News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Nana's Nurgle & Necron blog

Started by Nanayaah, 07 February, 2020, 23:26:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nanayaah

Hej igen.

Min gamle blog døde under photobuckets nedsmeltning og jeg orkede ikke at forsøge at genoplive den. At finde den i arkiver og videreføre den ville også indebære mange sider med døde fotolinks førend man kom til noget spændende.
Derfor laver jeg en ny blog så jeg også bidrager lidt til at powerfist stadig lever med lidt fede hobby billeder og tanker.

Indtil videre vil det handle om Nurgle da det er det jeg maler og spiller. Deathguard i 40k og Maggotkin i AOS og dæmoner i begge dele. Måske kommer der mere til med tiden. Har planer om nogle Gloomspites i fremtiden i hvert fald.

Ved at alt der motiverer mig til at holde mig til malebordet og få dyrket hobbyen er godt. Så jeg håber at jeg kan holde denne blog i live så den hjælper mig og måske motiverer andre!

Så for at skyde det hele godt i gang kommer der lige lidt billeder af to enheder der blev færdigjort i denne uge. Kan også supplere med billeder af noget af det der blev malet efter at den gamle blog døde.

Den tredje Nurgle Daemon engine som jeg manglede så jeg har en hver. Jeg tror dog ikke jeg går vejen med tre af dem selvom det måske er godt.

Endelig skal jeg også prøve at spille med Foul Blightspawn nok en af de bedste enheder i DG bogen. Sjov at male.

Troels S

Fedt at du laver en blog igen Nana! Du må sige til hvis der er noget fra den gamle blog du skal bruge, så kan vi nok godt finde det frem igen.

Fine DG sager. Nurgle og drybrush er bare to ting der passer så utroligt godt sammen. Fine detaljer i form af øjet på Blight Hauleren og ikke mindst tanken på Blightspawn som er rigtig god.  Har også utroligt gode erfaringer med ham, da jeg selv kortvarigt havde en DG hær men ikke mindst ubehagelige overraskelser fra hans side når jeg har spillet mod Hare.

Mvh
Troels
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Hare

Fin blight-hauler, kan godt lide de gule pustler. En enkelt gør ikke meget men kan give cover save til en enhed eller to. Og foul blightspawn bliver du rigtig nok glad for :)

Ryback

Manden med snotkanonen sidder lige i øjet. Fine ulækre detaljer med glasset på hans rygtank - du er lykkes godt med at få det til at se gennemsigtigt ud, og det har vidst krævet mere end wash og drybrush ;)

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hoppe

Manden er jo begyndt at male rigtigt... :). Hvad bliver det næste, vådpalette? Wet blending?  :o

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Nanayaah

Mange tak for de pæne ord.

Jeg kvitterer med 3 styks færdige deathshroud! 2020 er sgu kommet godt fra start!

Og bagfra med Nurgle røg og fluer

Hare

Nej nu bliver jeg altså lidt misundelig! Sjeit de er fede. Må hellere komme i gang med mine også. Det udvikler sig jo snart til en hel konkurrence om hvem der får malet mest Death Guard.

Ryback

De er blevet så fine så fine. Der er jo ikke et øje tørt - et enligt, væskende øje, midt i panden...
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Nanayaah

Mange tak :)

Bare rolig Hare nu falder tempoet gevaldigt. Foran mig står 7 vrede Plague marines og nedstirrer mig. Sidst jeg stod foran sådan en udfordring tog det mig et år ::). Jeg håber at det tager mindre nu, men ved at de trækker tænder ud!

Nanayaah

Bloggens første Battlerapport.
Når jeg nu sidder håbløst fast i at male plaguemarines må jeg jo skabe indhold i bloggen på en anden måde.

Jeg har i dag spillet et 2000pt. 40k liga spil imod Lars Dark angels, som primært bestod af Ravenwing. Jeg havde på forhånd rystet lidt i bukserne når jeg kiggede på hans liste og tænkt de sædvanlige tanker i retning af: "Shiit hans hær kan skyde mig til mos på ingen tid, hvordan kan han få så meget godt ind i hans liste, min egen liste er jo det rene lort"
Meeen det har jeg prøvet før så jeg vidste at jeg ikke altid kunne regne med mine egne doom & gloom pregame analyse. (eller kunne jeg?...)

Jeg får smidt objektiver ind på midten således at jeg kan avancere derind og score point samt lægge pres på Dark Angels. Jeg tænker at jeg bare skal vinde på objektiver og holde hans firepower ud og så bliver han nødt til at kaste noget ind (Naive fjols ::)) Jeg bruger et CP på at smide 20 plaguebearers i reserve så de kan deepstrike senere.
Jeg får første tur og Rotigus og hans dæmoner står klar på frontlinjen til den sædvanlige massespurt ind på midten, godt hjulpet på vej af diverse klokker, sækkepiber, hånddukker og fløjter. Den slags kan Nurgle drengene godt lide!

Venstre flanke

Højre flanke

Men Grandfather Nurgle er ikke med mig i dag og Lars seizer initiativet... Frem rykker en sort cancerøs blob af flyvere, skimmer og motorcykler med en velassorteret buffet af rerolls på blandt andet alt...

Rotigus kigger nervøs på de 9 Black Knights der har avanceret frem og gør klar til at plastre ham til med plasma død. Resultatet blev at Rotigus blev blæst tilbage til Nurgles urtehave i første tur... Rystet var jeg, er ikke vant til at spille uden min taktikkrykke Rotigus der normalt alene bærer min uduelige hær og løber rundt og banker folk flade med sit håndtræ... (og bræk og spells)

Dernæst er linjerne åbne. Dark angels avancerer dybt ned i min zone og begynder nådesløst at rydde op.. og det går hurtigt!

Jeg kunne underholde med små heroiske lyspunkter hvor at jeg skød tre Inceptors, men det var på nuværende tidspunkt som at pisse på en skovbrand. Too little too late. Jeg skulle have en åbning for at komme tilbage i spillet og den kom i min tur to hvor at Lars Blackknights var langt fremme og mine reserver kom ind. Jeg blev nødt til at satset alt på at dræbe dem og forhåbentligt med en enkelt overlevende som jeg kunne omringe så jeg stod i nærkamp og dernæst fortsætte mit comeback! Aldrig give op har en gammel sur 40k spiller engang lært mig!

Deepstrike ned bag ruiner for at reducere overwatch kom Lord of Contagion, 3 deathshroud termies, 20 Plaguebearers. Derudover skulle mine Plaguemarines med Nurgle spell på deres våben også ind sammen med alt skrammel i form af mine mindre characters.
Skulle bare klare et enkelt eller et par af mine 9"og 8" tommers charges fra reserverne og så var jeg tilbage i spillet!

Nedenstående billede viser med al tydelighed at Father Nurgle stadig sidder på lokum og ikke bidrager med noget som helst hjælp... Ingen af de vigtige charge rul lykkedes. Mine plague marines kom dog ind og sådan en flail med nurgle snask spell på sig er sateme god. De ryddede godt op. Men igen hvis bare de tunge drenge havde gidet at hjælpe til....

Resten af spillet blev ren oprydning fra Lars side og i tur 4 var der ikke en eneste sygdomsbefængt Nurgle dreng tilbage på bordet og det endte 34-7... Ikke kønt, men til gengæld var Lars en stor fornøjelse at spille med. Jeg blev udraderet på en yderst civiliseret og gentleman agtig måde.

I morgen skal jeg spille imod 40k´s sure onkel morfar. Manden der hader Eldar og engang i 00'erne forbød Daemons i 40k! Det bliver forhåbentligt med et bedre resultat! Stay tuned ;)

Troels S

Dejlig battlereport.

Ser frem til en lignende fra dit spil mod den sure onkel morfar  ;D

Nillernisse

Fedt med en GUO på banen :) Ham vil jeg elske at spille imod.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Hare

Fedt med en battlereport og lidt sjovt udfald. Min kamp mod Lars var helt modsat. Der var DA ryddet tur 4. Glæder mig til at høre om kampen mod Grand Bitter Old Man

Nanayaah

Havde aftalt med Hoppe at vi skulle spille et stille og roligt spil 40k med afslappede hære ligesom i gamle dage hvor at alting var bedre.
Jeg stillede 1200 point ren deathguard uden dæmonsupport og Hoppe 1200 point ren ondskab af den nye værste primaris skuffe. Heldigvis med 2 store dreadnoughts der ikke just var imponerende. Dog havde han 4 aggressors og 3 hoppe plasma døds drenge som jeg kunne huske var pisse farlige. De to enheder blev mine hovedmål.

Hoppe havde taget de grønne terninger med som han plejer at bruge til sine velplejede AOS elvere og skovfolk. De var ovenikøbet i hans grønne drageskælspose... tsk tsk. En klar forringelse af den femte søjle. Hoppe har ovenikøbet orange terninger fra hans Necronhær som kunne matche hans nye orange mariner. Det var ikke en god start for den gamle nestor....

Vi spillede noget hjemmebrygget variant over noget ITC mission. Klassisk ITC at man skal lidt det hele på en gang. Meget fair, men mangler ofte lidt fokus og for mange point for at dræbe ting. Tænker at man med fordel kan tilpasse det så man bliver belønnet mere for objektiver og mindre for at dræbe. Men dejligt at slippe for at trække kort og stå og føle sig tørbollet imens at ens modstander lige inkasserer 6 point bare fordi at han lige træk nogle gode kort....

Vi aftalte at man ikke kunne bruge CP på at rerolle noget som helst. Det var en god beslutning og det skabte et bedre spil. Der er i forvejen ALT for meget rerolling i moderne hammer.
Vi aftalte også at man kan forlade objektiver når man har taget dem så man ikke skal blive hængende. Hvilket gav et mere dynamisk spil.
Alt sammen gode eksempler på hvordan at vores Wisdom of the ancients gør spillet bedre og virker som et bolværk imod alt det elendige nye!

De retfærdige Deathguard er klar til at avancere op imod midten. Plagueburst crawler skal suse ud imod min højre flanke og tage et vigtigt objektiv helt alene og Plaguemariner skal beskyttes af cover bobble fra min nymalede Blight hauler og miasma (-1 to hit spell) fra min tryller og så kan de tanke Hoppes hær! Sådan er planen sådan bliver det, Dixi!

På min venstreflanke havde klokkefar sammen med 11 Poxwalkers taget et objektiv (brækgejseren). Det blev taget fra dem på en yderst krænkende måde af 5 Intercessors og en pimpdaddy chaplain. På billedet ser man to Poxdrenge flygte imens at klokkefar blev stående og har lige kvitteret med ene mand at dræbe Hoppes Chaplain med hans lille håndklokke. Stor moralsk sur og der var meget brok fra den bitre mand!

Kampen om midten blev hård. Den tidligere omtalte plan blev lidt virkeligheds tilpasset da Hoppe avancerede med 10 veteran intercessors og en kaptajn. Det blev til nogle gode short range firefights og den uundgåelige nærkamp. Tilsidst stod tryller og havde en god chance for at smite Hoppes kaptajn. Det lykkedes dog ikke og han døde meget kort efter. Til gengæld flammede Foul Blightspawn mariner til højre og venstre! Smukt han er godkendt!

Her kan man se at midten er generobret af en enkelt Plaguemarine og min blighthauler. Hoppes kaptajn er lige løbet såret tilbage i en ruin hvor at han mødte sit endelig i en flammedød fra en svævende bloatdrone der havde sneget sig dybt ned i marinernes bagland! Taktik.
Til gengæld kan man også se de tre flyvende inter..? Plasma impregnators der er ansvarlig for mit baglands kollaps. Shiit de skyder alt i smadder. Nu er turen kommet til Foul Blightspawn.
Man kan også se de fem mariner der avancerer videre efter at have myrdet min heroiske klokkefar på grusom vis.

På min højre flanke er min plagueburst crawler endelig nået frem til de mariner der gemmer sig ved objektivet. Tittebøh små venner her er lidt flammesygdoms død til jer! Velbekomme...

Hvad man ikke kan se på billederne er at Hoppes bagland blev erobret af mine Deathshroud og min Lord of contagion. Deathshroud rundbarberede en af Hoppes middelmådige dreadnoughts. Hvad der måske var noget af det vigtigste for kampens udfald var dog at morteren fra Plagueburst crawleren dræbte to aggressors i første runde og de næste to blev flammet ihjel af min Bloatdronei runde to. MEGET afgørende for min endelige retfærdige sejr på 20-15.

Det var et godt spil 40k med mange små intense kampe fordelt på bordet, og der blev chantet "5lemming, 5lemming!" flere gange.

Troels S

Elsker alt ved denne battlereport (undtagen Hoppes umalede Space Marines).

Spændende bare at fjerne re-roll stratagemet - i like!

Ryback

Fed rapport og gode betragtninger. Fuldt fortjent at Hoppe må lide nederlag når han stiller med UMALEDE bissemarines. Ak og ve, at synke så dybt...

Alt var bedre i gamle dage!
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Hoppe

Stratagems og detachment er virkelig dræberne af 8th. Og vehiclereglerne. Og de manglende terrænregler. Og buff castle skydedødhære. Men ellers er det meget fint. Flinke marines mod DG med masser af infantry egner sig bedst, især med ikke alt for store hære. De er et godt match, nok fordi de grundlæggende ligner lidt hinanden. 

Reroll strats skulle aldrig eksistere, ligeledes morale (gør ld ligegyldigt på de vigtige ting). Kan godt lide assault interrupt, men bestemt ikke nødvendigt heller. Fast CP tildeling ift pointstørrelse kunne også være smart, så nogle ikke står med 8 og andre med 20.

Kunne godt mærke at jeg ikke havde et eneste ærligt long range heavy weapon, så var lidt presset ud i at intercessors skulle overperforme. De gjorde det fint. Men de der redemptor dreads. Shit det er skidt. Og så tror jeg hver gang at marines kan assaulte, ik rigtigt. Ville være bedre bare at blive i cover og skyde.  ::)

Kraftigt modificeret hygge 40 k med en maks 1500ish point kan godt blive fint. Men det er næsten mere på trods af reglerne end med hjælp fra dem. Jeg er virkelig ikke fan af mange af de ting i 8th, man skal VIRKELIG lave nogle lister som (mest infantry) går i spillets bedre retninger, ellers ender det i ren skrammel lortehammer. Det er en hårfin linje mellem et godt spil og så bare lort...

Men fedt at spille mod de gamle tosser som Troels, Christian, Hare etc. Jeg kommer nok ikke til at spille "out of the boks" 40 K mod tilfældige, det magter jeg sgu ikke.

Hoppe

Hoppe

Quote from: Ryback on 16 February, 2020, 15:43:27
Fed rapport og gode betragtninger. Fuldt fortjent at Hoppe må lide nederlag når han stiller med UMALEDE bissemarines. Ak og ve, at synke så dybt...

Alt var bedre i gamle dage!

Bissemariner? Det er vanilla, uden heavy weapons!  :). Brugte kun er udvalg af tre strats. Og alligevel ret tæt kamp...hmm

Hoppe

40 K VAR bedre i gamle dage...

Ryback

En så bitter mand som dig burde vide, at ALT det nye per definition er det rene bis! ;)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Troels S

Quote from: Hoppe on 16 February, 2020, 15:56:37
Men fedt at spille mod de gamle tosser som Troels, Christian, Hare etc. Jeg kommer nok ikke til at spille "out of the boks" 40 K mod tilfældige, det magter jeg sgu ikke.

Hoppe

Det har du sgu da aldrig magtet  ;D

Hoppe

I hvert fald ikke siden midt 7th...der gik det da helt galt...

Hoppe

Ryback

Nogen gange tænker jeg, vi (dvs. os gamle, bitre eksistenser) burde skrue vores 40K tidsregning tilbage til august 2009 og så bare holde den der. Det var 5th edition, med 3rd og 4th ed dexer, pånær Marines og IG. Spillet var hurtigere, assault var godt og kunne lægge pres, skydeteltene og carparkhærene var endnu ikke på banen, lash of submission kan bannes, og 80% af vores modeller ville stadig kunne bruges.  ;)
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

Troels S

Var 5th ikke den udgave, som Hoppe lavede 16 siders houserules til, fordi han mente det var lort og 4th var meget bedre?  ;D

Ryback

Var der en edition, hvor det ikke var tilfældet? :P
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride