News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Sportslige præstationer

Started by Egrimm, 24 June, 2019, 10:21:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rosenaa

Quote from: Egrimm on 19 August, 2019, 21:43:45
Quote from: rosenaa on 19 August, 2019, 21:07:15
Hvad med de ølkrus som GW har ?
Hvor har du set de krus? Den bit kan jeg ikke huske - og har ellers samlet dukker og White Dwarf blade i 25 år.

De kommer fra multipose dværge

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Quote from: rosenaa on 08 November, 2019, 10:42:31
Quote from: Egrimm on 19 August, 2019, 21:43:45
Quote from: rosenaa on 19 August, 2019, 21:07:15
Hvad med de ølkrus som GW har ?
Hvor har du set de krus? Den bit kan jeg ikke huske - og har ellers samlet dukker og White Dwarf blade i 25 år.

De kommer fra multipose dværge

Takker. Du har ret, de er superfede som ekstra til både dværge og halvlange.

Egrimm

Fotos er ret ringe, men de kommer bedre snart – nu jeg har holdet samlet skal der selvfølgelig tages gruppebilleder på deres hjemmebane sammen med træneren Ottokar Katzmann (aka Heinrich Kemmler, farverne omkring kappen passer) og hjælpe hjælpe træneren Liebhard Speck (han står jo på et lig, det passer med at han er graver, og han er oplagt at genbruge da hans lilla kappe jo også matcher en af teamets farver). Det kan være jeg putter noget græs på baserne for at de passer til holdet, men på den anden side er deres hjemmebane jo meget sten og de er jo netop ikke på banen i det hele taget.

6. Ulrich Westheimer, ghoul.
Westheimer familien var altid kendt som æstetikere og gourmander, og dette ledte til at den korpulente Ulrich til sidst måtte afprøve den ultimative, forbudte spise, menneskekød. Det siges at han var fælt skuffet og mumlede noget om kylling da han blev slæbt væk af byvagten, der blev alarmeret af hans tjenestefolk der ikke kunne klare mere.
Han blev "befriet", nu noget mindre korpulent, som del af samme aftale som Oswald.

10. Kraft Weintraub, zombie.
Kraft var vinbonde, der lukrativt hverv der solgte til især de blege adelige der foretræk mørke, røde vine. Han omkom en dag under arbejdet med at behandle og presse vinen, som jo bedst gøres ved at stampe den med fødderne, da laget af ubehandlede druer åbenbart kun lå øverst og svømmede i det store fad, så Kraft røg igennem og drukkede.
Dette har givet hans lig en odeur af rådne druer, ikke ulig vildgæret vin, noget der har tiltrukket visse fans – og temaets ene mumie...

8. Berthold Reichart, zombie.
Berthold var kendt som noget af en skørtejæger da han var i live, og der er da også bred enighed om at en forsmået ægtemand eller far var skyld i hans bortgang omend dette aldrig er blevet bevist – uheld medens man spiser, hvor man rammer forkert og skærer sin hals over med den store steakkniv sker jo.
Hans gerninger i livet kan i hvert fald forklare den store entusiasme mange fans har for at se ham, nu ulevende og knapt så smuk for kvinderne, falde fra hinanden på banen

9. Adelbrand Grabner, zombie.
Adelbrand var byens graver, der en dag snublede og landede i en åben kiste, der smækkede i. Da han blev slået bevidstløs gjorde han ikke opmærksom på sig selv, da en venlig besøgende på kirkegården bemærkede hans dovenskab ved ikke at have gjort graven færdig og ville gøre ham en tjeneste og gjorde hans job for ham.

Egrimm

Jeg lovede for nogen tid siden et samlet billede af mit udøde Blood Bowl hold. Deres bane er lidt skinnende fordi den ikke er pakket ud af sin plastik, det bliver den når holdet bliver spillet for første gang.

Egrimm

Jeg lægger året ud med en af de største spiller i Blood Bowl og en af de mest klassiske karakterer i Warhammer generelt: Scylla Anfingrimm.

Den "ny" figur (som har over 10 år på bagen) er så meget federe end den originale (se link herunder) og jeg er også udmærket tilfreds med hvordan den blev malet.

Man kan tydeligt se at der er en verden til forskel på den gamle model og mine maleevner dengang.

Egrimm

Se 40k tråden for kommentarer om resten.

... Det samme gælder Goblin Blood Bowl holdet, der har en del ForgeWorld forstærkninger i form a secret weapons brugerne. Der skulle dog have været en pakke mere, som kan ses på mit indkøb i sin tid, men der var ikke det indhold i der burde have været men et sæt arme til Necromunda Goliaths. Jeg bemærkede det ikke før, da indpakningen er korrekt og blisterpakken var så fyldt med resin-dele af man ikke kunne se hvad det var før den blev åbnet. I det mindste kostede de det samme, men jeg har nu kontaktet dem om det alligevel. Vi må se, ellers må jeg jo skaffe lidt ekstra Goliaths og gå all-in på muskelbundter. God salgsstrategi egentlig...

Egrimm

For lidt tid siden fik jeg min Blood Bowl trold færdig, der samtidig fungerede som test skema for goblin holdet (og på nogle områder orc'er i forhold til hvordan jeg kan udnytte contrast malingerne).

Både trolden og goblinen er malet med Orc Flesh constrast, trolden har bare Zandri Dust (lys brun/mørk ben) som base og goblinen Corax White. Jeg nævnte orc'er, for ud fra disse erfaringer får de så en base af Wraith Bone så de forhåbentlig burde ramme et sted imellem disse to i tone.

Jeg er godt tilfreds med farveskemaet på deres rustning, gul og lilla giver det "pop" der fungerer godt til Blood Bowl men er samtidig tro mod de klassiske goblin farver. En lys "chokolademælk" brun (brugte en Vallejo farve hvis navn jeg ikke lige kan huske, men reelt gør det ikke noget om det bliver ens fordi goblins) til tøj og læder gør det samtidig tydeligt at de ikke er så sofistikerede som racer der gør deres ting mere kunstfærdige.

Hvad jeg ikke er så tilfreds med er at lakken blev meget blank, det er egentlig en satin men det ligner mest af alt en gloss. Jeg rystede ellers dåsen grundigt og gav det samme afstand og omgang som normalt, men hvad. Jeg glæder mig til at vi kan få spray-booth'en i garagen færdig når det bliver varmere (ikke sjovt at bygge og rode med udsugning om vinteren) så jeg kan skifte væk fra sprays.

Ryback

Du har ret i, at den skinner lidt meget. Du kan prøve at male en mat lak over, det skal nok tage det.

Fedt at læse om dine aktiviteter ud i Blood Bowl. Det er sgu er herligt spil.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Egrimm

Quote from: Ryback on 29 January, 2020, 11:36:09
Du har ret i, at den skinner lidt meget. Du kan prøve at male en mat lak over, det skal nok tage det.

Fedt at læse om dine aktiviteter ud i Blood Bowl. Det er sgu er herligt spil.

Mvh
Kunne gøre det, har også en ultra flat spray stående men den er næsten for mat, eller bare vente til fedtfingre dulmer det skinnende :P

Ja, spillet er herligt, der er nu noget hyggeligt over fantasy væsner der dyrker sport. Jeg må snart få spillet det igen, har jeg faktisk ikke fået gjort siden den ny udgave men nu har jeg da flere teams - og er allerede 1/4 gennem goblin holdet. Der kommer billeder og historier når de er klar - også for denne trold. Måske jeg burde få lavet noget andet end et underdog hold næste gang dog ;)

Ryback

Det kan sikkert også virke med fedtfingrene ;D

Der er jo mange hold at vælge imellem, og Haflings og Gobbos er vel de allersvageste, man kan vælge. Men Woodies og Lizzies og Darkies og Dværge og Orker og Skaven og Undead er jo allesammen udgivet i plastic, så det er vel bare et spørgsmål om at bestemme sig for et bissehold. Det er dog en fordel, at modstanderne som regel godt kan lide at spille mod de squishy stunties - de giver så dejligt mange star player point fra casualties ;)

Spillede selv Hafferne i en sæson af vores liga i EP. Over ti kampe blev det til én sejr, to uafgjorte, og resten nederlag. Men sejren var meget sød.
De er virkelig et udfordret hold på mange måder - svage og langsomme og generelt uduelige. Kan ingenting defensivt og kan ikke stalle spillet, da de bare bliver løbet over ende. De er efter min mening en 1½ trick pony. Tricket er Throw Team Mate, som selv i bedste fald er upålideligt. Det halve trick er Mesterkokken, som er en supergod inducement, men den bliver mindre værd, når modstandernes hold bliver mere udviklede og ikke har samme behov for team re-rolls pga. skills. Hvis du er så langt bagud i team value, at du kan få to gode Star Players med, fx Deeproot og Karla von Kill, så begynder det at hjælpe lidt på deres evne til at forsvare bolden og ikke bare gå efter at score med det samme.

Gobboerne er en smule bedre. Generelt bedre stats (MA6 og AV7 er meget bedre end MA5 og AV6), og kædesaven og kuglesvingeren er ret frygtindgydende at stå over for på the Line of Scrimmage. Men så snart deres snydevåben begynder at blive udvist, så falder trusselsniveauet en del.

I øvrigt er der ikke de store ændringer i BB2016 ift. den tidligere udgave (Living Rulebook 6), hvilket imo er en rigtig god ting. Det er nogle små, nænsomme justeringer. Største ændring er nok, at man nu kan nominere tre spillere til MVP - det speeder udvikling af holdet op; godt for brætspillet, imo.

Mvh

Edit: Du har da også malet et Undeadhold. Undead er et top-tier hold.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Egrimm

Tak for den gode historie og pointen om uddøde, du har ret, de har altid været i top, det glemte jeg. Jeg tror lidt at mit problem i mit hovede udspringer af at jeg har flere i min omgangskreds jeg gerne vil lære spillet, men de hold jeg har er ikke just begynder venlige. Måske jeg henover de næste måneder burde tage orkerne og menneskene, men det bliver efter goblins - så er jeg også igang med den grønne kan man sige.

Ryback

Du kunne jo spille Gobbos mod Haffers - det tror jeg godt kunne være sjovt for en nybegynder.

Men ellers, som du nævner, er Humans, Orcs og nogle elvere eller rotter nok vejen frem, hvis det handler om at tiltrække nogle potentielle nye spillere.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Egrimm

Jeg har fået de første to goblins og bommeren færdig. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle male deres tøj så lys brun ligesom deres læderstropper (minimalt anden tone dog), men det passer godt i forhold til at jeg forestiller mig at goblins ikke er mere kunstfærdige end at gå i råt læder.

Jeg er ret godt tilfreds med røgen på bomben ilden, de er lykkedes ret godt.

De tre er:

1. Wruidsag, goblin. 40.000GP.

2. Azebs , goblin. 40.000GP.

12. Beelgect "1, 2, boom!", Bomma. 70.000GP

rosenaa

Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Egrimm

Jeg har fået de næste to goblins og fanaticen færdig. Jeg holdt ved mit skema selvom det ikke er perfekt, og det har til gengæld nu været med til at forme den historie jeg vil have bag dem: de kommer fra et meget mudret område og derfor er farven lys brun ret sneaky i deres øjne. Der er også en forklaring på den lilla, men den gemmer jeg til senere.

Jeg elsker for øvrigt fanaticens grinende morgenstjerne.

De næste tre er således

3. Frogguk, goblin. 40.000GP.

4. Zyld, goblin. 40.000GP.

11. Krim, Fanatic . 40.000GP.

Egrimm

I disse nedlukningstider på grund af virus virkede det som en passende ting at få samlet og stille og roligt (der er jo tid nok...) gå i gang med det Nurgle Rotters hold til Blood Bowl jeg har liggende, så sig velkommen til Pradeshynya Postules samt deres træner og musiker. Deres læge (plague doctor) er ikke med på billedet, men han kommer selvfølgelig også med.

De er lidt blege endnu, men de skal nok få farver på!

Jeg har allerede historier til flere af spillerne klar, jeg er sikker på at de nok skal more jer ligesom de morede mig at finde på.

Og bare rolig, goblinerne skal også nok fortsætte ved siden af – sammen med hvad jeg ellers spontant ikke kan lade være med.

Egrimm

Så fik jeg malet de første tre på mit Nurgle Rotter Blood Bowl hold, det virkede passende at få det malet i disse covid-19 dage.

De er malet udelukkende med contrast paints, de fungerer virkelig godt til Nurgle og kunne samtidig nogle gode teksturer ved at lave dem klatte lidt her og der. Samlet er jeg blevet virkelig glade for dem, de er blevet dejligt lyse og farverige.

Og bare rolig, Goblin holdet er ikke glemt, jeg har gang i en serieproduktion af dem ved siden af jeg maler de sjovere afbræk.

Historier
4. Ghalfruletts the Abandoned, Bloater. 110.000GP.
Ghalfruletts blev født som Ghalor, et svageligt, misdannet barn af en fattig bondefamilie langt fra nærmeste landsby. Grundet deres fattigdom forlod de dog ikke det mærkede barn i vildnisset som skikken er, men lod ham vokse op på gårde og bidrage med hans arbejdskraft, der grundet hans unaturlige råstyrke allerede var anselig fra en ung alder. Han var dog ofte syg, og til sidst troede de ham død og efterlod ham alligevel i et håb om at guderne ville være dem mere nådige. Hans feber fortog sig dog, og hviskende fandt livet tilbage til hans krop og han stavrede gennem vildnisset indtil han fandt en trup rejsende sportsfolk, som han har fulgt siden.

5. Bludizhitch the Grotesque, Pestigor. 80.000GP.
Bludizhitch blev født som Beorgihi, søn af bønder i udkanten af nogle af skovene i bjergene. Da de så at deres baby udviklede så horn efterlod de ham i skoven, men frem for at blive spist af vilde dyr klarede det lille barn sig. Han må dog have kunnet huske det navn hans forældre gav ham, omend det i hans gutturale stemme blev til Bludizhitch.
En dag begyndte han at blive syg, og hans søgte andre med samme lugt som hans nuværende, og han endte op hos den hensygnende sporthold, som han har fulgt siden.

7. Astizhald the Befouled, Rotter. 40.000GP.
Astichald, Asti blandt venner – hvilket var stort set alle han har mødt i hans øjne – var en af de lokale brygherrer i Pradeshynya. Han var kendt for hans boblende væsker, der gjorde en fuld og endda indimellem smagte godt.
Han blandinger af forskellige ingredienser blev dog en dag for kreative, og efter han testsmagte begyndte han at lugte mere og mere ilde – og hans bryg ligeså. De fandt dog stor genklang hos både spillere og fans af Postules holdet, og han blev snart tilbudt en ledig plads selv da hans nedadgående fysik "lige var hvad holdet søgte" ifølge træneren.

Ryback

Super! De er blevet rigtig fine, og Nurgle er meget passende i disse dage.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hare

Nice! Jeg skal selv i gang med mine Nurgle Rotters :)

rosenaa

Egrimm

Takker folkens :) Nu jeg ser dem på store billeder kan jeg se måder jeg kan gøre næste batch endnu bedre på - selvkritikken opvejes dog at jeres opmuntren, tak for den!

Egrimm

Så er de næste tre til Nurgle holdet klar. De blev endnu bedre end de første tre vil jeg sige.

Historier
3. Aukhoax the Rash, Bloater. 110.000GP.
August var en boldspiller, og ikke en dårlig af slagsen. Som så mange andre fik han fodsvamp og udslæt på de steder, hvor tøjet gnavede. Ved ham blev det dog værre og værre, og da han forsøgte at få hans daværende holds læge til at sygemelde ham påstod de at det var falskneri fordi han ikke ville spille mere.
Derfor måtte han spille videre selvom han blev dårligere og dårligere, og til sidst måtte holdet acceptere det og selvsamme læge smed ham af holdet – men på det tidspunkt havde hans kløe spredt sig og flere andre spillere var blevet endnu hårdere ramt.
Han kunne dog ikke lade sit hidtidige liv bag sig og endte på et hold der var lige så sygt som ham selv, men han tog et nyt mere passende navn, han var ikke August mere Aukhoax the Rash, et navn der indrammede afslutningen på hans gamle liv med stolthed.

8. Blashtrych the Bedridden, Rotter. 40.000GP.
Blashrych var minearbejder, lige så solidt bygget og hårdfør som man ville forvente. En dag stødte han dog på en undergrundstrøm med ildelugtende og bakteriebefængt vand, som han blev gennemblødt af. Nogle dage efter blev han så syg at han ikke kunne forlade sengen og han sygnede mere og mere hen.
Da han endelig kunne var det klart at ingen ville lade ham komme nær minerne, men heldigvis var der et sportshold i byen der søgte folk med hans ny kvalifikationer...

9. Kherrok the Impure, Rotter. 40.000GP.
Kherrok var den beskidte dreng da han barn, knægten der lignede han aldrig blev vasket – og hvis han blev det legede han straks derefter i en mødding uden at tænke over det. Det gav ham fra barnsben betegnelsen uren, og det undrede ingen da han blev alvorligt syg. En sygdom der modsat alt andet i hans liv gav ham et job...

Ryback

Du fortsætter de gode takter, og det er lækkert at se.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

rosenaa

Da jeg så bagsiden af ham den tykke... havde jeg forventet en grisehale   ;D