News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Sanders vej til Malmö... And beyond

Started by Sandercation, 07 March, 2020, 12:51:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sandercation

Forleden spillede jeg nok mit sidste spil 40k. Dette var en kamp hvor jeg hyggede mig med min modstander, men slet ikke havde fokus på kampen. Den var faktisk ligegyldig for mig. Og kunne slet ikke samle mig om spillet overhovedet. Og nu er der gået en del år i 40k regi, hvor jeg et par gange har forsøgt at genstarte og blevet ved med at komme tilbage. Og selvom jeg synes vi har noget nær det fedeste miljø i Danmark er kampene blevet ligegyldige. Og det gør det ikke bedre med det powercreep som GW ligger for dagen. Jeg elsker at bygge lister, købe figurer, samle figurer og male figurer. Men det hjælper ikke på at jeg synes 40k er kommet så langt væk fra det jeg egentlig syntes var en fed edition. Det er blevet alt for komplekst, omfattende og hurtig skiftende til jeg kan følge det.

Derfor var det også (for første gang) en let beslutning at stoppe med 40k. At sælge alt mit skidt og nulstille ind i noget helt andet er en befriende følelse. Men...
Der er nemlig et men.  Jeg kan jo godt lide miljøet. Jeg kan godt lide at tage til venues og jeg kan også godt lide at spille uden for klubbens 4 vægge.
Derfor har jeg også købt billet til MWW5 i Malmö i oktober. En Age of Sigmar turnering vel at mærke. Så er guleroden også kommet frem. Fordi jeg vil gerne spille tabletop. Men har brug for noget andet end 40k. Og da jeg er vild med Gdubs figurer tænkte jeg at det skulle være AoS
Så jeg satte en liste op med hvad jeg gerne ville med AoS.
1.   Bygge en hær der minder mindst om 40k modeller.
2.   Lære spillet at kende rigtig godt
3.   Træn med hæren mindst 4 gange om måneden.
4.   Tag mindst 3 1-dags events inden MWW5 i oktober.
5.   Tage til MWW5 og klare mig godt. Målsætning er 4-1 men kan godt leve med 3-2
6.   Cleanse and repeat.

Så det første jeg skulle vælge, var hæren. Destruction og chaos var udelukket da det mindede for meget om 40k modeller. Orker og chaos (læs: trimming af rustninger) var ikke helt det jeg havde lyst til. Og kigge på Order, stirrede jeg mig først blind på Cities of Sigmar, men der var simpelthen alt for mange gamle modeller. Seraphons var også i spotlight, men øgler sagde mig ikke så meget. Resten af order blev ikke overvejet da jeg ikke fandt det vildt interessant. Så mit næste kig var Death. Og der fandt jeg pludselig lysten til at samle, male og spille da jeg så en enkelt model. Black Coach fra Nighthaunts er en af GWs fedeste modeller ever og jeg var som sådan solgt med det samme. Og så hjælper det også at der er meget få dårlige modeller i den range. Der blev købt lidt forskellige modeller (inkl. En black coach og så var det ligesom i gang med at lege med det. Så var det første punkt lige som nået.
De næste punkter bliver nok lidt sværere, i og med mit arbejde forhindrer mig i at holde en fast dag jeg kan spille. Derfor bliver jeg nok nødt til at rykke ud af klubbens trygge rammer og søge lidt rundt i ny og næ. Spille sammen med andre end kun onsdage. Men det kommer jo nok.
Jeg ved faktisk ikke på nuværende tidspunkt, hvor mange events på AoS der er i Danmark men vil gerne finde dem så håber der dukker nogle op de næste par måneder.
I forhold til MWW5 så er det helt klart det der er målsætningen for hele dette projekt. I hvert fald i første omgang. Jeg har længe ville spille i Malmø men at jeg skal derover for at spille AoS var nok ikke i kortene før forleden da jeg købte billetten. Hvis jeg kan gå 3-2 til den turnering så er mit første mål nået med AoS og jeg tænker det kun er starten. Så må vi se hvor det ellers fører hen.

Så formålet med denne blok er at skrive lidt om min progression, hæropbygning og liste- og strategitanker så jeg også kan se at jeg bevæger mig i en positiv retning.
Så jeg håber at jeg når mit mål til oktober. Og jeg glæder mig til vejen derhen.

Og så lige et stemningsbillede af min første DEATH model.

Kragh

Velkommen til AoS. Vi spiller hver onsdag i DragonFactory, 2750 Ballerup.

Vi afholder en turnering i pinsen, hvis du skal ud og have nogle spil under huden :-)
(Der er ikke info endnu, da det kom lidt pludseligt pga. en anden turnering valgte at aflyse)

Vi afholder vel en turnering i kvartalet. De fleste en-dags med tre spil. Pinsen er dog 5 spil.

Du finder os her: https://www.facebook.com/groups/2068087853308034/
Thomas Kragh
Se min blog

Sandercation

Så er jeg endelig i gang med Age of Sigmar efter en ufrivillig pause i coronaland. Jeg har stadig et mål om at komme til Malmø, men nu må tiderne vise om det kan lade sig gøre...

Til gengæld tager jeg absolut til ArosCon og spiller AoS. For aller første gang skal jeg ikke med et hold til kvalifikation så jeg er herre i eget hus i denne turnering.

Jeg har haft 4-5 spil AoS den sidste månedstid og kan godt mærke forskelligheden i spillet, i forhold til 40k. Og med en egenforpligtelse til at udforske min hær, frem for at læse mig til hvad der er godt, er begyndt at trække nogle spor i den rigtige retning.

Jeg har forsøgt mest med nighthaunt, men er gået over til Legion of Grief nu. Synes de har flere muligheder. Plus man ikke kun kan tage spøgelser, hvilket gør at GW får flere penge.. Good Job, Gdubs.

Nedenstående er en tanke om en liste jeg gerne vil prøve. Den er lidt vild, all over og forhåbentlig sjov at spille. Og i den normale Sander-ånd har jeg selvfølgelig købt ind til at spille denne liste.

LEADERS
Lady Olynder, Mortarch of Grief (200)
- General
- Spell : Wail of Doom
Necromancer (130)
- Spell : Shroud of Terror
Reikenor the Grimhailer (160)
- Spell : Dread Withering
Neferata, Mortarch of Blood (340)
- Spell : Dread Withering
Spirit Torment (120)
UNITS
40 x Chainrasp Horde (280)
5 x Dire Wolves (70)
5 x Dire Wolves (70)
1 x Corpse Cart (80)
- Balefire Brazier
40 x Zombies (240)
BEHEMOTHS
Black Coach (220)
ENDLESS SPELLS / TERRAIN / COMMAND POINTS
Penumbral Engine (90)

Indtil da skal jeg på onsdag spille mod seraphon og deres starborn liste... Så der skal jeg lige fundet ud af hvordan jeg kringler den. Har fået smadder 2 gange af seraphons så jeg tænker jeg lige må prøve noget nyt.