News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Warhammer Fantasy Battle - The Old World

Started by Master Ciaphas, 08 February, 2021, 14:00:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Master Ciaphas

Hej!

Der er jo noget der tyder på, at The Old World bliver genoplivet i løbet af 2022 - og i og med, at Warhammer Fantasy var det der var kimen til min hobbyentré tilbage i 1992, er det jo passende at det får en lille plads igen her på mit lille hjørne af Powerfist forummet.

Rhiadan, som var den jeg begyndte at spille WFB (og senere 40k) med tilbage i efteråret 2000, er selv hoppet ombord med et projekt Empire Knightly Orders. Jeg har min gamle, gamle Orcs & Goblins hær (med figurer tilbage fra 4th startsættet), som jeg vil gøre færdigt og prøve at bruge i Warhammer Warbands reglerne. Dog, hvor Rhiadan er startet med noget helt nyt istedet for sine High Elves som han tæskede min grønhuder så gevaldigt med, så ville jeg nu gerne kigge på Dark Elves. Det kommer der mere om senere hen.

Indledningsvis vil jeg få malet denne stak, som jeg vil prøve at stille med. Jeg er sikker på, at de gamle snotlings vil blive en grum overraskelse for de Knights Panther, som Rhiadan bringer til bordet.

I alt sin uskønhed, ser samlingen således ud:

Der følgende:
Warboss på boar
Grom the Paunch & Niblet på wolf chariot
Grimgor Ironhide
6 Orc Boar Boyz w. spears & shields
1 Savage Orc Boar Boy w. spear & shield
12 Black Orcs
7 Orc Boyz w. hand weapon & shield
6 Orc Arrer Boyz
1 Goblin Warboss
1 Goblin Big Boss
1 Ogre Irongut
1 Ogre
2 River Trolls
1 Goblin musician
5 Goblin Wolf Riderz
1 Troll
1 Night Goblin Shaman
12 Night Goblin stikkas
1 Orc Boar Chariot
1 base Snotlings

Jeg glæder mig ret meget til at lægge de sløjt malede figurer i bremsevæske, få dem renset og komme ordentligt igang med dem!

Tanken med Warbands reglerne er, at der spilles på 4x4 plade med 150 - 500 point, hvor der er begrænsninger på magic items, heroes også videre. Umiddelbart tænker jeg, at det lyder ret spads.

I den nære fremtid vil jeg dog spæde til med nogle Dark Elves - og hvis nogen læser denne tråd, har nogle Dark Elves fra back in the day liggende der kan afhændes mod penge eller taknemmelighed, så send da endelig en PB. Nå ja - jeg betaler selvfølgelig ikke ebay priser.

Mvh
Master Ciaphas

rubber

Hej Jørgen.

Det lyder som et rigtigt hyggeligt projekt. Jeg synes at 150-500 point lyder som en ret overkommelig og sympatisk størrelse. Uden for mange kæmpemonstre og lvl fire troldmænd.

Hvilken edition er det i spiller med? Og hvor finder man warband reglerne? Bare af ren nysgerrighed (for nu).

Mvh. Tim

Master Ciaphas

Master Ciaphas

Dark Elves

Dark Elf Sorceress

Dark Elf Reaper Bolt Thrower

Dark Elf Army (pr. 30. juli 2021)

Master Ciaphas

Hej Tim

Mange tak. Og ja - 150 - 500 point virker meget overskueligt og jeg tænker også, at det bliver mere "wargame" end "hero game". 

Quote from: rubber on 09 February, 2021, 21:37:31
Hvilken edition er det i spiller med? Og hvor finder man warband reglerne? Bare af ren nysgerrighed (for nu).

Mvh. Tim

Reglerne bliver hvad vi umiddelbart kan få fingrene i. Rhiadan har 8th liggende, og jeg har 4th og 6th liggende. Så mon ikke det bliver et af de to? Selv har jeg Orcs & Goblins 4, 6th og 7th Army Books liggende, samt Dark Elves 4th ed. Army Book. Reglerne er jo grundlæggende de samme på tværs af editions og der var ikke det store skel mellem dem, som man fx. så i W40k.

Det bliver ihvertfald fedt at spille noget rank & flank igen - og at det bliver WFB passer mig glimrende, da jeg ellers havde overvejet Oathmark. Men dét behøver jeg så ikke nu.

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Heps

Jeg har siddet og kigget lidt på 7th ed. Dark Elves, hvor jeg fik en gratis army book forleden. Til Warbands er jeg kommet op med denne begynderhær. Om den så kan noget, aner jeg ikke - men tænker den virker sjov.

Master på Cold One w. shield, heavy armour, sea dragon cloak og sword
10 Corsairs w. full command, hand weapon & handbow, light armour, sea dragon cloaks
10 Crossbowmen w. full command, shields, crossbows
5 Cold One Knights

Tematisk kunne jeg godt overveje at udskifte de fem Cold One Knights med fem Dark Riders med spears, full command og repeating crossbows. Umiddelbart tænker jeg, at de bliver pæne at se på bordet.

Lige nu har jeg på vej i posten:
Dreadlord på Cold One
Sorceress på Cold One
Assassin
13 Spearmen
1 Reaper Bolt Thrower

De to sidste ting bør komme frem imorgen eller torsdag. De øvrige tre ting bør komme fra eBay senest 2. marts 2021.

Mvh
Master Ciaphas

rubber

Det lyder som en ret fed begyndelse på et fedt projekt. Jeg har selv haft en del af de Dark Elf figurer, og de er altså ret seje. Dem bliver du glad for.

Mvh. Tim

Master Ciaphas

Heps!

Så er første batch Dark Elves kommet med posten. Næste skridt er at få samlet det, samt renset de brugte, malede Dark Elves. Det er cool.

Så må vi se hvornår KelzOr leverer det jeg bestilte hos dem. Det er jo idiotisk, at det er billigere at købe fra nyt, end at købe brugt. Folk må tro, at deres modeller er lavet af guld...  :o

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Master Ciaphas

Hej

Det bliver det. KelzOr har skrevet igår, at pakken nu er på vej med GLS. Det bliver sjovt at kunne begynde at bygge hæren. I mellemtiden har jeg dog fået renset og repareret de 13 spearmen og to Reaper Bolt Throwers jeg vandt på auktioner.

Nu venter jeg på at modtage 6th og 8th edition Army Books med DAO.

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Heps!

Så er pakken fra KelzOr kommet. Det eneste der mangler derfra, er pakken med Dark Riders / Doomfire Warlocks, som pt er i restance hos GW - og dermed kan KelzOr ikke få produktet hjem.

Det ser så sådan ud:

Jeg fik i ugen der gik også renset og gensamlet nogle af de ting jeg har vundet på auktioner på hhv. FB og ebay - og de er så her:

Der er nok til at gå igang med. Regner med det med 7th ed army booken er der for i alt 910 point (som er VOLDSOMT overrepræsenteret med hele tre heroes).

Det bliver i første omgang de 13 spearmen og Dreadlord på Cold One, som står for maletur.

Mvh
Master Ciaphas

Triztan

Husker især de gamle Cold Ones Knights som seriøs fede figurer da de kom. Glæder mig til at se videre på dit projekt.

Master Ciaphas

Heps

Ja, de oprindelige Cold Ones var fede for sin tid...men jeg synes nu de blegner en del i forhold til de nyeste i plastik. Der var mange dejlige figurer i den oprindelige 4th/5th ed. figurlinje - men der manglede fx . figurer til Dark Riders, Shades, Executioners...og så manglede der command groups til både Black Guard og Witch Elves.

Nogle andre, rigtig, rigtige fede figurer, var Dawi-Zharr...Chaos Dwarfs. Dem med de perserskæg i slangekrøller og top hats. De var ultra, ultrafede!

Mvh
Master Ciaphas

Triztan

Helt sikkert...

Syntes der er kommet så mange flotte figurer de sidste mange år. Er faktisk vild med næsten alle Age of Sigmar figurerne, men kan ikke rigtig vænne mig til den nye verden må jeg indrømme.

rosenaa

Quote from: Master Ciaphas on 07 March, 2021, 14:37:53
Nogle andre, rigtig, rigtige fede figurer, var Dawi-Zharr...Chaos Dwarfs. Dem med de perserskæg Babylonsk Skægvægst i slangekrøller og top hats. De var ultra, ultrafede!

Og ja de var  ;D
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Master Ciaphas

Heps!

Nå - siden sidst, har jeg faktisk vundet en auktion på nogle Chaos Dwarfs med babylonsk skægvægst. Så nu er der følgende på vej til mig:

- Sorceror
- Hero
- Standard & Musician
- 20 monopose plastik warriors

Talt sammen, hvor hero'en indgår som en almindelig unit champion og Sorceroren er en lvl 2 tryller, er der for 471 point. De er jo fandens dyre, de dværge! Det har dog fået mig til at tænke på, at det kunne være skægt at udbygge dem bare en lille smule, med yderligere 1 standard & musician, 2 unit champions, 4 warriors (metal), en Death Rocket og så, hvis det er muligt, 10 Blunderbusses eller 10 Hobgoblin Archers. Det ville se ret fedt ud på bordet!

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa

Husk at du ikke kan leve uden den Røde Tyr !  ;D

Master Ciaphas

Quote from: rosenaa on 09 March, 2021, 16:30:53
Husk at du ikke kan leve uden den Røde Tyr !  ;D

Hvis du har den, Rosenaa, og vil sælge mig nogle Chaos Dværge totalt billigt, så sig lige til. Så kommer der klingende mønt din vej :-) For jo, jeg ville skam meget gerne have den Røde Tyr...og den skæggede Lammasu!

rosenaa

Jeg skal lige tjekke min kammersjuk som jeg skal spille WHFB 5ed med på fredag
Han har måske stadigvæk noget liggende

Master Ciaphas

Quote from: rosenaa on 09 March, 2021, 21:09:38
Jeg skal lige tjekke min kammersjuk som jeg skal spille WHFB 5ed med på fredag
Han har måske stadigvæk noget liggende

Det ville da absolut være dejligt, Rosenaa! Mange tak!

Alt Chaos Dwarf fra top hat æraen har interese.

rosenaa

Master Ciaphas

Master Ciaphas

Heps!

Jeg er jo lystigt igang med at male mine første 500p Druchii. Det jeg maler til er:

Sorceress (lvl 2)

15 Spearmen, lordling, standard bearer, musician; alle med light armour, spears & shields

14 Repeater Crossbowmen med guardsmaster

1 Reaper Bolt Thrower

Jeg tænker, at de kan lidt i alle spillets faser, og dermed danne en solid base at udvide fra. Hvad tænker dem der måtte have erfaring med WFB 7th ed? Og jo - bemærk, at der bevidst ikke er magic items med; det har mine modstandere heller ikke!

Mvh
Master Ciaphas

Master Ciaphas

Hej!

Nå. Jeg fik malet en lille smule her i weekenden. Først og fremmest blev jeg færdig med de første tre svartalfer, som også var en test af mit farvetema:

Umiddelbart tænker jeg, at det fungerer fint. Jeg er derfor godt igang med de næste fem:

og har yderligere fem til at stå klar til maling:

I første omgang kommer regimentet til at gøre sig nogenlunde sådan ud:

Ja, der mangler endnu en Lordling (unit leader) og en sidste spydmand. Men de kommer snart. Jeg havde helt glemt hvor fedt det egentligt er, at male WFB figurer. Det har jeg faktisk savnet!

Rubber og Rhiadan arbejder hver især på deres egne Empire hære. Rhiadan har købt ind i gammelt Empire metal, medens Rubber har kigget på andre figurproducenter til sin. Begge har noget superfedt i støbeskeen!

De 500p lister mine Dark Elves kommer til at møde i første omgang, ser så nogenlunde sådanne ud:

Rhiadans Empire:
Wizard, level 2, warhorse w/ barding
5 Knights of the White Wolf w/First Knight
21 Spearmen w/full command
Great Cannon

Rubbers Empire:
Captain w/ Great Weapon, Heavy Armour
12 Great Swords
20 Spearmen
10 Crossbowmen
Mortar

Umiddelbart tror jeg, at Rubbers hær er en anelse mere barsk end Rhiadans - men jeg glæder mig stygt og sygt meget, til at spille imod dem begge!

Mvh
Master Ciaphas

rosenaa