News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Nana's Nurgle & Necron blog

Started by Nanayaah, 07 February, 2020, 23:26:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hoppe

Slut 4th var klart bedst! 5th havde nogle nye dumme regler, eller blot huller (assault i terræn var helt umuligt, folk lagde bare hænderne foran øjnene og rykkede figurer random og håbede det passede :)).

7th var nu heller ikke helt tosset, det var jo decurion battalion gratis ting i en milliard bøger der smadrede det.

Hoppe

Medlem af Emperor's Pride

Hare

8th fungerer squ fint i mine øjne (trods det er blevet mere abstrakt). Jeg har kun haft gode spil over hele efterår/vinter sæsonen. Min eneste anke er ligegyldige detachments og måden det giver CP på. Det er jo latterligt at bare fordi man har 3 heavy choices i sin hær så laver man endnu et detachment for at få et ekstra CP. Så giver Hoppes forslag mere mening med at CP følger antal point. I sin tid var det jo for at fremme infantry men det giver slet ingen mening længere. Og den der supreme command detachment kan de også godt pakke sammen.

Nanayaah

Er ca 70% igennem min seneste 7 mands plague Marine squad. Det er gået væsentligt bedre end de sidste 7. Tror jeg får dem færdig i marts.

Som sædvanlig brød mit "mal det samme" på alle figurer system sammen og jeg valgte to ud som jeg færdiggjorde helt idag.

Så i får en lille forsmag. Her er to stk. Plaguemarines mere:

Hare

Nææ de er fine, hvor har du dem fra?

Nanayaah

Det er Space Marine Heroes series 3. De er kun lavet til det Japanske marked (af uransagelige årsager)
Der er 6 forskellige plus en Malignant Plaguecaster.

Har købt dem fra Japan for en bondegård+told :o

Men man SKAL selvfølgelig have hvert et Plaguemarine sculpt der er lavet ;)

Nanayaah

Så er der blevet produceret mere:

Og hele banden

Det er så 21 malede Plague Marines og 1400 pts. helt færdige Deathguard... pyha. Nu er der kun 100 pts. til 1500 pts. målet!

Morten Stensgaard

Det ser godt ud, Christian. Jeg glæder mig til at pløkke dem i smadder i en nær/fjern fremtid!
He bonds of blood transcend all others.
But no blood runs stronger than that of Sanguinius.

Troels S

De er blevet super fine Nana. Særligt sølvhighlights på deres bronze giver godt med liv til figurerne.
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

Nanayaah

Tak :) 

Helt enig med sølv highlights. Hvis man ikke highlighter alle deres bronze trims kan de hurtigt blive meget flade og for kontrastløse.

Nanayaah

Så blev der sgu produceret lidt mere :)

3 stks. Plaguemarines mere færdige! nu oppe på 24 stk. min pipeline bliver faretruende tom. Kom så Goodgames få mine nye figurer frem! ;)

Troels S

De er super fine!

Har du malet Malignant Plaguecasteren fra Heroes serien? Kan ikke finde nogen billeder af ham i din blog - han er så meget federe end den fra startsættet.

Hvilke forstærkninger har du bestilt?

Nanayaah

Ham har jeg faktisk ikke købt (endnu). Købte de 6 marines. De var dyre nok...

Jeg har bestilt lidt flere Poxwalkers, så jeg kan lave en lille enhed mere, samt en Plagueburst Crawler mere så jeg kan lave en med Entropy kanoner. Den er ikke særlig god i den konfiguration, især ikke når jeg ikke kører med nogen reroll lord. Men jeg får noget der kan skyde bare lidt.

Hare

Du holder et højt niveau på de mariner. Den plaquecaster er fed men ved ikke om han er 360,- kr fed fra ebay.

Nanayaah

Så blev der lavet lidt flere Poxwalkers.

Halvdelen af en 12 mandsgruppe. De næste 6 er på vej.
Malet i et andet farvetema end mine 20 andre for variation og også for at eksperimentere med lidt mere kontrast og kolde/varme farver for at de "popper" mere og ser bedre ud på afstand. Well I må bedømme om det er lykkedes ;)

Master Ciaphas

Meget fedt!

Hvordan har du malet tentaklerne?

Mvh
Master Ciaphas

Hare

De er blevet rigtig gode!

Nanayaah

Takker :)
Tentaklerne er bare emperors children pink og fullgrim pink og lidt mellem mix af dem.

Troels S

De er super fede.

Synes dine farvevalg betyder, at figurerne bliver mindre fjollede og cartoonish- det kan jeg rigtig godt lide. 

Skilkoff

Sygt fedt du har kastet noget blå på dem! Elsker virkelig når folk bliver lidt rebel og gå væk fra de klassiske farver.

Nanayaah

Så er der nyt på Bloggen!

Motorcykel sæsonen er slut og som det altid sker søgte jeg imod figur maleriet igen i oktober.

Denne gang er det dog ikke Deathguard (endnu, afventer nyt codex til december). Men Necrons!

Har haft en hær liggende bestående af gamle modeller helt tilbage fra sidste årtusind og nogle nyindkøbte til min søn. Han syntes de er fede så det har været et oplagt projekt at starte på sammen. Han kan washe og drybrushe og langsomt lære at male "rigtigt" og det er et projekt vi kan lave sammen, Win win.

Han ønskede røde farver, så valget falgt på Novokh. Gad dog ikke male røde Necrons så vi blev enige om at det røde blev repræsenteret i deres våbens energi glow.

Her er det foreløbige resultat af 5 ugers maling. 1145 points færdig og 20 Warriors mere som er 80% færdige. Det er virkelig en quick'n dirty ghetto malestil for at han skal opleve at der sker noget og at han ikke går kold i det. Men syntes faktisk at det ser ok ud :)

Skal afprøve dem i en liga i EP og så skal jeg selvfølgelig nok smide nogle battlerapports op. Regner med at have nået 1800 points fuldt malet inden december.

Hare

Det virker squ synes jeg. Det røde/pinke er en god kontrast til metallet.

Morten Stensgaard

Det ser godt ud, Christian. Det er et arbejde i begge kan være godt tilfredse med!
He bonds of blood transcend all others.
But no blood runs stronger than that of Sanguinius.

Troels S

Elsker alt ved det.

Velfunderet pædagogisk indoktrinering af næste generation som viser dem værdien af den fuldt malede hær uden at skræmme dem.

Et overkommeligt farveskema som fungerer godt på bordet på en hær der har seje figurere som dog ikke er så hyper detaljerede at man mister pusten når man maler detaljer.

Glæder mig til at se dem på bordet.

Mvh
Troels
(som er ret misundelig på alle de hurtigt malede og flotte necronhære man ser for øjeblikket)

vejby

Lækkert resultat, selvom ingredienserne er enkle, lidt ligesom specier, apropos den søde juletid.

Og baserne fungerer rigtigt godt til modellerne, det er lækkert med lidt grønt som kontrast.
Maling 2023: 28/41 modeller