News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Spread in Whispers

Started by Nixon, 29 April, 2020, 15:34:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nixon

Jeg hedder Nicolai og jeg er afhængig.
Har gennem tiden haft flere forskellige blogs her på Powerfist, og fik pludseligt lyst til at starte en ny.
Jeg spiller WARMACHINE, Age of Sigmar og Warhammer 40.0000.
Eller det vil sige jeg sidder hjemme og bladrer i bøger og maler figurer.
Velkommen til min blog!

doc watson

Super sprødt arbejde på de to. :) glæder mig til at se mere.

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nixon

Jeg har igennem de sidste par år arbejdet med begrebet Last Army(tm)
Last Army, betyder som i nok kan regne ud at dette bliver min sidste hær. På den måde undgår jeg alt for meget hoppen rundt i mellem alle mulige projekter. Kunsten er så at vælge en hær der virkeligt kan blive ved med at være interessant resten af livet.

Her får I, mine Last Army projekter, i mine tre hovedspil og en lille status på hvor jeg er og hvor jeg vil hend.

WARHAMMER 40.000
40K var der det hle rigtigt startede for mig, første spillede jeg Space Wolves, så Orker og nu Chaos.
Mit valg til Last Army er faldet på Heretic Astartes, fordi jeg her kan udfolde mig kreativt og male en masse forskellige ting, så det bliver aldrig kedeligt.
Jeg har siden udgivelsen af 8.ed malet næsten 2000 point Death Guard og er lige nu ved at udvide med noget Black Legion. Har for nyluigt malet Abaddon og har en ehed Chaos Space Marines og to enheder Havocs stående i skabet.
Jeg har endnu ikke fået spillet 40K i år.
Jeg kunne godt tænke mig nogle Flesh Hounds og en Chaos Knight.

Jeg er lige blevet færdig med en Foetid Bloat Drone og en Plasma gunner til at runde mine Death Guard af.

Fortsættes.....

Nillernisse

Super flotte ting. Motarion er også en fryd på bordet. Elsker måden han skaber frygt i modspilleren på :)
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Spiller: 40k Ultra marines, Imperial knights. AT18 Legio Gryphonicus, Battletech

Nixon

Quote from: Nillernisse on 30 April, 2020, 12:15:20
Super flotte ting. Motarion er også en fryd på bordet. Elsker måden han skaber frygt i modspilleren på :)
Jeg glæder mig også til at prøve ham, har dog hørt at han er lidt enten knald eller fald. Heldigvis spiller jeg ret casual.

Nixon

WARMACHINE
I WARMACHINE har det været en smule sværere for mig at vælge en Last Army. Jeg har spillet en del Retribution of Scyrah og det er da også blevet til et par turneringer med dem indenfor det sidste årstid, den sidste her i marts.
Jeg har dog været lidt træt af at male guld og har egentligt været klar til at skifte til Infernals, men som kom krisen som kun har forværret Privateer Press i for vejen store problemer med at levere nye modeller.
Derfor har jeg for nyligt valgt at male lidt Cryx, så kan jeg spille en Asphyxious liste, ind til vi engang ved hvordan Privateer Press kommer ud af krisen. For jeg er faktisk ikke sikker på at der er meget WM/H miljø tilbage i DK når krisen er ovre, men vi må se.

Planen lige nu er ikke at købe flere dukker, men spille 10 spil med min Asphyxious liste.

Jeg vil stadigvæk sige at WARMACHINE har et fantastisk community, som betyder utrolig meget for mig, selv om spillet er mega hårdt og jeg ofte skal være enormt heldig for at vinde så nyder jeg altid at hænge ud med de venlige, imødekommende og utroligt rare WARMACHIENE spillere.

Udover Cryx har jeg dog malet tre figurer til Infernals.

Cryx

Infernals

Fortsættes med AOS....

Nixon

Age of Sigmar mit smertens barn. Jeg kunne så godt tænke mig at spille noget mere, men har bare været så skuffet over Sylvaneth.
Jeg har dog valgt at give dem en chance til, selvom den nye Battletome ikke fjernede de irriterende Wyldwoods.
Jeg skal lige have malet endnu en Branchwraith og en Hiveswarm til hæren, så er jeg sådan set klar til at tage et par spil igen. Så må vi se om det bliver DBA?

Hoppe

Ja, det er smerteligt de problemer der er med Sylvaneth. Ellers så flotte figurer og fedt tema, men GW har bare skudt forkert her. Grundlæggende problemer i designet af warscrolls og især wyldwood.

Monstrene er fanget i et fem år gammel design, med vanvittige degradation i tabellerne. Helt tosset hvor hurtigt træmænd går kolde og hvor ringe de starter. Og det er tre warscrolls.

Revenants har ingen rolle, kamplækre figurer der dalrer formålsløst rundt.

De små casters er bare underlige. Wych er helt blank. Ny model, ingen rolle, ingen idé. Den gamle resin er fin nok spilmæssigt, omend dødsyg summon.

Elendig og uinteressant spell lore. Generelt svag casting (magiske væsner, doh). Topmålet er livets gudinde der ikke kan sin egen spell lore! Utilgiveligt tåbeligt.

Endless spells er flotte og ret fede. Man har så bare valgt absurde casting values, så man bare siger øhh. Kun spiteswarm fortjener 7+.

Og så elefanten i rummet, wyldwooden. Dårlig spilmekanik, håbløst dyrt, aldeles irriterende på bordet med figurer der entangler og transport er en død sild. Prøv at sige til en ny spiller han lige skal købe 4-5 wyldwoods, samle, male og transportere dem, og det er før vi kigger på figurerne.

Og så placering af wyldwoods, måske fint nok til halvtomme turneringsborde, men det er stort set umuligt at placere mere end en lille wood på mit spilbord. Og så er man ude i at tigge modstanderen om plads i terrænfasen. Lort med lort på. Og uden woods kan man glemme det meste.

Kombinationen er bare skidt. Wyldwood skal ændres imo. Super ærgerligt, ellers voldfede og var en meget populær faction.

Den er svær, tror bare for mig det primært er en venter...og så bruger jeg de gamle skovbaser uden træer i mellemtiden, de er lidt mere handy, omend knap så smukt.

Hvis den skal spilles skal man i det mindste gøre sig uafhængig af wyldwoods. Køb en, stil den og så spil dreadwood...det er måske løsningen...

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Nixon

Tak for den gennemgang. Du rammer hovedet på sømmet.
Jeg faldt for Sylvaneth da de udkom, især på grumd af Tree-Revenants. Sikke en skuffelse.
Faktisk minder det mig lidt om at spille Orker i 3.ed 40K.
Godt der er lang tid til vi må forsamles igen ;)

Hoppe

Det kan være der kommer pointjusteringer i GHB 2020. Det kan hjælpe en del, for meget et bare overpriced. Når jeg tæller wounds i 2000 point har Sylvaneth en del færre end min Stormcast og Living City og de to hære har virkelig ikke mange wounds. Og 5+ armor wounds gør hæren helt åndsvag skrøbelig. Melee hunters og arch revenant skal bære læsset, måske med durthu/drycha punch. Resten kigger på og hepper.

Treeman skal ned, er stadig lort. Selv 160 er for meget. Ancient er min 40 for dyr som single caster. Tree revs voldsomt for dyre. Spites er ok. Dryads lidt ned, durthu er sat ned til 300, han skal stadig længere ned, bow kurnoths er min 40 for dyre, tror faktisk 140 er for dyrt! Så de er min 60 point overcosted. De skyder intet. Selv melee hunters er faktisk for dyre, se bare brutes til 140, som ikke er toppen af orks. Der skal frigøres mindst 200-300 point for at spille casual, uden at lave bizarre lister med 9-12 hunters dobbelt pile in hive swarm tosserier. Warscrolls er bare ikke bedre... kunne man få en ekstra gruppe hunters/træmand ville det være en start, bare for at komme på niveau. Så kunne man også se lidt stort på woods og betragte dem som et hyggeelement, hvor man bare stiller en fra start og maks en til. Det ville være spilbart, men det kræver at warscrolle bliver stærkere eller billigere. Det sidste er nok realistisk, de satte jo ting ned i vinter faq, de må vide at sylvaneth er helt til rotterne.

Bevares stormcast har også kæmpe problemer, men de har 60+ warcrolls, så nogle skal nok virke, sacrosant er ok fx. Sylvaneth har så få enheder, at de bare skal sidde i skabet.

Super nederen.

Alternativt kunne man house rule skovene, at man stiller en skov, og så alle fremtidige skove er terræn man laver overgrown til wyldwoods. Man slipper for bøvl, får ca samme effekt. Tror faktisk det er lidt svagere, da man ikke vælger hvor terrænet står. Det vil også se kønnere ud ikke at plastre det hele til i skove der står i vejen, vælter etc. Man kunne bare give den en wyldwood counter. Det ville gøre spiloplevelsen så meget mindre bøvlet for alle. Grunden til de ikke gjorde det er jo nok fordi de ville sælge en masse skove...som slog fejl, da folk bruger de gamle eller skærer omrids ud af måtter, for nemmere transport.

Hoppe

Nixon

Nå, jeg har nu ikke helt givet op på Sylvaneth endnu. Har lige kit-bashed en Hiveswarm og en Branchwraith.

Nicolai Matz

Holy crap, det er høj standard det der 😮

Hoppe

Ja de to ting er næsten et must i hæren. Hmm, ku være jeg skulle lave spite swarm hive selv også, ikke just det sværeste at lave af de tre spells. Men ormen og træet er jo også fede, så jeg køber nok pakken alligevel. :)...

Hoppe

Nixon

Så har jeg fået malet lidt. Ikke rigtigt noget der passer ind i mine nuværende projekter. Stormcast er lidt en forsøg på at arbejde med andre farver end jeg plejer og især at lave noget metal på rustningen som ikke er helt grimy.
Broodlorden var bare en pludselig indskyldelse og for at gøre det ekstra spændende for mig selv valgte jeg IKKE at bruge "GW Shades" eller metal maling.

Nixon

Så fik jeg malet en solo til min Cryx hær, en Hellslinger Phantom. Der er turnering i weekenden, så derfor denne lille ubetydelige optimering til en ellers ret blød Asphyxious 3 liste.

doc watson

Fedt arbejde. :) og håber i hygger jer til hygge-turneringen.

Nixon

Quote from: doc watson on 08 June, 2020, 21:36:27
Fedt arbejde. :) og håber i hygger jer til hygge-turneringen.
Det tror jeg helt sikkert at vi kommer til. Og tak.

Nixon

Så har jeg fået malet lidt mere.

Flere Dryads, fordi dem kan man ikke rigtigt få nok af. Jeg er dog ved at havde fået nok af at male dem, nu har jeg 40.

En Branwraith. Det er et Kitbash baseret på en Branchwych.

Nu mangler jeg bare at male min Hive Swarm så har jeg 2000 point, i hvert fald ind til den nye Generals Handbook udkommer.

Mine første fem Black Legion Chaos Marines. Ved ikke helt hvor projektet skal hend, men jeg har også lige investeret i Fabius Bile.

doc watson

Det er nogen rigtig fine figurer. :) kan godt lide dine grønne dryads.

Nixon

Jeg har fået hobbyet en del siden sidste post.

Har spillet fem spil Age og Sigmar og har fået prøvet dte nye 9.ed 40K
.
Der er stadig nogle ting jeg skal vende mig til når jeg spiller GW spil, nemlig at reglerne ikke altid er så tight som hos PP og der er ting der kan smadre dig i tur et. Har lidt svært ved at forstå hvordan det kan være en god spil oplevelse? Men ellers synes jeg at AOS har en fin mekanik og er et meget dynamisk og ikke mindst et underholdnde spil.

Det nye 40K virker også ganske fint, og det ser ud til at min Death Guard bliver ok i denne nye edition. Glæder mig til at prøve at sætte Mortarion i reserve.

På malefronten har det været lidt spredet fægning.
Jeg har malet lidt på en enhed Word Bearers, jeg har samlet et Warcry warband, the Unmade. Til AOS er jeg ved at starte en Flesh-eater Courts op.

Troels S

Rigtig fine ting du får lavet Nixon! Ligner dog, at du, som så mange andre figurmalere, har ganske vanskeligt ved at fokusere  ;D

Tror det er en voldsom underdrivelse at sige, at Death Guard bliver "ok" i den nye edition af 40k. Synes de ligner en af de absolut bedste hære i den nye edition - men den slags ændrer sig selvfølgelig hurtigt. 
"Balance - the mythical word that people put so much stock into"
- James Gallagher, GW Games designer, 2019

Min 40k blog / Instagram: loosing_focus

rosenaa

det er Så fedt med et Sort/Hvid foto  ;D
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Nixon

Quote from: Troels S on 28 July, 2020, 14:48:05
Rigtig fine ting du får lavet Nixon! Ligner dog, at du, som så mange andre figurmalere, har ganske vanskeligt ved at fokusere  ;D

Tror det er en voldsom underdrivelse at sige, at Death Guard bliver "ok" i den nye edition af 40k. Synes de ligner en af de absolut bedste hære i den nye edition - men den slags ændrer sig selvfølgelig hurtigt.

Tak for det. Du har ret, jeg har svært ved at fokusere, netop fordi maledelen betyder så meget. Jeg mister desværre interessen når jeg skal male mange ens ting.

Jeg er da glad for at du siger at DG er gode i 9.ed, jeg har ikke selv overblik eller data til at komme med en detaljeret udtalelse endnu.

Nixon

Quote from: rosenaa on 28 July, 2020, 16:37:46
det er Så fedt med et Sort/Hvid foto  ;D
Det kan i hvert fald få en umalet figur til at se meget dramatisk ud.