulige former for spil, er det alligevel 40K som trækker mest.

Hvorfor denne blog? Jeg kan godt lide at bruge en blog, som gulerod/pisk for at få gjort noget ved hobbyprojekter og hvis man kan informere/inspirere nogen i processen, så er det bare en rar bonus.

Til at starte med skal jeg have læst de nye regler, codex (eller hvad hulen det hedder nu) og generelt have sat mig ind i tingene igen. Ligeledes skal der kigges i gamle skabe og kasser, så jeg kan finde de figurer frem, jeg ikke nåede at sælge fra.

Jeg er meget tilfreds med, at der er kommet specialregler til de forskellige Astra Militarum regimenter (man skal jo starte et sted) regimenter, da jeg har figurer til stort set alle.

Stay tuned...

+++Crux Terminatus+++

Gorlak

Velkommen tilbage Morten! Det er sgu fedt at læse :D du må svinge forbi Aarhus en aften og få lidt krig :)
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Sarke

Super fedt!

Velkommen tilbage Morten! Du har været savnet :D
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Troels S

Bedste nyhed på PF i laaaang tid!!

Håber du finder en god vej tilbage til 40k - du må i hvert fald ikke være i tvivl om, at du har været stærkt savnet i Ho til LoOG og selvfølgelig også her på powerfist.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Hare

Fedt, Morten! Velkommen tilbage.

VSH

Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Nanayaah

Fedt at du er tilbage i hobbyen!

Jeg er også røget på motorcykel men har fundet en balance hvor at Warhammer er vinter hobbyen og MC er sommerhobbyen. Det fungerer fint :)

Ryback

Godt at høre fra dig igen, Morten.

Velkommen tilbage :)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Master Ciaphas

Velkommen tilbage, Morten!

Kreon

Belial

Tusinde tak for de venlige ord gutter.

Jeg har også savnet jer, mit lokalmiljø og ikke mindst turen til Ho hvert år.  :)

Der er ellers sket meget siden sidst. PF er omstruktureret, photobucket vil have gysser (hej til imgur så) og min lokale figurpusher MID Hobby sælger ikke rigtig 40K mere. Det eneste de havde af regler var W40k Monopoly WTF?  :o

Ghost

Kreon

Velkommen tilbage! Du ryger fluks på mailinglisten til LoOG igen!  :)

Kreon

Belial

Tusinde tak. Det lyder rigtig godt. :-)

Jeg var på "besøg" hos Dukkelogen i torsdags for at suge atmosfæren og lære lidt regler. Desværre var det nogle ret ensidige kampe, som var meget hurtigt overstået. Så det gav ikke den store inspiration. Måske næste gang. :-)

Ellers er jeg ved at læse op på reglerne. Tror faktisk kun jeg fik et par spil i LoOG regi for et par år siden, hvor jeg ikke helt fattede hvad jeg lavede. :-)

VonPanne

Velkommen tilbage! Godt at høre at der stadig er liv i figurinteressen.

Jeg ser frem til at se hvad du pusler med og håber at vi mødes i Ho igen :)

Quote from: Belial on 03 November, 2019, 12:29:45
Ellers er jeg ved at læse op på reglerne. Tror faktisk kun jeg fik et par spil i LoOG regi for et par år siden, hvor jeg ikke helt fattede hvad jeg lavede

Du siger det som om at nogen af os plejer at have styr på hvad vi laver?  ;D

Psykomamba

Velkommen tilbage!

Håber du stadig har en masse Leman Russ tanks? :)
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Belial

Jeg har stort set solgt alle mine Leman Russ Tanks.

Vil starte på en frisk med mine metal IG'ere (eller AM'ere). Nye tanks uden Chaos Icons og skrammer.

Så har jeg også min Tau hær, som jeg var i gang med at tilføje til, da klappen gik ned.

Jeg venter nu spændt på den nye regelbog og så skal jeg nok have fundet ud af, hvilke bøger jeg skal købe til mine hære. Er jo gået glip af en hel edition. :-)

En anden ting. Er Horus Heresy helt dødt? Fik de to bokse og lidt tanks og en flyver, men hvis det ikke spilles rigtig mere så...

rosenaa

Altid dejligt at se gamle spillere komme igen (No pond there)  ;D

Hvis du mangler Adeptus Mechanigus i plast, har jeg fået forkøbt mig da en af de andre PF'er havde et godt tilbud  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Belial

Det er pænt af dig, men er aldrig kommet i gang med AM.

Til gengæld har jeg 4 Knights og har opdaget er der er kommet små knights og et ordentligt lokum, så det lurer jeg også på. :-)

Ja så er der min gamle Chaos Marine hær og selvfølgelig Orks. Man har vel altid lidt Orks. :-)

rosenaa

Alle har Orks - også vi som ikke spiller med dem  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Laranor

Quote from: rosenaa on 21 July, 2020, 14:31:03

Eh, det er ikke helt korrekt. Hverken min forlovede eller jeg har orker.

Derudover; velkommen tilbage til hobbyen, Hr. Belial.
Quote from: marjedi
Heldigvis er bedste våben mod spam, en kniv og gaffel

rosenaa

Quote from: Laranor on 23 July, 2020, 12:30:27
Quote from: rosenaa on 21 July, 2020, 14:31:03
Eh, det er ikke helt korrekt. Hverken min forlovede eller jeg har orker.

Ah !

De har gemt sig  ;)

Master Ciaphas

Hej Morten!

Godt at se du er tilbage på foraet endnu!

Angående dit spørgsmål:

Quote from: Belial on 20 July, 2020, 21:22:14
En anden ting. Er Horus Heresy helt dødt? Fik de to bokse og lidt tanks og en flyver, men hvis det ikke spilles rigtig mere så...

Det mener jeg bestemt ikke at det er! VSH har lige startet en Sons of Horus hær og jeg arbejder stille og roligt videre med min Salamanders HH hær. Jeg har en idé om, at Kreon også har (eller vil have) en Horus Heresy hær. Brother Panis herinde har endnu sin Alpha Legion hær, men pga. alt for meget arbejde (og have) er der pt. ikke så meget spil at hente i ham.

Hvis det er Horus Heresy man generelt er interesseret i, så kunne Adeptus Titanicus: The Horus Heresy også være en setting der er spændende - men 3 - 5 figurer har du faktisk en ret stor og aldeles spilbar hær!

Mvh
Jørgen

Belial

Tak Laranor, men et hjem uden Orks er jo ikke et hjem. Bare en enkelt lille boy gemt i en potteplante f.eks. Tydeligvis en Kommando. :-)

Tak Jørgen.

Jeg må sande, at jeg må begrænse mig lidt pga. tid og andre hobbier/gøremål. Derfor er jeg også begyndt at sælge ud af nogle gamle projekter. HH er på vippen, da der ikke rigtig er opbakning til det i lokalmiljøet og i bor sku lidt langt væk. ;-)

Jeg ville faktisk have solgt min gamle Deathwing hær, men den kommer jeg til at beholde. Men gad vide om man kan bruge en Deathwing mere?

[/img]

Jeg vil bruge et par posts til give et overblik over, hvad jeg har at gøre med efterhånden. Det bliver primært 40K og ikke til turneringsbrug som sådan.

Hare

Dejlig hær! Desværre har jeg solgt den Blood Angels hær som den mødte for mange år siden til AFOD :)